Reklama

Reklama

Existuje dôvod, prečo sme už nikdy viac nešli na Mesiac...

Film o reálnej misii do vesmíru, ktorú NASA v roku 1970 zrušila. (JohnRambo)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (384)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o souvislosti mezi Pablem Picassem, Apollo 18 a Sofoklém. ____ Ač se to nezdá, představuje Apollo 18 nesmírně zajímavý experiment, kde je určitá monotónnost děje vyvážena různými způsoby, jak je tento děj vizuálně zaznamenán. Apollo 18 dodržuje jednotu místa času a děje, známou z antických her, kde se také o všech ostatních událostech dovídáme díky chóru nebo z úst poslů či účastníků hry, zde z úst velící základny na zemi. Dokonce i klíčoví astronauti jsou tři, podobně jako u Sofokla, který jako první zavedl v antickém dramatu tři herce. Tato jednota děje spolu s určitou jednotvárností a nedějovostí (v tom filmu se toho vážně moc nestane) je ovšem vykompenzována doslova a bez nadsázky desítkou různých vizuálních formátů, záznamů, tonalit, barevných podání - přesně po vzoru zákona zachování energie aneb když někde uberu (story), musím jinde přidat (styl). Takže tu máme pohyb po ose zrno-šum-vyžehlenost DNRkem, barevný záznam i černobílý, statický kamery v rohu po lehký 16mm do terénu, různý poměry stran od 1.33 po 1.85, trhání a chyby v obrazu, změny fpska, a do toho ještě průzory skafandrem nebo okénka v lodi (tematizace rámů obrazu, řekli by jistě nějací fajnšmekři přes vizuální studia)… a tohle se děje fakt po celý film, je to až neuvěřitelný, jako byste si neustále nasazovali jiné brýle s jinými skly. Důležitost tak ve filmu nemá to, co se odehrává před kamerou, nýbrž to, co se odehrává v kameře, z čehož je patrné, proč určitá dějová monotónnost filmu zas tak nevadí (velmi podobný princip různých záznamů využívala found footage duchařina Grave Encounters, kde to bylo obohacený ještě třeba o noktovizory – vidění ve tmě). Apollo 18 tím překlápí 3D dění do 2D záznamu, který je klíčový, podobně jako to udělal Picasso, který ovšem přidal o jeden rozměr víc, neboť překlopil 4D do 2D - Picassovy obrazy žen s dopředu hledícíma očima a nosem na stranu byly pokusem zobrazit čtyřrozměrnou perspektivu, protože ten, kdo na ženu hledí ze čtvrtého rozměru, vidí její tvář, nos i týl současně. Že se to Picassovi podařilo, zatímco filmaři nemají se čtvrtým rozměrem šanci moc hnout, je celkem logické, jelikož film má mnohem blíž k reprodukci skutečnosti než malba, která je expresivnější. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Na mňa to fungovalo. Nie je to čistých 80%, to určite nie. Ale vzhľadom na to, že snímke sa podarilo vyvolať vo mne znepokojenie a iné nepríjemné pocity, rozhodne nedám ani 60%. Takže dnes to bude za peknú sedemdesiatku. Kvalitná technická stránka poteší, ale zaujali ma aj presvedčiví herci a hororový nátlak, ktorý je na ich postavy vyvolávaný a tým pádom sa to prenesie aj na diváka, lebo film pôsobí autenticky a zlovestne naturalisticky. Za mňa spokojnosť, kozmonauti. ()

Reklama

teutates 

všechny recenze uživatele

Kdo nesnáší spoilery, ať dál nečte (rád bych zdůraznil tuhle část, no neumím to, neumím velké tlačené B, ať se to tady nahrubo černo leskne, omlouvám se). Taky mívám navaly isnpirace, no díky bohu jenom návaly, nesnažím se je zkurvit, protože víte proč? Celé tohle pozádí je v rámci "found-footage" (budu dělat, že vím co to je, samozrejmě, že jsem nevěděl, no v rámci samostudia jsem to nastudoval od party CSFD intelektuálů, děkuji, bez Vás by byl svět o něco méně barevnější) je dost dobré, celé tady ty bu-bu-bu měsícové radovánky jsou vskutku pritažlivé, no když už... a teď se dostaváme k tomu, čemu se říká v odborných kruzích "dojeb"... i tady straší vesmírní "pavouci", kteří nejenom kazí celou atmosféru, ale taky danou odyseu, ach jo... ach jo... Měsíc tak veliký a bilý a zrovna takové neštěstí, taková konspirace, taková tragédie. V danou noc jsem nemohl usnout, trápily mě osudy lidí, kteří zůstali na měsíci... co tam asi tak dělají, že? 3/10 zaaa nevim... ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Styl kamery samozřejmě už dávno originální není, ale místo kde se děj odehrával je sakra zajimavý. Ano vím, že rušivé, rozmazané a přerušované záběry jsou záměr, ale ve velkém množství scén nejde vidět téměř nic a to je škoda. Technické a trikové provedení je skvělé vzhledem k rozpočtu. Jinak by mě zajímalo jak NASA získala záběry z ruční kamery od posádky. ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Tenhle film jsem odkládal na tmu, protože jsem čekal, že se budu aspoň minimálně bát. Ani toto očekávání se mi nenaplnilo. A točit v dnešní době found footage horor, který není strašidelný, je celkem bezúčelné. Námět vypadal velmi zajímavě, ale to, co z toho vzniklo, je neuvěřitelně promrhaná patlanina. Střih je naprosto prapodivný a postavy se chovají nelogicky a nejsou vůbec sympatické. Všechno napětí se navíc nějak vytratilo a já byl naprosto zklamán, protože jsem od toho čekal o hodně víc. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (10)

  • Tvorcovia filmu používali techniku (predovšetkým kamery a fotoaparáty) pochádzajúcu ešte zo 70-tych rokov. (MikaelSVK)
  • Úvodná scéna filmu bola v skutočnosti natočená až v úplnom závere. (MikaelSVK)
  • Sovětský lunární modul, který se objevil ve filmu, je skutečně existující jednomístný lunární modul LK (Lunnyj Korabl – měsíční plavidlo).  Byl součásti sovětského lunárního programu, ve kterém měl přistát jeden kosmonaut a zvítězit v závodu o Měsíc. Nakonec k Měsíci nikdy neodstartoval, protože vývoj nosné rakety N-1 pro tento projekt s lidskou posádkou byl neúspěšný. V lednu 1970 ze sovětského lunárního programu odešli poslední kosmonauti. (lukano)

Reklama

Reklama