poster

Tenkrát v Hollywoodu

  • USA

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Slovensko

    Vtedy v Hollywoode

  • Velká Británie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Kanada

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Austrálie

    Once Upon a Time in Hollywood

  • Nový Zéland

    Once Upon a Time in Hollywood

Komedie / Drama

USA, 2019, 162 min

Komentáře uživatelů k filmu (895)

  • castor
    ****

    S Nespoutaným Djangem už to bylo na hraně, Osmi hroznými mě ale milovník dobrých i špatných filmů masírující pořádné tvůrčí ego solidně namíchnul. Nově zase vyplýtval spoustu papíru, ale tentokrát si u mě mnohé napravil. Ironický retro flák zbytečně nežvaní, zbytečně neexhibuje. Je krásně prosluněný, rozverně atmosférický, láká na kostýmy, staré bouráky, velké brýle, vymazlené retro interiéry a exteriéry, blikající neonové nápisy. Quentin Tarantino se slzou v oku a méně efektně, než jsme zvyklí, rekonstruuje starý Hollywood. Bavil se na place evidentně stejně jako následně v kině divák. A v první hodince a něco rozhodně neokouzluje příběhem. Ale dílčími prvky, nápady, skvělou kamerou a hudbou, drobnými camey, které jsou rozkošné (přemoudřelá parťačka ze seriálu) a výborně zahrané (koketní hipísačka svádějící Brada Pitta, jinak dcera herečky Andie MacDowell Margaret Qualley). Předehra je to celkově (až příliš) roztažená, na druhou stranu nesmírně nostalgická. Tarantino sype nespočet drobných odkazů, na kterých si cinefilové pochutnají, a evidentně si plní další ze svých snů (Lea instaluje do řady zřejmě jím milovaných projektů let minulých). A vyloženě originální nebo nějak výrazný příběh chybí. DiCaprio je prostě uvadající herec, dnes hlavně záporných postav, který se nedočkal přerodu ve velkou hvězdu, Pitt pak jeho dublér, kterého studia moc nemusí, protože často na place způsobí rozruch. A skrze jeho mrtvou manželku putují nejrůznější teorie. Oba dva jsou skvostní, oba zbožňovaní. A jejich letité přátelství jim sakra věříme. Oba si svůj návrat k filmu dosyta užívají: Leo si dal po vizuálních orgiích Iñárrita a svého oscarovému koncertu čtyři roky pauzu, Brada užíral táhnoucí se rozvod s Angelinou Jolie. Oba jsou zpět v plné polní. Emočně nestabilnímu herci dělá jeho parťák nejen dubléra, ale i chůvu, fachmana, šoféra a důvěrníka. A někde v dálce vyčkává temná připomínka osudu Sharon Tate skrze kroky následovníků kultu Charlieho Mansona (skvělá scéna Pittovy návštěvy ranče a dokonalé finále). Milovník stříbrného plátna Tarantino prostě dokazuje, že Hollywood je místem, kde se plní sny. Jeho rozrušování hranic mezi skutečným a možným bude sakra vzrušující pro nejrůznější filmové teoretiky. Jeho pocta tehdejší době je výtečná, takže mu leccos (co během těch 160 minut skřípalo) rád odpustím.(4.9.2019)

  • Playman
    *****

    Tarantino natočil svojí první pohádku. A jakou!(18.8.2019)

  • Masrii
    ***

    Budu tento film brát jako kdybych nevěděl, kdo jej natočil, tedy bez předsudků. A rád bych proto věděl, kde se ztratil příběh, zápletka, pointa... Chápu, lidi budou říkat, že to takhle bylo zamýšlené, že se to zaměřuje na jiné věci, ale přece člověk nemůže sedět minimálně dvě hodiny filmu a čekat, zatímco sleduje útržky do sebe nijak nezapadající. A když už člověk čeká, že to do sebe zapadne, tak jen minimálně. Uznávám, závěr je klasický Tarantino a výborný, do toho skvělá hudba a i světlé momenty v průběhu filmu, to je jediný důvod, proč to není úplný propadák. 65%(22.8.2019)

  • earl hickey
    *****

    Zážitek roku !!! Oslava kinematografie !!! A ten konec ?! Úžasné !!! 5 hvězdiček je málo :-( !!! Leo a Brad !!!(25.8.2019)

  • Zek
    ****

    Škoda, že už Manson nežije. Tu poslední půl hodinu bych mu hned pustil, aby viděl jak by to dopadlo, kdyby vedle Polanskiho žil Dicaprio.(25.8.2019)

  • krtek138
    ****

    Konec to celé zachránil, protože více než dvě hodiny jsem si myslel, že koukám na nejslabší Tarantinův film. Já nemám nic proti QT stylu vyprávění, naopak, “kecací scény” mě bavili už v Osmi hrozných, ale tam děj směřoval k nevyhnutelnému. V Hollywoodu sledujeme směsici krásně natočených, v každém záběru filmu hold vzdávajicích scén, které ovšem nikam nevedou. A i když mám rád Tarantinovu oblibu vytáhnout zapomenuteho herce zpět do první ligy ( tady je to třeba Luke Perry), tak zaplaťpánbůh za dva hlavní hrdiny, protože žádnej béčkovej herec by to neutáh. Přesto všechno nemůžu říct, že bych se nudil. Sem tam sranda, sem tam trochu napětí a konec, který je přesně opačný, než čekáte. O něm nebudu říkat radši nic, abych nespoileroval. Vlastně něco jo, v posledních dvaceti minutách to byla vzpomínka na starého morbidního režiséra, který se nejnovějším filmem držel možná až moc při zdi. Trochu zklamání a podruhé to asi vidět nemusím. 70%.(28.8.2019)

  • Sdoom
    **

    Uffff, tohle je jedno z největších zklamání v mé osobní filmové historii. Ne, že bych měl nějaká konkrétní nebo přehnaná očekávání, ale to, co se mi dostalo za ty víc než 2,5 hodiny mě silně neuspokojilo. Nevím, jestli to je tím, že mám nakoukáno moc nebo málo, nebo proč mě ten film tak moc nasral. Ale abych začal s výtkami - kde jsou skvělé dialogy, vypointované scény atd.? Spousta odkazů na všechno možné, ale jeden jediný odkaz na Shining v Toy Story 4 byl zábavnější než tady všechny dohromady. Kvantita jednoznačně zvítězila nad kvalitou. Leonardo s Bradíkem si to samozřejmě dávaj skvěle, ale upřímně těch jejich "filmových" scén je tam až příliš a kdyby z filmu kompletně Rick Dalton zmizel, vlastně by to nijak zvlášť nevadilo. Nemluvě o Al Pacinovi, co to jako mělo bejt? QT si ho chtěl odškrtnout, že mu jednou zahrál ve filmu? Páč jinej důvod pro jeho roli jsem nenašel. Zbytečných/nudných scén je tu ale víc - hodně se tu jezdí autem, Steve McQueen mluví zcesty, Sharon Tate chodí po městě a pak do kina atd. atd. Co se týče závěru, tak i přes jeho předvídatelnost celkem pobavil, nicméně do celkového vyznění filmu mi příliš neseděl. Víc už se nebudu rozepisovat, tohle stále ještě i po týdnu rozdýchávám a uvidíme, co s tím udělá druhá projekce (nejspíš až za pár měsíců doma). (kino Cinestar, orig.)(3.9.2019)

  • Qitek
    *****

    Nejkrásnější Tarantinovka ever a sám mistr v nejlepší formě. U koho jiného můžete říct, že se nahlas směje celé kino, když probíhá na plátně naprosto brutální násilí? Tohle mu prostě nikdo neodpáře a nikdo to neumí tak jako on. Once upon a time in Hollywood musí nadchnout všechny ty, kteří milují film. A když říkám milují, myslím tím doslova milují. Ptž tady je autorská láska ke všemu a všem z té doby, plus něco extra navrch. Mluvit o novém počinu Tarantina je stejně ošemetné, asi jako jít na něj s očekáváním, že vám naservíruje to, co jste od něj zvyklí dostat. Ano i ne. Jen tentokrát onanování nad svou jedinečností a genialitou ustoupilo do pozadí a zůstala čistá láska. Až do posledního finále, kde si pan mistr opět plní svůj i náš mokrý sen. Nádherné postavy všech zůčastněných včetně psa, který zde není jen pro finální pobavení, ale i plnohodnotná osobnost ve filmu. Těším se na druhé, třetí, čtvrté... shlídnutí, kdy si budu užívat maličkostí a už teď vím, že se budu usmívat dopředu. Je to víc jak dvanáct hodin, co jsem film viděl a stále hezky doznívá a stále mám ten přiblbe spokojenej výraz na držce. Pět z pěti buzny(4.9.2019)

  • nevermore
    *****

    Nasrala mě scéna s "Bruce Leem" - to už jsem byl připravenej prásknout 4**** ale tím koncem se to zase spravilo :)(5.9.2019)

  • Michelle75
    *****

    Já nevím, jak to ten Tarantino dělá, on z těch herců dostane snad to nejvíc maximum, co v nich je. Jsem ráda, že jsem tenhle kousek viděla v kině, i když naopak některé scény bych si ráda pustila opakovaně. :) A na mě tam jich je celkem dost.:) Neříkám, že po hodině jsem nebyla trošku netrpělivá z toho pomalejšího tempa,ale právě některé dialogy a scény tu stopáž krásně vyváží. Opravdu tady DiCapria i Pitta naprosto žeru, i když Margot Robbie nebo Al Pacino nejsou taky vůbec špatní. Po vizuálnu krásný návrat do minulosti, doprovázený skvělou hudbou a vtipem, který je Tarantinovi tak vlastní, pro mě letošní filmový bonbónek.(13.9.2019)

  • upson
    *****

    Tenkrát v Hollywoodu je společně s filmem Osm hrozných patrně nejvyzrálejším dílem z dílny "magora z videopůjčovny" (fanoušci Tarantina znají tuto jeho přezdívku). Kdybych o filmu a režisérovi nic nevěděl a někdo mi řekl, že snímek režíroval Martin Scorsese, který jel na vlně dotočeného Vlka z Wall Street, věřil bych tomu. Z mého pohledu nejlepší Tarantinův film. Proč? No, může za to celá řada faktorů. Primárně jde o jeho nejoriginálnější počin a především jsem v každém zajímavém úseku snímku neviděl tu nálepku vykradače hrobek, kterou jsem Tarantinovi často vyčítal. Například v Nespoutaném Djangovi mi to neuvěřitelně vadilo. Jednak mi vadilo zneužití závěrečné písně z filmu They Call Me Trinity (Pravá a levá ruka ďábla) od Enza Barboniho a dále celkové "znásilnění" klasické postavy Djanga z dílny Sergia Cobruciho. Patrně nelze docenit jedinečný přínos jednoho z největších režisérů všech dob, který měl na Quentina Tarantina největší vliv! Ano, je jím mistr Sergio Leone!!!!! Na Tarantinovi se tento velikán podepsal jednoznačně nejvíce! Nelze však přehlédnout vliv již zmiňovaného Scorsese či Briana De Palmy a mnoha dalších mistrů řemesla. Zde jednoznačně vidím posun z hlediska vlastního rukopisu, který už nikdy nebude více vlastnoruční! Proto chápu Tarantinův postoj k vlastní tvorbě - 10 filmů a dost! Tarantino taktéž musí zcela určitě poděkovat Leonardovi a Bradovi. Tohle duo vyneslo film neskutečně vysoko. Brad měl o něco sympatičtější roli a celkově mi jeho postava neuvěřitelně sedla. Lze uvažovat o nominaci (výhře?) na Oscara za nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli. Bradovi bych to moc přál. Osm hrozných vede v dialozích, ale Tenkrát v Hollywoodu je na pomyslném stupni vítězů z hlediska filmu jako celku! Rád bych se pletl, avšak myslím, že tuhle vlastní laťku už Tarantino nepřekoná! Někdy Tarantina upřímně nenávidím za dřívější prohřešky v oblasti vykrádání cizích rukopisů (kladení důrazu na hudbu není sice loupež, kompozice ale nesmí patřit dřívějším legendárním scénám). Jindy geniální mozek magora z videopůjčovny naprosto obdivuji, viz. nezapomenutelná pytlová scéna z Nespoutaného Djanga :-D Tarantino je však skutečný umělec. Kdyby nebyl, nemohl by se pyšnit tím, že mu do snímku Osm hrozných komponoval hudbu neuvěřitelný Ennio Morricone - ten si může vybírat pro koho zahraje. Díky Bohu, že jsem tohoto mistra klasické hudby viděl na vlastní oči a především slyšel na vlastní uši! Dvakrát! Společně s Hanzem Zimmerem to nejlepší, co jsem v O2 aréně mohl kdy slyšet! Za tento snímek ti Quentine budu navždy vděčný. I kdyby "poslední" desátý film byl naprostý propadák!!! 100%(8.10.2019)

  • Autogram
    ****

    Nič o tomto filme dopredu nevedieť je úplne najlepší spôsob, ako ho vidieť, a preto aj oficiálny obsah má len jednu vetu. Treba očakávať niečo celkom iné, ako sme u Quentina zvyknutí, akurát na záver sa už neudržal a pridal (pre mňa nadbytočne) jedno klasické finále vo forme nepeknej frašky. Inak je celý film jedným dlhým vyznaním lásky k Hollywoodu a všetkým jeho nešvárom, a to sa snaží preniesť na diváka. Nie je tak potrebná žiadna veľká zápletka ani dramatické momenty, stačí sa preniesť do rokov šesťdesiatych a vychutnávať bežné momenty bezvýznamných hercov v práci, súkromí (postarší pán v havajskej košeli) alebo ich očarenie z chvíle, keď sa niečo vydarí a pozrú si svoj vlastný film v kine spolu s vďačnými divákmi. Tým by som aj skončil, a preto bol pre mňa ten záver akosi naviac a zaobišiel by som sa bez neho.(16.8.2019)

  • Dromed
    *****

    Řemeslný výlet do retra se sladkou třešintino na konci, v podání hereckého duálu nebo duelu?(16.8.2019)

  • srbak
    *****

    Chápem tú vlnu sklamania, chápem, že ľudia čakali ďalšieho Djanga alebo Pulp Fiction a dostali z toho len slabý odvar, ale na druhej strane chápem aj tú obrovskú vlnú nadšenia od skalných fanúšikov, ktorý si tento film po zhliadnutí zamilovali rovnako ako ja. Once Upon a Time in Hollywood je jednoznačne najzáhadnejší film, ktorý kedy Tarantino natočil a zrejme aj natočí. Nie je to pre každého - ľudia, ktorí videli Pulp Fiction a nepoznajú ho budú zrejme krútiť hlavou, tak ako väčšina kina po konci premietania. Ale o to zaujímavejšia podívaná to je, ak ozaj rozumiete, prečo vlastne niečo takéto vzniklo a prečo si to Tarantino tak neskutočne chválil. Once Upon a Time in Hollywood je totižto omnoho viac, než sa na povrchu tvári - avšak dostať sa dovnútra tohto filmu a Tarantinovej hlavy nie je vôbec také jednoduché, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. Pre mňa to bolo o to osobnejšie, že Sergia Leoneho považujem za najlepšieho režiséra všetkých čias, a načítal som a napozeral som o ňom pomaly viac, ako opakovane videl všetky jeho filmy dokopy. Toľko skrytých odkazov, toľko čistej lásky k filmu a toľko úprimnej pocty kinematografii a obdobiu, v ktorom sa film odohráva budete ťažko hľadať v nejakých iných snímkoch. Ak som Tarantinovi niekedy niečo v jeho tvorbe vyčítal, bola to prílišná priamočiarosť - jednoducho som si nikdy po dopozeraní jeho filmu nemohol povedať "Wau, to bol skvelý odkaz a myšlienka za tým všetkým." Teraz je to však práve naopak, keďže film len okrajovo slúži na pobavenie a dáva viac priestoru osobnému odkazu Tarantina, pre ktoré sú filmy celým jeho životom. Brad Pitt a Leonardo DiCaprio sú spolu úžasní. Každý vedel, aké majú títo herci kvality, avšak spolu tvoria ozaj tak skvelé dynamické duo, že je prirovnanie "noví Newman a Redford" ozaj na mieste. A i keď je to len fiktívny príbeh založený na skutočnej udalosti, jeho grády to ozaj nestráca a ten feel éry zažijete na plné gule. Dovolím si tvrdiť, že toto bol Pittov a DiCapriov najlepší herecký výkon, ktorý kedy dokázali podať, takže verím, že ich ešte niekedy uvidíme pokope s takým množstvom priestoru, ako dostali práve v tomto filme. Záverečná polhodinovka je podľa môjho skromného názoru zrejme najlepší ending, aký kedy Tarantino doručil, a to nie len pre dávku humoru, ale aj vďaka veľkému priestoru pre hlavné duo, ktoré si robí, čo sa im zachce. A áno - v detailoch je tento film úžasný. Najtarantinovskejší film, ktorý kedy vznikol a za mňa skvelá rozlúčka s kinematografiou a veľkou životnou érou Tarantina.(17.8.2019)

  • OndwaK
    ****

    Tarantino si na svém vysněném hřišti právoplatně plní filmařský sen a nedá se na to koukat jinak, než s úsměvem. Na diváka se tu docela kašle, tohle je prostě jeho film. Nerozumíš referenci? Máš smůlu! Přijde ti, že se film moc táhne? Tak seď a buď ticho, měl ses líp učit! Já osobně jsem přišel připraven tak napůl. Na stopáž 162 minut jsem sice odhodlán byl a tak jsem občasnou nudu přečkal bez rozrušení, ale tak nějak jsem nestihl nastudovat, jak to vlastně v tom šedesátém devátém bylo. Přirozeně jsem pak čekal na nějaký skvělý příběh, který se za celou dobu nedostavil. Teď skoro zním, jako kdyby šlo o velké zklamání a propadák. Ale to já jenom vracím munici za všechny ty popichovačky a hrátky s divákem! Tenkrát v Holywoodu má totiž nádherně vybudovanou atmosféru a pěkně po Tarantinovsku nápaditá filmařina se skvělými záběry, hudbou a střihem se neobejde ani bez lahůdkových hereckých výkonů. Zde bych chtěl pochválit hlavně Brada Pitta, který podle mě se svým pokerfacem a tvrdou pěstí sejmul dvě mouchy jednou ranou, protože si doufám tvrdit, že jde zároveň o jeho nejzajímavější filmovou postavu i jeho nejlepší herecký výkon. Opravdu klobouk dolů. Když se v tom filmu člověk trošku pošťourá, vypráví nakonec, velmi hluboko pod povrchem, i opravdu zajímavý charakterový příběh o zoufání, beznaději, osudových náhodách (paradox?) a pomíjivosti života. Mám takový dojem, že veškeré chyby a nedostatky snímku jsou zde naschvál. Že tu není nic nedodělaného, nedomyšleného a že to prostě jen není film pro každého. Ale to přece vůbec nevadí! Hlavně, když můžeme nakouknout mistrovi pod pokličku a vést dlouhosáhlé diskuze nad jeho nejčerstvější delikatesou. 80%(17.8.2019)

  • Disease
    *****

    Nevěděl jsem, co od prvního nežánrového filmu QT čekat, zda se tam projeví jeho styl atd..., ale tohle bylo naprosto v pořádku.(19.8.2019)

  • angloumene
    *****

    O Tenkrát v Hollywoodu jsem od začátku neměla moc vysoké mínění. Cože tak už i Tarantino se rozhodl vzdát nostalgický hold svojí filmové matičce! Ten Tarantino, co se posledně tak vyžíval v nesmírně zdlouhavých a zbytečně krvavých Osmi hrozných? Recenze ale byly vesměs příznivé, i když někdy trochu rozpačité. Poslušně jsem si tedy načetla, jak to tenkrát bylo s masakrem Sharon Tatové a vyrazila do kina. A neudělala jsem chybu! Pokud znáte příběh holywoodského masakru, celý film je o poznání napínavější a ucelenější. Pravdou ale je, že i bez toho má rozhodně co nabídnout a ani chvilku nenudí. Finální vyznění jen podtrhuje sílu a lidskost celého příběhu. Tarantino tedy rozhodně nezklamal.(29.8.2019)

  • Nassau
    ****

    Hey, you’re Rick fucking Dalton. Don’t you forget it. (8/10)(19.9.2019)

  • Mr.Marcellus
    *****

    Tato óda na kinematografii je pro mě absolutní špičkou tohoto roku a jeden z nejlepších filmů několika posledních let! Bohatý a vrstevnatý film, který ukazuje, dokazuje a oslavuje neuvěřitelnou moc a kouzlo filmu. Připomíná nám, proč film tolik milujeme.(1.10.2019)

  • Emzet
    *****

    Tak na rovinu: Tarantino vždy experimentoval s budováním napětí k emocionálnímu katarznímu výtrysku, nicméně tentokrát je to snad poprvé, kdy velká část onoho napětí a emočního vyplavení závisí na znalosti konkrétních reálií. Pokud diváku nic neříká Sharon Tate (a Manson), či pokud nezná či mu nejsou sympatické okolnosti tvorby filmů, vyjde pravděpodobně velká část snímku naprázdno. Když film navštíví "Manson Family", je sice režie dostatečně zručná na to, aby divák byl zneklidněn i tak, ale nejspíše teprve po momentu poznání o co se vlastně jedná dojde k onomu zamýšlenému zásahu. Vůbec celý film ještě mnohem víc závisí na odkazech a mravenčí práci v pozadí stran narážek, myšlenek, plakátů... Komukoliv jinému bych to omlátil o hlavu coby bezostyšné samožerství, nicméně jsou autoři (Eco... a zjevně i Tarantino), kterým to projde. Ne že by OUATIH nefungoval i jen jako charakterovka mezi těmi dvěma ústředními (kteří mimochodem předvádí opravdu famózní práci), ale je zde mnohem snazší jeho subtilní a pomalou krásu minout. Pochopitelně vás napadnou režisérovy starší filmy: Jackie Brown (tempo vyprávění, sbíhající se linie, zásadní téma stárnutí a místa ve světě), Death Proof (divácká nepřístupnost, zjevné hrátky s narativní strukturou, velmi konkrétní dobový zeitgeist a oslava filmu jako takového) či ... no uvidíte, nebudu spoilovat, ale vše je pojato zase tak nějak jinak. Body za pravděpodobně morálně nejpřímější postavu v Tarantinově snímku vůbec (no hádejte) a za opět vytříbený soundtrack. Moderní kovbojka jako řemen, ač bez hlášek a (téměř) násilí. Případně alespoň láskyplné ohlédnutí se za jednou érou kinematografie a Ameriky obecně (dělal vlastně QT kdy něco jiného?). Těším se na druhou projekci. P.S. - paralela s The Wild Bunch (byť v mnohem optimističtější podobě) mě napadla až ráno, ale on ten rok 1969 možná nebude náhoda.(14.8.2019)

  • Colby Sawyer
    *****

    Tarantino zase luxusní, není to sice jeho nejlepší film, tím stále zůstávají moji milovaní Basterds, ale znovu tu máme výjimečný filmový zážitek. Pitt s DiCapriem si to neuvěřitelně dávají a Quentin to celé balí do parádního vizuálu. Celé ty dvě hodiny, korunované parádním finále, utečou příjemně rychle, a tak zase není, co vytknout.(16.8.2019)