Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (611)

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Jak já se rád nechávám překvapovat těmi banálními ale přesto skvělými pointami, které přímo lákají podívat se na film znova jinýma očima. Vždycky se potom tak nějak zpětně obhajuji, že jsem to přece celou dobu věděl, ale prd, nevěděl. Asi to bude tím, že tenhle snímek se celou dobu tváří, že ničeho takového prostě není schopen, a o to více to překvapí. Opět se mi tedy vyplatilo si o filmu předem nic nečíst. Krom závěru a dokonalého Nortona (jeden z nejlepších výkonů vůbec) a jeho postavy toho Prvotní strach ale vlastně moc nemá. Soudní drama jsme viděli tísickrát předtím i potom (a zase to funguje). Hudba Jamese Newtona Howarda je nevskusně osmdesátková a filmu vůbec nepomáhá. Richard Gere mě moc nepřesvědčil a Laura Linney se chytla tak v druhé půlce. Přítomnost vedlejší linie s předchozím případem zcela nadbytečná. Na druhou stranu tematika "problematického" chování katolických kněží byla v době uvedení snímku velice aktuální a nová (teď mi teprve došlo, jak prozíravě jsem si ho vybral na Štědrý den) a prostě celý film přes svůj komorní průběh mě nadstandardně bavil. ()

Bachy 

všechny recenze uživatele

Sedl jsem si k filmu hodně unaven a přemýšlel, zda mám dokoukat Kostku a nebo vydržet 2 hodiny u Richarda, který mě nikdy moc nezaujal. Rozhodl jsem se pro Kostku, ale nějak jsem se nemohl odtrhnout od TV a když přišel na scénu Edward Norton, tak jsem položil hlavu na polštář s tím, že se na to kouká dobře, tak proč ne? A ten pocit mi vydržel celý film, vcelku nadprůměrné. Typický 4hvězďák. Líbilo, překvapilo a Kostku dokoukám jindy. ()

Reklama

Radko 

všechny recenze uživatele

Ilúziu o nevyhnutnosti zastupovania obhajcom v prípade súdneho procesu vytvoril mocenský systém. Rovnaký systém, ktorého záujmy obhajujú advokáti vlastníkov a hráčov filmového priemyslu, prináša do kín filmy, utvrdzujúce divákov o potrebe presne takéhoto fungovania súdnictva. Vďaka nemu dobrý a dostatočne drahý advokát zvíťazí vždy. Stačí mať tie správne precedensy, špicľovské zázemie a výrečnosť! Prvotný strach prináša atraktívny príbeh, kde sa zmiešavajú otázky advokátskej cti, vzťahové problémy s otázkou duševne chorých páchateľov. Je postavený na šikovnom hereckom výkone obvineného v kontraste so sivo nezaujímavými (avšak potrebnými!) advokátmi, sudcami a prokurátormi. Prekvapivé vyústenie smeruje k interesantnej poučke: "Nikomu never! Ani sebe samému.". Systém predražených ohýbačov paragrafov, umožňujúci vždy iný výklad zdanlivo jednoznačného pravidla však ostáva nespochybnený. Dôkazom toho je vo filme vyvolaná debata právnikov o tom, že v priebehu procesu nie je možné meniť raz začatý smer obhajoby. Ani v prípade, ak je to žiadúce, pretože sa v priebehu procesu objavili nové dôkazy. Mašinéria pravidiel vedenia súdneho pojednávania nepustí - je možné robiť kadejaké iné lotroviny (ako sa aj v priebehu procesu ukáže), ale toto v žiadnom prípade nie! Rezultát: dejovo pozerateľná súdnička nespochybňujúca systém. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER: Vyumělkovaný, navoněný a vycizelovaný film o tom, jak si jedna myška hraje se dvěma kočkami, které žijí v blahodárném klamu o ostrosti svých drápků. Aby nakonec zjistily, že myší zoubky jsou špičatější. No nic, těžko komentovat film, který je zoufale předvídatelný. Pokud se už ve filmu objeví církevní hodnostář a k tomu vysoce postavený, je jasné, že to bude pěkný kaňour. A k tomu s režijními sklony podobně jako Rocco Siffredi. Ukňouraný ministrant taky asi nebude úplné jelito, protože čím víc se film blíží konci, tím více je jasné, že přijde konec z dílny "wow" scénáristických hříček. Bohužel jsem konec uhodl hodně brzy. A je to taková ta otočka, zdánlivě nečekaný schizoidní salchow, prostě něco, co podle zadumaných myslí filmařů mělo tenhle film povýšit na vyšší laťku spokojenosti diváka. U mě ale fungují pravidla filmového světa jinak. Takže za odhadnutelnost děje a občasné pomrkávání po hodinkách odřené dva špunty. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Steve Shagan, Ann Biderman .. Tak si také přisadím:o) Mě se teda Edward Norton líbil a to hodně. Sice jeho výkon v počátcích dost omezuje pitomý dabing (originál je jiné kafe), ovšem až ukáže svoji druhou tvář, je přímo démonický i v české verzi! Mimo něj tu stojí standardní Richard Gere v právnickém příběhu, přesně střiženém pro jeho osobu. Nijak mi nevadil až na pár pitomoučkých dialogů odvádí svůj obvyklý herecký standard. Celkově lehký nadprůměr, který povznáší mimo Nortona skvělá pointa (chudáci ti, co študují komentáře dopředu - pak už vážně nemá film moc co nabídnout..). 70%. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Role soudkyně (Alfre Woodard) byla původně psána jako šedesátiletý bílý muž. (Delock)
  • Schizofrenie se často laicky používá nesprávně a takto je tomu bohužel i v tomto filmu. Správné označení ze strany znalkyně ve filmu mělo znít disociativní porucha (také mnohočetná porucha osobnosti). (rezzzy)
  • Ve 23. minutě se Martin (Richard Gere) sleduje zprávy v TV a odkládá flašku vody vedle sebe na křeslo. Flaška spadne, přesto o pár záběrů později stojí. (J.A.K.)

Reklama

Reklama