Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    *****

    Je sice pravdou, že bych tuhle látku viděl raději v rukou Jamese Camerona, ale pak by RoboCop přišel o svoji jedinečnou atmosféru, kterou umí navodit jedině tenhle holandský zvrhlík. Děj sice vyplňuje tradiční béčkovou šablonku osmdesátých let, ale Verhoevenův cit pro postavy, vztahy, zdravou (až komiksovou) nadsázku a svižné tempo povyšuje tento film plně do áčkové kategorie a i když triky zestárly, v těch zásadních momentech (akce, atmosféra) se divák nemusí shovívavě pousmívat, nýbrž naopak stále plně vychutnávat tuhle jedinečnou podívanou.(25.7.2008)

  • monolog
    ****

    Víte, co je zvláštní? Že jsem Robocopa 1 vlastně kompletně viděl až letos v roce 2007. Nikdy dřív jsem se k tomu nedostal, vždycky mi do toho něco přišlo, nebo zrovna nebyl nikde po ruce a nebo jsem ho viděl jen určitou část. Přesto je to zatraceně dobrej film. Spousta krve není nijak přehnaná, Detroit je tvrdý město, a kromě počátečního masakru policisty Murphyho, který je brán dost nadneseně (říkejte si co chcete, ale nikdo neustojí třicet střel z brokovnice, to by padl na zem po první ráně) a naturalisticky (po třiceti kulkách se té krvi vlastně ani nemůžete divit), jich nijak extra moc neuvidíte. Celkově je to zábavné akční SF béčko, s dobrými hereckými výkony a hodně sympatickým Peterem Wellerem. Jeden z dalších kultů, které se sice s postupem let s dalšími pokračováními stále víc rozmělňovaly, přesto kultem zůstaly. Robocop je totiž sympatičtější jak vychlazená skotská uprostřed pouště už jen proto, že je to dosti brutálně zavražděný policajt, co měl rodinu. Hlavní hudební motiv zná každej a je to jeden z těch motivů, který vám stále zní v hlavě (hrdinská hudba jako třeba v Conanovi nebo Predátorovi). Nostalgie se u mě nekoná, a přesto se mi Robo dost líbil.(4.3.2007)

  • Bluntman
    *****

    Americký debut nizozemského filmaře Paula Verhoevena, který nejdřív scénář k Robopoldovi vyhodil do koše, aby ho následně manželka přesvědčila, že na tom přece jenom něco je a že má spoustu podvratných spodních tónů. Film, který prvně vznikal jako další z tuctových béček za pouhých 13 milionů dolarů (a vydělal na sebe čtyřnásobně!) u společnosti Orion, zodpovědné například za prvního Terminátora, obsahuje všechna typická verhoevenovská témata - nemyslím tím zrovna to neustále omílané násilí, ale především krizi identity. Ve středobodu každého Verhoevenova snímku stojí tělo, v připadě RoboCopa tělo lidské, společenské, sociální a politické. Bludný Holanďan jakožto pozorovatel cizí země reflektuje 80. léta jako ryze reaganovskou éru, v níž je společnost ovládána zkorumpovanými a zločinnými korporacemi, přichází komercionalizace a otupění příjemce (trefné televizní reklamy či pořady) a hlavně nefunkčnost mýtů jako takových. Není se ani čemu divit, že se zde staví na westernových a komiksových půdorysech. Novodobý příběh Ježíše (rozstřílení Murphyho připomínající ukřižování Krista, přihlížející parťačka Lewisová jako Marie, následné vzkříšení a závěrečná chůze ve vodě) přicházejícího spasit Ameriku se dočkal dvou slabších pokračování (druhý, nedoceněný díl režírovaný komiksovým autorem Frankem Millerem, přehodil výhybku z leva do prava, třetí trpí úlitbou na dětské diváky a Roba vyřadil na delší dobu z provozu) a velice slabého seriálu a na základě něj ještě horších televizních filmů.(4.8.2007)

  • genetique
    *****

    Verhoeven na svoju dobu a s priškrteným rozpočtom dokázal natočiť peknú nakladačku! Plechoví hrdinovia vládli filmu, Paul využil sedem ročné Cameronove zaváhanie a ďalší kult bol na svete. Zneuctenie v podobe ostatných častí si tento plecháč nezaslúžil. Veď aj on mal nakoniec nejaké tie city. K tomu dobrá sci-fi atmosféra, cool titánový oblek Roba a nadrealistická podoba miest, titánového šatu a iných výdobytkov doby. 90%.(20.12.2007)

  • gudaulin
    **

    RoboCop je film pro příznivce akčního žánru a krvavé podívané bez většího přesahu pro ostatní diváky. Řemeslně slušně zpracované, na to je Paul Verhoeven dostatečně zkušený a zručný. V některých momentech je to lehce fašounsky nahnědlé, ale to u Verhoevena není opět žádným překvapením. Celkový dojem: 40 %. Film, který těží z nostalgie a z teenegerského diváckého úhlu pohledu.(17.1.2009)

  • - Hlavní inspirací při ztvárnění postavy RoboCopa byl Paulu Verhoevenovi robot z Langova expresionistického filmu Metropolis (1927) a hlavní postava z filmu Terminátor (1984). Dále inspiraci čerpal i z komiksových postav Soudce Dredd a Železný muž od vydavatelství Marvel Comics. (Xeelee)

  • - Ve scénáři byla i scéna, kdy Robocop navštíví hrob Alexe Murphyho. K realizaci nakonec nedošlo. (Dinsberg)

  • - Robocopova zbraň je upravená Beretta 93R. Když se konečně dostala Paulovi Verhoevenovi do ruky, plný nedočkavosti ji zkusil v koupelně svého hotelového pokoje. Její ohlušující zvuk měl na svědomí rozbité okno i zrcadlo. Emil (Paul McCrane) nosí zbraň Barrett M82 ráže .50 BMG (12.7x99mm). Dodnes se tyto pušky používají v armádách proti vozidlům nebo na střelbu na velkou vzdálenost (až 2 km). (Dinsberg)