Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Christopher BertoliniKamera:
Lukas EttlinHudba:
Brian TylerHrají:
Aaron Eckhart, Michelle Rodriguez, Bridget Moynahan, Michael Peña, Ne-Yo, Noel Fisher, Susie Abromeit, Joey King, Jim Parrack, Lucas Till, Cory Hardrict (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Námořní seržant Michael Nantz slouží v armádě už dvacet let. Při poslední akci v Iráku ale přišel o celou jednotku a povídá se, že to byla jeho vina. V důsledku toho se chystá odejít do výslužby. Ještě má ale dokončit výcvik poslední skupiny budoucích mariňáků, kterým se nemohlo přihodit nic horšího, než že budou bojovat s nepředvídatelným a vysoce nebezpečným nepřítelem z vesmíru. Získání profesních ostruh se změní v takřka sebevražednou misi. Vědci totiž zpozorují na oběžné dráze shluk blížících se meteoritů, z nichž se ale po jejich dopadu do oceánu stanou útočné vesmírné lodě. Z moře začnou vystupovat mimozemská monstra, která likvidují vše, co jim přijde do cesty. Během několika málo hodin se všechny důležité přímořské metropole promění v ruiny a Los Angeles se stává posledním místem možného vzdoru. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 411)
Ďalšia veľmi vydarená Sci-fi - Akčná invázia našej planéty. Keď to porovnám s Dňom Nezávislosti, Skyline a District 9 môžem bezpochyby povedať, že do 4.4.2011 som nevidel sci-fi film o invázií našej planéty s väčšou dávkou akčných scén, ako práve v tomto filme. Čo musím ešte vyzdvihnúť sú audio-vizuálne efekty, ktoré určite stoja za pozretie....................... Soundtrack Brian Tyler : 1. Battle Los Angeles Hymn [2:32] ,2. Battle Los Angeles Main Titles [4:18] ,3. Arrival [2:13] ,4. Marines Don't Quit [2:48] ,5. Command and Control Center [3:44] ,6. Elegy [4:59] ,7. Redemption [8:27] ,8. For Home, Country, and Family [4:02] ,9. War Hymn [2:28] ,10. Evac [3:12] ,11. To Hell and Back [6:26] ,12. Mobilized [5:07] ,13. The Freeway [1:56] ,14. The Drone [3:07] ,15. Casualty of War [1:37] ,16. Rebalance [1:26] ,17. Regret [1:28] ,18. Shelf Life [2:32] ,19. The World Is at War [1:40] ,20. Abandoning Los Angeles [5:11] ,21. Battle Los Angeles [5:28] ,22. We Are Still Here [3:15], ()
Rozpočet $70miliónov║Tržby USA $83,552,429║Tržby Celosvetovo $202,502,084▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $11,717,892 //počet predaných kusov 532,416║Tržby za predaj DVD v USA $13,890,579 //počet predaných kusov 800,141║ Nakoniec len a len báchorka, ktorá sa chcela štýlom priblížit vydarenému Districtu 9 ale absolútne minula akýkoľvek účel a vo všetkom zlyháva, nulové postavy, nulový dej, klasický pátos, miesta až zbytočne moc úsmevné čo sa týka pohody tých vojakov, zlá kamera, otrasná réžia, horko ťažko priemerné triky a aspoň troška znesiteľnej akcie, ináč sklamanie. /40%/ ()
