Reklama

Reklama

27. Český lev

(pořad)

Obsahy(1)

Václav Kopta uvádí přímý přenos slavnostního předávání výročních filmových cen z pražského Rudolfina... 27. ročník předávání výročních cen České filmové a televizní akademie Český lev proběhne opět ve slavnostním stylu ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. Šanci získat letos ocenění mají tvůrci 17 nominovaných filmů z celkem 64 celovečerních hraných, animovaných a dokumentárních filmů, uvedených do distribuce v roce 2019. O sošku Českého lva se filmy utkají v 15 kategoriích. I letos budou udíleny ceny za televizní tvorbu, a to ve dvou kategoriích. Filmovou tvorbu roku 2019 podpoří i předávající, kteří jsou spjati právě s filmy a seriály loňského roku. (Česká televize)

(více)

Recenze (35)

honajz 

všechny recenze uživatele

Mi to připomnělo zlaté časy předávání socialistických cen za angažované umění. Úderka správně politicky smýšlejícího Dejvického divadla nastoupila dokonce v plné parádě (za komunistů takhle nastupovalo Realistické divadlo, jednu dobu Vinohradské), a dokonce jsme se dočkali i jednoho politicky angažovaného projevu. Bravo! Jinak samotné předávání mi připomnělo ten ročník s Masarykem, kterýžto film tenkrát nikdo ani neměl šanci vidět, jen s tím rozdíle, že pár chlupů se tentokrát bokem pustilo i jiným filmům, aby se neřeklo. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Úvodní propojovací pasáž se spěchajícím Koptou („Nejseš na to moc mladej, Václave?“) byla fajn, ačkoliv užití knižní předlohy hned 2x nutné nebylo. Gong naštěstí neotravoval a Tatabojs měli slabší chvilku snad jen u přebírající Kashcheevy (a naopak mě potěšili Filmařskou). Z předávajících mě rozesmáli Mareš, Dejvičáci či duo z Mostu, zatímco „vystoupení“ Vrány a Janžurové…ehm, nevěděl jsem, co si mám myslet. Z děkujících mě nejvíc pobavili Schmitzer s Havelkou, za vyloženě slabší bych označil snad jen řeč Hudce. A samotnou kapitolou je moderátor Kopta. Podobně jako minulý rok se dlouho držel a rozhodně měl své světlé momenty, ale s postupujícím časem bylo těch nepovedených chvilek stále víc, otázky na předávající/oceněné (ať už je vymýšlel sám či s někým) místy působily docela trapně (nejvíc u Kotlára, Adamovské či Janžurové). A závěrečný předávající byl na můj vkus prostě špatně zvolený, jakkoliv měla angličtina „dítěte reálného socialismu“ (zřejmě) pobavit. Oproti loňsku menší krok zpátky, slabší průměr. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Za mě dobrý. Loni několik tvůrců překvapilo vydařenou hranou celovečerní prvotinou, což ocenily Ceny české filmové kritiky, které zároveň tak trochu obcházely výpravný kus režiséra Václava Marhoula Nabarvené ptáče. Ze Lvů si naopak odnesl hned devět sošek v technických i hlavní kategoriích nejlepší film a režie. Právě kategorií je hodně, takže nebyl moc prostor na hluchá místa ani na odlehčení z úst Václava Kopty, který byl stejně jako loni solidní. Z předávajících pobavilo (jak jinak) Dejvické divadlo, skaut Marek a Iva Janžurová, z oceněných Jiří Havelka či Jiří Schmitzer. Politické agitky (i koronavirus) naštěstí chyběly, poplácávání po zádech také. Minimálně herecké kategorie bych ale doprovodil alespoň patnáctivteřinovými ukázkami (nominovaní postávající v kulisách jsou mimo). ()

kajas 

všechny recenze uživatele

Stejně jako minulý rok velmi důstojné předávání cen, které ale bohužel nenabídlo příliš zapamatováníhodných momentů. Koptovi se opět povedla úvodní znělka a potěšily také některé projevy vítězů a výstupy předávajících. Příklady za všechny - roztomile dojatá Klára Melíšková a za všech okolností pokorný Václav Marhoul. Spokojenost. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Úroveň tohoto pořadu je rok od roku horší. Moderátor Kopta je nesympatická nádoba nevkusu, která nemá sebemenší formát provázet tímto večerem. Jeho pódium jsou všelijaké dementní estrády, kam on taky patří. Nabarvené ptáče zvítězilo v mnoha kategoriích a získalo 9 Českých lvů, což kvituji, vzhledem k úrovni filmům za rok 2019. Horší je to z celkovým provedením filmu, které zas tak dobré nebylo. Ale budiž, za rok 2019 si to umělecký přínos české kinematografii zaslouží, i když jsou u něj hodnocený hlavně zásluhy a to, jak dlouho snímek vznikal. Záběry do publika byly kolikrát opravdu odpudivé, vidět většinu herců a tvůrců evidentně nasraných kazilo celkový dojem ceremoniálu. Donutil tomu vévodil. Jedinou hvězdu můžu udělit producentovi Jaromíru Kallistovi, kterýžto získal cenu za Mimořádný přínos české kinematografie a jehož projev a vyjádření bylo jediné smysluplné. Zbytek nuda, nezáživnost, propadák a přeafektovaná Melíšková byla na odstřel. ()

Galerie (32)

Reklama

Reklama