poster

Na lavici obžalovaných justice (TV seriál)

Drama / Mysteriózní

Česko, 1998, 10 h 57 min (Minutáž: 13x50 min)

Scénář:

Jiří Křižan

Hrají:

Jakub Špalek, Jakub Wehrenberg, Luděk Munzar, Petr Štěpánek, Taťjana Medvecká, Daniela Kolářová, Milan Riehs, Martin Štěpánek, Jaroslav Weigel, Naďa Konvalinková, Jiří Holý, Ilja Racek, Jana Šulcová, Veronika Jeníková, Vladimír Čech ml., Jan Novotný, Stanislav Zindulka, Zita Kabátová, Tereza Brodská, Kamil Halbich, Monika Schullerová, Ernesto Čekan, Svatopluk Skopal, Hana Igonda Ševčíková, Zuzana Bydžovská, Otto Ševčík, Václav Knop, Petr Štěpán, Martin Havelka, Petr Rychlý, Jan Jiráň, Martin Zounar, Filip Blažek, Miloš Vávra, Tereza Chudobová, Veronika Freimanová, Adam Novák, Petr Meissel, Ladislav Županič, Ljuba Krbová, Milan Šimáček, Valérie Zawadská, Josef Abrhám, Ivan Vyskočil, Jan Teplý st., Jan Sedliský, Kryštof Hanzlík, Zdeněk Žák, Věra Galatíková, Lenka Vlasáková, Tomáš Juřička, Ladislav Trojan, Zdeněk Dolanský, Rudolf Hrušínský ml., Vlasta Žehrová, Daniel Rous, Michal Dlouhý, Magdalena Reifová, Jan Kehár, Petr Burian, Jan Vágner, Jiří Vyorálek, Aleš Háma, Bohumír Starý, Kristýna Luťanská, Ivo Novák, Zdeněk Tomeš, Zuzana Fišárková, Miroslav Šnajdr, Jiří Zahajský, Carmen Mayerová, Jiří Kodeš, Jaroslava Obermaierová, Martin Matejka, Roman Hájek, Jaroslava Adamová, Eva Režnarová, Markéta Rajchertová, Marek Taclík, Kateřina Seidlová-Hrušková, Michal Jagelka, Gustav Nezval, Roman Štolpa, Jan Hraběta, Vladimír Kratina, Kateřina Macháčková, Alice Šnirychová-Dvořáková, Jiří Sedláček, René Slováčková, Nikola Votočková, Ivan Jiřík, Martin Sitta, Kryštof Hanzlík ml., Josef Carda, Jiří Wohanka, Blanka Hrdinová, Lucie Domesová, Filip Zafouk, Radim Koliba, Rudolf Pellar, Jiří Zapletal, Jiří Král, Karel Richter, Tomáš Jakl, Jaroslava Pokorná, Ludvík Král, Martin Janouš, Petr Varga, Libuše Pospíšilová, Bohumila Dousková, Mária Dolanská, Tomáš Stibor, Tereza Grygarová-Groszmannová, Jana Matějcová, Oldřich Hrůza, Ivan Gübel, Pavel Zatloukal, Josef Bek, Jakub Saic, Marketa Šmahelová, Marek Ronec, Květa Fialová, Čeněk Koliáš, Jaroslav Sypal, Jiří Štrébl, René Přibil, Jana Břežková
(další profese)
  • crozet
    **

    Nevím, ale zdá se mi, že v produkci České televize se dlouhodobě projevují její obecné charakteristické neduhy. Z televizních filmů a velké části inscenací čiší podstata jejich anonymního tvůrce. ČT má velmi nejasný, lépe řečeno nepřirozený, status. Jako nesoukromá organizace se utkává v prostředí soukromé konkurence. Vykazuje bezpočet znaků socialistického/státního podniku, kde nic není nikoho, nikdo nemá přímou adresnou zodpovědnost a tímto motivaci a každý (nebo alespoň ti klíčoví, jejichž produkty přímo vidíme) má své místo jisté Je to velmi nepřirozené a můžeme to často ve výsledné podobě vídat např. v nedělních TV filmech nebo též právě v cyklu Na lavici obžalovaných justice. Tento seriál ne úplně provázaných epizod z prostředí českého soudnictví je dalším maskotem podstaty ČT v řadě. Veřejnoprávní funkce se odráží ve volbě tématu a jaksi zodpovědném a vážném přístupu tvůrců. Ostatní projevy „veřejnoprávnosti“ plní roli negativních rysů seriálu Děj je těžkopádný, schodový až mimózní střih, režie je únosná, vystupují-li pouze opravdu dobří herci (např. Taťána Medvecká), všichni se tváří jako o pohřbu, dialogy jsou strnulé a vypravěčská zkratka snad hodná dvoustránkových povídek. Autoři jsou jednotlivě jistě schopní lidé, ale jejich angažmá v ČT je proměňuje v něco jiného. Domnívám se, že jde o systémový problém této stanice. Odstrašující je zároveň fakt, že jakákoliv zřetelnější organizační reforma je téměř nemožná, vzpomeneme-li si na vánoční hysterii před několika lety.(5.7.2006)

  • xaver
    **

    Z velmi zajímavého námětu vyrovil režisér vcelku slabý odvar. Nedokázal překročit svůj stín a oprostit se od úlitby bohům. Zcela opominul ty nejzásadnější chyby a nedostatky našeho soudnictví, a nejen našeho, kde forma je povyšována nad obsah a soudci mají pramalou autoritu. Ale nejen soudci, celá související mašinerie, státní zástupci, policie, advokáti. Jediný kdo má autoritu jsou bohužel zločinci. Toto vše se autorovi nepovedlo hodnověrně zobrazit.(24.4.2012)

  • Ivoshek
    **

    Jasně, česká justice není žádný zázrak a ukázka soudního rozhodování + vypíchnutí několika zajímavých judikátů je určitě záslužná věc (za to dva body). Zasloužila by si ovšem výrazně lepší zpracování - dialogy a vůbec scénář jako celek čiší takovou naivitou, že mi bylo až stydno (a to technické věci jako je hudba, kamera a střih opomíjím...). A proč tam sakra pořád byl ten orel, nebo co? A soudce v jeskyni???(27.12.2009)

  • Jello Biafra
    **

    Slabota. Vytáčali mňa nesympatickí herci (Wehrenberg) a hlavne pokus o mysteriózno s tou podivnou skvadrou, ktorá sa sudcom zjavovala v snoch vždy deň pred rozsudkom. Ani samotné prípady nie sú moc napínavé a jedná sa skorej o priemerný televízny seriál. Na druhú stranu je tu ale ukázaná skorumpovanosť úradov a úloha bývalých komunistov a eštébákov, ktorí sa po roku 1989 voľne integrovali v novom režime.(2.8.2014)

  • flanker.27
    ***

    Tenhle seriál běžel právě v době, kdy jsem dobýval svou alma mater. Tudíž jsme s kolegy velmi živě a v míře neúměrné kvalitě seriálu jako takové rozebírali jeho "odbornou" stránku, jakož i chyby, které se v něm vyskytovaly. Díky tomu k němu mám poněkud shovívavější vztah, než si zaslouží. Výborně to vystihl sportovec, jen bych ho opakoval.(2.1.2017)

  • - Čerstvě jmenovaný soudce Sojka (Jakub Wehrenberg) osloví v posledním díle advokáta Ondrašíka staršího (Ladislav Županič) slovy "Soudruhu prokurátore", ten však podle mnoha předchozích zmínek působil za komunismu jako soudce, nikoliv jako prokurátor. (#47)

  • - Záhadný muž, který v seriálu působí jako majitel obchodu s fotoaparáty, se jmenuje D.A. Vidlynch (Ilja Racek). Soudci Jurkovi (Jan Novotný) jednou poradil, ať jeho jméno čte "bez těch teček". Jasnější důkaz o autorově inspiraci asi netřeba. Muž z obchodu je navíc Davidu Lynchovi vyjma vousů podobný. (Free_Rainer)

  • - Hala vily, ve které bydlí rodiče soudního čekatele Ondrašíka (Jakub Špalek) je tatáž jaká byla použita Irenou Pavláskovou ve filmu Čas dluhů (včetně většiny inventáře - skříňka, lavice, globus, socha...), kde byl Karel Roden jakožto ekonom Milan podroben "pracovnímu pohovoru" u otce své přítelkyně (Jiří Lábus) a je to stejná hala, která byla později touto režisérkou využita i ve filmu Bestiář, tentokrát již s obměněným interiérem, šlo o scénu kdy hlavní hrdinka Karolína (Danica Jurčová) navštíví Alexe (opět Karel Roden) v Londýně. (#47)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace