poster

Interstellar

  • anglický

    Interstellar

  • slovenský

    Interstellar

Sci-Fi / Dobrodružný / Mysteriózní

USA / Velká Británie, 2014, 169 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kleopatra
    ***

    Zeměkoule je na prahu skonu. Farmář-kosmonaut se přichomýtne ke startu vesmírného korábu, který se zrovna chystá vyletět k ohledání místa evakuace nebo k plánu bé, a ujme se nabídnutého volantu, přičemž s těžkým srdcem nechá doma děti svému osudu a dědovi. Během letu mu kolegové kreslí na ubrousek, jak funguje černá díra a diskutují, na které planetě by bylo lepší přistát a zahnízdit se. Zatímco táta tu a tam někde zastaví a něco čekne, potomci doma raketovou rychlostí stárnou. Na další zastávce najdou kolegu s kosmickou psychózou ... já vím, zlehčuju to. Na první pohled Interstellar působí monumentálně a je za tím neodiskutovatelná dřina a dobrá vůle, jenže je to tak plný volovin, zbytečných efektních protahovaček a nakonec i Rosamundy Pilčrový, že nemůžu jinak a výš. Proti složitému avšak kompaktnímu Počátku je tohle šlápnutí do tmy.(3.2.2015)

  • pan Hnědý
    *****

    Po jedenáctém zhlédnutí si stále opakuji, tuhle myšlenku nemohl natočit člověk z tohohle světa, ale natočil.(8.11.2014)

  • Flipnic
    *****

    Nebudu to roztahovat, nemám prostě slov ... Nejlepší "sci-fi", co jsem kdy viděl, jeden z nejlepších filmů co jsem kdy viděl ... tripoidní předfinále vymýšlel naprostej génius a emocionální orgie s ústřední znělkou na konci mě rozbrečely jako roky žádný film ... Ve své podstatě film roku.(19.3.2015)

  • Tom Hardy
    ***

    Závidím každému, kdo je schopen nekritického nadšení jen proto, že vzal Nolan zřejmě všechny základní kameny klasických sci-fi povídek a k tomu nezapomněl 2x citovat Stanleyho Kubricka dlouhým záběrem s vážnou hudbou. Ale ne, skutečně to nestačí. V prvé řadě pro značně zkratkovité vykreslení situace na Zemi a za druhé pro tu neskutečně zbytečnou doslovnost, která především z finále dělá podívanou i pro ty úplně největší idioty (protože pokud vám vše nedocvakne při prvním „cha, dělám to já!“, dojde vám to určitě poté, co to zazní cca po šesté). Nolan si udržuje vysoký technický nadstandard, excelentní práci se zvukem a potěšilo mě pojetí robotů (jediný skutečně originální prvek filmu). Ale zbytek? Solidně odvedená rutina, která se utopila ve vlastních ambicích, nesmyslně zjednodušených "pro celou rodinu". Více zde. P.S. Srovnávat film s Vesmírnou odyseou je až vzácně mimo mísu. Ano, pár citací tu je, ale mistr měl úplně jinou filmovou řeč a tempo, nemluvě o tom, že NIKDY nenatáčel film, jehož poselství, potažmo myšlenky, by byly vyjádřeny polopaticky.(3.11.2014)

  • Slasher
    ****

    Pšššt, ale až tohle je první film dnes asi nejpovažovanějšího filmaře, kterému dám já osobně víc než 3*. Jako první mi dal velký a ucelený dojem. Čtu ho možná odlišně než řada z vás, ale sci-fi stranou, já právě viděl v prvé řadě studii těch nejsilnějších emocí zasazenou do situace, kdy lidstvo čelí svému vyhynutí a do neuvěřitelného měřítka časových sfér a mezi-galaktických červích děr, která ale stejně tak začíná i končí příběhem jedné rodiny, na farmě, někde uprostřed kukuřičného pole. Tedy tam kde jiný vidí samoúčelnost a patos, mně nemá co vadit. Jistě, pár momentů mě vytrhlo z dění a měl jsem takové to "wtf nutkání", nebo mi připadalo, že to snad přerostlo samo sebe, ale... myslím, že zpětně a po uležení se to snad až dokonale vyhladí. A McConaughey neomylně opět skvělý, scéna kdy sleduje videonahrávky letos jedna z nej. [2. projekce 70mm IMAX/ multidimenzionální závěr prostě příliš děravý na pět hvězd](5.11.2014)

  • - Červí díra, která se nachází v blízkosti Saturnu, odkazuje na film 2001: Vesmírná odysea (1968). Stanley Kubrick původně plánoval umístit třetí černý monolit u Saturnu, ale vzhledem k tomu, že dobová technologie mu nedovolila věrohodně zobrazit Saturnovy prstence, změnil Saturn na Jupiter. (Aelita)

  • - Scénář je založen na teoriích astrofyzika, teoretického a gravitačního fyzika Kipa Thorna o překonávání rozsáhlých vzdáleností při mezihvězdném cestování. Na výpočtech stejného fyzika byla založena také vizualizace černé díry Gargantua. Na výsledné grafické simulaci pracoval tým 30 lidí jeden rok a v době, kdy byl film natočen, se jednalo o nejpřesnější vizualizaci černé díry. Diváci získali realistický obraz toho, jak má taková černá díra vypadat, a Thorne získal cenná výzkumná data. Thorn diskutoval během své kariéry některé své nápady také se známým astrofyzikem Stephenem Hawkingem(Zdroj: wired.com) (Nyan)

  • - Charakter robota TARS je inspirován androidem Marvinem z filmu Stopařův průvodce po Galaxii (2005) od Douglase Adamse, kde Marvin, jemuž jsou vlastní lidská inteligence a emoce, je natolik depresivní, až je stoický čili skoro netečný k nebezpečí a smrti. (Aelita)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace