Reklama

Reklama

VOD (1)

Eli putuje postapokalyptickým světem a neustále bojuje s nejrůznějšími gangy, některé z nich jsou i kanibalové. Celou dobu mu dělá společnost jedna kniha, ale on ji nikomu neukazuje. Eli jednoho dne dorazí do města, kde si chce nechat nabít jeden přístroj, ale to bude trvat hodiny. Jde tedy do baru, kde chce vodu, ale než mu ji krásná Solara donese, začnou se tam s ním prát místní. Eli všechny zabije, což udělá dojem na místního „starostu“. Carnegie mu nabízí práci, ale Eli ji odmítá s tím, že musí jít dál na západ. Carnegie ho přesvědčí, aby zůstal alespoň jednu noc. Eli dostane najíst a napít a Carnegie mu dokonce pošle Solaru, aby se s ním vyspala. Eli ale Solaru odmítne, jenže ona zase odmítne odejít, protože její matka žije s Carnegiem a on by jí ublížil, pokud by úkol nesplnila. Solara bude klidně spát na zemi, jak sama nabízí. Eli se s ní podělí o jídlo, ale před jídlem se společně pomodlí. Solara si všimne i toho, že má Eli u sebe knihu. Následujícího dne se Solara vrací k matce a před snídaní se s ní pomodlí. V tu chvíli Carnegiemu dojde, že Eli má u sebe Bibli, což je kniha, po které už velmi dlouho pátrá a za kterou mnoho lidí zaplatilo svým životem. Carnegie okamžitě běží k Elimu, ale ten je už pryč. Carnegieho muži zastihnou Eliho ještě ve městě, ale on je skoro všechny zabije a Carnegie je navíc postřelen. Eli míří z města a přidá se k němu Solara, ale on ji odstrčí. Solara ale pokračuje sama a málem ji zabijí kanibalové. Eli ji zachrání a přibere ji k sobě. Dvojice se na noc utáboří v bývalé chladicí věži jedné elektrárny a Solara konečně vidí Bibli. Chce ji vzít do ruky, ale Eli jí to nedovolí. Dalšího dne pokračují v cestě, ale Carnegie a jeho lidé jsou jim v patách... (TV Prima)

(více)

Videa (7)

Trailer 2

Recenze (1 125)

JFL 

všechny recenze uživatele

Béčková parafráze na "Cestu" Cormaca McCarthyho (tedy knihu, ne její filmovou adaptaci). Vše, co McCarthy vyjadřoval mezi řádky, je zde konstatováno s doslovnou jalovostí (od žánrové paralely s westernovými příběhy přes vytržení z letargie konzumní společnosti po motiv víry). Zatímco "Cesta" je ve svém přesahu obecná a nadčasová, zde se veškeré významy zplošťují na jednu konkrétní a především tradicionalistickou rovinu. Ačkoli se jedná o původní scénář, byl film příznačně propagován na Comic-Conu v San Diegu. Svým pojetím odpovídá americkým mainstreamovým komiksům, které také své publikum lákají na vycizelované obrázky a snaží se působit oduševněle skrze prvoplánové spoje s uznávanými díly západní kultury. Postapokalyptický svět je v "Knize života" jen kauzálně nepropojené leporelo, kde s každou stránkou scénáře vyskočí nějaký výjev a s další se zase ztrácí (stejně jako v "Terminator: Salvation"). Ale co na tom; ženy jsou tu krásné a nablýskaný styl pomáhá zakrýt fakt, že akční scény jsou koncipované s mizernou choreografií a za málo peněz. Škoda, že film není upřímný a sanží se působit jako něco víc; mohl to být dobrý přímočarý brak. Více v recenzi na Aktuálně.cz. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Neskrývaná celovečerní reklama na křesťanství, která - možná zázrakem, ale spíš omylem - docela obstojně baví. Paralely k westernům (bitka s cizincem v baru, duel na ulici, střelba z gatlingu) tedy nevidíme v post-apokalyptickém subžánru poprvé, ale spolu s WTFózními vtípky a (bůhví jestli záměrně) legrační postavou Eliho, který v sobě kombinuje apoštola Pavla s terminátorem, nám neustále připomínají, že tady o víc jak zábavu pro teenagery nešlo. Jen doufám, že do San Francisca doběhl ještě někdo, kdo zachránil Bhagavadgítu. Jen s jedním náboženstvím by v znovuzrozeném světě byla asi dost nuda. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Velmi originální námět zasazen do postapokalyptického světa, který se ukazuje jako drsný, ale spíš než např. k Cestě má blíž k Falloutu. Ultracool bojovej klerik (nebo co je zač) Denzel Washington snímán krásnými záběry putuje na západ šířit bibli. Po krku mu jde Gary Oldman, který jí chce využít k ovládání davů (jednou už se to podařilo, půjde to i znovu) a má k ruce Raye Stevensona, což mi udělalo radost, že se tenhle bouchač konečně prosadil. Navíc je tam tak akorát hezky vypadající akce na efekt a k Washingtonovi se pak přidá i božská Mila Kunis. Ten film prostě strašně dobře vypadá a udělal mi hroznou radost. Křesťanskej podtext tam nebyl využit vůbec hloupě, jak si tady někteří myslí. Naopak díky lačné postavě Garyho Oldmana to mělo smysl a bylo to chytře vymyšlené. Herci jsou přesní a chuť pařit Fallout po dokoukání nečekaně velká. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Book of Eli má asi takovou myšlenkovou hloubku, jako o 15 let starší Vodní svět. Oba filmy obsahují mnoho parametrů, které lze úspěšně srovnávat. Ostatně kniha přežití by se rovnou mohla jmenovat třeba Pouštní svět. Takovou vtipnou perličkou je třeba hlavní záporák. V obou filmech je to zasloužilý a prvotřídní herec, ve Vodním světě Dennis Hopper, zde Gary Oldman. Oba si bohužel vybrali hrozně brakový scénář, ale účty se musí platit, takže jim není co vytýkat. Oba naprosto dokonalým způsobem - tedy přehráváním ztvárnili šílené megalomany. Jeden z nich touží po ropě, druhý po bibli. Co je dnes cennější? A co bude hodnotnější za 20 30 či 50 let? Srovnávat se dá třeba hlavní postava, Kevin Kostner, respektive zde Denzel Washington. Pokaždé hrdina proti své vůli, v jednom případě s žábrami, v druhém případě vybaven pouze tmavými brýlemi a 6. smyslem. Tak jako tak, na Vodní svět se rád znovu podívám, protože je to zábavné akční béčko, téměř esence termínu guilty pleasure, zatímco Book of Eli je prostě jen velmi špatný film. A vůbec nesejde na tom, jestli to je nebo není "náboženská agitka". Je to špatně napsaný film tečka. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Překvapivě hodně dobré béčko s charismatickým Denzelem, neselhávajícím Oldmanem, vynikajicím vizuálem a jistou režií. Jasný příběh je celkem blbej a to závěrečné odhalení je vážně na palici. Jenže bratři Hughesové to režírují celkem jistou rukou, slušně to odsejpá, akce je výborná a člověk se prostě nenudí, i když se tam většinu času chodí pustinou. Jenom ta Mila Kunis se sem moc nehodí a podruhé do Max Payne dokazuje, že do akčních filmů se prostě nehodí a měla by se radši vrátit ke komediím. Jinak se to ale dá přežít celkem slušně a nevadilo by mi, kdybych to viděl ještě jednou. ()

Galerie (90)

Zajímavosti (20)

  • Skoro všetky scény boli digitálne upravované, aby sa odstránili zvyšky trávy, buriny a podobných vecí, z dôvodu autentickosti postapokalyptického prostredia. (drake31)
  • Za první víkend film v USA utržil 32 789 494 dolarů. Celkem ve své domovině nastřádal 94 835 059 dolarů. (Chatterer)

Související novinky

Oldman opět zlý až do morku kostí

Oldman opět zlý až do morku kostí

06.02.2012

Za hlavní roli v špionážním dramatu Jeden musí z kola ven si právem vysloužil nominaci na Oscara. Teď se ale vrací k poloze, která je mu nejbližší. Pamatujete na časy, kdy byl králem hollywoodských… (více)

Jaden Smith zachraňuje taťku... a Shyamalana

Jaden Smith zachraňuje taťku... a Shyamalana

12.11.2011

Znělo to zpočátku hodně nepravděpodobně, ale zdá se, že k tomu opravdu dojde: Will Smith a jeho potomek č. 1 si spolu zahrají v postapokalyptické sci-fi M. Night Shyamalana One Thousand A. E. Stopne… (více)

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

06.04.2011

Manojovu kariéru může spasit jedině zázrak. Na jeho poslední filmy už se téměř nedá koukat, a když to náhodou někdo udělá, tak spíš pro tu srandu, jak moc špatné jsou. Poslední vládce větru na sebe… (více)

Futuristická Bible?

Futuristická Bible?

28.01.2009

Někdy z těch hollywoodských námětů zůstává rozum stát. Ale staré pravidlo pro tvorbu dobrých příběhů praví: „Vymysli co největší šílenost a pak ji publiku naservíruj nejlíp, jak umíš.“ Někdy to vyjde… (více)

Reklama

Reklama