Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
Po geniálním Dobrém Willu Huntingovi, na kterém se Ben Affleck scénáristicky podílel, jsem byla v očekávání, jak dopadne tento jeho režijní počin. Celkově mám bratry Affleckovy ráda, ačkoliv si myslím, že mezi výrazné či silné herecké osobnosti zrovna nepatří. Gone, Baby, Gone je vcelku velmi kvalitně zvládnutý film, ale pro mě postrádal cosi z opravdovosti. Nešel vůbec do hloubky, jakoby se držel jen na povrchu, zatímco tam hluboko běhaly všechny ty velké krysy mezi nánosy špíny:) Přišel mi hodně strojený a ve spoustě scén i dialogů dělaný na efekt. Nedokázala jsem mu to vše uvěřit a nedostalo se mi skoro žádných emocí. Casey Affleck je sympatický chlapík, ale herecky pro mě není natolik silný, aby zvládl utáhnout celý film, což je vcelku malý zádrhel, když se jedná o hlavní postavu. Navíc mi do tohoto žánru vůbec neseděl. Nevěřila jsem mu, ani když vytáhl zbraň. Samotná linie o únosu dcerky zfetované matky není taktéž nijak bravurně vystavěna. Děj spíše jen tak obyčejně, bez větších vzruchů či působivých scén postupuje kupředu, abychom se na konci dobrali, možná překvapivému rozluštění. Rozhodně mohl být silnější a tak nějak více syrový, což jsem v prostředí podsvětí tak trochu očekávala. Během sledování jsem se neubránila občasného srovnání s fenomenálním dílem Roberta De Nira, Příběh z Bronxu. Gone, Baby, Gone chybí přesně to, čím dílo De Nira doslova vyvolává exploze. Větší míra opravdovosti, přirozenosti, zkušeného ponoření do bahna zločinu a jakýsi ten "mafiánský" vrozený talent na orientaci v prostředí a terénu:) Kdyby se zapracovalo na příběhu, scénáři a Ben by hlavní roli nabídl jinému herci, mohl být výsledek mnohem lepší. Z Bena a Casseyho zřejmě nikdy nebudou ti protřelí, zjizvení a zkažení gangsteři či policajti. A to je také zřejmě jeden z důvodů, proč na mě jejich společný "výlet" mezi městskou špínu nedokázal zapůsobit tolik autenticky. ()
Ono je mať dobré nejaké vnútorné morálne štandardy. No keď ich je príliš, prichádzajú rozpory. A tento film je ich plný. Príklad: na jednej strane oddanosť právu a oficiálnej, zákonmi písanej spravodlivosti - oproti tomu na strane druhej spravodlivosť vykonaná osobne formou popravy zmrda, či využívanie kamošov z drogovej scény na prehliadku domu úchylákov. Trvanie na spolupatričnosti biologickej rodiny versus zjavná neochota a drogou narušená neschopnosť ľahtikárskej matky postarať sa o potomka je druhou konfrontáciou zvláštne nastavených pravidiel. Nekompromisné trvanie na spravodlivosti, ktoré je silnejšie ako fungujúci vzťah je treťou rozpornou vecou v rámci jedného filmu. Je ich ešte viac a vlastne takto vo filme vďaka za ne. Pretože dokážu po pozretí podnietiť diskusiu. A to je len dobre. A ako kriminálna dráma tiež uspokojivé. Takže za štyri hviezdičky. ()
Pravdepodobne Affleckov Opus magnum pre nasledujuce desatrocie. Z hladiska hereckych vykonov (hlavne Affleckova postava ma dokazala svojim buranim stereotypu podobne charakterovych uloch v prvej polovici filmu viackrat milo prekvapit) ako i rezijneho vedenia ide o zalezitost, ktorej nie je co vytknut. Oproti Tajomnej rieke (rovnaky autor predlohy) mi vsak nastastie tentokrat aj samotny pribeh prisiel ovela vybrusenejsi v intenciach ambivalentnosti, realnosti a umne budovaneho vrstvenia. Scenar tak dodava tejto preciznej kriminalnej drame silne ostrie a priestor na vlastne dumanie zdaleka za ramec stopaze filmu. ()
Výborný scénář s přesahem jako kráva v kombinaci se slušnou (vážně bych to zase tolik nehrotil) Affleckovou režií? Ano, Gone, Baby, Gone je chytrá detektivka se zápletkou, která vás prostě zaujme ať chcete nebo nechcete, ale dojem mi poměrně dost kazily dvě věci - 1) značně pomalé tempo v první hodině, 2) stereotyp při řešení ústředního případu. Neříkám, že bych nutně potřeboval osvěžující akční smršť, ale mezi tou salvou dialogů z hospodských výslechů a vysvětlováním z úst "záporáků" by se určitě jedna dvě akčnější scénky neztratily. ()
Ben Affleck překvapuje svým debutem velmi příjemně. Jemné drama o zapeklité situaci okolo únosu dívky je příjemným snímkem, který poukazuje na morálku a čestnost, o které sami jistě budete přemýšlet. Není totiž jednoduché rozhodnout se tak, jak říká zákon, když srdce říká něco jiného. Bylo překvapivě zajímavé zamyslet se nad smyslem filmu, který poukazuje na problémy v sociální vrstvě Ameriky stejně jako na slavné "sliby chyby". Casey Affleck je příjemný, i když něco mu k dokonalosti chybí. Kritizovat kohokoliv z dvojce Morgan Freeman a Ed Harris by byl hřích. Překvapilo mě, jak je film příjemně natočen. Pravdou je, že netlačí na pilu, ale trpělivý divák si odnese jistě požitek ze zajímavého snímku, který obsahuje nejeden zvrat. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- Komparzistami boli často miestni okoloidúci v Bostone. (Arsenal83)
- Režisér Ben Affleck původně uvažoval o tom, že by se chopil i hlavní role Patricka Kenzieho (Casey Affleck): "Zajistil jsem si práva na knížku a plán byl takový, že s Aaronem Stockardem napíšeme scénář, pak najdeme režiséra, který ho natočí, a já v tom budu hrát. Ale postupem času jsem se do toho čím dál tím víc pokládal. Nejdřív jsem měl pocit, že se nám ten scénář moc nepovedl, pak že jsme odvedli přijatelnou práci, pak že se nám to docela vydařilo, pak že bych to mohl režírovat, a že když budu režírovat, neměl bych v tom hrát, protože prostě nemám na to, abych zvládl obojí najednou." (NIRO)
- Podľa DVD komentára, scéna preletu nad kameňolomom je špeciálny efekt, pretože v kameňolome v skutočnosti nie je žiadna voda. (ladko)
Reklama