Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    odpad!

    Abraka dabraka, nesnáším Henryho vědmáka. (If it looks stupid and doesn't even work, it's stupid.) Hudba mi přišla extrémně rušivá. P.S.: Do zpráv mi přišly dva vzkazy, co si to dovoluji, dávat odpad tak "nadprůměrnému" seriálu, ten první se mě ptal, jestli si připadám důležitá, tak tomu jsem odpověděla, že jeho bába si připadá důležitá, a ten druhý mi tvrdil, že když jsem fanoušek Sapkowského knih, že by se mi to přece mělo líbit! Tomu jsem odpověděla tohle (plus pár věcí, které mě napadly ještě potom): Naopak, protože znám knižní předlohu, tak mi přijde ten příběh pitomý, neobratně adaptovaný a vůbec zmasakrovaný. Ale dejme tomu, že bych neměla tolik lpět na tom, že si změnili příběh k obrazu svému. Ten seriál nedává smysl, ani kdyby žádné knihy nikdy neexistovaly a byl to původní počin. O hereckých představitelích se nemá cenu bavit, protože herci podle mě nemají co hrát. Tím, že se showrunnerka rozhodla vyprávět několik příběhů naráz vznikla potřeba strašně rychle "překlikávat" mezi dějovými a životními linkami několika postav a tím pádem s každou z nich strávíme vždycky jen strašně krátkou chvilku a nemáme čas se o nich nic dozvědět, ani proč bychom je měli mít rádi, ani co je dělá hlavními postavami. Tvůrci rovnou předpokládají, že všichni vědí, jaký cool badass je Geralt, a nenamáhají se s vytvořením nějaké jeho vlastní identity. Nemáme žádnou představu o širším světě, ve kterém se to odehrává. Mechaniky vztahů mezi rasami versus národy versus státy nedávají smysl. Strašně moc detailů se vysvětluje v dialozích, což je školácká chyba, a navíc je to zbytečné, protože proč sem tam někdo plácne něco o "konjunkci sfér", když divák neví, co to je, a příběh s tím nepracuje? Jaký má důvod adaptovat části některých povídek (třeba tu s čertem na konci světa), když je jaksi vynechán ten smysl toho "dobrodružství" a je to tam jenom jako splněná položka z nákupního seznamu. Nevíme, co/kdo je to Nilfgaard, proč útočí a na koho, a jak to, že jeho útok přišla jako taková rána z čistého nebe, když vlastně nepřišla, a vůbec. Kamera je těžce zmatečná a vůbec neposkytuje divákovi představu, kde se co a kdo nachází ve vztahu k ostatním věcem, místům a lidem. A takhle bych mohla pokračovat dál a dál a dál třeba o tom, jak to celé nemastně neslaně vypadá, jak je to celé pozápadizované a po slovanské atmosféře není ani vidu, a nebo že na to, že se tvůrci snaží o diverzitu, tam extrémní množství herců vypadá podle jednoho mustru: kdyby vedle sebe stáli Cahir, Marigold, Lazlo, Filavandrel, Chireadan, Eyck a ten doppler, tak nevím nevím, jak bych je od sebe rozlišovala. Do osmi hodin materiálu se tvůrci snažili nacpat strašně moc "informací" a easter eggs pro znalce předlohy, ale reálně mám pocit, jako by se tam skoro nic nestalo. Děj pro Ciri v tomto časovém období si museli tvůrci z velké části vymyslet, protože knihy se mu až na dvě větší události nevěnují, a proto celou dobu jenom chodí po lese a bojí se, Yennefer si za tu dobu stačí prožít celou svou origin story a Geralt se potácí po zmasakrovaných útržcích povídek, kterým se tvůrci snaží dát nějaký moderní nečekaný twist a většinou mi to přijde jako blbost, ale to už je můj osobní názor a ne argument na sofistikovanou hádku. Nicméně já se koukám na filmy a seriály už docela dlouho, jsem zvyklá o nich psát a přemýšlet, mám vystudovanou filmovou školu, scenáristiku, takže když řeknu, že to je odpad, tak to nedělám jen tak bezdůvodně, a nikdo mi to nerozmluví slovy "pokud jsi fanda knih, tak máš povinnost to mít rád".(21.12.2019)

