Režie:
Martin Hollý ml.Scénář:
Jiří KřižanKamera:
Vladimír HolomekHudba:
Emil ViklickýHrají:
Jakub Špalek, Jakub Wehrenberg, Luděk Munzar, Petr Štěpánek, Taťjana Medvecká, Daniela Kolářová, Milan Riehs, Martin Štěpánek, Jaroslav Weigel, Naďa Konvalinková, Jiří Holý, Ilja Racek, Jana Šulcová (více)Epizody(13)
-
Omyl krále Šalamouna (E01)
-
In dubio pro reo (E02)
-
Dobré mravy (E03)
-
Překvapení (E04)
-
Dům svědomí (E05)
-
Bílá síla (E06)
-
Dávka jedu (E07)
-
Dobří soudci dobře spí (E08)
-
Radost mladé soudkyně (E09)
-
Pohlednice z Baham (E10)
-
Padni komu padni (E11)
-
Sbohem, pane profesore (E12)
-
Může být soudce šťastný? (E13)
Obsahy(2)
Autor využil svých zkušeností z oblasti justice a nechal se částečně inspirovat případy, které vzrušily veřejnost na konci devadesátých let, kdy seriál vznikal. V soudních příbězích reflektuje i další vážné společenské problémy našich dnů. Tvůrci seriálu přinesli pohled na základní instituci soudního systému, kterým je okresní soud. Je zobrazen ve své každodenní činnosti i patrně typickém personálním vybavení, jak rozhoduje v občansko právních sporech i v trestních řízeních. Soudci a soudní čekatelé, státní zástupci a obhájci, vyšetřovatelé a policisté, viníci i nevinní a další lidé okolo, ti všichni jsou hlavními postavami třinácti příběhů z prostředí, kde vládne, či by měla vládnout spravedlnost. Pojďme se tedy podívat, jak se jí daří v Bójanech, kam právě přijíždějí dva čerství absolventi právnické fakulty. (Česká televize)
(více)Recenze uživatele crozet k tomuto seriálu (1)
Nevím, ale zdá se mi, že v produkci České televize se dlouhodobě projevují její obecné charakteristické neduhy. Z televizních filmů a velké části inscenací čiší podstata jejich anonymního tvůrce. ČT má velmi nejasný, lépe řečeno nepřirozený, status. Jako nesoukromá organizace se utkává v prostředí soukromé konkurence. Vykazuje bezpočet znaků socialistického/státního podniku, kde nic není nikoho, nikdo nemá přímou adresnou zodpovědnost a tímto motivaci a každý (nebo alespoň ti klíčoví, jejichž produkty přímo vidíme) má své místo jisté Je to velmi nepřirozené a můžeme to často ve výsledné podobě vídat např. v nedělních TV filmech nebo též právě v cyklu Na lavici obžalovaných justice. Tento seriál ne úplně provázaných epizod z prostředí českého soudnictví je dalším maskotem podstaty ČT v řadě. Veřejnoprávní funkce se odráží ve volbě tématu a jaksi zodpovědném a vážném přístupu tvůrců. Ostatní projevy „veřejnoprávnosti“ plní roli negativních rysů seriálu Děj je těžkopádný, schodový až mimózní střih, režie je únosná, vystupují-li pouze opravdu dobří herci (např. Taťána Medvecká), všichni se tváří jako o pohřbu, dialogy jsou strnulé a vypravěčská zkratka snad hodná dvoustránkových povídek. Autoři jsou jednotlivě jistě schopní lidé, ale jejich angažmá v ČT je proměňuje v něco jiného. Domnívám se, že jde o systémový problém této stanice. Odstrašující je zároveň fakt, že jakákoliv zřetelnější organizační reforma je téměř nemožná, vzpomeneme-li si na vánoční hysterii před několika lety. ()