poster

Les Misérables - koncert z Londýna (divadelní záznam)

  • Velká Británie

    Misérables in Concert: The 25th Anniversary, Les

Muzikál

Velká Británie, 2010, 178 min

Komentáře uživatelů k divadelní záznamu (46)

  • StarsFan
    ****

    Z hlediska obsazení jednoznačně horší záznam než ten, který byl pořízen o patnáct let dříve v rámci 10. výročí – zvlášť Nick Jonas jako Marius mi skutečně nesedí. Na druhou stranu mě snad žádný záznam koncertu nedonutil usmívat se tolik, jako když na posledních deset minut dorazilo na pódium původní londýnské obsazení z roku 1985 a přidalo One Day More. Colm Wilkinson je totiž pořád ten nejlepší Valjean a Roger Allam má tak autoritativní hlas, že na mém žebříčku nejpůsobivějších Javertů bojuje s Philipem Quastem o první příčku navzdory tomu, že je primárně shakespearovský herec, a rozhodně ne muzikálový zpěvák.(3.2.2016)

  • troufalka
    *****

    Asi bych nedopočítala o kolikáté provedení Bídníků se jedná. Proto jsem s Les Misérables trochu váhala. Přece jen není muzikál zrovna divadelní žánr, který by mi byl blízký. Ale zvědavost zvítězila a to bylo dobře. Profesionální provedení, kde bylo díky osvětlení a velkým projekčním plátnům vidět protagonistům do tváře. Emoce projevená hlasem a výrazem tváře. Byť v některých olamžicích na úkor čistoty zpěvu, ale o to opravdovější. Silné obsazení s mezinárodní účastí, často zamrazilo. Bídníci vás převálcují. Prefektně zvádnutý prostor, žádné hluché místo, spousta dobré muziky.(1.1.2015)

  • Davies182
    *****

    Byl jsem dojat. Veliká, veliká škoda, že se toho autor knihy nedožil! Po zhlédnutí epického filmu taktéž asi jediný muzikál "naživo", který bych si s chutí dal osobně.(1.1.2015)

  • Beckett51
    *****

    Jiné hodnocení dát nejde. Alfie Boe je naprosto božský.(31.12.2012)

  • Vančura
    ****

    Výborná záležitost. Sice bych na to nevydržel koukat, protože se tam nedělo skoro nic jiného, než že zpěváci trpně stáli u mikrofonů a zpívali, ale měl jsem to puštěné na pozadí, zatímco jsem si četl. Důvěrně známé melodie z Bídníků - odmyslím-li si tu protivnou politckou omáčku kolem - považuji za velmi pěkné, a spousta písní patří k mým oblíbeným. Některá pěvecká čísla mi sice trochu trhala uši, ale pořád to nebylo takové, jako ve filmové verzi Toma Hoopera z r. 2012, kterou jsem skutečně protrpěl. Děsivá česká muzikálová produkce s touto vrcholnou britskou profesionalitou nesnese srovnání.(2.1.2015)

  • Big Bear
    ****

    Muzikál - Bídníky miluji. Už od dob co jsem je slyšel poprvé a na mém názoru nic nemění ani dnes již jistá ,,ohranost'' písní. Tento koncert z Londýna byl asi to nejlepší co mohla TV (ze všech stanic) nabídnout. Děkuji tímto ČT Art. Ani Menšík, ani další Donutil by mne totiž nedonutili se tak královsky bavit (o trapácích na Nově ani nemluvě). Koncert měl neskutečnou výpravu a to teď nehovořím jen o zpěvácích hlavních postav, ale i o obrovském tělese orchestru a sboru vokalistů. Kostými, zpěv, skutečná hudba, to vše bylo velmi kvalitní a mělo to opravdové grády... Co mne však šíleně rušilo byly kouřové a světelné efekty a zejména ramena z příhradoviny, která jak nějaký rozložený transformer se neustále natáčela nad pódiem...Já vím, byl to megakoncert v mega HALL , ale přesto... Druhou mojí výhradou je sám Javert. Předně nejsem rasista. Ale proč byl proboha pro jeho roli vybrán černoch? To je jako kdyby Angeliku hrála Whoopi Goldberg ! A poslední co mi nesedlo, zpěváci sice zpívají o stošet, ale nehrají. Celé je to velmi statické, čelem k publiku. Když umírá Éponine (Samantha Barks - Ëponine i Bídníků z roku 2012), dozpívá, stojí a ukloní se !!!! Když je útok na barikádu, studenti stojí, občas mávnou puškou a jen jsou pouštěny výstřely z repráků.... To i naše verze muzikálu byla tedy akčnější... Netvrdím, že to tam mělo vybuchovat ohnivými koulemi, ale té statičnosti čišel chlad a strohost. To jsou ale možná jen mé osbní poznatky, někdo jiný to mohl cítit jinak. Každopádně po včerejšku si mám zase sto chutí pustit poslení filmové bídníky. Dávám 4 stříbrné svícny. * * * *(1.1.2015)

