Reklama

Reklama

Obsahy(1)

...jeden muž, jedno auto, krádež která dokáže naštvat až příliš policistů. Kaskadér H.B. Halicki si vytvořil roli přímo na tělo a napsal scénář k jednomu z nezapomenutelných automobilových hitů. Skvělý zloděj a řidic čtyřkolových miláčků si musí poradit nejen s hordou policistů, ale hlavně s neutěšitelným motorem Eleanor (Mustang Mach 1). Eleanor má také hlavní roli v tomto skvělém, dnes již kultovním automobilovém filmu z let osmdesátých. Tento film skýtá nejlepší a nezapomenutelnou 40-ti minutovou automobilovou honičku, při které nejeden policista přijde o dobré jméno... přeji vám skvělou jízdu která vás zaručeně nenechá chladnými! (Tony.cs)

(více)

Recenze (89)

Mol 

všechny recenze uživatele

I SHOULD HAVE READ MY HOROSCOPE THIS MORNING! Těmito slovy začíná zřejmě největší filmová automobilová honička EVER! Začátek filmu je přeci jenom trošku nuda a postavy se mi celkem pletly. Navíc scéna, kde jde Maindriane kolem řady všech těch nablýskanejch kradenejch aut, je podle mě zbytečně prostříhána záběry na Pumkin a navíc do toho hraje příšerná hudba. Myslím, že stačilo jen kdyby kolem těch aut šel v jednom dlouhém záběru a bez hudby. Prostě jen klapot bot. Bylo by to stylovější. Když ale začne ta slavná honička, tak to je o něčem jiném. Bohužel tu hraje taky ta příšerná hudba, až na pár záběrů. Mohli se inspirovat Bullitem a nechat jen burácet motory. Přesto vás to strhne a tu hudbu ani nevnímáte. Záběr na kopec z poza kterého jsou slyšet jen motory, se za chvíli vynoří Mustang Eleanor s tuctem policejních aut za zády. Nepopsatelná záležitost. To se musí vidět. Přišlo mi to jako když lovci honí divokou šelmu. Snaží se jí uštvat. Další pamětihodný záběr je rozhodně skok přes vrak auta. Hodně savage záležitost. Mno a konec je fantasticky úsměvný. Dnes už se nic takového nenatočí. Ty sedmdesátá léta a koráby, které ztrácely disky kol v každé zatáčce už prostě zmizely. It's gone, but not in 60 seconds, but over 40 years. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film, ale především dost nápaditě režírovaný! A také dílo, kterým se bezesporu inspiroval Tarantino. Zřejmě jsem ve znatelné menšině, ale velmi se mi líbila i první část, ve které se rozvíjí "příběh". Žádný příběh tu vlastně ani není, jedná se prostě jen o scény kradení aut. V tomhle ohledu film působí jako kniha Fredericka Forsytha: žádné emoce, ale zato do detailů přesné líčení (zdánlivě nedůležitých) maličkostí. A ty maličkosti zde tvoří celý film. Z toho také vyplývá, že se snímek může kdykoliv vydat nečekanou cestou, třeba rozjet neuvěřitelně dlouhou, 40!!! minutovou honičku, která vypadá, že do děje vůbec nezapadá. Divák si řiká: kdy už asi tak skončí, a kdy se konečně vrátí film k hlavní dějové linii? Jenže to je ono, tady žádný příběh není, takže se není k čemu vrátit. Honička může pokračovat nekonečně dlouho. Především tou honičkou mi film připomínal také výborný Vanishing Point, ale tam je mnohem víc kladen důraz na řidiče a jeho psychiku. Zde je záběrů na řidiče minimálně, režisér se spíš soustředí na scény havárií, toho jak se mačká plech všech těch hranatejch americkejch bouráků, čirá destrukce... PS: Tak jako byl Vanishing point dvouhodinovou reklamou na 1970 Dodge Challengera, tohle je 100 minutová reklama na 1973 Ford Mustang. ()

Reklama

kenkaku 

všechny recenze uživatele

Z filmu je cítit že si H.B. Halicki jeho natočením splnil sen. Když se nad tím zamyslím šlo mu jen o to sednout do Mustanga natočit obří honičku a okolo toho nalepit děj filmu (aby to nebylo podezřelé). Proč si to myslím? Snad poprvé v historii co jsem sledoval "film o autech" jsem začal přetáčet během honičky... Byla až mooooooc dlouhá a rozvláčná (když už se po třetí opakuje jak ho skoro mají a on jim zase uteče jeden začne toužit po posunu děje někam dál). Kdyby šlo ji nějak rozdělit (1/3 a 2/3) a tu první třetinu dát jinam (třeba na začátek filmu - pak skok "o týden dříve") bylo by to mnohem lepší. Noc to ale nemění na tom že film se mi líbil víc než průměrně a sakra hodně mě mrzí že "Gone in 60 Seconds 2" už se v jeho podání nedočkáme (pozn.pro ty co nevědí: při natáčení dvojky v roce 1989 měl H.B. Halicki smrtelnou nehodu) ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Gone in 60 Seconds je diletantská filmová záležitost v režii kaskadéra, kterého nezajímá charakteristika postav, jejich pozadí, ani jakákoliv „klasicky“ pojatá zápletka, ale čistě jen akce a znovu jen akce. Proto se v první půli dočkáme jen stylového slepence scén krádeží desítek aut a poté v druhé půli přichází zřejmě nejlepší honička, kterou kdy filmový pás zachytil. Neuvěřitelných téměř 40 minut nepřetržité akce přebíjí veškeré rozpačité dojmy z předchozího dění a celé té jalové zápletky. Filmy nemusí mít vždy tradiční formát, občas filmař dokáže divákům vytřít zrak jen syrovým, avšak poctivým a propracovaným provedením. A tohle je ten případ. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Jo, první půlka napůl bez scénáře, postavy máte šumák a filmově vzato to moc nedrží, ta druhá je pak ale totál - honička trvá 40 minut, zboří dopravu a půlku policejních vozů v L.A. :D Hodně cool 1970’s, sympatický jako Halickiho snový projekt, ten dobový carsploitation trůn však pevně drží Vanishing Point. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (9)

  • Skok s "Eleanor" byl dlouhý 39 metrů. Byl natočen (stejně jako celá honička) bez triků a Halicki si při něm pohmoždil páteř. (Tony.cs)
  • Filmová honička trvá téměř 40 minut, díky čemuž je i 4 dekády po vzniku filmu považována nejdelší automobilovou honičku ve filmové historii. (Tony.cs)
  • „Eleanor“ je krycí kód pro jedno z aut na seznamu. V tomto snímku je „Eleanor“ Mustang Mach 1, v pozdějším remaku z roku 2000 je „Eleanor“ upravený Mustang Shelby GT 500. (Tony.cs)

Reklama

Reklama