• Jeremiah
    ****

    Měli všechno na co pomysleli. Jediné co neměli, byla jistota, že následující den nebude jejich poslední. Občas si říkám, že by tohle mohli prožívat i naši nynější mocipáni, kteří znají jen tu první část a té druhé se nemusí obávat. Nádherný, až brutální seriál, který ukázal, za jakých podmínek se vládlo ve starém Římě.(12.9.2009)

  • tahit
    *****

    Netradiční zpracování, které se téměř celé odehrává ve studiových televizních prostorech, vlastně vůbec kvalitě díla neubírá. Je to především založeno na dobře srozumitelných dialozích a chytře strhujícím ději. Pokud mohu tento velmi sugestivní příběh Claudia nějak charakterizovat, jsou to především herci, kteří jsou hlavní hybnou sílou tohoto poutavého zpracování. Nikdy nezapomenu na travičku Livii (Siân Phillips), nebo skvělého Claudia (Derek Jacobi). Určitě a bezesporu to již patří ke klenotům televizní tvorby. Ať si kdo chce, co chce říká, ale některé dnešní TV seriály jsou naprosto k uzoufání, spíše oplývají chudobou mysli a sprostotou slova, než kvalitní úrovní viz shora citlivě propracovaného seriálu.(25.12.2009)

  • Mylouch
    *****

    Vše pro dobro říše ! Paměti císaře Claudia - outsidera, který "by dokázal zničit celou říši jenom tím, že by se po ní prošel." Po letech stále plnohodnotné drama o naplnění Sibylina proroctví s překvapivým minimem výrazových prostředků, skvělými hereckými výkony a kameramansky pečlivě připravenými záběry. Dobrá inspirace pro studium dějin Říma doby přelomu letopočtu s hrou intrik, epizodními historickými postavami i mimo ústřední rámec vládnoucí rodiny; genealogický oříšek i pro zanícené luštitele. Stále aktuální příspěvek k tématu politické moci, zarámovaný příhodnou ♫ "liškovsko-zemanovskou" znělkou Josepha Wilfreda s císařskou mozaikou a rodinným mazlíčkem. Božsky punkový Calligula z r.1976 "Ať všechny jedy skryté v bahně působí !"(11.3.2012)

  • strikeman
    *****

    Seriál napěchovaný znamenitými herci je možná chudší výpravou a zpracováním připomíná spíše divadelní hru, nicméně divadelní hru bravurně zahranou a nanejvýš poutavou i bez triků, kterými překypují podobné eposy v současnosti. Z hlediska dějinné posloupnosti tento počin pěkně navazuje na o mnoho mladší seriál Řím z produkce HBO... 90%(24.3.2014)

  • MIMIC
    *****

    Niekde som čítal, že tento seriál nie je dosť dobrý, pretože nemá dosť dobré kulisy. Odhliadnuc od toho, že ani megalomanské kulisy negarantujú kvalitu diela (o čom by iste mohla rozprávať Liz Taylor - stále nažive :-) i od toho, že "claudiovské" kulisy mi pripadajú celkom postačujúce, miestami dokonca špičkové (niekto si dal námahu a pozrel sa na to, aký štýl fresky volila Lívia Augusta pre svoju vidiecku vilu), povedal by som, že všetko mohlo byť pokojne nasnímané pred neutrálnym pozadím a výsledok by bol (takmer) rovnaký - režisér mal totiž dva úžasné tromfy: scenár (dnes je dôležitejší nápad než scenár) a hercov (dnes - keďže nápad je všemocný - naozaj dobrý herecký výkon je dokonale postrádateľný). Asi budem jediný, kto povie, že rovnaké uznanie ako Derek Jacobi a John Hurt si zaslúži i Sian Phillips v úlohe "praktickej" ženy. Jej postava nevyžadovala expresívne herectvo, potrebovala inteligentnú osobnosť, ktorá by nevytvorila stereotypne poňatú karikatúru niekoho, kto si založil súkromný cintorín. Naturalisticky povedané - úsporne a pritom nesmierne efektívne narába s repertoárom tvárových svalov. Kamenný výraz sa u nej nerovná emocionálna plochosť (napr. zbožný, pritom krajne rezervovaný pohľad, ktorý vrhne na inkriminované plody figovníka). Jej výrazne rytmická dikcia reči prezrádzajúca odchovanosť na klasickom divadle a recitácii anglickej poézie je očarujúca. Táto "Šán Filips" doviedla aristokratickú blazeovanosť k absolútnej hereckej dokonalosti. Je to velšský národný poklad (Richard Burton a Zeta-Jones láskavo prepáčia) a "Ja, Claudius" je britské "rodinné striebro". PS: Seriál spoľahlivo zodpovie otázku, prečo Ridley Scott na Johna Hurta tak naliehal, aby mu zahral postavu Kanea vo Votrelcovi, hoci vedel, že herec má voči sci-fi averziu.(17.2.2009)

  • - Děj pokrývá celkem sedmasedmdesát let na přelomu letopočtu. Konkrétně období let 23 př. n. l. až 54 n. l. (DaViD´82)

  • - Hlavní roli odmítl Ray Brooks. (Kulmon)

  • - Plazící se had z úvodní znělky je parodován ve znělce na druhou sérii Černé zmije. (DaViD´82)