Svetovú inváziu rozhodne nepovažujem za zanedbateľný alebo odfláknutý film. Dokonca sa odvážim tvrdiť, že dokumentaristickým štýlom a vážnym pojatím sa snažil priblížiť filmom "The Hurt Locker" alebo "Čierny jastrab zostrelený" s tým rozdielom, že pyrotechnici a Somálsko sú nahradení mimozemšťanmi. Problém je, že na betónovú, nonstop strielaciu akciu sa dá pozerať hodinu, ale po čase začne byť nepríťažlivý vizuál rozbitého mesta monotónny. Akcia Michaela Baya je dokonalá z toho dôvodu, že je obrazovo podmanivá, romantická, farebná a aj vizuálne efekty sú v jeho podaní omnoho elegantnejšie. Svetová invázia nevystrčí päty zo zaprášených ulíc, nemá v podstate príbeh a emzáci sú škaredí - aspoň mohli svojím výzorom skopírovať Vojnu svetov. Určite o triedu lepšie sci-fi než Skyline, ale na komerčnú hollywoodsku elitu to určite nemá. Pre mňa, čoby milovníčku sci-fi, mierne sklamanie. ()
Krajně nevyrovnaná záležitost, která si půjčuje ze všeho možného (od Black Hawk Down přes Válku světů a District 9 až po Green Zone), přičemž ale povětšinou jen recykluje slabší aspekty těchto svých vzorů. Pvní část filmů je naprosto super, v momentě, kdy se na plátně objeví provařená držka Michelle Rodriguez to ale všechno klesne o jednu úroveň níž... Naprosto epické a opulentní momenty jsou střídány jinými, naprosto nezvládnutými, nechtěně směšnými, nefunkčními a mizerně provedenými. Neutuchající akce je sice super a daří se držet napětí, je ale ničena silně proměnlivými triky (jejichž úroveň kolísá od solidních až po vyloženě mizerné) a scénář, byť z větší části omezen na vojenské pokřikování, dokáže zcela nečekaně kouzlit tak šílená WTF, že je to skutečně pouze a jedině k pláči smíchy (a nemám teď na mysli patos, který k tomu vojenskému prostředí tak nějak patří a vadí mi, stejně jako anonymní a nepřehledná akce, výrazně méně, než u filmů s větším důrazem na civilní postavy). Jediným neoddiskutovatelným kladem je tak Aaron Eckhart, Liebesman ale není dostatečně dobrý režisér, aby dokázal ustát z totální prdele vytažený scénář Christophera Bertoliniho. A scénář v tomto případě skutečně pohřbil celý film tak, jako Los Angeles pohřbily hromady suti. ()
#34 Hodnocení musím přece jenom sundat o ten stupínek níž, to ale neznamená, že je tento film snad špatný. To vůbec ne. On je dobrý, jen jeho potenciál je nedostatečně využitý a nemám takový ten pocit, že se ve mě film "rozležel". V kině spokojenost, pocit blaha. Ještě ten večer jsem téměř srovnával s Dnem Nezávislosti (oba jsou to defacto jiné filmy, ale tématicky podobné a čistě z diváckého pohledu jsem Invazi hodnotil téměř stejně dobrou jako Den Nezávislosti) ale dnes už vím, že kvalit jeho staršího nevlastního bratříčka prostě nedosahuje. Jako instantní záležitost na zahnání nudy dobré, jako film, který vám něco dá, uspokojí nějaké vaše tužby nebo o něm poté budete sáhodlouze diskutovat - to určitě ne. ()
Galerie (73)
Zajímavosti (24)
- Režisér Jonathan Liebesman opísal mimozemšťanov ako genocídnych nacistov, ktorí sa na nás pozerajú ako sa my pozeráme na mravce. Taktiež si dal záležať na tom, aby pracovali ako skutočná armáda, ktorá má svojich veliteľov, pešiakov, medikov, a ktorá využíva rôzne útočné a krycie taktiky. (Greenpeacak)
- Ve 40. minutě se skupina vojáků přemisťuje na policejní stanici ve městě. I když byla mlha, že by se dala krájet, přemístění proběhne za krásného letního sluníčka. Ale hned na to, jak vstoupí do budovy policie, je uvnitř tma. Dokonce až tak velká, že musí použít svítilny na zbraních. (Terva)
- Odbornými poradci byli skuteční mariňáci, kteří také účinkovali ve filmu jako komparz (zejména ve scénách s helikoptérami). (Čiban)
Reklama