poster

Obhájce

  • USA

    The Lincoln Lawyer

  • Slovensko

    Obhajca

  • Slovensko

    Diablov obhajca

  • Austrálie

    The Lincoln Lawyer

  • Velká Británie

    The Lincoln Lawyer

Drama / Krimi / Thriller

USA, 2011, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ****

    Matthew McConaughey ve své nejlepší roli ztvárňuje sebevědomého, bystrého a rázného právníka, jenž dominuje filmu a směle určuje jeho tempo i atmosféru. Zprvu se zdá, že jeho charismatický, avšak nekompromisní charakter půjde i přes mrtvoly, ale nakonec se v souladu s hollywoodskými konvencemi ukáže, že srdce má také na správném místě. Příběh díky tomu nabourává standardy a předpoklady svého žánu méně, než by mohl, což je škoda... Samozřejmě, stále se jedná o intenzivní, prožitý a realistický thriller, který svou chytrostí, břitkými dialogy a chytlavými soudními scénami zprostředkuje kvalitní filmový zážitek a prvotřídní zábavu! 8/10(20.7.2013)

  • Shadwell
    ****

    Podle mě je ten film chytřejší, než vypadá. Minimálně nelze popřít kvalitu, s jakou docela dlouho zakrývá fakt, že jde o tuctovou historku z právnického seriálu, kterou se někdo – Bůh ví proč – rozhodl předělat na film. Co je ovšem obzvláště zajímavé, je fakt, že úplně stejně zakrývá zpovykaný playboy Ryan Phillippe svoji skutečnou tvář. Takže tak jako zakrývá film, že je jen tuctovou historkou, zakrývá i Ryan Phillippe, že je jen obyčejným grázlíkem. Toto pozoruhodné zrcadlení podstaty filmu v jeho částech je v kinematografii docela časté, můžeme zmínit třeba roboty z Transformerů, které lze vnímat jako alegorii jejich vlastního ekonomického statusu – díky tomu, že mohou tak rychle měnit tvar, jsou úspěšní ve filmech, v počítačových hrách, v hračkářstvích, komiksech atp. Ty neustále se měnící roboti tak vlastně zrcadlí merchandisingovou podstatu současného filmového průmyslu a způsobu, jakým Transformeři vydělávají. Chceme-li nějaký méně komerčnější příklad toho, jak se celek filmu odráží v jeho částech, můžeme vzpomenout Mlčení jehňátek, jejichž klíčovým tématem je proměna (lišajové Buffalo Billa, metamorfózy Lectera z distingovaného pána do kanibala, proměna Jodie Foster z dívky, pronásledované můrami o zabíjení jehňátek, do ženy s diplomem agentky FBI). Tato proměna se ovšem odráží i v nepřetržité proměně od jednoho filmového žánru k druhému. Metamorfóza, o níž film pojednává, tak popisuje i jeho vlastní podobu - kriminálního filmu, thrilleru (téměř až hororu) i psychologického filmu. Měli bychom proto odolat četným pokusům Hannibala patologizovat, prezentovat jej jako nemocného lumpa, ojedinělého parazita v jinak zdravém zeleném jablku. To jablko, ten film, je nemocný. ____ Když už bylo řečeno cosi o tom, jak se celek film odráží jeho částech, musí být zmíněn i opačný případ, kdy se film odráží v celé sérii či frančíze. Při troše zjednodušení lze tvrdit, že většina filmových příběhů začíná vesele a postupně nabírá na dramatičnosti. Stejně tak je tomu ovšem u filmových sérií, například Rychle a zběsile začínaly jako rozdováděný melodramata a ve čtvrtém a pátém díle najednou výrazně potemněly do místy až komicky senilní polohy. Totéž Pán prstenů, nebo Harry Potter, který prodělal podobný vývoj od vesele humorné pohádky pod Columbusem do Yatesovi ultravážné verze naládované obludnou epičností. Tahle universální triáda část – celek – série se ostatně netýká jen filmů, ale i národů, například: skobový nos – Žid – sionistické spiknutí. Nebo abychom zůstali doma: zlaté české ručičky - Honzové s fištrónem dobývající a přečůrávající svět – mesianismus propuknuvší například v husitství (ale i: špatně volené oblečení aneb v taplákách nejen do sámošky – banda zanedbaných, líných a zakomplexovaných zlodějíčků, podvodníčků, tunelářů, flákačů, okecávačů a švejků – národ, který si ani neumí sám vládnout a potřebuje dobré rady a vedení těch vyspělých lidí zvenku). Věc se má každopádně tak, že je vlastně jedno, jestli si všímáme částí, celku, nebo sérií, protože se navzájem zrcadlí. Mohli bychom to říct i tak, že objekt se nemění, mění se jen náš náhled na tento objekt, jak nám neustále naznačuje ve filmech kamera změnou velikosti záběru od detailů přes polodetaily a polocelky po celky, ačkoliv snímá principielně pořád totéž a mění jen velikost objektivu.(8.9.2011)

