Režie:
Ruggero DeodatoScénář:
Ernesto GastaldiKamera:
Federico ZanniHudba:
Stelvio CiprianiHrají:
James Franciscus, Mimsy Farmer, Venantino Venantini, Edmund Purdom, Ottaviano Dell'Acqua, Van Johnson, Joseph Cotten, Ruggero Deodato (více)Obsahy(1)
Moses Brody (James Franciscus) je nepříliš úspěšný americký novinář, který se právě přiživuje na záhadě zmizelého letounu Concorde, který se zřítil i s posádkou někam do moře. Po podivném telefonátu od své bývalé manželky Nicole, která nyní vlastní malou hospůdku na Antillách, přijíždí, aby se od ní dozvěděl více. Jenže zjišťuje, že Nicole byla pár hodin po jejich rozhovoru zavražděna a rozhodne se přijít její smrti na kloub. A zanedlouho potká letušku Jean Beneytonovou (Mimsy Farmer), jedinou přeživší ze ztraceného Concordu, který by se však měl podle všech známých zpráv nacházet úplně někde jinde...
První letadlo Concorde vzlétlo v březnu 1969 a nastolilo tak novou éru letecké osobní dopravy. Přes 60 metrů dlouhé s rozpětím křídel 25 metrů a rychlostí dosahující 2200 km/h dokázalo pojmout až 120 pasažérů a přes 95 tun paliva (aby ne při spotřebě 13 kg/1 km a doletu přes 7000 km). Jediným konkurentem Concorde byl ruský letoun Tupolev Tu-144, který byl ale hlučnější, pomalejší a s mnohem menším doletem, pročež ho brzy stáhli z provozu. Letadel Concorde bylo postaveno jenom 25 kusů, z nichž jsou nyní téměř všechna v některém z leteckým muzeí po světě. Dnes, po havárii Concorde v roce 2001 ve Francii již žádné letadlo tohoto typu nelétá. (monolog)
(více)Recenze (56)
Takové nemastné neslané dobrodružství. Ani špatné, ani dobré. Dřív bych u něj možná uchcával jak štěně, když vítá pána, ale dnes ne. Načrtnutá linie státního spiknutí je nedotažená a nevyužitá. Franciscus je sice charismatickej chlap a i dobře hraje, ale tomu filmu něco chybí. Nějaká ta věc, co rozechvěje ladičku v koulích, něco výraznějšího. Podle mě je to tím, že to je ten druh filmu, kterej člověku ubere prázdnej čas a pak vyšumí. ()
Celkem solidní mix katastrofického filmu s thirllerem, který stojí na zajímavém příběhu. Bohužel filmu škodí místy velice pitomý scénář. Napříkad dialogy postav, které se sotva potkají a hned na sebe chrlí všechna různá fakta horem dolem, prostě působí rušivě. Nebo rozhovor záporáku, kteří sabotáž evidentně zinscenovali a přesto si to před kamerou musí všechno vyříkat a zdůvodnit, je také školácká chyba scénáristy. Takové seky působí nepatřičně a jednoduše blbě. Příběh a dějová linie ale mají něco do sebe a možná je trochu škoda, že tento materiál neskončil v lepších, povolanějších rukou. Takový Terence Young by si na této látce smlsnul. Ale i tak je to slušná zábava. ()
Vzpomínám, že za minulého režimu to byl velmi populární film. A snad kvalitní. Napínavý děj, zlotřilí zloduchové, sem tam nějaký humor (když hlavní hrdina v bance omylem strážnému sebere pistoli). Jaktože se po tom naprosto slehla zem? Možná je to dobře, takhle si ho pamatuju jako skvělou věc, kdoví, co bych si o něm myslel dneska. ()
Náhodou já se bavil dobře. Na Taliánskej film je to slušná a funkční směska katastrofáku a thrilleru a nemyslím si, že je ten film tak dobře hodnocený jenom proto, že je v našich končinách tak dobře známý neboť se tu vysílal za sociálizmu. Já ho třeba v době svého dětství neviděl a dostal jsem se k němu až později. Přesto mi to přišlo celkem zručně natočené vyšetřování je správně napínavé a finále už takové klasické na téma letadlo v ohrožení. Připomněl jsem si to zase teď po nějaké době a ok záležitost. Podobný kousky mě budou vždycky bavit.70% ()
Nikdy jsem nepátral po důvodech, proč svého času Concordy z vesela padaly z nebe, ale sabotáž od konkurence mi vždy připadala jako solidní vysvětlení. Italové došli k podobnému závěru a natočili o tom velmi napínavý film, který jsem v dětství nadšeně hltal, ale při poslední repríze mne nemile zaskočily dialogy natolik stupidní, že by se z nich mohli učit i vyhlášení scénáristé mexických telenovel. ()
Galerie (18)
Photo © Mokép

Reklama