VOD (1)
Série(2) / Epizody(16)
-
Bette and Joan (2017) - 8 epizod
-
Capote vs. labutě (2024) - 8 epizod
Obsahy(1)
Seriál vypráví o legendárním soupeření mezi herečkami Joan Crawford (Jessica Lange) a Bette Davis (Susan Sarandon) v průběhu natáčení jejich jediného společného filmu Co se vlastně stalo s Baby Jane? Svoji rivalitu přenášely do svých rolí a nepřestávala ani za kamerou. Úspěšný režisér Ryan Murphy v seriálu zachytil, jak se herečky vyrovnávaly se stárnutím a sexismem v Hollywoodu tehdejší doby a jak pro ně bylo čím dál těžší vycházet mezi sebou, i když na jejich spolupráci závisel úspěch v závěru jejich kariér. (Streeper)
(více)Videa (5)
Recenze (40)
Všetky seriály Ryana Murphyho s reálnym základom sú poctivo faktografické, excelentne zahrané a navrch obohatené o tak nezmierne množstvo pochopenia pre postavy, ktoré chtiac-nechtiac divák musí pociťovať aj napriek tomu, že sa jedná o typovo diametrálne odlišných ľudí s mne cudzími problémami. Nevedel som ani, že ma táto tematika môže zaujať a byť to podané rýdzo dokumentárne, tak asi ani nezaujme, ale Murphyho hybridný rozprávací štýl jednoducho má myšlienku, cieľ a plejádu kvalitných hereckých výkonov a mne nedáva priestor vymenovávať akékoľvek negatíva. 7/7 - 90% ()
Joan Crawford a Bette Davis bývaly bohyněmi stříbrného plátna, a dnes jsou jimi taktéž. Nikoli stále, ale znovu. Město snů totiž není vlídným místem pro ženy s povislými prsy a hlubokými vráskami ve tváři. Takové ženy můžou před kamerou vydělat těžké peníze jedině tehdy, pokud to pořádně vře za kamerou. A jestli to nevře samo od sebe, to by v tom byl čert, aby páni producenti něco nevymysleli. Bette and Joan je esencí Ryana Murphyho. Ať už se jedná o jeho okouzlení klasickým Hollywoodem, stárnoucími herečkami (Joan a Bette i fantastické Jessica a Susan) nebo o jeho cit pro lidské drama, utrpení a bolest, Feud přináší přesně to, co se dá od Murphyho očekávat. Po vzoru ACS je seriál přehledně uspořádaný a precizně vystavěný (pravděpodobně díky faktu, že se rovněž jedná o sled skutečných událostí), a i když to dělá se stylem sobě vlastním a občasnou typickou afektovaností plnou až skandálně komických chvil, jedná se o citlivě natočenou tragédii a především poctu dvěma velkým ženám, které si nepochybně zasloužily mnohem lepší zacházení, než jakého se jim dostalo za jejich života. ()
Odsýpá to svižně, obě představitelky hrají jak z partesu a kromě příběhu jedné herecké nenávisti zde máme i obrázek starého Hollywoodu. V době, kdy už přicházel o svůj hvězdný pel a zároveň, v osobnější rovině, kdy o slávu přicházely i dvě dříve nebesky nedostižné divy. Proměna filmového průmyslu z Továrny na sny na Dílnu všedního dne se tak prolíná s osudy jejích dříve nejzářivějších představitelek. Je to krutý obrázek, protože ani ve starém Hollywoodu, ani v jeho nastupující realističtější reinkarnaci, není pro dvě dámy stříbrného plátna místo. _____ Jessica i Susan si své role zahrály s velkou chutí, je vidět, že je složité postavy, které ztvárnily, bavily a měly radost, že můžou předvést své herectví. K samotnému seriálu: je velmi poctivě natočený, výprava je přenádherná a vcelku starosvětsky (což není na škodu) podává jednu bulvární historku z natáčení. Ve skutečnosti ani není důležité, jestli se Joan a Bette skutečně nesnášely nebo jestli je do toho natlačili producenti, aby zvýšili divácký zájem o filmy obou dam. Ve výsledku by to dopadlo stejně: zlomenými pouty, obětmi bez konce, samotou a pádem. SHRNUTÍ: Zoufalý boj o nejlepší místo na slunci, kde je ti jedinou odměnou, zvlášt pokud jsi žena, že shoříš za škodolibého přihlížení těch, kteří ti dosud tleskali. ()
Z nějakého důvodu to na mě udělalo skvělý dojem. Možná to bylo kvůli skvělým a autentickým výkonům herců. Zahrát role a navíc zahrát teatrálnější hraní ve stylu padesátých a šedesátých let je neuvěřitelné umění. Možná je to dokonalým intrem, které hudbou neuvěřitelně připomíná Hitchcockovy klasiky a je i skvěle animačně a barvitě podkreslena. Může to být i tím, že seriál je zasazen do pro mě skvělého prostředí a vypadá naprosto skvěle. Nenudí mě. Na rozdíl od jiných. Drží si drive a každý díl něco nabídne. To kouzlo Hollywoodu a sporu dvou hereček mě prostě vzal. Foxové nyní sázejí na seriály kde každá série se specializuje na problém v tématu seriálu a funguje to a zní to skvěle. Viz American Crime Story. A ono to zde funguje skvěle. "My mother always said don´t say anything bad about the dead. Only say good. Joan Crawford is dead. Good." ()
Prvá séria je pre mňa seriálovým prekvapením. Lange sa priam predbieha so Sarandon v hereckých výkonoch, dokonca by som povedal, že hrajú snáď aj lepšie než herečky, ktoré predstavujú. Hoci taká Bette Davisová má 10 nominácii na Oscara, v čom ju zo žien v histórii predbieha len Meryl Streep a Katharine Hepburn. Príbeh je naozaj pútavý a to nepriateľstvo dvoch hlavných protagonistiek odhalí rôzne zákutia Hollywoodu. Teším sa na druhú sériu, aj keď sa objavili špekulácie, že žiadna nebude. ()
Galerie (84)
Zajímavosti (12)
- Scény z piatej epizódy prvej série s názvom And the Winner Is... (The Oscars of 1963), ktoré sa odohrávali na 35. ročníku predávania Oscarov sa naozaj natáčali v miestach, kde sa v roku 1963 tieto ocenenia odovzdávali. (Steny94)
- Catherine Zeta-Jones byla jedinou volbou tvůrce seriálu Ryana Murphyho do role Oliviae de Havilland, proto jí roli nabídl osobně. (Streeper)
- Jessica Lange ztvárnila v první sérii herečku Joan Crawford a ve druhé sérii matku Trumana Capota. (Teres)
Reklama