poster

Interstellar

  • anglický

    Interstellar

  • slovenský

    Interstellar

Sci-Fi / Dobrodružný / Mysteriózní

USA / Velká Británie, 2014, 169 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pethushka
    ****

    Z tohohle jsem docela zmatená. On to klidně mohl být velkej film, ale to by se musela trošku zkrátit minutáž a nějak tam dostat víc napětí. Emoce tu vůbec nejsou rozděleny rovnoměrně. Jednu chvíli se nudíte a za moment nestačíte stírat slzy. Pak jsou ty pocity pomíjivý a dlouho v člověku nevydrží. Kdyby se víc soustředili na film jako takový a nestavěli to na dialozích, které diváka trošku moc nutí do toho, jak to má celý vnímat, přidalo by to tomuhle kousku rozhodně na hodnotě. Slabší 4*(2.11.2015)

  • Lima
    *****

    Vždycky to tak bylo. Vždycky. U každého filmu, který (re)definoval sci-fi žánr, byly značně protichůdné reakce, teprve čas, ten nejspravedlivější soudce, pomohl rozřešit dilema o „nesmrtelnosti“ díla. To platilo i o Kubrickově ´Odysee´ samotné, kterou ve své době milovaly hippie kruhy, ale zámořští kritici a mainstreamové publikum jí odzívali. Přitom s Nolanem je to jako s drahým vínem. Když vám chutná a víte, že je vám po něm dobře, odpustíte mu i trocha té trpkosti a budete se k němu rádi vracet. Nolan není krabicový bílý, které pochlastávají bezdomovci u Hlaváku, ale opravdu prověřený archivní ročník odněkud z Bordeaux. Levný krabicový bílý je dnes většina dnešní kinematografie, zejména všechny ty komiksové přepisy na x-tý způsob, které už gurmány nudí. Ale Nolan umí pořád překvapit, a jak stárne, tím jsou jeho filmy epičtější, vypravěčsky rozmáchlejší, zkrátka filmařsky ambicioznější a přitom se zaměřují více na niterné pocity jedinců, do popředí spielbergovsky vystupuje prostý lidský rozměr (viz třetí Batman). Jenže stejně jsem nebyl připraven na to, co mě čeká. ´Interstellar´ je tak ambiciozní a odvážný ve svém sdělení, svojí málokdy vídanou vypravěčskou strukturou, že na vás buď dolehne jako obrovský balvan, nebo se naopak budete po něm cítit povzneseně. Záleží na vaší nátuře. A mohl bych v superlativech pokračovat, třeba originálním a ve filmu dosud neviděným pojetím postupné zkázy našeho ekosystému, to vše přitom z pohledu jedné rodiny (podobně jako ve Spielbergově ´Válce světů´, či ´Blízkých setkání třetího druhu´), dechberoucími vesmírnými kompozicemi, přitom zachovávající vážný vědecký rozměr a fyzikální zákony (i když – to je na delší diskuzi). A přitom všem dokáže být vyprávění niterné a myšlenkově podnětné. Nolan je člověk s velkým srdcem a kdo se bojí upřímně podaných emocí, myšlenek točících se kolem údělu rodiny a tíže odpovědnosti přinést na svět potomka, ten možná tohle neocení. ____ Ale bude ode mě odvážné tvrdit, že minimálně půlku pozitivního dojmu z filmu v mých očích udělal samotný Matthew McConaughey? Herec tak tvárný, s takovou šíří emocionálních poloh, až to bere dech. Matthewe, ještě jednou budeš ve společnosti nějaké druhořadé herecké pipky ukazovat svoje tricáky a přetáhnu tě tím surfovacím prknem z jedné z tvých bývalých zapomenutelných komedií, které si zahrabal (bohudík) již před lety někam do plážového písku.(10.11.2014)

  • Flipnic
    *****

    Nebudu to roztahovat, nemám prostě slov ... Nejlepší "sci-fi", co jsem kdy viděl, jeden z nejlepších filmů co jsem kdy viděl ... tripoidní předfinále vymýšlel naprostej génius a emocionální orgie s ústřední znělkou na konci mě rozbrečely jako roky žádný film ... Ve své podstatě film roku.(19.3.2015)

  • Houdini

    Oscar 1 : Vizuální efekty + 4 nominace: Výprava, Hudba, Zvuk, Zvukové efekty(16.1.2015)

  • Gimli
    *****

    Konečně zase jednou film, který má velkou šanci (možná i ambici?) vzbudit v lidech zájem o vědu. A krom toho je to parádní filmařina!(26.11.2014)

  • - Christopher Nolan and Matthew McConaughey sa neočakávane objavili na Comic Cone 2014 v San Diegu, kde v krátkosti povedali niekoľko informácií o filme. (nippa)

  • - Ve filmu mnoho let pěstují nepřetržitě na stejných polích stále jen kukuřici. To je přitom možné maximálně několik roků. Kukuřice je totiž jedna z nejnáročnějších rostlin na půdu. Potřebuje dostatečnou porci živin. A to po tak dlouhou dobu, jak je zobrazeno ve filmu, neni schopna půda zvládnout. Proto v moderním zemědělství by se měla používat rok před a rok poté takzvaná předplodinu. Dá se tedy řict, že kukuřice by se měla pěstovat na jednom poli jednou za tři roky. Tak dlouho jako ve filmu to není možné, pak už by tam nevyrostl ani plevel. (Cabat)

  • - Mladá dívka na korbě nákladního vozu, kterou lze zahlédnout v krátkém záběru během jedné z písečných bouří, je dcera režiséra Nolana Flora. (oje)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace