poster

Patrola

  • USA

    End of Watch

  • Slovensko

    Patrola

Krimi / Thriller / Drama

USA, 2012, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ****

    Epizodická exkurze do zlotřilých ulic Los Angeles nasnímaná z velké části "autentickou" kamerou, to zní dobře, že? David Ayer je očividně policejní tématikou posedlý, ovšem stále se mu nedaří vykreslit ji v pravém světle. Patrola vypadá drsně, nemilosrdně, neúprosně, nepřímo tvrdí, že správní hoši z ulice mají nahodit modré uniformy a zmíněné ulice střežit, nicméně všechno tohle je patřičně modifikováno ve prospěch filmového média. Snímek svou intenzitou přímého boje se zločinem sice překonává Street Kings, ovšem o komplexnosti policejní práce nevypovídá tolik jako Tropa De Elite, nebo seriálové skvosty The Shield a The Wire. V konečném důsledku se jedná o zábavný akční film, podpořený slušivými emocemi a originálním vizuálem (kamera), ale díru do světa neudělá... 7/10(16.1.2013)

  • TheDarKnig
    ***

    Další nesplněný trailerový příslib. A tenhle zamrzí opravdu moc. Protože ať už chtěl Ayer jako hlavní zbraň snímku použít cokoliv, ani jedno nevyšlo stoprocentně. Kamera a tedy pohled na policejní práci přímo z první ruky? Po nějaké době neustálý zběsilý střih, který přestříhaval od hrudníku příhližejícího k hrudníku toho v dění a pak do normální kamery apod. začal opravdu vadit - tím pádem akce, pokud nepočítám úvodní scénu (nejlepší část filmu), šla do kytek samozřejmě úplně. Pohled na práci policie v hell hole plném špíny, drog, brutalit a sexu? Ne, ani tohle nefunguje, protože je to podáváno přes jednotlivé epizodky a i ty jsou brány až příliš povrchně. Nejvíce tak potěší/vyděsí (a tedy splní svou úlohu) pouhé průjezdy čtvrtěmi. Tohle vlastně považuji za hlavní fail filmu, kdyby tyto podzápletky fungovaly jako podpora té hlavní, vše by bylo mnohem koukatelnější a vlastně i logičtější. Takhle ta poslední půlhodina zaprvé působí jako vycucaná z prstu, za druhé do konceptu filmu nesedí (alespoň mně). A poslední problém? Žel, nefunguje ani osobní rovina, která je podána přes pár povětšinou rádoby vtipných a vulgárních rozhovorů v autě + nějaké kulturní události, které by byly naprostým utrpením, nebýt zlatíčka Aničky. Strašně plytké a bez náboje. Proč tedy dávám vůbec ty tři? Protože jako takový hraný dokument o každodenním životě LAPD to přece jenom funguje obstojně, Michael Pena i Jake Divnépříjmení jsou sympaťáci, vztahy na pracovišti jsou zajimavé a přes všechny ty problémy technického rázu to má jistou sugestivnost. A nakonec i fajn závěr (když upustím od toho, co k němu vedlo). Ale pokud chcete vidět špínu a zvrácenost spodních pater Amerického snu + policajty ne jako hrdiny, ale jako lidi, dejte si Gone, Baby Gone. A pokud chcete vidět podělané terminátory v pekelné akci s podobně laděnou kamerou (jen znatelně lépe provedenou) dejte si Elitní Jednotku.(14.11.2012)

  • novoten
    ****

    Nejprve zdánlivě vychtěná reality podívaná, posléze zlověstná psychologie v akčním hávu a nakonec drtivě gradující drama lidí, kteří dělají těžkou práci na nesnesitelném místě. Při zásazích a nutnosti vytáhnout zbraň je cítit opravdu každý nádech i kapka potu a díky Gyllenhaalovu upřímnému pohledu mi Patrola z hlavy nepůjde pořádně dlouho. Na nejvyšší hodnocení to nakonec není právě kvůli hlavní devíze - realističnosti. V autentické špíně mi Ayerova jízda vymáchala čumák až příliš intenzivně na to, abych ji dokázal brát "jen" jako divácký zážitek.(14.2.2014)

  • Superpero
    *****

    Tak tohle mě strhlo. Snaží se to vypadat co nejvíc real, a daří se to. Ukazuje to policejní práci okleštěnou od nudných pochůzek atd. a servíruje to docela bestiality. Vždycky vidíme zásah z kterého se vyklube fakt zajímavý mikropříběh a potom zase intermezzo ze života a to pořád dokola, až to dospěje k hodně vyhrocenému závěru. Herecky dokonalé a rozhodně nejlepší film o policajtech, co jsem kdy viděl.(27.4.2013)

  • choze
    ****

    Gylllenhaal a Peňa jsou fest sympatická dvojka a jejich bromance z pekla losangeleských gangů, kde každá nenápadná barabizna skrývá něco úchylného a kde nevíte dne ani hodiny, kdy vaším směrem nepřiletí kulka nějakého vysmaženého gangsta retarda, je radost sledovat. A POV kamera tomu dodává ty správné grády, i když jsem každou chvíli přemýšlel, čí kamera bere to a čí tamto a proč si vůbec někdo zrovna tohle točí. Ayer si může přidat další parádní zářez do své série kvalitních police stories.(14.11.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace