Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Fester Addams už je dlouhou dobu nezvěstný. Jeho bratr, patriarcha rodiny Gomez Addams, se cítí za jeho zmizení odpovědný a lituje desítek let, které strávil bez něj. Každý rok v den výročí Festerova zmizení pořádá Addamsova rodina seanci a prosí o jeho návrat. Po pětadvaceti letech se konečně dočkají odpovědi. Muž odpovídající Festerově popisu zaklepe na dveře jejich sídla, s pochybnou psychiatričkou jménem dr. Greta Pinder-Schlossová a rodinným právníkem Tullym Alfordem po boku. Podle nich se Fester ztratil v bermudském trojúhelníku a nyní trpí amnézií. Je tenhle člověk skutečně Fester? (Cinemax)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (436)

kingik 

všechny recenze uživatele

U filmové verze jsem se nebavil tolik jako u původního seriálu. Herci totiž tady nebyli patřičně "ujetí", jak si to vyžadovaly jejich postavy. Po herecké stránce průměr. Po scenáristické stránce dost neučesané a v mnoha ohledech až podivně pojaté, ale režisér Barry Sonnefeld se snažil. Sitcom s Addamsovými je ovšem daleko lepší a v pohodě svého filmového bratříčka spláchne. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

Otázka zní, dá se vůbec nějaké filmová rodina milovat více? Když neberu v potaz kultovní Simpsonovy (kteří dostáli mnohem více prostoru, tím pádem jejich oblíbenost v mých očích strmě stoupala), tak musím říct, že ne. Tvůrci totiž do této famílie nacpali tolik černého humoru (podotýkám vtipného, kvalitního), že se ostatní vtipálci hrající se stejnou kartou mohou jít zahrabat. Nepamatuji si totiž na žádný film (seriál), který by se spádem výše zmíněných černohumorných fórků Addam. rodině vyrovnal. 80% ()

Reklama

sportovec 

všechny recenze uživatele

Z Čech není k Addamsově rodině zájmově ani věcně tak daleko. Idea dobráckých strašidel víceméně normálního rázu s vlastní rodinou, lidskou podobou, svébytnými zálibami jejích členů, které tak šokují jednorozměrovou konformitu, je v podstatě hrabalovsky pábitelská. Zejména v prvních epizodách má seriál pozoruhodnou úroveň a přímo hýří skutečnou invencí. Revoluce v pojetí strašidelného žánru je dokonána - někdo sbírá housky, jiný se s úspěchem věnuje bílé magii (EDUDANT A FRANCIMOR propukají v bouřlivý potlesk). Co zůstává přesto i nadto, to je geniální smysl pro humor, pro poientaci klíčových scén, skvělý výběr herců bez výjimky s úspěchem balancujících na hranicích vážného a absurdního i ironicky podávaného nadpřirozena. V některých částech jakoby se jinak svébytní Addamsovi blíží zcela realistické duchařině starší české komedie KAM ČERT NEMŮŽE se svůdnou Mefistofelou tehdy mladičké Jany Hlaváčové. Anglosaská suchost podávaného humoru je ovšem původní i ve svých parodických nebo parodizujících zahroceních. Tento druh humoru zaručeně působí bez ohledu na to, vyvolá-li smích. Posiluje, nabízí tolik potřebný nadhled nad balast všedních dnů svých stále oddaných diváků. Koná přepotřebnou misi. Pro všechny, kdo chtějí a jsou na to připraveni, bez rozdílu stejně. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Tohle fakt můžu. Na americkou rodinnou komedii je tu spousta dobrejch fórů, většina černých jak odstín vlasů Anjelicy Huston. Nejlepší role Christiny Ricci ("jsou ty sušenky z pravých mladistvích skautek?"). Některý scény jsou prostě perly (párty, dětská besídka, Věc, stráček Nicknack nebo tak nějak). A po celou dobu člověka nepřepadně ani jednou pocit trapnosti, který u současných komedií místy tolik přebývá. Barry Sonnenfeld jako debutant uspěl na jedničku. Režie je svižná a chytrá. Pokud bych chtěl někoho nasrat, řekl bych že tenhle film si nemá so vyčítat s Burtonovými mástrpísi. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Páčidlo? Dynamit? Kyanid?! Veď ho máme dosť.“ Tuhá káva. Sonnenfeld bol brutálne dobrou voľbou na pozíciu režiséra celovečernej adaptácie kultového, ale zároveň veľmi svojského čierno-bieleho amerického seriálu s Jackiem Cooganom (chaplinovka Kid) v úlohe choromyseľného strýka Festera. V piatich minútach (ľubovoľných) Sonnenfeldovho trháku sa nachádza aspoň 10 (!) beštiálne originálnych nápadov. Je neuveriteľné, aké wtf okamihy (cestujúci vo vlaku), zvrátenosti (matkovražda, psy určené výlučne na konzumáciu, zrejme hromadná dopravná nehoda s fatálnymi následkami pod vplyvom ukradnutej dopravnej značky), úžasne zvrátené úchylnosti režisérovi prešli (elektrické kreslo, divadelné predstavenie). Dokonca to v dobe premiéry bolo reklamované ako rodinný film!!! Ešte neuveriteľnejšie je, že snímka pri rozumnom rozpočte 30 miliónov na celom svete zarobila 191, takže do dvoch rokov priklusal sequel. Monumentálna audiovizuálna stránka ako od Burtona. Anjelica Huston a Raul Julia sú očarujúci pár, ale aj ostatní sú úžasní (najviac pozornosti priťahuje šialený Christopher Lloyd). Aj herci, ktorí nepodávajú nejak extrémne prepracované herecké výkony (ehm) „aspoň“ geniálne vyzerajú (Lurch, Wednesday, Vec). K tomu asi tona výborných hlášok („Ty si bol švihák, mohol si mať akú si len chcel, živú či mŕtvu.“; „Našli sme ho v Miami, uviazol v sieti na tuniaky.“) a perfektných dialógov („Mal rád zvieratá a deti.“ – „Nič mu neodkázali, Gomez.“), vrátane nepredvídateľného scenáru (zaraďovanie sa do bežnej spoločnosti). Kvôli tejto skvelej rodine som sa svojho času naučil lúskať prstami. Ako pradávny fanúšik som bol spokojný, lebo je tu všetko, čo tu malo byť a to vrátane bratranca It, ktorého nehrá nikto menší, než legendárny John Franklin alias Izák zo série Kukuričné deti. Nedá mi však nepozastaviť sa nad kurióznym zvratom, ktorý vlastne ani neviem, či je idiotský alebo geniálny, ale tak už to niekedy chodí. 99% filmu to vyzerá tak, že v rámci tohto konkrétneho univerza je strýko Fester mŕtvy (alebo nezvestný) a Lloyd nehrá Festera, ale podvodníka, ktorý sa naňho proste podobá. Aby toto všetko bolo absolútne postavené na hlavu pár minút pred záverečnými titulkami a behom hŕstky viet sa dozvieme, že v skutočnosti sa naozaj jednalo o reálneho strýka Festera, ale s amnéziou (!). Inak, čo sa týka Tima Burtona, scenár napísali Larry Wilson (producent Beetlejuicea) a Caroline Thompson (scenáristka Nožnicovorukého Edwarda). Náhoda??? Kino Považan NMnV 1993 ()

Galerie (56)

Zajímavosti (37)

  • Během natáčení se vystřídali tři kameramani. První odešel po měsíci natáčení, druhý hned po nástupu skončil v nemocnici s vážnou infekcí. Nakonec se za kameru postavil sám režisér (s bohatými kameramanskými zkušenostmi) Barry Sonnenfeld. (Davosh)

Související novinky

Tim Burton se vrací k Addamsovým

Tim Burton se vrací k Addamsovým

18.02.2021

Režisér Tim Burton (Velká ryba, Alenka v říši divů) se upsal novému hranému seriálu o postavě Wednesday Addamsové z kultovní Addamsovy rodiny. Seriál vznikne na streamovací službě Netflix, bude mít… (více)

Reklama

Reklama