  • DaViD´82
    ***

    Má to hned několik zásadních problémů od otřesného CGI (jakkoli se na něm nestaví), přes papundeklovou výpravu a kostýmy, ochotnické party vedlejších rolí, neopodstatněně rozdílné pojetí hned několika zásadních postav (nejvíce pak Yen, ale ta z toho aspoň vyšla jako sice jiná, ale zajímavě uchopená postava) a především výrazný odklon od pro Zaklínače stěžejní slovanské stylizace směrem ke generickému západnímu pojetí fantasy. Což jde proti srsti o to více, že dějem se to předloh (povídkových) drží více než by se čekalo. Ovšem v jádru to tam je, ne že ne. Tohle není nová Hra o trůny. Mnohem blíže to má k Poslednímu království spíše než čemu jinému. Ano, je to v podstatě fantasy béčko. Jenže, budeme-li upřímní, to jsou i předlohy. Jakmile se to tedy nesnaží o velké politické hry (v kterých plave i Sapkowski), výpravu apod. ale je to prostě o Klepně, Marigoldovi, Ciri a především nabručeném nahláškovaném Geraltovi v lesích, bažinách, hospodách a nevěstincích, tak JE to Zaklínač. I díky tomu, že Cavill si Geralta vyloženě užívá; od zastřeného cynické hlášky cedícího chrapláku přes intimní tokání s Klepnami/Marigoldem až po akční pasáže. Ty, mimochodem, mají výtečnou choreografii (o co nerealističtější o to působivější) soubojových scén. Jakkoli tedy mnohé nefunguje či je vyloženě na pováženou, tak žánrově to v podstatných bodech šlape solidně. A to se počítá. | S1: 3/5 | (21.12.2019)

  • novoten
    *****

    1. série - 100% - Už nějakou dobu se snažím pojmenovat pocit, který ve mně tahle nečekaná trefa vyvolala a nejlépe ho vystihuje slovo hlad. Hlad po čemkoli, co souvisí s Kontinentem a všemi jeho říšemi, hlad po poznání dalších magických či dravých tvorů a hlad po dalších dobrodružstvích titulního hrdiny, ať už v podobě jednotlivých odměn nebo jako součást velkého příběhu, co třeba změní svět. Baví mě všechny roviny příběhu (jakkoli jsem Ciri chtě nechtě popoháněl po cestě pořád dál) a užívám si jak odlehčenou stránku, tak chvíle, kdy jde do tuhého a vím, že ta či ona příhoda zkrátka nebude mít šťastný konec. Protože se s vědmákem setkávám poprvé a mám tak spoustu studijního materiálu zejména v knižní podobě ještě před sebou, nemůžu se dočkat jak srovnání toho, co už znám, tak všeho možného nového. P.S.: Pro diváky, kteří chtějí na seriál plivat kvůli barvě pleti jednotlivých herců mám jediný vzkaz a to "Fuc-", chci říct "Sper vás ďas!"(8.1.2020)

  • Tom_Lachtan
    *****

    Jsem spokojenej. Fakt mám předlohu hodně rád a zbožňuju její náladu, témata a - jakkoliv to zní blbě - určitou slovanskou blízkost. A s výsledkem jsem naprosto spokojenej, tvůrčí vedení pevně drží otěže zaklínačské Klepny a výborně servíruje kombinaci povídek a románové série, velmi povedeně míchá časové linie tak, abychom se o postavách dozvěděli dostatek informací a ctí předlohu sice s úctou, ale naštěstí ne přehnanou. Osobně bych sice ocenil více samotného Geralta, ale to dokážu prominout, vzhledem k tomu, že ve druhé řadě nejspíš z obrazovky moc nesleze a konečně se dostaneme na Kaer Morhen. Přidaný děj v čajodějnické škole mě bavil, neb bylo fajn vidět něco nového v příběhu, co dobře znám. Herci jsou perfektně obsazení, hrají co mají, mávají kolem sebe v kombinaci šermu a tance taky obstojně a snad jen Yennefer může budit překvapení a pokud se někomu zbytek castingu nelíbí, nechť začne laskavě srovnávat s knihama, nikoli herním pokračováním (aneb Geralt nenosí plnovous, neb porost na obličeji nesnáší, Triss není zářivě rudovlasá, ale má barvu kaštanovou atd.) ps: Marigold super!(12.5.2020)

  • Fr
    ****

    „SPER TO ĎAS!…“ /// Úvodní série Zaklínače je napsaná podle prvních dvou – povídkových knih. Asi proto mám dojem, že je vyprávění nesourodý. Prolínají se zde časový roviny a hodně věcí mi docvakne až ve čtvrtým dílu. Příběh je dobrodružnej, občas vtipnej, ale hlavně temnej a místy hororovej (navíc s trochou sexu). Rozpočet kolem 10 milionů dolarů na jednu epizodu je znát. Servírovány nám jsou tři příběhový linie. Jedna je Geraltova, další se věnuje čarodějce Yennefer, a třetí zase královský vnučce Ciri. Nechybí trubadúr Marigold, Arci Mistryně Tissaia de Vries nebo statečný válečník Cahir. Zaklínač Geralt se stejně jako monstra, krve nebojí. Místy je to ukecaný… vlastně se tady mluví celkem dost. Asi proto, že si to můžou dovolit. Baví mě dialogy připomínající knihu. Henry Cavill se mi v roli líbí a i díky němu (a sarkastickýmu humoru) je Geralt zajímavou postavou obohacující žánr fantasy. Parádní je i „jeho“ svět. Plnej příšer, podivných lidí, králů, kouzelníků, nadpřirozenejch schopností a osudu. Určitě se tady budou líp orientovat ti, kteří s ním už měli co do činění. I když se mi to během sledování zdálo zajímavý, teď, na konci mám dojem, že roztrojením hlavní vypravěčský linie, ztratil příběh šťávu. Vizuál i triky moc hezký! Nejste-li ortodoxní vyznavači předlohy a umíte občas přimhouřit (obě) oči, dokáže vás samotář se dvěma meči a v oblečku z kůže, slušně pobavit. Víc jsem se rozepsal TADY. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Povídky o Zaklínači, které psal Andrzej Sapkowski, jsem nečetl. 2.) Neviděl jsem ani tenhle seriál ani film. 3.) Mám v sobě chaos /// PŘÍBĚH **** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ *(1.1.2020)

  • - Lauren Hissrich vysvětlila, proč seriál začíná právě povídkou „Menší zlo“: „Zpracování všech povídek představovalo výzvu, ale nejtěžší bylo vybrat tu, kterou odstartujeme seriál. Když představujete muže, kterému je téměř 100 let, tak v rychlosti musíte ukázat, jaký byl jeho život doposud a proč se na něj zaměřujeme právě v tuto chvíli. Vybrala jsem povídku Menší zlo, protože ta skončí bojem, který změní jeho chápání sebe samotného, své práce a celého kontinentu.“ (Geralt z Rivie)

  • - Andrzej Sapkowski prohlásil, že byl s výkonem Henry Cavilla „více než spokojený“. Prohlásil o něm, že je velkým profesionálem a dokonce ho přirovnal i k Viggu Mortensenovi, který ztvárnil Aragorna v trilogii Pán prstenů. Stejně jako on dokázal podle Sapkowského i Cavill legendární knižní postavě dát tvář, která tady zůstane už navždy. [Zdroj: Fandimeserialum.cz] (Geralt z Rivie)

  • - MyAnna Buring ztvárnila postavu Tissaia de Vries a je to tak její druhá zkušenost z toho světa. V roce 2016 propůjčila svůj hlas postavě Anna Henrietta, která je nejvyšší hlavou Toussaintu videohry „Divoký hon: O víně a krvi“. (Geralt z Rivie)