Režie:
Darren Lynn BousmanKamera:
David A. ArmstrongHudba:
Charlie ClouserHrají:
Tobin Bell, Costas Mandylor, Scott Patterson, Betsy Russell, Lyriq Bent, Athena Karkanis, Simon Reynolds, Mike Realba, Marty Adams, Sarain Boylan (více)Obsahy(1)
Jigsaw i jeho učednice Amanda jsou mrtví. Dva ostřílení agenti FBI, agent Strahm a agent Perez, uslyší o vraždě detektiva Kerryho a pomáhají detektivu Hoffmanovi vyřešit, co zůstalo z Jigsawovy poslední hry. Ale velitel útvaru rychlého nasazení Rigg byl sám zatažen do vražedné hry a má jen hodinu a půl na to, aby zvítězil nad řadou zvrácených a hrůzných nástrah a zachránil starého přítele i sebe před strašlivým koncem. (Filmbox)
(více)Videa (4)
Recenze (561)
Séria 'Saw' pre mňa skončila po druhej časti a som rád, že Bousmanovi konečne vzali túto hračku z rúk, pretože už sa zdalo, že sa z toho začala stávať závislosť, ktorej som však ja s prehľadom odolával. Toto pokračovanie ma po totálnej fraške, akou bola trojka naozaj príjemne prekvapila a Bousman sa so sériou rozlúčil decentne. V jednotlivých doplňovacích častiach celej tejto skladačky som mal mierny chaos, čo však nebolo spôsobené výmenou takmer všetkých hercov, ale skôr scenáristickou neschopnosťou, chaotickým krimi vyšetrovaním. Samostatná pointa má ale naozaj trošku logickejšie opodstatnenie, herecké zúfalstvo sa oproti predchádzajúcej časti trošku prebralo k životu a mne celý film ušiel celkom rýchlo. A aj bez toho, aby som si začal nadávať, že som vôbec na začiatku stlačil tlačítko play. 60%. ()
Vyšumělá série, která přežila svého dvorního záporáka a letí mimo koleje slušného chování, smyslu pro humor a především logiky. Pár nechutností sice zachraňuje čest (pitva, skalpování), ale sledovat devadesát minut nabušeného černocha, kterak se potácí skrz zaplivané hotely a "pomáhá" cizím lidem v porcování vlastních tělesných schránek, to bylo trochu moc i na mě. Vyhoďte zvuk, vyhoďte obraz, vyhoďte Bousmana a napumpujte do té série konečně trochu peněz. Pak se místo laciných šoků možná dočkáme férové filmařiny, která se odstěhovala s koncem prvního dílu. ()
Ku příležitosti uvedení do kin už pátého dílu této nezmar série (a že prý v dnešní době nejde točit seriály na pokračování, jako byli v osmdesátkách Michael, Jason či Freddy ...) jsem si pustil pěkně po sobě 2 + 3 + 4 film během jednoho dne. A rozhodl jsem s eže k ním napíšu nový společný komentář, prootže jednak jsou všechny od stejného režisera a jednak jsou uplně stejné a to prosím pěkně neberte jako urážku. 2 až 4 díl si drží solidní laťku. Zachován je přitažlivý vizuál proplouvající napříč celou sériií. Díl od dílu je zajímavější "nesmrtelný" pan Skládačka v podání neokoukaného Tobina Bella. Pasti jsou díl od dílu sned lepší a vynalézavější. Herecké výkony spíše teda zase horší, ale dá se říct že ani jeden díl nejde kvalitou dolů a nedělá ostudu geniální jedničce. A proč ne. Saw má díky svému nabušenému (ano překombynovanému) ději mé sympatie mnohem víc než dějově prázdné X-té pokračování již zmiňovaných sériií jako byl Halloween, nebo Pátek třináctého. A navíc zatím ještě neslézávají do stoky k Hostelu těžícího z přemíry násilí. + překvapivá pointa co byla zatím pokaždé. Takže u mě Saw 2 až 4 shodně 60% až 70% dle momentalního rozpoložení. ()
Ako divák, ktorého táto novodobá séria nefascinovala už od jej vzniku, som pristupoval k štvrtému dielu so značnou rezervou a takmer nulovými očakávaniami. To čo som dostal ma ani neprekvapilo a ani vyslovene nesklamalo, len potvrdilo to, že úspech, ktorý skladačková séria dosiahla je úplne bezdôvodný. Predýchal som absenciu aspoň jedinej výraznejšej postavy a taktiež, i keď už nie tak bezproblémovo, absenciu sympatickej, ľudskej bytosti, ku ktorej by som pociťoval počas filmu aspoň minimálnu empatiu, samozrejme, keď vynechám charizmatického Bella, ktorý teší každého aspoň trochu zvráteného diváka i po svojej smrti. :) Otvorenosť násilia je na komerčnú produkciu na veľmi dobrej úrovni a už úvodná scéna, Jigsawova pitva, naplno otestuje žalúdok každého menej odolného diváka. No najväčším neprajníkom, ktorý nepodkopáva, ale prakticky amputuje nohy dynamickej réžii Bousmana, v ktorom snáď stále drieme naplno neprejavený talent, je absolútne zbytočne prekombinovaný scenár, ktorý človek, neoboznámený s predchádzajúcimi snímkami série, nemá šancu prelúskať. Táto séria potrebuje nabrať nový vietor do svojich krvou zafarbených plachiet, inak zapadne do hlbín zabudnutia, no nejaký veľkolepý návrat, ako sa podaril trebárs sérii Halloween v dieli s podtitulom H20, už neočakávam. ()
Po dvou slabých odvarech přišlo příjemné překvapení. Ve čtyřce se tým táhnoucí sérii SAW rozhodl kromě tradiční porce videoklipařsky estetizované vynalézavé brutality i razantně rozvinout mytologii série a zavádí nás ke kořenům legendy (zrod Jigsawa i jeho trademarků jako klaunských figurín a prasečích masek), propojujíce zároveň všechny díly. Je to sice tradičně zmatené, překombinované a všechno to tu už bylo, ale aspoň je na co koukat a díky (někdy až moc) svižnému tempu to rychle uteče. A člověk si tu dosyta užije charizma Tobina Bella, paradoxně dostávajícího největší prostor po smrti jeho postavy. ()
Galerie (45)
Photo © Hollywood Classic Entertainment
Zajímavosti (17)
- Darren Lynn Bousman režíroval již dva předešlé díky. Smlouvu na režírování dvojky podepsal hned dva týdny předtím, než jednička zabodovala v kinech, tedy v době, kdy nikdo nevěděl, jak bude první film úspěšný. (Rodriguez)
- Pes Chance, který je k vidění ve scéně v motelu, ve skutečnosti patří režisérovi Darrenu Lynn Bousmanovi. (WolfR)
- Film bol zakázaný v Malajzii. (Paldiny)
Reklama