poster

Obhájce

  • USA

    The Lincoln Lawyer

  • Slovensko

    Obhajca

  • Slovensko

    Diablov obhajca

  • Austrálie

    The Lincoln Lawyer

  • Velká Británie

    The Lincoln Lawyer

Drama / Krimi / Thriller

USA, 2011, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • StarsFan
    ****

    Ve své podstatě jen obyčejné právnické drama, které se nechalo inspirovat vším od ...And Justice for All až po seriálové kriminálky, ale které je zároveň i přes vysoký stupeň předvídatelnosti zábavné sledovat. Herecké obsazení je více než solidní, soundtrack i kamera sympatická, a když se vše začne zacyklovat dohromady nebo když se na scénu zničenonic chytře vrátí dříve představené postavy, je velmi poznat, že děj pochází z hlavy někoho, kdo se podobným žánrem dlouhodobě zabývá. Dokonce ani ta řada falešných konců ala Pán prstenů 3 mi tentokrát nevadila.(19.3.2011)

  • hirnlego
    ***

    Proč by se nějaký film chtěl tvářit ještě jednodušeji a plošeji, než jaký ve skutečnosti je? Nevim, ale Obhájce to teda dělá fest. Tolik více či méně (či vůbec) překvapivých zvratů (co si budem nalhávat, ta střílecí pointa byla jasná už pár chvil potom, co se "to" stalo) je podáno tak nevýrazně a "rovně", že divákovi ani necukne koutek. Jinak je to pohodová podívaná (i když s otravnou kamerou) za 3,5*, na kterou se dá i zalézt do kina, když nevíte coby. Za ty prachy to ale asi nakonec těsně nestojí, v obýváku se to možná usadí líp.(1.9.2011)

  • Shadwell
    ****

    Podle mě je ten film chytřejší, než vypadá. Minimálně nelze popřít kvalitu, s jakou docela dlouho zakrývá fakt, že jde o tuctovou historku z právnického seriálu, kterou se někdo – Bůh ví proč – rozhodl předělat na film. Co je ovšem obzvláště zajímavé, je fakt, že úplně stejně zakrývá zpovykaný playboy Ryan Phillippe svoji skutečnou tvář. Takže tak jako zakrývá film, že je jen tuctovou historkou, zakrývá i Ryan Phillippe, že je jen obyčejným grázlíkem. Toto pozoruhodné zrcadlení podstaty filmu v jeho částech je v kinematografii docela časté, můžeme zmínit třeba roboty z Transformerů, které lze vnímat jako alegorii jejich vlastního ekonomického statusu – díky tomu, že mohou tak rychle měnit tvar, jsou úspěšní ve filmech, v počítačových hrách, v hračkářstvích, komiksech atp. Ty neustále se měnící roboti tak vlastně zrcadlí merchandisingovou podstatu současného filmového průmyslu a způsobu, jakým Transformeři vydělávají. Chceme-li nějaký méně komerčnější příklad toho, jak se celek filmu odráží v jeho částech, můžeme vzpomenout Mlčení jehňátek, jejichž klíčovým tématem je proměna (lišajové Buffalo Billa, metamorfózy Lectera z distingovaného pána do kanibala, proměna Jodie Foster z dívky, pronásledované můrami o zabíjení jehňátek, do ženy s diplomem agentky FBI). Tato proměna se ovšem odráží i v nepřetržité proměně od jednoho filmového žánru k druhému. Metamorfóza, o níž film pojednává, tak popisuje i jeho vlastní podobu - kriminálního filmu, thrilleru (téměř až hororu) i psychologického filmu. Měli bychom proto odolat četným pokusům Hannibala patologizovat, prezentovat jej jako nemocného lumpa, ojedinělého parazita v jinak zdravém zeleném jablku. To jablko, ten film, je nemocný. ____ Když už bylo řečeno cosi o tom, jak se celek film odráží jeho částech, musí být zmíněn i opačný případ, kdy se film odráží v celé sérii či frančíze. Při troše zjednodušení lze tvrdit, že většina filmových příběhů začíná vesele a postupně nabírá na dramatičnosti. Stejně tak je tomu ovšem u filmových sérií, například Rychle a zběsile začínaly jako rozdováděný melodramata a ve čtvrtém a pátém díle najednou výrazně potemněly do místy až komicky senilní polohy. Totéž Pán prstenů, nebo Harry Potter, který prodělal podobný vývoj od vesele humorné pohádky pod Columbusem do Yatesovi ultravážné verze naládované obludnou epičností. Tahle universální triáda část – celek – série se ostatně netýká jen filmů, ale i národů, například: skobový nos – Žid – sionistické spiknutí. Nebo abychom zůstali doma: zlaté české ručičky - Honzové s fištrónem dobývající a přečůrávající svět – mesianismus propuknuvší například v husitství (ale i: špatně volené oblečení aneb v taplákách nejen do sámošky – banda zanedbaných, líných a zakomplexovaných zlodějíčků, podvodníčků, tunelářů, flákačů, okecávačů a švejků – národ, který si ani neumí sám vládnout a potřebuje dobré rady a vedení těch vyspělých lidí zvenku). Věc se má každopádně tak, že je vlastně jedno, jestli si všímáme částí, celku, nebo sérií, protože se navzájem zrcadlí. Mohli bychom to říct i tak, že objekt se nemění, mění se jen náš náhled na tento objekt, jak nám neustále naznačuje ve filmech kamera změnou velikosti záběru od detailů přes polodetaily a polocelky po celky, ačkoliv snímá principielně pořád totéž a mění jen velikost objektivu.(8.9.2011)

  • tron
    ****

    70 %. Obhajca nie je film s extra vynikajúcim scenárom (naopak, ide o vcelku bežný mix súdnej snímky, trileru a drámy), napriek tomu dokáže príbeh pozitívne prekvapiť. Keď sa nad niektorými twistami zamyslíte bližšie, možno si uvedomíte, že sú to nelogické kiksy, ale v samotnom filme fungujú celkom dobre a zábavne. K tomu prekvapivo dobrý McConaughey a skvelé podporné postavičky v čele s parádnym šoférom a výborným motorkárskym gangom. Univerzum mi prirástlo k srdcu, vedel by som si predstaviť dvojku.(6.1.2017)

  • flanker.27
    ****

    Dobrá právnická thrillerová záležitost, o tom není sporu, který by bylo nutno vést před jeho ctihodností a porotou. Ale přece jen ne všechno je dokonalé. Pár kliček je trochu naivních (že se advokát nechá takhle jednoduše vmanipulovat do tristní situace, když sám zase tak dokonale umí manipulovat ostatníma) a hlavně mi zde dost chybělo větší sžití se s Michelem Hallerem, který je sice skvěle zahraný, jenže si moc libuje v manipulaci a úskocích a málo jedná jako chlap. Kdyby mě a mé rodině ten slaďoušek Louis vyhrožoval tak jako ve filmu, tak se prostě nebudu ohlížet na vztah obhájce - klient, ale tou baseballkou mu pořádně srovnám ciferník.(13.8.2011)

  • - Mick má na Lincolne značku z 8 písmen - NTGUILTY (not guilty = nevinný), hoci v Kalifornii je maximum 7. (LJLeon)

  • - Všechny scény byly natočeny za 37 dní v Los Angeles County. (Jeremy.jk)

  • - Píseň v TV spotu na tento film, která navazuje na úvodní kytarovou melodii, je skladba „The Catalyst“ od americké kapely Linkin Park z alba „A Thousand Suns“ (2010). Skupina Linkin Park nese název po amerických parcích s názvy Lincoln Park. (navabaca)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace