Nastala chyba při přehrávání videa.
  • novoten
    ****

    Vyhlášený král bizarních světů se konečně vydal do toho nejslavnějšího a i když obrovským fanouškovským očekáváním nemohl dostát, výletem s lehkými úpravami klasického příběhu určitě potěšil. Všechno se ale, možná trochu překvapivě, odvíjí od toho, jak moc na sebe strhává pozornost Johnny Depp. Jeho Kloboučník není žádným přihrávačem, ale rovnocennou hlavní postavou, která skoro zastiňuje i úžasně vzteklou Červenou královnu nebo samotnou sympatickou Alenku. 75% Spoileroidní P.S.: Až mě samotného zaskočilo, jak mě až do potvrzení druhého dílu mrzelo, že Burton nešel zcela proti pravidlům a nenechal Alenku zůstat s Kloboučníkem. To nevyslovené romantické pouto o to přímo křičelo.(5.3.2010)

  • Toren
    ****

    Obrovské překvapení. Z každé strany jsem na novou Alenku slyšel pomluvy, nevrlé názory a do hlubin strkajícího Burtona nadávky ovšem po shlédnutí musím přiznat, že jdu proti vlně :D. A hrozně jsem ten film chtěl ztrhat, ale bohužel, nějak nevím za co. Funguje to jako pohádka pro děti, kde je spousta roztomilých zvířátek, parádních slovních hříček a děje, který je vcelku neškodný, přesto svým způsobem kouzelný. A funguje to podobně i v podařené výpravě. Osobně nemám Burtona moc v lásce ( takovej Karlík mě nechal naprosto chladným ) ale nemůžu mu upřít, že má bujnou fantasii. Po technické stránce se předvedl - aby ne, když to stálo takovej balík. Roztomilé pralesové výjevy střídá vyprahlá pustina, poté se děj přesune do zámků a dalších velmi pěkně vytvořených lokací a než se nadějete tak je konec. Sountrack je v pozadí klidný a nijak zapamatovatelný, ovšem nijak nekazí celkový dojem. Johnny Depp mi po dlouhé době nevadil ( nenávidím čtvrté piráty! ) naopak Šklíba u mě v postavách nejvíc vládl. Alenka je primitnivní jak dějem, tak způsobem vyprávění a chovaním postav ale vše je zabaleno do pěkného kabátku a společně to náramně funguje. Děcka z toho musí bejt u vytržení :D(21.11.2011)

  • verbal
    ****

    O tom, že pan Carol absolvoval Matfyz, není pochyb. Bez pětilebkového matroše a smaženice z lisohlávek by Alenka byla jen dalším běžným dnem medvídka Pů. Timmy zjistil, že sedmileté holčičky špatně kouří a s takovou by si casting moc neužil, a tak nám v pohodě naservíroval Alenčinu dvacetiletou dablérku, což nepochybně vedlo k lepšímu položení se do role zlé červené královny u paní Carterové. Hluboký Džony ukázal, jak by vypadal Střihoruký Edward, kdyby mu ruplo v bedně. Bílá královna se svým blonďatým přelivem a hustým černým obočím alá Brežněv oslňuje charmem chánovských krasavic. Jako celek je to sice trochu rozostřené, ale jinak kompaktní, barevné a kdybych si já blbec vyzvedl u vchodu do kina brýle, prý dokonce plastické.(4.10.2010)

  • Shit
    ****

    Burton natočil už daleko lepší filmy a tímhle rozhodně nijak neoslnil, ze začátku mě sice hodně zaujala hudba, ale ta se posléze trochu vytratila a zbyl už jen příběh, kterej je bohužel docela nudnej a moc zásadního se toho tam neuděje a tentokrát to Burtonovi nezachraňuje ani Depp, snaží se, ale ta šaškovitost je v jeho podání už mírně okoukaná, ale i přesto je to nejlepší z filmu, protože ani Mia Wasikowska jako Alenka tu nijak nezáří. Docela mě ještě zaujala kamera a celkově vizuál, ale tomu to zase trošku kazí ten fakt, že animace postav není nic světobornýho a spíš se to sune k průměru. Čekal bych to celý od Burtona ještě hravější, temnější a kompaktnější, tohle bohužel trošku zklamalo. 3,5*(14.5.2010)

  • Tuxedo
    **

    Nejslabší Burton, po němž dost možná zauvažuji o přehodnocení Planety opic. Co s dobrým castingem a pár burtonovskými pomrknutími, když přirozeně pohledná i půvabná Mia Wasikowska (a kdyby jen ona) nemá navzdory probleskujícím schopnostem takřka žádný herecký prostor (opakuje se tak situace Worthington/Avatar) a Burton namísto o vyzkoušení volajícím experimentování s látkou vsadil na jistotu. Unylé vyprávění, v kterém vizionář Burton rezignoval na jakékoliv režijní kočírování, vlastní nápady i poetiku a nekompromisně odškrtává scénu za scénou, přičemž kromě letmého míjení postav dochází k absolutní neujasněnosti, o čem film vypráví, jaká je jeho hlavní výpověď a kdo a jací jsou, byli nebo hodlají být jeho hrdinové, resp. hrdinka. Sen nebo realita? Pomohlo Alence toto bizarní dobrodružství dospět či se jen rozhodovat samu za sebe (a jak, když je celý její úděl v příběhu předem nastavený a všemi je do něj postrkována?) nebo si snad navždy uchovat dětskou duši a provázející vzpomínky na pouti dospělosti? Burtona bohužel více než pokládání těchto a souvisejících zásadních otázek (jež by za řádného provedení znamenaly zřejmě původně zamýšlený osudový, neopakovatelný a v závěru tesklivý příběh á la Cesta do fantazie), které se mu spíše mimoděk do vyprávění připletly, zajímá prvoplánové fantaskní tajtrlíkování a vskutku náročná a obdivuhodná, i když možná až příliš neživá, resp. neskutečná výprava a naprosto zbytečné 3D, které se v potenciálně zajímavých momentech (pád do nory) mění v koncepčně zbrklý vizuální bordel, jindy zas umocňuje slabší dojem z digitálních postav v jejich interakci s herci (prostorový efekt je např. takový, že herec je v popředí, zatímco dig. postava „přilepena“ za ním a nejednou tak vyvstane na mysli přes 20 let stará Falešná hra s králíkem Rogerem) a dává jasně najevo nevýhody postprodukčního 3D (viz. rozmazané objekty v popředí atd.). 5/10(10.3.2010)

  • - Když animátoři začali pracovat na vzhledu ptáka Blbouna, hledali inspiraci nejdříve na obrázcích vyhledaných přes Google a pak v Přírodopisném muzeu v Londýně. (Very_kuul)

  • - Danny Elfman pracoval při tvorbě hudby s nedokončenými záběry (tedy s těmi se zeleným pozadím). (CrypzzXD)

  • - Tim Burton si přál, aby postavy v Říši divů vypadaly spíše reálně než animovaně. Než animátoři vytvořili Bílého králíka, strávili den v králíkárně, kde pozorovali králíky a natáčeli je, aby zachytili nejmenší detaily jejich mimiky a pohybů. (Very_kuul)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace