Režie:
Dušan KleinScénář:
Dušan KleinKamera:
Vladimír OpletalHrají:
Zlata Adamovská, Miroslava Pleštilová, Vladimír Dlouhý, Petr Kostka, Pavel Zedníček, Lucie Zedníčková, Jan Kanyza, Eugen Jegorov, Karel Heřmánek (více)VOD (1)
Epizody(10)
-
Intimní záležitost (E01)
-
Omyl v lázních (E02)
-
Otázka alibi (E03)
-
Justiční omyl (E04)
-
Proč tolik nebožtíků (E05)
-
Ruce s dlouhými prsty (E06)
-
Ženské za volantem (E07)
-
Podzimní romance (E08)
-
Mezi námi děvčaty (E09)
-
Třetí vrchol trojúhelníku (E10)
Obsahy(3)
Na obrazovku České televize se vrací oblíbený seriál detektivních příběhů, v němž jeho autoři záměrně porušují některé z pravidel, na kterých podle pátera Knoxe stojí čistota detektivního žánru. Uvádět ho bude sám režisér Dušan Klein, autorem předlohy byl Josef Škvorecký. Při premiéře v roce 1992 se seriál vysílal živě a základní otázka byla tehdy soutěžní. Ale i při reprízách si diváci mohou vyzkoušet svůj postřeh, tentokrát nesoutěžně. Správnost své dedukce si pak mohou ověřit v závěru každé epizody. (Česká televize)
(více)Recenze (134)
Velmi pozitivní v době vzniku seriálu bylo, že došlo k opětovnému návratu k žánru kriminálního seriálu. Ovšem zpracování je v porovnání s klasickými českými seriály od „Hříšných lidí města pražského“ až po „Případ pro zvláštní skupinu“ opravdu ubohé. Výkony herců jsou velmi slabé až ochotnické. Zápletky jsou překombinované, nereálné a někdy až infantilní. Vyskytují se logické chyby a nesmysly. Konce příběhů jsou často odbyté a pouze odvyprávěné. Dobrým tahem bylo obsazení výrazné Zlaty Adamovské a Vladimíra Dlouhého, kteří vysoce předčili ostatní. Partnerské dvojice jsou často velmi nesourodé. Příkladem je Zlata Adamovská a Petr Kostka, který podlé mého názoru hrubě nezvládl svou roli jejího partnera a působí mimořádně toporně a nevěrohodně. A co říct při pohledu na v posteli zastřelené Kateřinu Brožovou a Vladimíra Brabce? Asi bez komentáře…. Zajímavé jsou odkazy na tehdejší dobové reálie, jako například tehdy všude omílaná kupónová privatizace, jejíž důsledky rozhodujícím způsobem ovlivnily životy nás všech. ()
Výborný detektivní cyklus, na kterém se mi asi nejvíce líbí vizuální a atmosférické odkazování na klasické "hard-boiled" kriminálky, přiznám se, že bych nevěřil, že se něco takového dá v lacině působících televizních kulisách natočit... Nejlepší režijní počin Dušana Kleina, kterému herecky kraluje spojovací článek všech epizod Zlata Adamovská, která krom tradičně skvěle zvládnutých partů potěšila i pěveckými vlohy (její zpěv se mi narozdíl od většiny zdejších komentujících opravdu líbí). ()
Jednotlivé epizody měly občas zajímavé zápletky, ale nejzajímavější na celém seriálu bylo to, že vlastně nutil diváka pozorně sledovat celý děj a ještě u toho myslet, aby se mohl alespoň pokusit identifikovat pachatele. Sice z celého projektu ještě tak trochu čiší televiznost inscenací z let osmdesátých, ale to není až tak na závadu. Vlastně jediné, co mě na tomhle experimentu skutečně iritovalo, byla hudební složka, a abych byl konkrétní, tak to byl zpěv Zlaty Adamovské. To jsou vážně všichni hluší, nebo si jen já myslím, že ta ženská neumí zpívat? ()
I dnes docela zábavná divácká hra na detektivku. Zajímavé je, že poprvé se to celé točilo živě (!), což se projevilo mimo jiné tím, že v jednom díle je k vidění záběr na "mrtvého" Jiřího Bartošku, který spokojeně oddechuje po namáhavém výkonu a Zlatu Adamovskou museli po jednom díle kvůli vyčerpání odvézt do nemocnice s podezřením na infarkt. ()
Zajímavý nápad natáčet živě, ale hrozně nevyrovnaná kvalita dílů i výkony herců. Celkově průměr. A ještě jedna věc mě vyloženě štvala – proč tam himl všichni museli pořád tak hulit!!! Jakoby herci nevěděli co dělat s rukama. Ještě to chápu v baru, tam to tak nějak patří, ale tam hulej všichni a všude. A pořád… ()
Galerie (42)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (16)
- Zlatu Adamovskou museli po jednom díle kvůli vyčerpání odvézt do nemocnice s podezřením na infarkt. (Oskar)
- Lucie Zedníčková si v seriálu zahrála se svým otčímem Pavlem Zedníčkem. (Duoscop)
- Seriál se vysílal živě a diváci na konci každého dílu tipovali pachatele a zároveň pravidlo, které bylo porušeno. Ani samotní herci nevěděli, jak celý případ dopadne. To jim režie prozradila pokaždé až v přestávce před posledním výstupem. (Karlos80)
Reklama