poster

Prvotní strach

  • USA

    Primal Fear

  • Slovensko

    Prvotný strach

Drama / Thriller / Krimi

USA, 1996, 129 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Phobia
    ****

    Spíše kriminální drama ze soudní síně než thriller; i přes pozvolnější tempo však udrží diváka v napětí, jak to celé vlastně bylo a jak to dopadne. Nemůžu říct, že bych byla vyústěním překvapená, ale jiný konec by mě nejspíš zklamal, jsem s ním tedy spokojená. Richard Gere rozhodně nepatří k mým oblíbencům, ovšem role samolibého právníka mu sedla jako ona pověstná prdel na hrnec. Edward Norton byl v obou rovinách zcela přesvědčivý a jeho hereckému výkonu není co vytknout (docela mě mrzí, že jsem film neviděla v původním znění, Edwardův český dabing mi zvláště v závěru přišel příliš pištivý na to, aby vše vyznělo patřičně mrazivým způsobem). Fajn film, ikdyž k dokonalosti mu přece jen něco chybí: jde o dobře odvedené řemeslo, které postrádá punc originality, jedinečnosti - snad ve své době dokázal tím závěrem šokovat, jenže za ta léta byla natočena spousta dokonalejších filmů s údernějším finišem. 79%(23.3.2009)

  • HellFire
    ****

    Primal Fear funguje díky skvělému scénáři a hereckému umu Richarda Gerea a Edwarda Nortona. Není to žádný klenot kinematografie, ale poctivý, gradující thriller. A to se taky cení, takových moc není. Začátek je jednoduchý a přímočarý. Někdo zabil arcibiskupa a z místa činu utíká Norton, přistižen policií. Obhájce v podání Richarda Gerea se případu hned chytí a nabízí svou službu Nortonovi zdarma protože věří, že je nevinný. Jediným faktem zatím zůstává, že Norton je chycen, jak utíká od sídla arcibiskupa v zakrvácených šatech. Žádný přímý důkaz ani motiv, pouze fakt, že Norton zpíval ve sboru a s arcibiskupem se znal blízce. Příběh postupně odkrývá další fakta, jako Nortonova kamaráda Alexe, který je přistižen v Nortonově bytě a následně fakt, že tito dva spolu s další kamarádkou pro arcibiskupa točili lechtivé filmy. K tomu připočítejte napojení arcibiskupa na vlivné lidi a jejich skupování pozemků a na zvraty máme zaděláno :). Zásadním se ale stává až moment, kdy Gere v cele zatlačí na Nortona a ukáže se, že ten trpí poruchou osobnosti a že opravdu arcibiskupa zabil, ale sám o tom neví. Gere tedy ztrácí svou obhajobu, ale stále pracuje na tom, jak očistit svého klienta. Konec ale nechá všechny na pochybách.(23.9.2014)

  • LiVentura
    *****

    Mě se tento film velice zamlouval co do obsahu i konečné scény s ústředním psychopatem, který hrál velice vysokou hru a vyhrál nad příliš úzkoprsým a panovačným právníkem, jež viděl ve svém klientovi jediné, další případ, který musí vyhrát a vyhrál, žel v tomto případě k neprospěchu společnosti!!! Jedná se o velice inteligentní zápletku, která spočívá v morálních zásadách advokátů, jejich ochotě říkat pravdu a jejich přístupu k spravedlnosti, měl by shlédnout každý začínající právník.....a zamyslet se! Mravní kodex by měl existovat nejen u lékařů!!!!(29.7.2007)

  • Radko
    ***

    Ilúziu o nevyhnutnosti zastupovania obhajcom v prípade súdneho procesu vytvoril mocenský systém. Rovnaký systém, ktorého záujmy obhajujú advokáti vlastníkov a hráčov filmového priemyslu, prináša do kín filmy, utvrdzujúce divákov o potrebe presne takéhoto fungovania súdnictva. Vďaka nemu dobrý a dostatočne drahý advokát zvíťazí vždy. Stačí mať tie správne precedensy, špicľovské zázemie a výrečnosť! Prvotný strach prináša atraktívny príbeh, kde sa zmiešavajú otázky advokátskej cti, vzťahové problémy s otázkou duševne chorých páchateľov. Je postavený na šikovnom hereckom výkone obvineného v kontraste so sivo nezaujímavými (avšak potrebnými!) advokátmi, sudcami a prokurátormi. Prekvapivé vyústenie smeruje k interesantnej poučke: "Nikomu never! Ani sebe samému.". Systém predražených ohýbačov paragrafov, umožňujúci vždy iný výklad zdanlivo jednoznačného pravidla však ostáva nespochybnený. Dôkazom toho je vo filme vyvolaná debata právnikov o tom, že v priebehu procesu nie je možné meniť raz začatý smer obhajoby. Ani v prípade, ak je to žiadúce, pretože sa v priebehu procesu objavili nové dôkazy. Mašinéria pravidiel vedenia súdneho pojednávania nepustí - je možné robiť kadejaké iné lotroviny (ako sa aj v priebehu procesu ukáže), ale toto v žiadnom prípade nie! Rezultát: dejovo pozerateľná súdnička nespochybňujúca systém.(3.4.2014)

  • Jordan
    ***

    thriller s prekvapivým koncom . . . povedal by som veľmi prekvapivým . . . skvelým mladým nortonom (hrajúcim ešte mladšieho . . . povedal by som veľmi mladšieho) a richardom gereom, ktorého som kedysi nemal rád a hoci jeho ksicht mi nikdy nebude úplne po vôli, začínam si k nemu nachádzať cestičku. o, a na záver - gregory hoblit je v tomto žánry celkom skúsený režisér, takže taká súca filmová vec na víkendový večer(30.4.2006)

  • - Edward Norton týmto filmom debutoval na filmovom plátne. (ladko)

  • - Ve 23. minutě se Martin (Richard Gere) sleduje zprávy v TV a odkládá flašku vody vedle sebe na křeslo. Flaška spadne, přesto o pár záběrů později stojí. (J.A.K.)

  • - Rolu Aarona Stemplera odmietli Wil Wheaton a Leonardo DiCaprio. Celkovo sa o rolu na castingu uchádzalo 2100 hercov. Jedným z nich bol aj Matt Damon. (ladko)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace