poster

Vinyl (TV seriál)

  • USA

    Vinyl

Drama / Hudební

USA, 2016, 10 h 17 min (Minutáž: 52–113 min)

Hrají:

Bobby Cannavale, Olivia Wilde, Ray Romano, Ato Essandoh, Max Casella, P.J. Byrne, J.C. MacKenzie, Birgitte Hjort Sørensen, Juno Temple, Jack Quaid, Paul Ben-Victor, Andrew Dice Clay, Robert Funaro, Joe Caniano, Madison McKinley, Maria Di Angelis, Liz Celeste, Susan Heyward, Richard Short, Mike Steinmetz, Rodrigo Lopresti, Aly Mang, Angelica Boccella, Jill Larson, Griffin Newman, Ephraim Sykes, Nicola Fiore, Kristoffer Cusick, Jay Klaitz, Dustin Ingram, Annie Parisse, Michael Drayer, David Proval, Val Emmich, Allen Coulter, Terence Winter, David Vadim, Ian Hart, Anna Šerbinina, Danny A. Abeckaser, Jeff Biehl, John Cenatiempo, John Rue, Till Schauder, Pernell Walker, James Jagger, John Cameron Mitchell, Emily Tremaine, Carrington Vilmont, Dustin Payseur, Jack Doyle Smith, Lena Olin, Ken Marino, Roberta Wallach, Gregory Bastien, Thomas Gardner, Daniel J. Watts, Scott Stangland, Erin Cressida Wilson, Noah Bean, Douglas Smith, Samantha Buck, Nadia Kay, Kenneth Pattengale, Chris Anderson, Gene Jones, John Ventimiglia, Michael Kostroff, Travis Quentin Young, Tom Sierchio, Clara Wong, Christian Navarro, Nathan James, Michael J. Burg, Kelly Aaron, Brian Shoaf, Stephen DeRosa, Keston John, Kati Rediger, Jennifer Suter, Chris Cardillo, Bo Dietl, Tina Benko, Max Curnin, Connor Hanwick, Armen Garo, Adam Wade McLaughlin, Rony Clanton, Catherine Stephen, Dave Shalansky, Nika Ezell Pappas, Greg Vrotsos, Armando Riesco, Allen McCullough, Alex Van Zeelandt
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • giovanni3
    ****

    Doposud jsem neznal ani jeden seriál z hudební "branže". Zde bylo navíc hned několik lákadel a to Martin Scorsese (skvělý režisér), Mick Jagger (The Rolling Stones - tudíž kontrola nad tím že to bude +/- jak to v té době fungovalo), Olivia Wilde (má oblíbená herečka) a v neposlední řadě právě ten hudební průmysl. Výsledkem je poutavý seriál plný drog, sexu, hudbu, podrazů a dokonce i vražd. Richie je fakt ďábel a je skvělé pozorovat jak se díl od dílu mění, aby se napravil a pak zase padl na dno stejně jako celá jeho firma. I menší herecké role zde mají své uplatnění a předvádí kvalitní herecké výkony. Nadchla mne logicky i odhalená scéna s Olivii Wilde. Každopádně poslední 2 díly ukončily načaté děje až dost necitlivě, že to bylo až moc rychlé. Něco budujete 8h po 8 dílů a pak to "ukončíte" za 30 minut. V tom tedy zklamání. Každopádně celkově to na 4z5 je.(16.7.2020)

  • Paldiny
    ****

    Veruže seriál nemal na ružiach ustlané ani pilotom aký si režijne postrážil sám maestro. Ten o dĺžke normálneho celovečerného filmu občas nudil, pôsobil zmätočne v postavách a zaujal len pedantným zobrazením sedemdesiatych rokov. S ďalšími epizódami sa to krok za krôčikom zlepšovalo a mňa čoraz viac začali zaujímať ich príbehy, aké sa pekne prepletali a v jednom momente dokonca vytvorili jednotné klbko. Nie všetky rozhodnutia boli ale šťastné, nepredvídateľné a pútavé (zvlášť šestka), no dokázal ich vyvážiť nastolený smer akým sa dej uberal. Ja tak fandil úspechu Nasty Beats, od ktorého záviselo prežitie hudobného vydavateľstva, od ktorého záviselo prežitie jeho zamestnancov. Tí sa potýkali s klasickými, nielen dobovými neduhmi spoločnosti. Najzaujímavejšia bola nespútaná hlavná postava, (anti) hrdina čo dokázal klesnúť na úplné dno, aby začal vnímať svetielko nádeje, ktoré následne vedel poslať do úplného hajzlu. Padli vhod aj jednorazové ozdoby ako John Lennon, Andy Warhol, David Bowie, Alice Cooper či obtĺstly Elvis, ktorí tomu dodali na príťažlivosti, rezká hudba, tá na divokosti a závislosti všetkého možného (peniaze, drogy, úspech) na dramatickosti. Po zjazdení prvej a zrejme aj poslednej série tak u mňa vládne spokojnosť.(10.5.2018)

  • Arsenal83
    *

    Možno pre fanúšikov 70. rokov a toho motta "sex, drogy a rock and roll" to je vynikajúci zážitok. Ja nie som fanúšikom ani predmetnej hudby a vôbec ma nebaví celý čas civieť na takýto nezriadený životný štýl. Ešte keď si pozriete nejaký celovečerák o danej téme, to ešte ujde. Ale celý seriál založený len na bezuzdnom drogovaní, honbe za peniazmi a naháňačkou za potenciálnymi sexuálnymi chorobami, neviem kde tam mám hľadať prínos. Akurát len v spoluúčasti Micka Jaggera na projekte, čo dokumentuje, že takto asi táto chasa žila a žije. Pre mňa nič obdivuhodné. Jediným pozitívom je Olivia Wilde. Cannavale s večne ožratým pohľadom, ten ma tiež nebavil.(26.4.2016)

  • zvolsi
    ***

    Po úvodním díle, to mělo dobře našláplo, ale teď je to nudný a utahaný a to je u seriálu o hudební branži z šedesátek kurevská chyba. Hudba jednoznačně válcuje vše ostatní, ale proto, abych si poslech dobrou hudbu nemusím čumět na seriál :) Čtvrtou hvězdu dávám za obnažení Olivie Wilde i když vyšlo najevo, že nejzajímavější je asi její obličej :)(15.3.2016)

  • ZeroCZ1233
    *****

    Martin Scorsese a Mick Jagger. Tyto dvě jména jsou ve svém odvětví kultury dosti zvučná a jejich díla jsou pro ona odvětví v obou případech jedny ze zlomových, které více či méně tvořily historii. A tyto dvě zvučná jména a osobnosti, které tyto jména nosí, se daly dohromady a vytvořily seriál, který v prvé řadě slouží jako pocta hudbě, což snadno proklamuje už název. Na začátku je nutné říct, že to opravdu není pro každého. Je to hlavně pro milovníky hudby v rozsahu od 50. do 70. let minulého století, kteří se v tomto rybníčku plném ryb v podobě menších či větších referencí, budou opravdu rochnit a s určitostí to ohodnotí, jako já, plným počtem. Pro neznalé to bude další 7-7,5/10 seriál, díky kterému najdou řadu skvělé hudby, ale to je asi tak vše. Ale jelikož já se řadím do skupiny, co ví a zná, tak jsem si to neskutečně užil. O Vinylu jsem věděl od jeho vydání, ale vždy jsem ho kvůli dalším titulům odkládal. A musím říct, že to bylo dobře, protože v té době jsem věděl o takových 70% méně než teď, takže bych si ho méně užil. Dva, na začátku již zmiňovaní, legendární pánové, díky kterým se o tomto projektu vůbec ví, se na tom podíleli menším či větším způsobem. Mick Jagger spíše přidal něco málo k nápadu a spíše dodával své nabyté zkušenosti z branže. To Scorseseho práce je vidět víc a ujal se postu, díky kterému ho známe. A to sice režie. Na stoličku si sedl sice pouze jednou, a to u úvodní epizody, ale zase nám dal materiál o délce bez osmi minut dvou hodin, což je na epizodu seriálu vskutku nezvyklé a nevšední. Ale chyba to rozhodně nebyla. A co všechno se do takové megalomanie vešlo? První je samozřejmě příběh, který nás zavede na půdu New Yorku na počátku 70. let, konkrétně do krachujícího hudebního vydavatelství, které každý zná, ale bohužel se k němu nikdo nehlásí. Druhotné je představení postav, často velmi různorodých, některé jsou divácky zajímavé svým charismatem, další cool chováním, najdou se i ti s peprnou minulostí, ale všechny mají dozajista společnou jednu věc a to je nátura, která jako další prvek vystihuje 70. léta. Mimo jiné se dostane i na zpodobnění známých tvářím, které více či méně utvářely tvář tehdejších hitparád, ale i umělecky vedených typů hudby či umění samotné (příkladem jest třeba Robert Plant a Bonzo z Led Zeppelin, či Alice Cooper a mnoho dalších). A to všechno je nám stříbrném podnose předneseno ve Scorseseho epizodě, která by se, stejně jako celý seriál, dal pospat jako Vlk z Wall Street, akorát ne na Wall Street a v jiném odvětví byznysu, plus se k sexu, drogám a dalším strastem a slastem těchto povolání, přidává i umění. A právě Scorseseho epizoda je výkop, na jehož sílu už pozdější režiséři bohužel nedosáhnou, ale stále to drží v nadprůměrných kolejích. Samozřejmě, že to má své slabiny, občas se ve větším časovém oblouku dala pozornost věcem, které příběh ani zúčastněné charaktery nikam neposunuly, někdy i dialogy jsou kapánek cheesy a nestabilní, ale to zase zachraňují herecké výkony. Těmto chybkám kraluje konec, který prostě uspokojení nepřinese, protože se u něj počítalo, že bude další série, což se bohužel nestalo, takže v podstatě žádná linka není pořádně uzavřena a když ano, tak takovým stylem, že ano, dalo by se to brát za uzavření, ale rozšíření by to potřebovalo jako koza drbání. Samotné ukončení seriálu po první sérii mě dost mrzí, i kdyby pro to mělo HBO dobrý důvod, tak pořád je zdrcující už z toho důvodu, že seriál na podobné téma prostě není a dlouho nebude. Tyto neduhy jsou ale zastíněny naprosto skvěle vybranou hudbou všech myslitelných žánru a podžánrů, která výborně vystihuje prezentovanou dobu, ale také vzpomíná na léta, které předcházely a o to víc vás potěší, když tu či tamtu skladbu poznáte. Závěrem zde zopakuji své mnohokrát řečené výroky. Pokud jste fanouškem hudby, tak je to povinnost, pokud nejste, tak se asi vyhněte, na konci by jste mohli plakat po ztraceném času. Středně slabších 9/10.(26.4.2019)

  • - V hlavách Jaggera a Scorseseho se tento nápad zrodil už v roce 2006, kdy Jagger požádal slavného režiséra - autora dokumentů o rockové kapele The Band a o Bobu Dylanovi - aby režíroval snímek Shine & Light z roku 2008, který dokumentuje dva koncerty skupiny The Rolling Stones. Podle magazínu Deadline Jagger během tohoto natáčení navrhl, že by mohli "vytvořit film jako je Casino, zasazený do světa hudebního byznysu." (Zdroj: HBO Europe)

  • - V 2. epizóde 1. série sleduje Richie (Bobby Cannavale) v kine premietanie filmu Drak prichádza (1973). (Irktus)

  • - Projekt, který tehdy nesl název "History of Music," se nejprve krátce ohřál u společnosti Paramount, než v roce 2010 definitivně zakotvil u HBO. Scénář pilotního dílu "zatím nepojmenovaného rokenrolového seriálu" nakonec vzešel z pera Terence Wintera, scénáristy seriálu Impérium: Mafie v Atlantic City (který zároveň napsal scénář k filmu Vlk z Wall Street) a George Mastrase (který stojí za seriálem Perníkový táta). (Zdroj: HBO Europe)