Režie:
Spike LeeScénář:
Russell GewirtzKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Terence BlanchardHrají:
Denzel Washington, Clive Owen, Jodie Foster, Christopher Plummer, Willem Dafoe, Chiwetel Ejiofor, Kim Director, James Ransone, Peter Gerety, Daryl Mitchell (více)VOD (5)
Obsahy(1)
V čase nejrušnějšího chodu do banky přichází skupinka malířů. Netrvá dlouho a všechny důležité průmyslové kamery jsou vyřazeny z provozu a začátku velké bankovní loupeže už nic nebrání. Lupiči mají vše pečlivě naplánované. Z odposlechu je slyšet jakýsi podivný evropský jazyk a lupiči požadují dva autobusy a dopravní letadlo. Všechny rukojmí donutí převléknout se do stejných kombinéz, jaké mají na sobě, aby tak dokonale zmátli zásahové komando. K loupeži je přivolán rafinovaný a inteligentní policejní vyjednavač Keith Frazier, kterému postupně dochází, že se nejedná o obyčejné přepadení banky. Vzápětí se do hry vkládá i předseda představenstva banky Arthur Case, který má obavy z odhalení obsahu své trezorové schránky nacházející se právě v přepadené pobočce. Proto neváhá uplatnit svůj vliv a na místo činu poslat velmi ambiciózní a bezskrupulózní právničku Madeline Whiteovou. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (742)
Po druhom zhliadnutí zdvíham na 5*. Inside Man je rovnako elegantný film, ako je elegantný Denzelov oblek, v ktorom križuje finálne scény. Je to uvedomelá, inteligentná a zábavná partička o bankovej lúpeži, ktorá nepotrebuje obsahovať akékoľvek násilie (a násilníkov) aby mala gule, a ktorá naopak násilie trefne kritizuje (paralela s akčnou hrou na PSP displeji malého černoška). Herci si to vychutnávajú každým dúškom, Spike Lee s Brianom Grazerom (ktorý rozpočet udržal na neuveriteľných $45 mio USD) sú borci a záverečná skladba “Chaiyya Chaiyya Bollywood Joint” je perfektným tuningom emócií z filmu. ()
Spike Lee jde do detailů. Jeho SPOJENEC je to nejlepší z jeho dílny, a v prostředí bankovní loupeže jako debutant má daleko promyšlenější obsah než Mametova Poslední loupež. Danzel Washington jako vždy výborný, Clive Owen skvělý, Jodie Foster přesvědčivě dostačující, soundtrack filmu stylový. Dlouho jsem váhal mezi 4, nebo 5 hvězdičkami, ale čekal jsem daleko rafinovanější konec, který by diváka přikoval k židli. Mně se líbí, že SPOJENEC nepotřebuje gigantické akční přestřelky, nebo výbuchy obchodních center a nejrůznějších budov, Spike Lee jde na to chytře, musíme přemýšlet, a proto nejsem schopen dát nižší hodnocení než 4 hvězdičky. ()
Nebýt první půl hodiny, která mě moc nebavila a obával jsem se přehajpovaného kousku, tak to pro mě byla jasná pětihvězdička. Třeba na druhé zhlédnutí. Spike Lee mě celkem dostal svou mnoho-vrstevností a zároveň netypického zakončení, které by bylo v každém jiném filmu, že zkrátka jeho režii tu musím vyzdvihnout. A stejně tak scénář a Denzela, který je v té herecké poloze, kterou máme nejradši a neskutečně válí a i z nižšího platebního stropu dokáže povodit ty lobbisty. ()
Vynikající kriminálka,ve které si nemůžete být ničím jistí a nevíte jak se bude příběh vyvíjet dál. Takovéto filmy jsem měl vždycky rád a když ho navíc natočil (docela překvapivě) Spike Lee a v hlavních rolích jsou vynikající herci, tak už vůbec není co řešit! Ke konci už je to sice trochu natahované a ze začátku ta debilní muzika taky nebyla nejlepší, ale i tak je to výborný film, ve kterém Spike Lee dokázal, že umí natočit opravdu všechno ()
„Co má větší váhu: Všechny vlaky projíždějící přes Grand Central Station v průběhu roku, nebo stromy poražené k výrobě amerických bankovek? Malá nápověda: Je to chyták“ Pro někoho „jenom“ zábavný heist-movie, pro někoho mnohovrstevnatá sociologická diagnóza současné situace v Americe (ne všichni, kteří vypadají jako potenciálně nebezpeční takoví skutečně jsou). Na první pohled banální příběhovou pavučinu o tom „kdo“, „kdy“, „co“, „proč“ a „jak“ tvoří mnohonásobně pevnější vlákna, než na jaká jsme u podobných filmů zvyklí. Jako nit se celým filmem vine rasová problematika, k jejíž podstatě se Lee propracovává s mnohem větší obratností než třeba tvůrci melodramatického Crash. Důležitá je morální nejednoznačnost všech postav, potažmo veškerého jejich jednání. Může malý zločin překrýt zločin mnohem větší? Jakou váhu mají peníze? V neposlední řadě si film pohrává s žánrovými pravidly, překrucuje je, nebo je zcela obchází a zcela odlišným způsobem přistupuje k tomu, co by měl vědět zločinec, co policista a co divák. Vždy to ovšem činí tak, aby se divák necítil podražen (jako v případě druhého dílu Dannyho parťáků). Výborný scénář plný černého humoru a slovních přestřelek skýtá nejedno překvapení, to hlavní je nám odhaleno na samém začátku (aniž bychom o tom věděli), ta ostatní většinou v pravý okamžik vypointují nějakou vedlejší epizodku (albánský dialog). Psychologické prokreslení postav je přiměřené. Rozsahem největší roli má Denzel Washington, kterému se celkem úspěšně daří nevykrádat sebe samého. Rovněž způsob, jakým Clive Owen přistupuje k dalšímu charismatickému hajzlíkovi zasluhuje obdiv. Pozoruhodná je postava Jodie Fosterové, šedé eminence (příjmení Whiteová nelze brát jinak než jako ironii), která disponuje nebezpečnou mocí v podstatě nad všemi zúčastněnými stranami. 90% Zajímavé komentáře: POMO, Tom Hardy, Malarkey, Lynn, HoneyBunny ()
Galerie (69)
Zajímavosti (17)
- V kanceláři majitele banky Arthura Case (Christopher Plummer) visí obraz Paula Cézanna "Hráči karet". (don corleone)
- Vo filme sa objavia dve zmienky o snímkach s Al Pacinom - Psie popoludnie (1975) a Serpico (1973). Prvý zmienený tiež pojednáva o pokuse o vylúpenie banky a následnom vyjednávaní. (sad47)
- Na konci filmu si čte Frazierova (Denzel Washington) přítelkyně Sylvia (Cassandra Freeman) knihu "Gotham Diaries", jejíž spoluautorkou je Tonya Lewis Lee, manželka režiséra. (don corleone)
Reklama