Kamera:
Matthew F. LeonettiHudba:
Michael SubyHrají:
Ashton Kutcher, Amy Smart, Melora Walters, Eric Stoltz, John Patrick Amedori, Elden Henson, Kevin G. Schmidt, Kevin Durand, William Lee Scott, Ethan Suplee (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Existuje jedna zajímavá teorie - teorie chaosu neboli efekt motýlích křídel... Napínavý thriller odehrávající se mezi minulostí, přítomností a budoucností. Mladý fyzik Evan Treborn (Ashton Kutcher) se vydává díky svým zápiskům z dětství na riskantní cestu do minulosti, aby ji změnil, napravil své chyby a setkal se s láskou svého života. Nebezpečný experiment se mu však vymkne z ruky a následky jsou hrůzostrašné... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (1 580)
Efektní thriller postavený na originálním nápadu za milión. Hlavně v první polovině božská atmosféra a dobrá režie neznámých debutantů, ale přesto jen lepší tři hvězdičky. Nemůžu se zbavit pocitu, že Butterfly Effect je prvoplánová záležitost, v níž se za coolózním vizuálním kabátem nic zajímavého neskrývá a že kolovrátkovité posuny v čase jsou jen scenáristovým interním cvičením nápaditosti. Vypadá to sice zatraceně dobře, ale po chvíli jsem už pouze čekal, čím autor překvapí tentokrát, aniž bych z jeho hrátek s hlavním hrdinou bylo cítit opravdové zoufalství a zmar. Všechny ty posuny jdou až příliš easy a překážky, které autoři (mimochodem velmi dobrému) Kutcherovi házejí pod nohy nikdy nepůsobí dojmem, že teď už je to ale opravdu v řiti. Prostě chybí gilliamovská bezvýchodnost a tíživost, takový ten pocit znejistění známý z Dvanácti opic. V Butterfly effect jde všechno příliš hladce (a tytéž "hladké" emoce cítím i z filmu samotného), takže výsledek vypadá jako ideální efektní zábava pro generaci MTV, která film lehce stráví a stejně rychle jí vyšumí z hlavy. Dobrý film, ale za vším tím humbukem jsem nenašel nic opravdu zajímavého (škoda té nedotažené ústřední milostné linie - ta to mohla držet). ()
Po prvním shlédnutí se OD rázem vyšplhal do mé top 75 všech dob (75 proto, že za každej rok mýho oblíbenýho filmovýho období mám jeden top film a někdy to bylo docela perný vybírání, přestože nové tisíciletí mi příliš práce s výběrem nedává). Mám rád časové paradoxy a hrdiny, kteří se snaží zachránit svůj svět a dojít štěstí s milovanou ženou. Tady je to podpořeno ještě solidními hereckými výkony a rychlým dějem, kterému nechybí zajímavý příběh a neobvyklá zápletka. Ke konci sice jde celou hodinu předtím pracně budovaná logika drobínek do háje, ale v té chvíli mi to už moc nevadilo, protože tak povznášející a zábavný majstrštyk jsem už moc dlouho neviděl a prostě mi to bodlo. Navíc tak zábavný a povznášející kus natočený dokonce deset let pSs (po Statečném srdci). Nedivím se, že do toho Kutchera vložil tolik prostředků, práce i přemlouvání. Vyplatilo se mu to. A to že pro roli své lásky získal Amy Smart filmu taky dost prospělo, protože je to prostě roztomilá pusina :) A takové malé upozornění pro všechny (a navíc i spoilerové varování). Tento film má tři možné konce, které tvůrci natočili. Jeden dobrý (žijí spolu šťastně až do smrti), druhý neutrální (žijí, ale ne spolu, šťastně až do smrti) a třetí špatný (přinejmenším jeden z nich žije šťastně až do smrti). Nejsolidnější zážitek z tohoto filmu budete mít s tím špatným, který je v režisérské verzi. ()
Od Ashtona Kutchera prekvapenie po hereckej stránke a konečne hrá znesiteľnú postavu a nie len nejakí komický žváchanec, celý príbeh poskladaný z niekoľkých dejových línii sa nesie v strhujúcom tempe s určitou dávkou sci-fi, o tom ako každá drobnosť môže pomeniť chod života a čakaný efekt môže nakoniec vyznieť úplne opačne než by hlavný hrdina, so schopnosťami putovať v čase čakal. Záchytný bod sa tu stáva životný denník a priamo cez napísané vety v ňom sa dá vrátiť do minulosti a pomeniť chod udalostí... Film je svojou témou a spracovaním dosť jedinečný a naplno dokáže zaujať zmysli po celý čas trvania, od neznámych režisérov ako Jonathan Mackye Gruber a Eric Bress je to prvotriedny debut a už len na vybudované zázemie treba nadviazať aby presvedčili že to nebola len náhoda. Z hercov sa tu ešte dobre uviedla Amy Smart dobre dopĺňajúca Kutchera. ║Rozpočet $13miliónov║Tržby USA $57,938,693║Tržby Celosvetovo $96,060,858║ prípad keď za málo peňazí je veľa muziky ()
Lapsus memoriae. Blackout. Výpadek paměti nebo prostě vokno- stresující věc v leckteré situaci (při testu obvzlášť). Možná měl Evan štěstí, že si některé hrůzné zážitky z dětství nepamatoval..(Ano, děti k sobě umí být navzájem velmi kruté, nevím, proč se psychologové neustále diví). O to bolestivější bylo pak jejich zpětné zjištění. Emocionálně mě to neroztrhalo jako onu poštovní schránku, mladou čtyřku sem pozorovala s mírně pootevřenými ústy- hráli líp jak někteří dospělí. Director´s cut ending je sice nápaditější než ten, kdy se dva lidé minou na přeplněné ulici, ale preferuju přesto ten původní. 90%. Ještě jedna věc- po skončení filmu mě popadla jedna prazvláštní chuť, pustit si dlouhý, táhlý a pomalý soundtrack. (Asi na mě byl snímek moc zbrklý). Kdo ví. ()
Neskutečně efektní sci-fi thriller o cestování časem s dobře napsaným scénářem, který je dostatečně složitý na to, aby byl zajímavý a poutavý, ovšem přitom bez problémů pochopitelný i snadno stravitelný. Neznámé režisérské duo se opravdu vyšvihlo, atmosféra nemá chybu a celý film působí na diváka i přes možné drobné trhliny v logice (které jsem však při prvním zhlédnutí ani neregistroval) velice silně... Že jde o teenage verzi 12 opic? V podstatě ano, 12 opic je předně lépe zahraný a asi i vyspělejší a vyrovnanější film, ale za to Osudový dotek působí více emocionálně. 9/10 ()
Galerie (39)
Zajímavosti (38)
- Když Thumper (Ethan Suplee) najde krvácejícího Evana (Ashton Kutcher) a volá o pomoc, je v pozadí obraz Salvadora Dalího "Sleep". (don corleone)
- Mimo státu Washington se natáčelo v Kanadě. (Varan)
- Během návštěvy psychiatra je mladý Evan (Ashton Kutcher) hypnotizován; v pozadí je možné si všimnout blikajícího světla. Nejednalo se o záměr, avšak dle režiséra šlo o zajímavé doplnění scény a "efekt" proto zůstal v závěrečném střihu. (Adrai)
Reklama