poster

Patrola

  • USA

    End of Watch

  • Slovensko

    Patrola

  • Velká Británie

    End of Watch

Krimi / Thriller / Drama

USA, 2012, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Le_Chuck
    ****

    Všetko super, ale finále bolo sfúknute za minútu. Škoda, ten hispánsky badass by si zaslúžil viac poštekliť. 75%(28.11.2012)

  • Xmilden
    ****

    David Ayer dlouho nebyl v Jížním Los Angeles a tak se "překvapivě" vydal opět na tato místa, kde policie vykonává práci o které se českým ozbrojeným pořádkovým složkám může leda tak zdát. Pomocí ruční kamery má navíc Patrola neuvěřitelně autentický náboj. Divák v těch přestřelkách opravdu je, stejně jako při vykopnutí dveří nebo při zatýkání. Spokojeně pokyvuji hlavou. Ústřední duo strážníků k sobě pasuje jako tetování k Mexikáncům.(28.1.2013)

  • Gemini
    ****

    Patrole se dá vyčítat hned několik věcí - ale nikdy ne všechny najednou. Někomu bude vadit kamera (z ruky, někdy cíleně z Taylorovy kamery, někdy z ruky filmového kameramana, někdy z kamerek na uniformách, na hlavních, na zpětných zrcátkách, pod vysílačkou v autě atd. atd.), někomu bude vadit podezřelá civilnost až přízemnost "mimopracovních" scének (sex, pubertální názory na vztahy, sex, všichni jsme velká rodina, sex, chlast, sex - ale pozor, monogamní sex;)) a možná i "kecy o ničem" v práci, když zrovna neprobíhá nějaká akce. Zkuste si ale s někým duchaplně povídat dvanáct hodin denně... s někým, kdo skutečně má být jako váš bratr, kdo vám má krýt záda, když jde do tuhého. A někomu bude nepochybně vadit, že hlavní hrdinové jsou téměř vždy nezodpovědní, svým způsobem se schovávající za odznak. David Ayer to (v tomto filmu) ale vždy otočí tak, abychom viděli i protiklad, a sice oddanost vysokým ideálům, odvahu, bratrství, i to (opožděné) vědomí vlastní smrtelnosti atd. A k tomu nás zásobuje ukázkami toho, že bez takovýchhle "uniforem" by nám, leckdy naivním a zoufale sebe sama si hledícím lidičkám, zvěř rozumějící jenom zákonu džungle, naše poklidné životy pořádně pocuchala. Čecháčci samozřejmě budou mít plno řečí o otrávených netáhlech na obvodních odděleních, o korupci, machrování, a budou si ťukat na čelo při srovnávání policejní práce Taylora a Zavaly s řadovými příslušníky PČR. Jistě, jsou mezi nimi takoví, kterým bych z různých důvodů nesvěřil ani konzervu trenčianského párku s fazulí - ale takoví jsou i v mojí i ve vaší práci. A moje (a asi ani vaše) práce nespočívá v tom, že netuším, který z těch bezďáků, co je pravidelně zvedám z lavičky, kde vytuhli po náročném tanečním čísle na téma "paninko, ukažte co máte v tom kočárku, nebyl by nějakej drobásek?", má na krku vyhoštění, a v záchvatu paniky mi vrazí do boku šroubovák. Ani že nemám potuchy, jestli ten třicátýsedmý letošní squatter se zvláštními trhanými pohyby náhodou nemá v kapse zapomenutou stříkačku, ze které si odnesu v lepším případě žloutenku, protože mi při osobní prohlídce propíchne oboje rukavice. Nemluvě o tom, co si každou službu vyslechnu od všech těch "uvědomělých občanů", kterým se sakra vůbec nehodí, aby si někdo dovolil jim říct "pane, to co děláte, je špatně", a vědí moc dobře, kdo z ostatních se právě teď dopouští daleko horších věcí, a měli byste se věnovat jim a ne jemu. Takže prostě ano, Davide Ayere, takhle to vypadá, ať se to lidem líbí nebo ne, a můžeme jenom diskutovat o tom, jestli jsi tím chtěl říct něco navíc. Pokud ano, tak je to správně morálně šedivé (ale jen pokud se nad tím zamyslíte - pokud ne, tak se budete na policisty dívat s větším respektem než doteď), a pokud ne, tak je to velmi povedený mix akce a emocí. A pokud vám jako divákovi jsou tyhle všechny věci lhostejné, a jedete si jen po hereckých výkonech, tak si taky přijdete na své. Takže i když to není zdaleka komplexní záležitost, je to věc docela výjimečná, a zaslouží si 80%.(11.5.2014)

  • H34D
    ****

    Epizodická exkurze do zlotřilých ulic Los Angeles nasnímaná z velké části "autentickou" kamerou, to zní dobře, že? David Ayer je očividně policejní tématikou posedlý, ovšem stále se mu nedaří vykreslit ji v pravém světle. Patrola vypadá drsně, nemilosrdně, neúprosně, nepřímo tvrdí, že správní hoši z ulice mají nahodit modré uniformy a zmíněné ulice střežit, nicméně všechno tohle je patřičně modifikováno ve prospěch filmového média. Snímek svou intenzitou přímého boje se zločinem sice překonává Street Kings, ovšem o komplexnosti policejní práce nevypovídá tolik jako Tropa De Elite, nebo seriálové skvosty The Shield a The Wire. V konečném důsledku se jedná o zábavný akční film, podpořený slušivými emocemi a originálním vizuálem (kamera), ale díru do světa neudělá... 7/10(16.1.2013)

  • Cherish
    ***

    Bohužel nemůžu dát vyšší hodnocení ani kdybych chtěla. A kdyby zde nehrál můj oblíbenec Jake Gyllenhaal, šla bych nejspíš ještě níže. Čekala jsem pořádné krimi, ale co jsem dostala? Neskutečnou nudu. Navíc mi extrémně nesedl styl, jakým je to natočené. Za mě zkrátka velké zklamání a krok vedle.(14.11.2012)

  • - Oba hlavní představitelé byli volně založeni na skutečných policistech policie Los Angeles, Charlesi Wunderovi a Jamie McBrideovi. Tito policisté byli dlouholetými partnery od poloviny do konce devadesátých let. (HellFire)

  • - Jake Gyllenhaal přečetl celý scénář za hodinu a natolik se mu zalíbil, že okamžitě roli přijal. (Pria)

  • - Během příprav a výcviku na policejní akademii hlavní herci Jake Gyllenhall a Michael Peña dobrovolně podstoupili zasažení taserem. Působení taseru mělo trvat "pouhých" pět vteřin, nikdo z nich nevydržel do konce. Jake Gyllenhaal na sebe prozradil, že vydržel 1,5 vteřiny. Vedle taseru si mohli vybrat také nastříkání pepřového spreje do očí, ale kvůli délce působení pepřového spreje raději zvolili taser. (Zdroj: thestar.com) (smack)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace