poster

Obhájce

  • USA

    The Lincoln Lawyer

  • Slovensko

    Obhajca

  • Slovensko

    Diablov obhajca

  • Austrálie

    The Lincoln Lawyer

  • Velká Británie

    The Lincoln Lawyer

Drama / Krimi / Thriller

USA, 2011, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Xmilden
    *****

    McConaughey byl pro mě vždy hercem, kterému vždy chyběla k většímu úspěchu jedna nezapomenutelná role. Myslím že teď už má splněno, protože ta vytoužená chvíle právě nastala. Podobně se to stalo Rennerovi v Hurt Lockeru. Od té doby se samozřejmě Renner objevuje, kde to jen jde. Předpokládám, že pokud nejsou producenti padlí na hlavu tak nášemu Mattymu začnou přistávat na stole dost zajímavé nabídky. Lincoln Lawyer trošku připomíná křížence Hopkinsonova Fracture a Street Kings. Z prvního si chce půjčit chytrost a z druhého zase prostředí horkého Los Angeles. Noční L.A. se mě vždy líbilo, pro svou nezapomenutelnou atmosféru. Konec mě přišel trošku natahovaný, ale odpouštím.(9.8.2011)

  • Shakers
    ****

    Až prekvapivo nečakane dobré. Skoro skvelý film a ešte lepší Matthew McConaughey, ktorému tato rola neskutočne sedí rovnako ako to sako. Celý film totižto stojí (alebo sedí) len na ňom. Fakt slušný príbeh, ktorý sa od začiatku rozbieha a až do konca nám Brad Furman neprestáva rozdávať nové a nové karty. Táto hra totižto trvá až do poslednej minúty filmu. 85% - 4*(17.3.2015)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 7.5/10] | me: Pekne vystavaný príbeh, ktorý sa počas celej dĺžky filmu rozvíja a vždy prináša do deja niečo nové. Zachováva si dynamiku a udržuje pozornosť počas celej dĺžky filmu. Určite sa nejedná o scenáristicky inovatívny prelom (, pretože podobných filmov tu už bolo), ale réžijne a herecky je zvládnutý výborne a tak sa na to celé dobré pozerá. Povedal by som, že tento film vsadil v istom smere na klasiku a oplatilo sa. Všetko funguje tak a to je pre celkový dojem podstatné. You're nobody 'till somebody shoots you. (31.5.2011)

  • H34D
    ****

    Matthew McConaughey ve své nejlepší roli ztvárňuje sebevědomého, bystrého a rázného právníka, jenž dominuje filmu a směle určuje jeho tempo i atmosféru. Zprvu se zdá, že jeho charismatický, avšak nekompromisní charakter půjde i přes mrtvoly, ale nakonec se v souladu s hollywoodskými konvencemi ukáže, že srdce má také na správném místě. Příběh díky tomu nabourává standardy a předpoklady svého žánu méně, než by mohl, což je škoda... Samozřejmě, stále se jedná o intenzivní, prožitý a realistický thriller, který svou chytrostí, břitkými dialogy a chytlavými soudními scénami zprostředkuje kvalitní filmový zážitek a prvotřídní zábavu! 8/10(20.7.2013)

  • Shadwell
    ****

    Podle mě je ten film chytřejší, než vypadá. Minimálně nelze popřít kvalitu, s jakou docela dlouho zakrývá fakt, že jde o tuctovou historku z právnického seriálu, kterou se někdo – Bůh ví proč – rozhodl předělat na film. Co je ovšem obzvláště zajímavé, je fakt, že úplně stejně zakrývá zpovykaný playboy Ryan Phillippe svoji skutečnou tvář. Takže tak jako zakrývá film, že je jen tuctovou historkou, zakrývá i Ryan Phillippe, že je jen obyčejným grázlíkem. Toto pozoruhodné zrcadlení podstaty filmu v jeho částech je v kinematografii docela časté, můžeme zmínit třeba roboty z Transformerů, které lze vnímat jako alegorii jejich vlastního ekonomického statusu – díky tomu, že mohou tak rychle měnit tvar, jsou úspěšní ve filmech, v počítačových hrách, v hračkářstvích, komiksech atp. Ty neustále se měnící roboti tak vlastně zrcadlí merchandisingovou podstatu současného filmového průmyslu a způsobu, jakým Transformeři vydělávají. Chceme-li nějaký méně komerčnější příklad toho, jak se celek filmu odráží v jeho částech, můžeme vzpomenout Mlčení jehňátek, jejichž klíčovým tématem je proměna (lišajové Buffalo Billa, metamorfózy Lectera z distingovaného pána do kanibala, proměna Jodie Foster z dívky, pronásledované můrami o zabíjení jehňátek, do ženy s diplomem agentky FBI). Tato proměna se ovšem odráží i v nepřetržité proměně od jednoho filmového žánru k druhému. Metamorfóza, o níž film pojednává, tak popisuje i jeho vlastní podobu - kriminálního filmu, thrilleru (téměř až hororu) i psychologického filmu. Měli bychom proto odolat četným pokusům Hannibala patologizovat, prezentovat jej jako nemocného lumpa, ojedinělého parazita v jinak zdravém zeleném jablku. To jablko, ten film, je nemocný. ____ Když už bylo řečeno cosi o tom, jak se celek film odráží jeho částech, musí být zmíněn i opačný případ, kdy se film odráží v celé sérii či frančíze. Při troše zjednodušení lze tvrdit, že většina filmových příběhů začíná vesele a postupně nabírá na dramatičnosti. Stejně tak je tomu ovšem u filmových sérií, například Rychle a zběsile začínaly jako rozdováděný melodramata a ve čtvrtém a pátém díle najednou výrazně potemněly do místy až komicky senilní polohy. Totéž Pán prstenů, nebo Harry Potter, který prodělal podobný vývoj od vesele humorné pohádky pod Columbusem do Yatesovi ultravážné verze naládované obludnou epičností. Tahle universální triáda část – celek – série se ostatně netýká jen filmů, ale i národů, například: skobový nos – Žid – sionistické spiknutí. Nebo abychom zůstali doma: zlaté české ručičky - Honzové s fištrónem dobývající a přečůrávající svět – mesianismus propuknuvší například v husitství (ale i: špatně volené oblečení aneb v taplákách nejen do sámošky – banda zanedbaných, líných a zakomplexovaných zlodějíčků, podvodníčků, tunelářů, flákačů, okecávačů a švejků – národ, který si ani neumí sám vládnout a potřebuje dobré rady a vedení těch vyspělých lidí zvenku). Věc se má každopádně tak, že je vlastně jedno, jestli si všímáme částí, celku, nebo sérií, protože se navzájem zrcadlí. Mohli bychom to říct i tak, že objekt se nemění, mění se jen náš náhled na tento objekt, jak nám neustále naznačuje ve filmech kamera změnou velikosti záběru od detailů přes polodetaily a polocelky po celky, ačkoliv snímá principielně pořád totéž a mění jen velikost objektivu.(8.9.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace