Režie:
Ben AffleckKamera:
John TollHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Casey Affleck, Michelle Monaghan, Morgan Freeman, Ed Harris, John Ashton, Amy Ryan, Amy Madigan, Titus Welliver, Michael Kenneth Williams, Edi Gathegi (více)Obsahy(2)
Když čtyřletá Amanda McCreadyová zmizí ze svého domova a policie není schopná nalézt žádné stopy, dívčina teta Beatrice najme dva soukromé detektivy Patricka Kenzieho a Angie Gennarovou (Casey Affleck a Michelle Monaghanová). Detektivové otevřeně přiznávají, že s tímto typem případu nemají téměř žádné zkušenosti, ale rodina o ně stojí ze dvou důvodů – nejsou to policisti a znají poměry drsné bostonské čtvrti, kde všichni žijí. Jakmile se Kenzie a Gennarová začnou o případ zmizelé dívky víc zajímat, odhalují temné dorchesterské podsvětí plné drogových dealerů, podvodníků a pedofilů. A když už se zdá, že se případ chýlí k vyřešení, jsou postaveni před morální dilema, které je rozdělí. (HBO GO)
(více)Videa (3)
Recenze (1 277)
Mladý soukromý vyšetřovatel s partnerkou hledá ve spolupráci s policií unesenou 4-letou Amandu, dceru narkomanky z rizikové bostonské čtvrti. Film končí zhruba načtyřikrát a pokaždé se znovu rozjede s novým rozuzlením, což poněkud snižuje napětí. Netradiční kriminálka sice vyřeší případ, ale nechává úmyslně otevřených spoustu morálních otázek k dalšímu zamyšlení. Především scény bostonského podsvětí a návštěva u pedofilů jsou vykresleny velmi solidně a naturalisticky - tam jsou si debutující režisér Ben Affleck i jeho bratr Casey v hlavní roli velmi jistí :) Trailery: http://www.csfd.cz/film/226199-gone-baby-gone-gone-baby-gone/videa/ ()
„Kids forgive, they don't judge, they turn the other cheek, and what do they get for it?“ Pod to se lze jen podepsat a vím naprosto jistě, že bych se na místě Kenzieho otočil, sednul do auta a vrátil se za oněch třicet let.. Ostřílení rutinéři, na které je spoleh Harris s Freemanem, Titus Welliver s vousem z Deadwoodu a zdánlivě upozaděná morální opozice Monaghan v dramatu z bostonské periferie, kde některé děti jsou už nenávratně pryč v okamžiku svého narození. Označovat konec happy endem, či nějakým moralizováním je pošetilé bláznovství a "au pair" C.Affleckovi to taky na gauči po boku panenky Annabelle už jistě začíná pomalu docházet. Gone, actor Ben, Gone.. ()
Ten příběh vypadá jako klasika. Jeden zločin, který životy všech zúčastněných nejenom změní, ale od základů převrátí. A to za pomoci neustále se zaplétajícího scénáře, který je ale vyprávěn tak šikovně, že se při žádném zvratu nezačnete kroutit, co že jsme to právě viděli. A když už se náhodou něco podobného téměř stane, jako při klíčové akci v lomu, voiceover hlavní postavy vás hned ubezpečí, že v tom určitě nejste sami. Nejvíc mě ale překvapuje, jak rychle si mě příběh získal tak, že i přes jistou anonymitu a řadovost postavy Patricka jsem se o něj po pár minutách bál a všechna zásadní rozhodnutí s ním prožíval. Affleckova režisérská jistota je tak nejen pro žánr netušeným příslibem. ()
Na to, že jde o Benův debut, tak to klobou dolů, protože režisérsky se jedná o superkvalitu, problém však nastává s obsahem dlouhé stopáže. Casey s Michelle působí nevýrazně což nejlépe vidíš při vzájemných scénách s Morganem nebo Ed Harrisem, který ač v daleko menších rolí na sebe vždy dokáží strhávat mnohem víc pozornosti, no a druhý minus jsou dialogy , ty jsou vícemeně o hovnu a tak místo aby situace gradovala, přijdeš do finále a je ti to tak nějak jedno i když myšlenková linie případu je velmi silná. ()
GONE, BABY, GONE tvoří zajímavý diptych s GOOD WILL HUNTING (patrná je seznámenost s prostředím a vyprávění o určitých komunitách, typizace postaviček podle vzhledu), jenže Ben měl zůstat za psacím strojem/počitačem a necpat se za kameru, protože to tam nezvládá._____ Nedokáže vyprávět, expozici zaplní velkým množstvím postav, které nedostatečně představí nebo uvede do děje, k dosažení emocí uživá těch nejlacinějšich a nejklišovitějších postupů (zatmívačka, opisující tlukot hrdinova srdce, jako vystřižená z traileru na hollywoodský blockbuster) a navíc nemá ani štěstí při volbě sentimentální hudby a herců. Ti hrajíi každý ve zcela jiné poloze a nemohou se rozhodnout, jestli budou skutečnými postavami (Affleck, Monaghanová), nebo žanrovými figurami (Harris, Freeman)._____ Pak je tu ten problém s morálně nejednoznačným koncem, který by měl postavit diváka před stejné morální dilema jako hlavní postavu a poslední záběr by ho měl přibít do sedaček, jenže - nezdařilo se, je mi líto. A v porovnání s knihou vyjde film ještě hůř... milostivých 50% kaširované podívané s nevyrovnanou atmosférou, která si hraje jenom na nesmlouvavou sondu a neschopnost vyprávět halí za nějaký nedotažený tvůrči koncept._____ P.S. Po druhém zhlédnutí se přikláním víc k těm dvěma hvězdičkám, za kterými si nyní stojím pevně, protože Affleck nezvládá distribuovat ve vyprávění šetrně informace a nehledě k tomu, že jsem odhadnul pointu v první čtvrthodině mi nepřijde jako schůdné, aby herec mírně po třicítce se snažil točit "morálně komplexní" filmy, které mají vyvolávat diskuzi o otázkách morálních a etických. Talent to je, herecký a řežijní ale nikoliv. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (27)
- V klíčových rolích Amandiny tety a strýce se objevují na Oscara nominovaná Amy Madigan (manželka Eda Harrise) a uznávaný herec Titus Welliver, který je nejznámější svou rolí Silase Adamse v hitovém seriálu stanice HBO Deadwood. V roli Jacka Doyla hraje Oscarem oceněný Morgan Freeman. S tolika úspěšnými herci bylo od Afflecka velice odvážným tahem obklopit je místními neherci, kteří filmu propůjčují specifickou atmosféru a kouzlo skutečných bostonských dělníků, včetně původních přízvuků. Výsledná směsice amatérů a špičkových hvězd byla sice neobvyklá, ale její zásluhou je film dynamičtější a živější. (Bart)
- V románe je postava Cheesea (Edi Gathegi) Sven "Cheese" Olamon, uväznený vodca gangu škandinávskeho pôvodu, ktorý chodil na strednú školu s Patrickom (Casey Affleck) a Angie (Michelle Monaghan). Vo filme je Cheese Jean-Baptiste, haitský zločinec. (Arsenal83)
- Postava Angie (Michelle Monaghan) vychádza z vlastnej manželky spisovateľa Dennisa Lehaneho. (Arsenal83)
Reklama