  • Gilmour93
    ****

    Dovolte mi slovy kapitána Blackaddera popsat jeden z nejslavnějších případů supermozku anglického práva, slovutného Boba Massingbirda, tzv. Případ zkrvaveného nože. Tehdy zastihli jednoho muže vedle těla zavražděného. Měl v ruce nůž, třináct svědků ho vidělo, jak oběť ubodal, a když ho policie sebrala, řekl jim: „Jsem rád, že jsem toho parchanta zabil.“ Nejenom, že ho díky Massingbirdovi osvobodili, dostal se i na novoroční čestný seznam a byl povýšen do šlechtického stavu. Příbuzní oběti mu navíc museli zaplatit za očištění saka od krve.. Přesně v těchto intencích se pohybuje i právnická barakuda Mickey Haller, ale jen do okamžiku, kdy z něj okolnosti udělají delfína. Pak musí ukázat, že svědomí a profesní čest (dá-li se to tak nazvat) mohou žít trvale v opozici, obzvláště když máte za sebou (podobně jako má Jahelka kytaru) jednostopý gang sympatických strýčků.. Zábavně podané, chytře napsané, dobře zahrané a od druhé půle naplněno očekáváním, jakpak to pan právník nakonec zaonačí, aby byl vlk pomsty nasycen a koza reputace zůstala nedotčena. Možná je škoda vrstveného konce, viz scéna stůj, nebo maminka vystřelí, ale to ve chvíli, kdy máte lehký úsměv na rtu, není relevantní. Stahuji námitku.. U McConaugheyho jsem si všiml jednoho zajímavého úkazu. Čím tmavší vlasy, tím lepší výkon, potažmo film - blond páčo, či plešatost (Reign of Fire) vedou k zatracení..(1.11.2012)

  • hippyman
    *****

    tak tohle člověku procvičí žaludek... úžasné soudní drama, ve kterém jsem se prakticky neztrácel (což u mě v tomto žánru není zrovna pravidlem) a kde jsem pomysleně vytahoval mrazivé jehličky z páteře... gradace gradací nenechá diváka moc oddechnout, ale odměnou je mu úžasná podívaná s famózním závěrem... majkl klejtn se může jít zahrabat, tohle byla lahůdka pro všechny smysly. 100%. [2. wayFUCKý HD FEST](20.7.2011)

  • D.Moore
    *****

    Od začátku do konce nesmírně napínavý film, na němž je znát, že se zrodil v hlavě jednoho dobrého spisovatele a ne v lebkách tří a více hollywoodských scenáristů. Promyšlené, překvapivé, zajímavé, skvělé. Matthew McConaughey je v další právnické roli (špičkový Amistad, bídný Čas zabíjet) dost přesvědčivý, obsazení dalších herců a hereček nemá chybu, díky bohatému ději a svižné režii utečou dvě hodiny jako nic.(4.8.2012)

  • - Mick má na Lincolne značku z 8 písmen - NTGUILTY (not guilty = nevinný), hoci v Kalifornii je maximum 7. (LJLeon)

  • - Mick Haller (Matthew McConaughey) nosí ve filmu hodinky Tag Heuer Grand Carrera. (Roland Sands)

  • - Píseň v TV spotu na tento film, která navazuje na úvodní kytarovou melodii, je skladba „The Catalyst“ od americké kapely Linkin Park z alba „A Thousand Suns“ (2010). Skupina Linkin Park nese název po amerických parcích s názvy Lincoln Park. (navabaca)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace