Reklama

Reklama

Útěk z vězení

(seriál)
  • USA Prison Break (více)
Trailer 1
USA, (2005–2017), 63 h 43 min (Minutáž: 42–55 min)

Tvůrci:

Paul Scheuring

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robert Knepper, Amaury Nolasco, Sarah Wayne Callies, William Fichtner, Wade Williams, Peter Stormare, Rockmond Dunbar (více)
(další profese)

VOD (1)

Série(5) / Epizody(90)

Obsahy(1)

Proč Michael Scofield, mladý, vzdělaný, vysoce inteligentní a finančně zajištěný muž, přepadne banku? Proč při soudním jednání přistoupí na všechny podmínky a bez odvolání přijímá pětiletý trest ve vězení Fox River? Protože v tomto vězení čeká na popravu jeho bratr Lincoln Burrows. Michael věří v jeho nevinu a tak s dokonale promyšleným plánem útěku přichází, aby jej zachránil. Ve vězení se však věci nemají úplně tak, jak si představoval a tak musí krom všudypřítomnosti bachařů věnovat pozornost i zvídavému postoji některých spoluvězňů, kteří by rádi utekli též. Navíc se v nebezpečí ocitá i Lincolnova rodina, protože někdo vysoce postavený tahá za nitky a jeho poprava je pro něj velmi důležitá. (Isherwood)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 455)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Stává se to málokdy, ale Prison break je jedním z mála seriálů, u nichž je jejich patrná dějová vykonstruovanost lehce opomenutelná díky perfektnímu zpracování. Tolik infarktových situací, kdy hrdinové „prolamují“ vězení a kdy v každé vteřině očekáváme nenadálé zjevení bachaře či jiného spoluvězně, má v tomto dílku až nezdravé účinky. Genialita celého plánu útěku společně s jeho provedením by nebyla nic bez výborně napsaných a zahraných postav. Ty totiž staví Prison break na žánrovou delikatesu, které sice chybí bezútěšnost Půlnočního expresu, ale zároveň se v něm dost těžce hledají pozitivní nálady Vykoupení z věznice Shawshank. Jediná chyba tak tedy tkví v nekonečném čekání na další díly, ale za to Prison break jaksi nemůže ()

EdaS

všechny recenze uživatele

1. série ***** Prison Break je adrenalinová bomba, díky čemuž lze přehlédnout vykonstruovanost a překombinovanost zápletky. Všechny díly si udržují velmi vysokou laťku, což snad nezmění ani další série (a že mě hodně zajímá, jak se s tím tvůrci poperou). Kromě ďábelského tempa, častých zvratů, situací napínavých tak, že mě donutily občas křičet (ty vole! bylo velmi časté zvolání), jsou tu dobře vyprofilované postavy, které podporuje skvělé obsazení. Obzvlášť lahůdkoví jsou Peter Stormare jako mafián Abruzzi a Robert Knepper v roli zákeřného úchyla T-Baga. Tak silné emoce jsem u žádného seriálu snad nikdy necítil. Prison Break disponuje bez nadsázky FILMOVÝMI kvalitami takové úrovně, že bez problémů poráží drtivou většinu současných thrillerů. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"V životě jsou jen tři jistoty. Smrt, daně a nástupy." Dostat se do vězení, protože z něj chci zase utéct, je poměrně velká frajeřina. Na můj vkus přitom všechno trvá dost dlouho, ale to je asi jediná výtka. Ve Fox Riveru se totiž steak, napětí i vězni dají krájet, co se může pokazit, to se taky pokazí a tak se musí pořád improvizovat. To je celkem fajn a bavilo mě to. Jenže na začátku 2. série mě to bavit přestalo a tak hodnotím jen tu první, která mi přinesla spoustu inspirace k zahájení poradenské činnosti pro případy, kdy se klientovi přestal líbil výhled na dvůr přes mříže. Jenže byznys mi nekvete, protože u nás stačí podplatit soudce a vyjít hlavním vchodem s hlavou vztyčenou a nárokem na odškodné. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Možná nejde o nejdokonalejší seriál, bohužel pár much na své kráse má, ale jde o nejdynamičtější útěk z věznice, který si svých 5* za první sezonu ukousl bez zbytečných řečí. Všechna intenzita, dynamika a provázanost mizí začátkem druhé sezony, kdy tvůrci nezvládnou přechod do světa nekonečných možností, ale stále dokáží diváka držet v napětí a v jakém takém příběhu. Třetí sezona je už jen smutnou snahou o vzpomínky na první, kterou nelze zopakovat. Logika i příběh jdou do horoucích pekel a scenáristé asi po nocích při psaní spíše popíjejí a na výsledku je to znát. Vše se převalí do sezony čtvrté, aby zde nelogický příběh a bizarně vymyšlená zápletka, která již s původní první sérií nemá krom postav nic společného, gradovala do nejnudnější sezony a rozesmutněla všechny fanoušky. Final break jako film ukončující seriál na tom bohužel příliš nezměnil. Jak to vše shrnout? První série má neskutečný tah na branku a měla šanci se stát legendou. Druhá série měla stále slušný směr a živila se z dozvuků útěku Michaela a jeho družiny, ale o dalších dvou sezonách se raději nezmiňuji (samotná zmínka by fungovala jako nadávka:)). Smutné a nestálé 4* pro seriál, který jsem měl radost sledovat, ale který zabili nejen scenáristé, ale taky komerční nutkání těžit ze seriálu dokud to jde... PS: pokud to dokážete, podívejte se na první sezonu a pak si spokojeně vylepte pokoj plakáty Michaela a Sáry... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

První série: (Následující komentář nebyl psán najednou, nýbrž po částech, jejichž návaznost nezaručuji) Prison Break předcházela pověst seriálu natolik zásadního, že jsem si nedovolil ohodnotit jej dříve, než před zhlédnutím celé první série. Hodnotit po prvních třech čtyřech epizodách, nese se následující komentář v mnohem pochvalnějším duchu. Těch pět hvězdiček je přesto zasloužených. Prison Break mě dokázal zcela vtáhnout hlavně díky famóznímu tempu nasazenému hned zkraje.___Dramaturgicky je zvládnutý bezchybně. Každou z epizod jsem sledoval se zatajeným dechem a po jejím skončení byl správně natěšený na epizodu následující. Děje je požehnaně, nehledě na jeho důležitost pro hlavní příběh. Míra „vaty“ nikdy nedosahuje otravnosti vlastní Ztraceným a například flashbackům do životů jednotlivých postav „předtím“ je věnována pouze jedna epizoda, ze které se však dovíme vše podstatné.___Ačkoliv konec první série naznačuje, že důležitost nevězeňské části nebude zanedbatelná, mít bez ní seriál pouze původně zamýšlených třináct epizod, jedině by mu to prospělo. Scénáristé vynaložili veškerou snahu na „propašování“ co největšího množství velice aktuálních témat, ať už se týkají politiky, ekologie, drog či mezilidských vztahů a vytvořili tím dojem (pouze dojem) čehosi velkého, přesahujícího rámec standardního televizního seriálu. Sám bych nicméně raději uvítal právě ten zcela klasický film, resp. seriál o útěku. ___ S blížícím se koncem jsem měl čím dál častěji dojem, že sleduji nějakou zfilmovanou počítačovou adventuru, jejímž hlavním cílem je (překvapivě) utéct z vězení. Scofieldovi tvůrci neustále házejí nějaké klacky pod nohy a nutí jej obcházet je tím nejkomplikovanějším možným způsobem. Na začátku každé epizody byl zpravidla naznačen nějaký problém, který se hrdinům s pomocí boží (zázraky se zde dějí) snad v 99% případů podařilo minutu před koncem vyřešit. Podobná forma je však pro seriál zcela ideální… dokud se jí nepřejíte. To se mi během první série nestalo, i když ne, že bych na menší výplach žaludku nepomýšlel. ___Množství scén „děláme něco zakázaného, blíží se potencionální vyvolavatel problémů, než sem dojde, bude všechno v richtiku“, je veliké, ohromné, přímo nechutné – v různých obměnách jsou jich zde snad desítky. Pro mnohé bude pravděpodobně důvodem, proč seriál po zhlédnutí první poloviny první série zcela zavrhnout, ohodnotit odpadem a vymazat jej ze své paměti. Pokud nás měly podobné scény držet v napětí, v mém případě jim to krutě nevyšlo, štvaly mě. Ale ještě pořád ne tolik, jako do oči bijící logické kiksy, občas to bylo přímo pohrdání inteligencí diváků (nehledě na její výši). Kdybych byl svině rejpavá, se zápisníkem v ruce bedlivě sleduji každé filmové políčko každé z epizod a zaznamenávám a zaznamenávám a…. a teď pár mírnějších spoilerů – některé „voloviny“ byly spíše úsměvné (československé nevěsty), jiné méně (Scofield se v blázinci objeví jako dozorce i jako blázen a nikomu to nepřijde divné) a některé snad ani nelze okomentovat jiným než vulgárním slovem (propálená policejní!!! vesta jako usvědčující důkaz Scofieldových popálených zad). Takže za tohle ode mě k tvůrcům míří jedno hlasité „NASRAT!“.___Úplně poslední, dvaadvacátá, epizoda sice zachraňuje mnohé (ač také zde logika běžného světa dává přednost logice seriálové), ale pozvednout dojem z druhé části seriálu (tj. od prvního nevydařeného útěku) již nedokáže. Pokud druhá série bude pokračovat v naznačené tendenci neustálého zřeďování čehosi zprvu tak hustého, půjde automaticky celý seriál do háje, což by byla ohromná škoda. Potenciál má obrovský, tvůrci si pouze musí včas uvědomit, že končit se má v tom nejlepším, nikoliv až dlouho po tom.___ Uf, no a jinak je to seriál špičkově zrežírován, vyrovnaně obsazen (starší brácha nepřekvapivě přehrává toho mladšího), ozvučen moc kvalitním soundtrackem atd. Sice tolik nevybízí k otevřenější diskuzi (jako Ztraceni), ale pokud hledáte trvanlivější zábavu spíše odpočinkového rázu, v současnosti nevím o lepší. Jenom se připravte, že občas budete muset nad některými (ne)skutečnostmi přimhouřit oči či je – ještě lépe – úplně zavřít. 90% Druhá série: Scénáristé své svěřence dle předpokladu vypustili do volného terénu, ti se jim bohužel vymkli z kontroly. Příliš mnoho postav, z toho jen pár opravdu zajímavých (T-Bag, Kellerman) a příliš málo jejich provázanosti s tím hlavním, co většinu diváků zajímá. Pevné jádro je obaleno nehorázným množstvím vaty, cíl se epizodu od epizody vzdaluje a nakonec jej stejně není dosaženo. Co však značí kvalitativní úpadek druhé série nejmarkantněji, je laxnost tvůrců k hladkosti zákrut osudů jednotlivých postav - kostrbaté až z toho drkotají zuby. Ani na prstech celého osazenstva Fox Riveru bych nedokázal napočítat, kolikrát došlo k některé z podobných situací: padouch tak dlouho kecá s pistolí u hrdinovy hlavy až je po zásluze převezen; policista Mahone vyčte ze Scofieldova tetování jeho příští krok minutu poté, co jej uprchlík učiní; kterýkoliv náznak definitivního vyřešení problému je vzápětí bagatelizován a zadupán do země atd. A potom tu jsou tzv. "general truths": T-Bag je nezničitelný parchant a ze všeho se vyvleče (třeba i o nějakou tu končetinu chudší); Mahone je chodící počítač na šachy; doktorka Tancredi furt váhá... a mnoho dalšího, nedokážu to ani vyjmenovat, ale poznáte to sami. Tu zoufalost. Pár epizod před koncem jsem ještě uvažoval o čtyřech hvězdičkách. Slušné tempo dělalo své a po celých čtyřicet minut jsem zpravidla nedokázal odtrhnout oči, jenže poslední cca čtyři díly již byly pouze substrátem výše uvedených výtek bez solidního základu. Tak tohle teda ne! Tři hvězdičky pro druhou sérii, čtyři pro celý seriál a šup pryč z mojí seriálové TOPky, Prison Breaku, dítko jedno přenošené. 65% Třetí série: Nezábavná, do zemdlení natahovaná nuda. Velmi nerad, ale po přetrpění všech 13 epizod (má chyba, že jsem trojku vůbec načínal) musím jít s hodnocením o další hvězdičku dolů. Sledujete-li stále první sérii, uděláte nejlépe, pokud si jakýmikoliv dostupnými prostředky zabráníte začít sledovat série následující. Berte to jako výzvu. 50% Zajímavé komentáře: kleopatra, meave, Had6, Ender66 , 3 AM Code, spaceboyCZ, wipeout, lakikaki () (méně) (více)

Galerie (675)

Zajímavosti (119)

  • Návrh tetování, které má Michael Scofield (Wentworth Miller), vytvořil světoznámý tatér s dlouholetou praxí Tom Berg. (Roland Sands)

Související novinky

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

Další tajemný thriller od režiséra Oldboye

13.06.2011

Je to zajímavá kombinace jmen. Kultovní korejský tvůrce Chan-wook Park na postu režiséra, Tony a Ridley Scottovi jako producenti a... hvězda seriálu Prison Break Wentworth Miller jako autor scénáře.… (více)

Návrat akčních bouchačů

Návrat akčních bouchačů

28.02.2008

Dva Jasonové, ačkoli každý z úplně jiného soudku, se setkali v této novince, která k vám přijíždí za kvílení pneumatik a skřípotu drceného plechu ;-). Především je tu Jason Statham, který dostal… (více)

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

Steve McQueen neřekl své poslední slovo

05.08.2007

Přesněji řečeno, on to poslední slovo napsal a taky k tomu něco nakreslil. Jeho poznámky a storyboardy k nikdy nenatočenému dobrodružnému filmu Yucatan byly nalezeny už před nějakým časem a ve studiu… (více)

Edward Norton bude naštvaný a zelený

Edward Norton bude naštvaný a zelený

19.04.2007

Edward Norton a comics? Zní vám to jako nesmysl? Inu, filmová branže občas přináší opravdová překvapení, nejen remaky starých hororů a adaptace dětských fantasy bestsellerů. Když se studio Universal… (více)

Reklama

Reklama