  • eileen
    *****

    Dnes mám "muzikálovou" náladu a tuto verzi jsem si pustila už podruhé za sebou, jelikož Bídníky prostě miluju a jak britská verze z roku 1995, tak tato o 15 let mladší, jsou fantastické. Je to samozřejmě i tím, že britové jsou v interpretaci muzikálů jednoduše skvělí, ale tenhle příběh je prostě silný a navíc ho fantasticky zhudebnil Claude-Michel Schönberg a Alain Boublil k němu napsal nádherné libreto, které u nás famózně přeložil Zdeněk Borovec. Jsem doslova dojatá z vykonů hlavně Enjolrase, Valjeana a Eponine, i když všichni byli skvělí. Celou dobu jsem měla husí kůži a od poloviny jsem už brečela a doslova mě dojalo to, co se dělo po skončení. Na podium autoři pozvali všechny hlavní představitele od první premiery ve West Endu v roce 1985, což byl pro mě hodně silný zážitek, jelikož společně zazpívali ty největší kusy. Je to nádhera a já tady nemůžu nezmínit, že s dojetím vzpomínám na první uvedení tady u nás v roce 1992 ve Vinohradském divadle, kde se to také povedlo naprosto úžasně a tato úroveň se už pak nikdy neopakovala, tenkrát si to pan producent McIntosh ohlídal, aby se to neošidilo a pozdější verze už nebyly to pravé, jelikož v Čechách se na kultuře šetří a lidé zde vezmou za vděk i muzikálům bez "živé" kapely, nebo v lepším případě sice živé, ale zredukované na minimum hudebníků a raději chodíme na známé celebrity, než na někoho, kdo umí opravdu zpívat. Takže je škoda, že nikdy nemůžeme tady zažít to, co zažili ti lidé na tomto skvostném výročním koncertě. A to je velká škoda!!!(5.1.2012)

  • Ilicka
    *****

    Naprosto perfektní muzikál, plný složitých instrumentací a silných emocí.(20.12.2012)

  • Frajer42
    ****

    Muzikály neřadím mezi svoje oblíbené žánry a nevyhledávám je. Přesto se mi jich několik desítek podařilo vidět. Tento muzikál je s naprostým přehledem ten nejlepší, na který jsem za svůj krátký život narazil. Okouzlilo mě hned několik věcí a pořádně nevím kde začít. Je to ovšem úplně jedno. Na hercích byla vidět obrovská radost z hraní. Všichni zúčastnění byli úžasní a několik z nich umělo zpívat takovým způsobem, jakým to ani zdaleka nedovedou lidi, kteří se zpěvem živí. Úžasná byla atmosféra a celková práce s kamerou a světly. A snad naprosto nejlepší byla hudba, která mi v uších bude znít ještě hodně dlouho. Adatace Bídníků byla velmi pěkná. Myslím, že by se v ději neztrácel ani člověk, který s tímto veledílem neměl tu čest. Za sebe čisté čtyři body!(22.1.2013)

  • Marci
    *****

    Pokud bych měla hodnotit atmosféru dvou výročních edicí, tak by to u mě vyhrála ta první z Royal Albert Hall, k 10. výročí z roku 1995. Už jen místo konání v prvním případě bylo bonusem, které kapacitně obrovská a do jisté míry neosobní O2 aréna nemůže svou atmosférou vyvážit. Přesto i edici k 25. výročí hodnotím na plný počet bodů. Důvodů je několik: od vynikajících hlavních představitelů - Alfie Boe (Jean Valjean), Norm Lewis (Javert), Lea Salonga (Fantine- ve verzi z roku 95 zpívala Eponinu), Samantha Barks (Eponina), Matt Lucas a Jenny Galloway (manželé Thénárdierovi), Katie Hall (Cosette). Kdo zde pro mne ovšem působil jako zjevení a z malé role Enjolrase udělal takřka svým herectvím, zpěvem a entuziasmem skoro hlavní, byl Ramin Karimloo. Tato nová hvězda West Endu je v současné době nejmladším představitelem právě role titulní, Jeana Valjeana. Kdo byl ovšem obsazen snad omylem, byl v roli Maria Nick Jonas. Tento chlapec neumí zpívat, neumí hrát a vypadal jako když na jeviště zabloudil. Opravdu těžký castingový omyl pro tak památný koncert. Dojemné bylo finále a s původním obsazením včetně Valjeana (Colm Wilkinson) a Maria (Michael Ball) - oba zpívali titulní role i k 10. výročí, nebo kvartet všech Valjeanů současných i minulých "Bring him home" (Wilkinson, Boe, Bowman, Owen-Jones).(15.1.2012)

  • Tryskomyš
    ****

    Bombastické, pěkné. Hlavně mě dojímali ti tvůrci.(12.4.2015)

  • Katarine
    *****

    Vidět originální Bídníky v Londýně a umřít. I tahle koncertní verze mě totálně dostala, sic jsem kvůli nesympatickému Nicku Jonasovi v roli Maria chtěla dát "jen" 4*, ale poté, co mě závěr s původními představiteli a tvůrci emocionálně odrovnal, musela jsem jít na maximum. One day more... Do you hear the people sing... Zase mi to bude v hlavě znít týdny. Schönberg je prostě Bůh.(23.8.2016)

  • kaylin
    *****

    Mám tenhle muzikál moc rád, mnohem radši než filmové provedení, které mi prostě tolik nesedlo. Hudebně je to naprosto skvělé, navíc přítomnost Colma Wilkinsona vždycky potěší. Jeho hlas je prostě úchvatný a byl určitě nejlepším Valjeanem. Závěr je neskutečně nádherný, stejně jako "One Day More".(14.5.2015)

  • Joges
    *****

    Tento muzikál je vážně výborný, skvělý a jeninečný. Bez přemýšlení udílím pět bodů.(8.1.2012)

  • Aljak
    ****

    Niečo prenádherné - povedal by som dokonca, že je to môj najobľúbenejší muzikál celkovo za čo patrí obrovská vďaka jeho tvorcom (Claude-Michel Schönberg, Alain Boublil a Herbert Kretzmer), a samozrejme aj Victorovi Hugovi, ktorý Bedárov napísal. Muzikálová adaptácia je naozaj krásna, dojemná a v mnohých smeroch srdcervúca. Nádherné piesne doprevádzané úžasnou hudbou a samozrejme speváckymi zručnosťami účinkujúcich. Pri mnohých piesňach som pomaly nedýchal a zimomriavky som mal po celom tele, no a neubránil som sa ani slzám - hlavne pri Eponine a jej piesni On my own, to ma vždy dostane (možno aj preto, že s ňou súcitím a cítim sa rovnako ako ona - neľúbená)... Nedá mi to však neporovnávať aj s filmovým spracovaním Les Misérables, ktoré celé toto veľdielo posunulo ešte o kategóriu vyššie. Prečo som teda nedal 5 hviezdičiek? Jediný dôvod (avšak pre mňa dosť podstatný) - prevedenie spevu a hudby bolo síce dokonalé, no chýbalo mi v tom väčšie prejavenie dramatizácie a hereckého umenia. Práve z tohto dôvodu mnohé scény pôsobili príliš staticky - avšak našťastie v spomínanom filmovom spracovaní to už bolo všetko tip-top dokonalé!(28.7.2013)

  • Noviik
    *****

    Při vystoupeních Jean Valjeana a hlavně Javerta jsem měl husí kůži, jak úžasně působili a předvedli své role. Při vystoupeních Thenardierových jsem měl zase připitomělý výraz pobavení. Úžasný muzikál, skvělé provedení bez sebemenší chybičky.(27.2.2013)

  • Unnamed
    ****

    Verze z roku 1995 byla dle mého lepší - ať již obsazením (nechápu co v této verzi dělal Nick Jonas, ty jeho grimasy a zpěv... brr, to bych byl ještě rád za filmového Eddieho Redmayne), pěveckými výkony (sympatičtější mi byla většina zpěváků z 10. výročí, výjimkami jsou Samantha Barks jako Eponine, Lea Salonga jako Fantine - v 10. výročí zpívala Eponine; dále noví Javert i Jean Valjean byli zajímaví), atmosférou či překvapením na závěr večera. Není to však velká výtka, jelikož verze k desátému výročí byla jednoduše fantastická. 4*(23.1.2013)

  • Autogram
    *****

    Úžasné, úchvatné, neopísateľné. Najveľkolepejšie muzikálové predstavenie, aké sa dá predstaviť. A pritom úplne bez tanca, bez choreografie, pripomina skôr operu a keď som na začiatku zbadal obrovské pôdium celkom zaplnené statickými mikrofônmi, zaváhal som, kde sa len bude tancovať. Netancovalo sa, nebolo treba, všetko vyjadrí hudba, spev, nevyčísliteľné zbory, revolúcia je v podobe svetelnej šou. Vzťahy postáv sú vyjadrené aj bez ich priblíženia v jednoduchých prelínaniach obrazu, aj za to treba televízne sparacovanie pochváliť, dokonalý zvuk, obraz, strih, kamera, to sú absolútne samozrejmosti. Najväčšie sympatie, a podľa publika nielen u mňa, si získali postavy nesympatické až protivné, takže vedie Javert netradične ako černoch a krčmárska dvojka. Aj doma pred obrazovkou som si musel párkrát zatlieskať.(3.1.2015)

  • HawkeyeSaw
    ****

    Dávám 4* jen pro srovnání s verzí z Royal Albert Hall (1995), která přeci jen v preciznosti a provedení koncertní formy 25té výročí předčila. O2 aréna jednak byla zkrátka slabším prostředím, počet členů company byl také výrazně nižší a na koncertní ztvárnění obsahovala scéna dle mého názoru až moc kulis a herecké stránky věci. Tím se inscenace dostala na pomezí klasického muzikálové provedení a nastíněný hybrid byl v tom směru zkrátka trochu slabší, než čistě (pouze) kostýmový koncert z roku 1995. Např. ztvárnění Konfrontace v podání Colma Wilkinsona a Philipa Quasta (1995) stojí proti verzi z tohoto koncertu o několik příček výš, právě kvůli tomu, že do ní nebyl vkládán herecký prvek z muzikálového jeviště, ale šlo čistě o precizní duet. Po hudební a pěvecké stránce jinak celkově i v této verzi naprostá dokonalost, těším na další výroční koncert.(6.9.2012)

  • Itar
    *****

    Tři hodiny, které pádí jako splašené!(22.12.2012)

  • filmmovier
    *****

    Úchvatný zážitek a já stále nemám slov. Jen při představě, že na místě, v té obří O2 aréně, to muselo být ještě milionkrát lepší. Běhal mi z toho mráz po zádech - sice tam všichni tři hodiny všichni jen stáli u mikrofonů, ale takovým fantastickým způsobem... Naprosto dokonalé písně, ty nejúchvatnější pěvecké výkony a prvotřídní herecké obsazení naprosto všech rolí a navrch nádherná Cosetta a Eponina. A ten závěr, ve kterém se sešli tvůrci, původní obsazení, všichni anglicky mluvící Valjeanové, navrch obrovský sbor a velkolepá výprava. A je to mnohem úžasnější, velkolepější a překvapivě i více strhující než film s Jackmanem (který má u mě taky za pět a samozřejmě na tom nehodlám nic měnit). Na poslední den v roce jsem si nemohl přát nic lepšího, protože nic lepšího neexistuje. Zaslouženě nejlepší muzikál a já bych ho někdy chtěl vidět na vlastní oči. Třeba až mu bude padesát, protože není pochyb o tom, že se toho dožije, ve stejné síle, jakou má už třicet let. To se prostě musí vidět, a až to uvidíte, tak se vám podlomí kolena a budete brečet blahem, z toho jedinečného zážitku. 100%.(3.1.2016)

  • arthur.22
    ****

    4,5 * Bylo by to za plný počet, ale Nick Jonas se v roce 2010 na stejné pódium s ostatními zúčastněnými vážně nehodí. Naopak mě velice mile překvapil fantasticky odporný Thenardier Matta Lucase..(4.1.2013)

  • Radek.SCH
    ****

    Nic lepšího si ČT art nemohlo na silvestra připravit. Dalo K.O. všem těm trapným českým estrádám plných rádoby vtípků, zpěvu a českých "hvězd."(5.1.2015)

  • Košoun
    *****

    Muzikálový skvost - nejúspěšnější světový muzikál všech dob - můj osobní divadelní favorit. A tento záznam inscenovaného koncertu je naprosto dokonalý. I když Alfie Boe není můj bůhví jak oblíbený Valjean (dal bych tu roli Owen-Jonesovi, který si ji zaslouží určitě více), ale vdechl té postavě zase jiný život. Javert Norm Lewis také není můj "top", ale na West Endu těžké hledat špatné herce a zpěváky, zde žádní nejsou. Lehkým zjevením je Nick Jonas jako Marius, který lehce pokulhává za ostatními, ale jeho obsazení chápu z komerčního hlediska a ve srovnání třeba s našimi představiteli této role je ještě božský (nebo alespoň polobožský). Lea Salonga, Samantha Barks, Ramin Karimloo... to už jsou jména, která zaručují 100% zážitek. Co ale dělá Les Misérables tím pravým skvostem je geniální hudba (a tady v podání špičkového orchestru ve výborném nastudování) a texty. Prostě dokonalost.(13.8.2012)

  • Haide
    *****

    První výroční koncert se mi líbil rozhodně více, ale stále je to skvělé. Musím říct, že postava, která byla naprosto geniální (a líbila se mi rozhodně více než v minulé verzi) byl Ramon alias Enjolras! Stunning!!! Musím říct, že při závěrečné písni mi nic neudělalo větší radost než staré obsazení vyjma právě Enjolrase. Takto jsem si to doopravdy užila.(31.7.2012)

  • HaninaH
    *****

    Byl to velmi krátký zážitek na Silvestra, protože jsem přepnula televizi až ke konci koncertu. A pak to byl úžasný 3 hodinový (popůlnoční) zážitek za pár dní při opakování. Šla jsem si lehnout až k ránu a stejně si mi nechtělo spát. Zážitek, který se okamžitě dostal do mé TOP 10. Skvělý Alfie Boe.(2.12.2016)

  • GTS_PUNK
    ****

    Veľkolepý koncert ako oslava 25. výročia muzikálu "Les Misérables" sa nemohol konať na lepšom mieste, než v londýnskej O2 Arena. Teda, jediné lepšie miesto s poctivou londýnskou atmosférou pre toto predstavenie, by bola snáď len Royal Albert Hall. Po štvrťstoročí od svojho vzniku podľa knižného námetu spisovateľa Victora Huga, zas a znovu ožívajú kultové skladby, ktoré si v rôznych prevedeniach získali milióny divákov po celom svete. Pod produkčnou taktovkou Camerona Mackintosha sa práve v tejto jedinečnej adaptácii diela zišlo hneď niekoľko filmových a speváckych hviezd, aby obsadili tak známe role. Známe a takisto aj veľmi náročné, keďže celková dĺžka predstavenia dosahuje takmer úctyhodné tri hodiny. Väčšina divákov na konci však určite musí skonštatovať, že sa herecké obsadenie so svojimi úlohami vysporiadalo viac než bravúrne. Oceniť tak treba určite výkon všetkých zúčastnených, cez hercov, orchester a koniec koncov aj zbor. Menovite však jednoznačne najviac excelujú Alfie Boe v roli Jeana Valjeana a Norm Lewis ako Javert. Zo ženských postáv potom najmä Samantha Barks ako Eponine, ktorá rovnakú postavu stvárňuje aj vo filmovej podobe muzikálu, ktorá vyšla o dva roky neskôr. Akési porovnávania rôznych verzií muzikálu sú určite zbytočné, pretože každý má svoje "pre a proti" a nevyhýba sa ako ani tomuto stvárneniu. Plusy bez najmenších pochýb celému predstaveniu dominujú. Herecké obsadenie je skvelé, na záver dokonca doplnené o to pôvodné z roku 1985 a spojené dohromady v epickom speváckom čísle "One Day More", pri ktorom behajú po chrbte zimomriavky. Skutočný divácky zážitok, naživo zrejme neopísateľný. Rovnako skvelé sú aj prevedenia jednotlivých skladieb. Klasicky dobre zvládnuté "Look Down" či "Do You Hear the People Sing?" dopĺňajú mnohé ďalšie, medzi ktorými nenájdete snáď ani jedinú, ktorá by nemala svoje špecifické kúzlo. Priam vynikajúce prevedenie tu má "Master of the House" v podaní Matta Lucasa. Veľmi chytľavá záležitosť. Jedinou maličkosťou, ktorú muzikálu možno vyčítať je to, že viac nepracuje so scénou a takmer čisto sa zameriava len na spievanie. To je samozrejme excelentné, o tom žiadna, ale s väčším využitím scény sa kvalita celého predstavenia mohla posunúť ešte niekam vyššie. Les Misérables in Concert: The 25th Anniversary je spestrením nielen pre milovníkov muzikálu, ale pre každého, kto má všeobecne rád kultúru. Oslnivé predstavenie v podaní nielen hercov a orchestra, ale takisto aj divákov v O2 Arena, ktorí mu dodávajú značnú atmosféru, ponúka aj kvalitný vizuálny zážitok vďaka HD obrazu a šikovnej práci strihačov. Ale o tom by sa, koniec koncov, mal presvedčiť každý jeden divák sám. Veď jedenkrát vidieť je predsalen viac, než stokrát počuť, či v tomto prípade čítať. Oslava štvrťstoročia možno najlegendárnejšieho muzikálu všetkých čias sa určite vydarila.(10.9.2017)

  • Gig
    *****

    Výborné představení. Skvělý doplněk desátého výročí představení. Tam kde nezazněly některé pasáže předtím, zazněly tady a obráceně ala vstup Thenadiera apd. Naopak se mi tu líbilo, že se víc i hrálo nejen zpívalo. Je pravda, že desáté výročí má většího ducha Bídníků. Je to divadlem, ale i některými učinkujícími. Boe jako Valjean je parádní, ale na Wilkinsona, ač stárne, nikdo nemá. Musím tady zmínit ale jedno jméno a to Ramin Karimloo. Jako Enjolras je nepřekonatelný. V tomhle boduje v tomhle představení. Opět ukázka, že není malých rolí, ale velkých herců, zpěváků. Škoda, že se tady neukázas Philip Quast jako Javert. On má prostě něco do sebe a ta role, jako kdyby byla psána jemu na tělo. Závěr potěší Otče náš, tedy Brink him home v podání čtyř Valjeanů. Jak Boe zapěl a pár tónů víš a operněji, než všichni ostatní, mě prošel mráz tělem. Bravo! Škoda, že se nezachovala tradice, no tradice, když výroční koncert byl předtím jen jednou, že nepříšli "všichni" Valjeani a nezapěli každý ve svém jazyce. Nebo víte co, kdyby přišli všichni Enjolrasové. :) No nic. Ale buďme rádi, že takové "šou" jsou někde zaznamenány. Je málo tak dobrých muyikálů, ještě míň tak dobrýcch interpretací.(2.1.2013)

  • Lollirot
    *****

    Nee, za co, proč?! Hned vysvětlím - rovněž se řadím k početné skupině, podle nichž v obsazení popová hvězda Nick Jonas absolutně nemá co pohledávat. Já ho ani neznala, ale jakmile se objevil na scéně, zarazila jsem se a říkám si co se to děje, tak sleduju Les Mis nebo Muzikál ze střední?! Jeho neustálý s prominutím dementní výraz a hlasový projev typických současných gayboybandů mi způsobil těžkou nauzeu - a co víc, jakožto příznivce muzikálů musím uznat, že verbalův "buzikál" je pro tento případ tak přiléhavým výrazem, že ho snad (neochotně) zařadím i do svého slovníku! Cílová skupina alias dav jedenáctiletých bravo girls se musí rozplývat blahem a chraň bůh, já jim to nechci brát, ale obsadit jejich idola do Bídníků? Tady přestává legrace. Čiré zlo, barbarství a zaprodání duše ďáblu!!! (A co tak "obstarat" osmdesátiletého dědu a učinit idol všech třináctek? Proč ne? Javert o tom ví své: "The world is upside down..."). Na konci mi ho bylo skoro líto, rozdíl mezi ním a zbylým obsazením byl tak markantní, že si sám na tom jevišti musel připadat směšně, jestli má navzdory svému výrazu trochu té soudnosti. Vůbec nechápu, co koho přimělo k tak nešťastnému výběru. --- Ve vedlejší roli (Grantaire) se blýsknul a potěšil mě Hadley Fraser, který účinkoval mj. i ve výročí muzikálu POTO jako Raoul. Zbytek castu je naprosto excelentní a když si odmyslím ten fatální přešlap, díky němuž jsem nucena jisté pasáže přeskakovat, jde jinak o moji nejoblíbenější verzi vůbec. Je to "jen" koncert, ne plné představení, ale herecké výkony jsou neuvěřitelně přesvědčivé. Jinak samozřejmě geniální muzikál. A moji vůbec nejoblíbenější Valjan, Javert, Fantine, Cosette a Éponine!(17.4.2013)

  • Havala
    ****

    Nepatřím mezi časté návštěvníky muzikálů, toto jsem si ale vychutnal. Co se týká pěveckých a hereckých výkonů jsem velmi potěšen, co mě dostalo nejvíc je však technická stránka projektu - neskutečná masa lidí, a dohromady to dělá krásný zážitek. V Blu ray verzi nádherný obraz a dokonalá zvuková stopa.(26.4.2013)

  • The_God
    *****

    Kdysi jsem byl na české verzi tohoto muzikálu a bylo to to nejlepší představení, jaké jsem v životě viděl (ano, chodíval jsem do divadla a v současnosti i do opery). Dnes mě napadlo, že bych se mohl kouknout na YouTube, jestli tam není a byla tam celá tahle verze a tak, jako mě před léty uchvátila cz verze, tak se mi líbila i tahle (naštěstí šprechtím anglicky dost na to, abych tomu rozuměl). Naprosto dokonalé představení, kterému není co vytknout. Z mého pohledu je ta nejlépe ztvárněná postava Javert, na jehož každý výstup jsem se těšil. Snad vyjde i na dvd.(15.11.2012)

  • emma007
    *****

    Keby môžem dať 10 hviezd, tak ich dám práve tomuto muzikálu! Niečo krásne... či orcheser, či speváci, či celková priateľská a uvoľnená atmosféra medzi hercami aj v publiku, nijaká patetickosť (až na Mariusa, Cosette a občas Fantine). Už záznam ma absolútne uchvátil, takže si ani neviem predstaviť, čo by som robila, keby som mohla byť na skutočnom predstavení. Súhlasím s ostatnými, Valjean je úplne skvelý, ale mňa najviac dostali mladí revolucionári na čele s neprekonateľným Enjolrasom. Od Drink with me som plakala až do konca :)(9.12.2013)

  • Desmi
    ***

    Věřím, že naživo to musí být něco neuvěřitelného. Ale sledovat záznam mě prostě nebavilo. Svým rozsahem jde opravdu o impozantní představení a to co jsem viděl bylo perfektní, ale je to jak říkám, ze záznamu jsem to déle jak třičtvrtě hodiny nevydržel. Obsahem, kvalitou, rozsahem, výkony je to na 5*. Zážitkem ze sledování záznamu tak za 2*.(17.4.2013)

  • IrisB
    ***

    Nehodnotím muzikál. Ten miluji. Hodnotím koncert. Ten se bohužel v porovnání s 10. výročím tolik nepovedl. Nick Jonas v roli Maria skutečná tragedie, pro tuto už v základu ne moc zajímavou postavu nemohli vybrat nikoho horšího. Má samostatná kategorie k hodnocení Enjorlas: Ramin Karimloo ho zazpíval pěkně.(8.9.2015)

  • Arassuil
    ****

    Mám mnohem radši verzi k desátému výročí. A proč? Nick Jonas vypadá, zpívá a hraje jako..., pokaždé, když vyleze na jeviště, tak tomu ubere 20%.(29.8.2012)

  • Kvico
    *****

    Absolútna fantázia. toto koncernté predstavenie som si pozrel až po Hooperovom filmovom spracovaní a musím povedať, že ho predčilo na celej čiare. Úžasní herci a speváci, ktorí v mnohých prípadoch prekonávajú svojich predchodcov z prvého výročného koncertu po desiatich rokoch. Najviac ma nadchli Fantine, Eponine a Javert, ktorých či už samostatné alebo zborové výstupy boli fantastické. Jediný, kto v mojich očiach naopak v porovnaní s koncertom zpred 15 rokov stráca je Marius, no to ani náhodou celkový dojem z muzikálu nekazí. Kapitolou samou o sebe sú ale úžasne hudobne melodické skladby s hlbokou myšlienkou, ktoré robia tento muzikál najlepším na svete. Osobne sa mi viac páči prvé dejstvo, ktoré je podľa mňa viac hudubne nadupané ako to druhé, no na druhej strane záverenčné dve skladby celého predstavenia sú úchvatné. Za všetky skladby spomeniem moje najobľúbenejšie- I Dreamed a Dream, Do you hear the people sing?, One more day, On my own a finále epilógu. Na záver len dodám, že rozhodne nie som veľký fanúšik muzikálov, no Les Misérables sú kapitola sama o sebe(14.1.2013)

  • IlMagnifico
    ****

    Perfektní muzikál podle geniální knižní předlohy... Tenhle výroční koncert mě ale zklamal. V porovnání s verzí z roku 1995 je tohle hodně slabé. Už tu nemáme ani zdaleka tak prvotřídní hlasy, jakými disponoval "dream-team" v čele s Philipem Quastem. Přes to bych se ještě ovšem nějak přenesl. Co prostě nepřekousnu jsou ale pánové Nick Jonas a Norm Lewis. Jonas je herecké i pěvecké hovado (odpusťte mi ten výraz) a nedá se na něj koukat! A kdo to kdy slyšel, aby Javerta hrál černoch?! Nemějte mě za rasistu, ale tohle byl krok vedle. A ani jeho projev a zpěv mi k Javertovi prostě nesedí. Tyhle dvě výrazné výtky strhly u mě koncertu celou jednu hvězdičku.(12.3.2013)

  • Showmi
    *****

    Opäť iná a opäť veľmi vydarená verzia svetoznámeho románu, ktorý je však už zrejme známejší ako muzikál, než ako kniha. Tento krát stojí na vysokej prepracovanosti hudobno-technickej stránky: fantastické spevácke výkony, geniálny orchester a zbor, veľkolepá scéna, kostýmy, svetlá,... Čoho je tu pomenej, sú herecké výkony, resp. príležitosť ich podať, k čomu sa však autori sami priznávajú už len tým, že ide o KONCERT. Napriek tomu sa na elitu britského muzikálu díva veľmi príjemne-nechcem zbytočne menovať, ale nedá mi nespomenúť Samanthu Barks, ktorá je (ale to viete) vo svojej postave famózna, Matta Lucasa a Jenny Galloway, ktorí sa podobne ako Sacha Baron Cohen a Helena Bonham Carter zhostili postáv manželov Thénardierovcov veľmi (dô)vtipne a dvoch pre mňa doteraz neznámych hercov/spevákov: Ramin Karimloo, ktorý hrá Mariusovho priateľa Enjolrasa, čo je postava, ktorej som vo filmových spracovaniach nikdy nevenoval zvýšenú pozornosť; tu bol pre mňa snáď najvýraznejší a veru som si ho aj subscribol na youtube a Alfieho Boe, ktorý mi bol ako Jean Valjean oveľa, oveľa viac sympatický ako Hugh Jackman, navyše aj lepšie spieva. Cez čo (resp. koho) som sa po celý čas nevedel dostať, bol Nick Jonas v postave Mariusa. Jeho pop-rockový hudobný a patetický herecký prejav ma výrazne rušili. Už keď spomínam negatívum, pridám ešte, že niektoré situácie (smrť Eponine, odchody-neodchody zo scény) sa dali režijno-technicky vyriešiť určite estetickejšie. Celkovo si myslím, že sa na tomto tvare režisér nejako nenadrel, čo na druhej strane nebolo ani potrebné… Zhrniem to asi tak, že táto verzia fenoménu Les Misérables je skôr pre diváka, ktorý príbeh už pozná, videl jeho divadelné/filmové spracovanie a teraz si vychutná fantastických hrajúcich spevákov, ako prechádzajú piesňami spojenými do už snáď kultového príbehu :) 4 a pol *(25.8.2014)

  • Kamil111
    *****

    Subjektivně bych řekl, že jde o vůbec nejlepší záznam muzikálu, je jedno, jestli zvukový nebo obrazový. Lepší než adorovaný koncert z roku 1995.(28.8.2016)

  • MadOrangeCZ
    ****

    Bídníci jsou můj nejoblíbenější muzikál a tak mám tenhle koncert, stejně jako o patnáct let starší verzi, naposlouchaný dost a dost. V tomto koncertu nabídla produkce dynamickou orchestrizaci a etničtější obsazení. Čert vem asijskou Fantinu a íránského Enjorlase, kteří svoji práci zvládají skvěle. Jednu hvězdu strhávám za Nicka Jonase a Norma Lewise. Jonas byl v tu chvíli prostě omyl (to neznamená, že za dalších deset let nebude třeba perfektní) a Lewis jako Javert je na můj vkus příliš emotivní a živelný. Preferuji odměřenost Phillipa Quasta. Uvidíme, co přinesou další výroční koncerty.(21.11.2012)

  • lapaix
    *****

    Skvělé, plné emocí a s dokonalou hudbou, ale přece jen o něco málo slabší, než koncert k desátému výročí. Velice se mi líbil a Ramin Karimloo (dokonalý Enjolras), který předčil svého kolegu z roku 1995. Rozhodně nezklamal Alfie Boe, ač není mým nejoblíbenějším Valjeanem (Colma Wilkinsona je opravdu těžké překonat), Norm Lewis mě jako poněkud netypický Javert příjemně překvapil a ani zbytku obsazení nelze nic vytknout. Vyjímkou je Nick Jonas, jehož jméno jakožto představitele Maria mě šokovalo už před koncertem a dopadlo to ještě hůř, než jsem očekávala. Kromě toho, že neumí hrát, neumí ani zpívat a to mezi zbylými dokonalými pěveckými výkony poněkud rušilo. Kvůli jednomu herci/neherci ale není třeba strhávat hvězdičku, Bídníci budou pravděpodobně navždy mým nejoblíbenějším muzikálem a tahle verze si pět hvězdiček zaslouží.(8.4.2013)

  • Kneeler
    *****

    Za mě 95%. Fenomenální představení. Mnohými vyzdvihované předchozí výročí bylo úžasné, nicméně dle mého názoru na tuto verzi nemá. Jednoduše už kvůli Alfie Boe a jeho bezkonkurenčnímu výkonu v roli Valjeana. Je jedno po kolikáté se na záznam dívám, jakmile se do toho A.Boe "opře", naskakuje mi husí kůže. Boe dostává známé melodie na úplně jinou, vyšší, úroveň a nedokážu si představit lepší podání Valjeana, než právě toto. Jen za něj bych byl ochoten dát pomalu plný počet hvězd. Když se k tomu přidá bezchybný výkon Eponine v podání Samanthy Barks a nečekaný výkon Thenandiera, jenž je velmi vděčná role, jejíž potenciál Matt Lucas využívá na úplné maximum, nelze dát jiné hodnocení než-li 5 hvězd. Jako pomyslná třešnička na dortu je výkon Ramina Karimlooa, který krom perfektního hereckého výkonu, představuje nepopsatelnou slast pro uši a dělá tak z relativně nevýrazné vedlejší role plnohodnotnou konkurenci Valjeanovi. Po prvním shlédnutím jsem měl poněkud rozpačité pocity z Javerta jehož Norm Lewis pojal poněkud netradičně. Z počátku mi jeho pojetí nesedělo, nicméně na cca třetí shlédnutí jsem jej dokázal docenit a odprostit se od klasicky pojímaného Javerta. Proč tedy 95% a ne 100%? Jednoduše proto, že nic není dokonalé a v tomto případě v dokonalosti neuvěřitelně brání "výkon" Nicka Jonase (Marius Pontmercy). Kdybych chtěl být největší šťoural a hanit kdejaký detail, tak v celém koncertu nezměním absolutně nic (krom výše zmíněných výkonů si zaslouží pochvalu i kamera,osvětlení, krásný závěr a mnoho dalšího) až právě na Jonase. Doufal jsem, že mi přiroste k srdci časem jako Javert, ale opak je pravdou. Čím více se na záznam dívám, tím shledávám jeho "výkon" protivnější. Neumí zpívat, neumí hrát a když se to snaží kombinovat je to otřesné. Při pohledu na něj mám sto chutí dát 3 hvězdy...naštěstí pak nastoupí Alfie Boe nebo Ramin Karimloo a je mi i těch 5 hvězd málo :)(11.4.2013)

  • forLeni
    ****

    Nevím, ale tohle představení nebylo zrovna to nejlepší. Představitel Maria neuměl vůbec zpívat, natož alespoň trochu hrát.Šklebil se a pitvořil, žádné emoce, prostě ani koukat se na něj nedalo. Cosetta také nezpívala nic moc. Zachraňoval to Valjean, Enjolras a samozřejmě výborná Lea Salonga v roli Fantine. Zřejmě jsem hodně ovlivněna tím, že jsem měla možnost shlédnout koncertní provedení k 10. výročí a to bylo kvalitou mnohem výše než tato verze. Jaksi mi to celé přišlo tak trochu odfláknuté. A vrcholem všeho černý Javert. Nic proti černochům, zřejmě nechtěli být tvůrci nařčeni z rasismu, ale už vidím jak v době, kdy se příběh odehrává vykonával takový post černoch, to je vážně mimo mísu, i když výkon po pěvecké i herecké stránce dobrý. Takže za mě i za tento přešlap hvězdička dolů. Prostě koncert k 10. výročí je mnohem lepší a vede u mě na plné čáře. Toto provedení je dle mého názoru jen jeho slabá kopie. A je to škoda. Čekala jsem mnohem více. Možná to bylo i tím prostředím,divadlo je prostě divadlo a i ta barikáda byla tentokrát jaksi neviditelná oproti starší verzi. :-) Asi se spojilo proti více faktorů a tak to na mě nezapůsobilo jak by mělo. Závěr byl sice působivý ale i tak to na 5 * u mě nestačí.(31.12.2014)

  • Krapet1
    *****

    Já si vždycky myslím, že už mě nic nemůže dostat, že už jsem docela obrněná všem těm srdceryvným scénam......, ale pak přijde TOTO....přiznám se, že jsem zaujatá, mám slabost pro Ramina a Colma, ale opravdu jsem nečekala, že mě to znovu zasáhne. Vždyť Les Miserables 95´ byli skvělí......no nic, jsem asi " máčka " ale co, jsem na to hrdá....obdiv pro všechny zúčastněné....díky Vám muzikál žije dál.....(9.8.2015)

  • hawa
    *****

    Chtěla jsem dát hvězdičku dolů za Nicka v roli Maria, který svými pěveckými skilly rozhodně nesahá až k muzikálům (je to, jako by mu jeden z těch úžasných profíků, se kterými Nickovi asi omylem bylo umožněno Bídníky zpívat, začal svým profi vibratem pět v Jonas Brothers), ale pokud opomenu jeho ufňukaný výkon, koncert považuji za naprosto dokonalý. Neuvěřitelným zážitkem muselo být tehdy tam sedět a slyšet to všechno naživo. Nejde jen o to, jak vystupující zpívají, ale také o to, jak výborně a uvěřitelně své výkony prezentují. Nejvíce mě překvapil chlapec v roli Gavroche, ten na svůj věk vystupuje a zpívá - navíc s přízvukem - jako profesionál. A samozřejmě vystoupení všech Valjeanů - na to publikum nikdy nezapomene.(1.11.2017)

  • bambiz
    *****

    Silný zážitek od začátku do konce, ta hudba je naprosto dokonalá a tohle obsazení uhrálo veškeré emoce i ve statické koncertní podobě. Díky!(7.10.2018)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace