poster

Batman vs Superman: Úsvit spravedlnosti

  • USA

    Batman v Superman: Dawn of Justice

  • USA

    Batman vs. Superman

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Batman vs. Superman: Úsvit spravodlivosti

Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-Fi

USA, 2016, 151 min (SE: 181 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom Hardy
    **

    Tak jsem asi oficiálně starý, protože ZBYTEČNĚJŠÍ komiksovku, než BATMAN V SUPERMAN: ÚSVIT SPRAVEDLNOSTI, jsem v kině neviděl dobrou dekádu. Možná by nevadilo, že je to vlastně jen trailer na budoucí týmovky a sólovky. Klidně bych asi i akceptoval ten (znovu) finální digitální bordel, který začne být po chvíli hrozně nepřehledný a nezáživný. Co se mi ale odpouští těžko, to je naprosto šílený scénář, kdy postavy s oblibou reagují na něco, co nemohou vědět (Lois Lane je v závěru skoro za vědmu), případně se pro potřeby vývoje děje chovají jako úplní idioti. Affleck podává ok výkon, ale samotný Bruce-Batman je většinu času za debila - viz již úvodní dramatická scéna, kdy (tenhle spoiler si dovolím, protože jde o scénu z traileru) vůbec nedává smysl, proč vlastně k budově jede? Těžko tam někoho zachrání. Ale ok, chce se angažovat. Očividně je nejlepší šéf na světě, protože zaměstnanci poslušně ČEKAJÍ na smrt, než jim Bruce po telefonu dovolí, aby opustili stanoviště! No a když už Bruce konečně k troskám dorazí, "náhodou" je tam holčička jedné z obětí z domu. Takže to chápu dobře, že matka měla dítě na ulici a místo toho, aby za ním běžela, tak čekala, až bude padla? Podobných scenáristických perliček filmu je ve filmu mrtě. Je mi to skoro blbé napsat, ale v mém osobním Batman žebříčku to neskončí na úrovni Batman a Robin jen proto, že to má temnější vizuál, výbornou Wonder Women a jeden dobrý nápad s bombou. Zbytek je ale prostě špatně. Je třeba dodat, že to dost možná (podobně jako u některých filmů Ridleyho Scotta) začne dávat smysl v prodloužené verzi. To je ale v tuhle chvíli naprosto nepodstatné. DODATEK k Ultimate Edition: Změny jsou a k lepšímu (hlavně linka okolo soudu/obvinění Supermana je lépe propracovaná, dokonce i s novým twistem), ale úvod i akční závěr beze změn, stejně tak Batmanova pramalá motivace k tomu, aby chtěl Supermana vymazat z povrchu Země. O "Martha" efektu nemluvě (ale s tím se nic dělat nedalo) a eRko z toho taky moc cítit není. UE za 60%.(23.3.2016)

  • Tosim
    ***

    JDE O MŮJ SVĚT. Tak nevím, zda jsem si na Snyderův a Goyerův styl od minula zvykl, nebo v něčem ubrali, bylo to IMHO víc o Batmanovi, proč ne, ale některé věci, co už jsme ikskrát viděli (vražda rodičů, noční můry, netopýři), si mohli tvůrci odpustit, snímek zkrátit a trošku ubrat na patosu. Závěrečná příšera mě bavila a nejvíc jsem si užil Lexe Luthora, to, že i tady je vzdělaný pošuk.(18.4.2016)

  • H34D
    **

    Spousta fandů se obávalo obsazení Bena Afflecka, ale paradoxně on se nakonec ukázal jako na filmu to nejlepší. Jeho Bruce Wayne je nezajímavý a průměrný (což je v kontextu filmu ještě pochvala) a jeho Batman je docela našlapaný. Hora svalů, super hlas a styl boje, který chytlavě demonstruje sílu a maskuje Affleckovu neobratnost (a věk). Jeho pětiminutový souboj se Supermanem má grády, ale pak přijde zlom, který už tak primitivní scénář odpraví do největších hlubin demence (Martha!). Dění filmu je zkratkovité a jak plyne čas, rapidně narůstá hloupost filmu. Sousto, které si Snyderovi scénáristé ukousli, je příliš velké - zkrátka nelze začít od píky, uspokojivě objasnit motivace tří unikátních postav a ještě vše završit mega sjednocením. Z filmu se stal příšerný paskvil, který jen pramálo vypovídá o nějakém "úsvitu spravedlnosti". Všemu ještě Snyder nasadil korunu nezvládnutou technickou stránkou, kdy natáčí vše nepřehledně zblízka a ještě nepřehledněji to stříhá. 4/10(24.3.2016)

  • Marigold
    ***

    Až na to, že se tam první hodinu mluví v pozoru a stylem, jako kdyby někdo sežral Bibli a zapil to koňskými sedativy, až na to, že se skoro dvě hodiny člověk snaží pochopit, proč se ti dva panáci tak nenávidí, aby se po několika vteřinách začali milovat, až na to, že se skoro všechny dynamické posuny dějí kecáním a snovými sekvencemi, až na to, že motivace a činy postav se řídí podle logiky zvrhlého scenáristického boha lobotomie, až na to, že to (zase) nemá plnohodnotné postavy, ale jenom hranaté hlasy, až na to, že Jesse Eisenberg hraje hodně lowcostovou verzi Heatha Ledgera, až na to... co jsem to chtěl? Už nevim. Vlastně jo. Hezký vobrázky pro komiksový fanboye a výborná režie kontaktní akce. Myslim. Mám matnej pocit, že Muž z oceli mě sral víc než tenhle Úsvit nahodilosti. Jestli si DC vybralo cestu, kdy budou svoje filmy dělat jako genetický slepenec vysoce komiksové stylizace a velmi rétorických odkazů k vážným tématům, budou si muset najít režiséra, který to bude schopný udržet pohromadě. Ale to Snyder není, obzvlášť, když pracuje se scénářem, který připomíná spíš soubor nenavazujících nápadů k dalšímu rozpracování.(24.3.2016)

  • Fr
    ****

    „ČERNÁ PROTI MODRÉ. BŮH PROTI ČLOVĚKU. DEN PROTI NOCI…“ /// Bůh proti člověku – to už tady taky bylo a zřejmě s lepším scénářem. Snyder mě zatím zklamal jen bezemočním Mužem z oceli. Tady je to vo kus lepší. Netopejr si sem přitáhl tu svoji temnotu (jako ponurost), ve který vobčas zazáří červenej pláštík… heleďte, já byl většinu času (– mám na mysli akční stránku) spokojenej. Prostě komiksovka, který škodí slabší scénář v tý části, ve který se má vypravovat (v tý druhý už vlastně není co vymejšlet). Filozofickej rozměr taky nic moc. Možná by mohlo stačit, že vopláštíkovaný hrdinové dokážou ničit města stejně jako Marvelácká parta a dokážou vydolovat špetku emocí. Affleck je pro mě mnohem lepší režisér než herec a Batman je vděčná role (viď Keatone?), páč jste „někdo“ a většinu obstaraj efekty (voblečky, hračky… – apropó hračky – škoda že jich nebylo víc). Zapracovat Wonder Woman do děje šlo hladce, vo sázce na neznámou Gal Gadot si zatím nemyslím nic (možná ji plusy zařídila ta její erotická póza – takže mám představy vo tom, jak mně příště ukáže odvážnější kousky sama). Překvapil Eisenberg. Prudit jako padouch v komiksu je pocta, která se nesplní každýmu. A jestli na něj budeme vzpomínat, třeba jako na Jokera ukáže až čas. Nebo tříhodinovej Directors Cut, kterej má vyjít na blůčku. Třeba se pak zvedne nálada i dosavadním nespokojencům. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Mám doma plášť a přemejšlím, komu vo něm říct. 2.) Miluju, když jsou hrdinů plný hřbitovy. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE **** NAPĚTÍ *(27.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace