poster

RoboCop

  • USA

    RoboCop

  • slovenský

    RoboCop

Akční / Krimi / Thriller / Sci-Fi

USA, 1987, 102 min (Director's cut: 103 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flipnic
    ***

    Vyjímečná klasika 80. let, která byla míněna režisérem úplně jinak, než ji nakonec diváci pobrali a pochopili. Kritika společnosti, zákona, zákonodárců a výkonných složek, stejně jako vývoj rodiny byl diváky přijat jako brutální akční film a omylem se stal i jistým kultem (a dokonce konkurentem prvního Terminátora!!!). Robocop od Verhoevena je dodnes zejména velmi zajímavý film. Něco takového se v 80. letech hned tak nevidělo a myslím, že hodnota a význam filmu je patřičně doceněn až dnes postmoderní diváckou společností. I tak se z mého hlediska jednalo spíše o experiment, který si zaslouží jisté uznání, ale žádnou excelentní výjimkou z hlediska filmolvého umění (a to ani v oblasti akčních filmu) není...(7.12.2007)

  • Spiker01
    ****

    RoboCop je legenda, ke které jsem se bohužel dostal až mnohem později, než bych asi měl. A když nefunguje nostalgie, je to problém, protože si člověk všímá chyb a nedostatků, a to hlavně pochopitelně v technickém zpracování. Přesto však musím říci, že ačkoliv se jedná o snímek z roku 1987, samotný RoboCop vypadá stále stejně drsně a jediné, co z dnešního pohledu pro nezaujaté může působit směšně je robot ED 209, který tenkrát prostě nešel rozpohybovat jinak, než digitálně. Čeho si cením je fakt, že na mě i v dnešní předigitalizované době dokázal Peter Weller ve své nejznámější roli zapůsobit a místy mě i pobavit. Ještě že se dočkáme remaku, který snad uvede do obrazu i mojí generaci...80%(26.1.2014)

  • Kaka
    ****

    RoboCop je ukázkový především v nevídaně dobře provedeném žánrovém vybarvení. Málokomu se do hitech scifi podaří tak kvalitně implentovat potemnělost prostředí a především důraz na krev a brutalitu. Zvládl to z části Cameron v Terminatorech a právě Verhoeven zde. Technicky zdatně provedené, herecky slušně zvládlé - potěší padouši ve kvalitních vedlejších rolích a atmosfericky špičkové. Nejvíce člověk stejně ocení režiséra jako takového, protože jeho rukopis je znát v každém jeho filmu. U RoboCopa to platí na sto procent.(9.5.2009)

  • B!shop
    *****

    No jo, Robocop, to je proste cool. Sice mi pride jako takova neohrabanejsi verze Terminatora (myslim postavu, ne film), ale to vubec nevadi. Co se tyce pribehu, tak je tu dost prostoru pro akci a samotnej pribeh neni spatnej, takze mu clovek tu predvidatelnost klidne odpusti. Jinak, kdyz uz dojde na nakou strelbu, tak vsude caka krev, ale co jinyho cekat od Verhoevena. A Peter Weller v hlavni roli vypada jak kyborg i kdyz je jeste clovek, takze skvela volba. Triky pusobi obcas smesne, ale kostym Robocopa je slusnej. No a i kdyz se nejedna o naky veledilo, ale pouze akcni film se zajimavym hrdinou, tak mam tenhle film proste rad, ze serie je nejlepsi a dokaze zabavit od zacatku do konce.(12.8.2007)

  • Fr
    ****

    RETRO Starý Detroit trpí rakovinou. A tou je zločin…. Ani jsem nečekal, že by Blu-Ray disk s DTS ve mne mohl po tolika letech oživit tu náladu ,,ojetých“ videokazet. Stalo se. Příjemné ohlédnutí za mladým Verhoevenem, či zjištění, že Clarence je dnes snad větší záporák než tehdy. Nový kabát filmu sekne, ovšem mladšímu publiku nemusí triková stránka připadat tak zajímavá. Ale taková to byla tenkrát doba, když Detroitem brouzdal policista, který nemusel jíst ani spát a byl doživotně naprogramovaný na policejní práci.(4.1.2009)

  • - Scéna znásilnění blondýny (Donna Keegan) dvěma vagabundy měl původně vypadat jinak. Autor scénáře Edward Neumeier zamýšlel, že by Robocop trefil násilníka skrz její skráň. Při natáčení si Paul Verhoeven všiml při natáčení této scény Donniných roztažených nohou a napadlo ho, že by Robocop měl útočníka trefit raději do rozkroku skrz její sukni. Neumeierovi se nápad zalíbil a tak byl i natočen. (Dinsberg)

  • - Z počátku nemělo žádné studio o scénář zájem. Až nakonec scénarista Edward Neumeier náhodou na letišti, při čekání na zpožděný let, potkal producenta ze studia Orion Pictures. Tak dlouho mu přehrával nejzajímavější úseky scénáře, až producent podlehl a slíbil účast na natáčení. (Davosh)

  • - Když měl Peter Weller konečně k dispozici robo-oblek, zjistil, že se v něm nedá vůbec aplikovat to, co s Yakimem tak poctivě trénovali, navíc oblek na sebe napoprvé navlékal téměř jedenáct hodin. (Šindy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace