Mladý vedoucí pracovník filmového studia Griffin Mill je neustále znervózňován anonymními pohlednicemi, v nichž mu neznámý scénárista vyhrožuje smrtí. Mill zjistí totožnost zneuznaného autora a chce se s ním dohodnout. Vypijí spolu pár skleniček v baru a při ostřejší výměně názorů na opuštěném parkovišti Mill neovládne nahromaděný vztek a nechtěně autora zabije. Je vyšetřován policií jako poslední, kdo zavražděného viděl naživu, ale žádný důkaz proti němu neexistuje. Výhružné pohlednice chodí dál. Mill se pomalu smiřuje s myšlenkou, že zabil nevinného člověka a veškeré síly věnuje zneškodnění nového ambiciózního pracovníka, který se tlačí na jeho místo. Naváže intimní vztah s milenkou zavražděného autora June a obratně manévruje v cynickém filmařském prostředí ke svému prospěchu. Jeho kariéra závratně stoupá... Po roce se mu ozve autor pohlednic a nabídne k realizaci scénář, nazvaný Hráč. Vypráví o vedoucím pracovníkovi hollywoodského studia, který zabije otravného scénáristu a projde mu to. Griffin dá okamžitě filmu zelenou...(oficiální text distributora)
Na tomhle filmu je nejzajímavějších posledních deset minut, v nichž jsem musel uznat, že závěr se stupňujícími se pointami se autorům opravdu podařil. Ovšem do té doby působil film do té míry zmateně, že se mi ho chvílemi ani nechtělo dosledovat. Chápu, že smyslem bylo zobrazit chaotický život filmového Hollywoodu, jenže mi připadalo, že chaos by měl být filmem zobrazen, nikoliv vytvořen. Nebýt konce, byl bych v hodnocení ještě přísnější.(29.5.2011)
4,5*/5... Tak predsa sa asi začnem s Altmanom "udobrovať"(?) a jemne začínam chápať, prečo je považovaný za jedného z Veľkých. Nejde o počet hviezd a ich cameá, čo je na druhej strane celkom potešujúce a minimálne veľmi zaujímavé (Bruce Willis rulezz!!!:) Opäť film nekonformný, tentokrát však oveľa trefnejší. Už úvodná bezstrihová asi 5 minútová sekvencia je "vťahujúca" a perfektná. Tim Robbins podal výkon rovný Shawshanku, fakt riadny arogantný parchant, "uväznený" v svete nablýskaných producentských hviezd. Ako čerešnička na torte sú rôzne odkazy na známe alebo menej známe filmy, čo "cinemafilov" môže len potešiť. Originálny film a rovnako tak aj pútavý, satirická trefa do čierneho a filmový zážitok...(16.3.2009)
Tak kousavě satirický konec jsem ještě u žádného jiného filmu neviděl. Robert Altman se rozhodně nebál "střílet do vlastních řad". A při pohledu na vysoký počet cameo roliček slavných herců se evidentě ani ty největší hollywoodské hvězdy neostýchají zasmát sami sobě. Bruce Willis zachraňující s brokovnicí v ruce Julii Roberts před smrtí z plynové komory? Altman předběhl Soderbergha o celých dvanáct let!(19.7.2008)
Slušná Altmanova generálka před Short Cuts. Méně náročného nebo jednoduššího diváka jistě zaujme a uspokojí už jen ta plejáda známých hereckých hvězd a nahlédnutí do zákulisí hollywoodských filmových studií. Náročnější divák bude zase nejspíš spokojený se zajímavou zápletkou o zločinu, jeho následcích a se zručně vypilovaným scénářem se spoustou zajímavých scén a dialogů. Mně osobně zákulisí hollywoodského showbyznysu nezajímá, herecké primadony neobdivuju, Tim Robbins na mě působí jako krajně nesympatický srábek a groteskně odlehčený, parodicky happyendový závěr filmu mě vůbec nenadchl, radši bych totiž tuhle látku viděl zpracovanou víc vážněji, temněji, aspoň třeba po coenovsku. Ale nic naplat - celkově se mi ten film stejně líbil, bavil mě, zaujal mě a určitě se mi do pozítří nevykouří z hlavy, jako 90% mého běžného filmového repertoáru, kterým si proplachuju mozek. Nejlepší scéna: výslech Robbinse na policejní stanici s téměř psychedelickým závěrem.(16.1.2020)
Opět se objevuje trochu zavádějící termín "komedie", který rozhodně nesedí. S nepříliš sympatickým hrdinou s blbým účesem se divák projde velmi zajímavou cestou hollywoodským producentsko-scénáristickým podhoubím a doufá, že se dozví odpovědi na srozumitelně položené otázky o pachateli a prokázání viny.(6.11.2011)
Aky
Na tomhle filmu je nejzajímavějších posledních deset minut, v nichž jsem musel uznat, že závěr se stupňujícími se pointami se autorům opravdu podařil. Ovšem do té doby působil film do té míry zmateně, že se mi ho chvílemi ani nechtělo dosledovat. Chápu, že smyslem bylo zobrazit chaotický život filmového Hollywoodu, jenže mi připadalo, že chaos by měl být filmem zobrazen, nikoliv vytvořen. Nebýt konce, byl bych v hodnocení ještě přísnější.(29.5.2011)
jojinecko
4,5*/5... Tak predsa sa asi začnem s Altmanom "udobrovať"(?) a jemne začínam chápať, prečo je považovaný za jedného z Veľkých. Nejde o počet hviezd a ich cameá, čo je na druhej strane celkom potešujúce a minimálne veľmi zaujímavé (Bruce Willis rulezz!!!:) Opäť film nekonformný, tentokrát však oveľa trefnejší. Už úvodná bezstrihová asi 5 minútová sekvencia je "vťahujúca" a perfektná. Tim Robbins podal výkon rovný Shawshanku, fakt riadny arogantný parchant, "uväznený" v svete nablýskaných producentských hviezd. Ako čerešnička na torte sú rôzne odkazy na známe alebo menej známe filmy, čo "cinemafilov" môže len potešiť. Originálny film a rovnako tak aj pútavý, satirická trefa do čierneho a filmový zážitok...(16.3.2009)
decouble
Tak kousavě satirický konec jsem ještě u žádného jiného filmu neviděl. Robert Altman se rozhodně nebál "střílet do vlastních řad". A při pohledu na vysoký počet cameo roliček slavných herců se evidentě ani ty největší hollywoodské hvězdy neostýchají zasmát sami sobě. Bruce Willis zachraňující s brokovnicí v ruce Julii Roberts před smrtí z plynové komory? Altman předběhl Soderbergha o celých dvanáct let!(19.7.2008)
JASON_X
Slušná Altmanova generálka před Short Cuts. Méně náročného nebo jednoduššího diváka jistě zaujme a uspokojí už jen ta plejáda známých hereckých hvězd a nahlédnutí do zákulisí hollywoodských filmových studií. Náročnější divák bude zase nejspíš spokojený se zajímavou zápletkou o zločinu, jeho následcích a se zručně vypilovaným scénářem se spoustou zajímavých scén a dialogů. Mně osobně zákulisí hollywoodského showbyznysu nezajímá, herecké primadony neobdivuju, Tim Robbins na mě působí jako krajně nesympatický srábek a groteskně odlehčený, parodicky happyendový závěr filmu mě vůbec nenadchl, radši bych totiž tuhle látku viděl zpracovanou víc vážněji, temněji, aspoň třeba po coenovsku. Ale nic naplat - celkově se mi ten film stejně líbil, bavil mě, zaujal mě a určitě se mi do pozítří nevykouří z hlavy, jako 90% mého běžného filmového repertoáru, kterým si proplachuju mozek. Nejlepší scéna: výslech Robbinse na policejní stanici s téměř psychedelickým závěrem.(16.1.2020)
Bohemák
Opět se objevuje trochu zavádějící termín "komedie", který rozhodně nesedí. S nepříliš sympatickým hrdinou s blbým účesem se divák projde velmi zajímavou cestou hollywoodským producentsko-scénáristickým podhoubím a doufá, že se dozví odpovědi na srozumitelně položené otázky o pachateli a prokázání viny.(6.11.2011)