Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (1 074)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $50miliónovTržby USA $55,473,545Tržby Celosvetovo $159,773,545║ Režisér David Fincher tiež čo to vložil zo svojho vizuálneho a vyprávačského umenia do tejto temnej série. Dejovo výborne gradujúce, neustále napätie, triky možno trošku kolísavé čo je škoda, zato to vynahrádza s pestrou zmeskou väzňov a ich pohnutkami. Sigourney Weaver ako vždy v danej úlohe bravúrna. Ďalší skvelý prírastok do tejto série! __/85%/ (kino verzia) __/90%/ (rozširena verzia) ()

castor 

všechny recenze uživatele

Potřetí a zase v jiné podobě. Jednička byla tajemná a napínavá, dvojka akční a vizuálně atraktivní. Trojka si jde svojí vlastní cestou. David Fincher mi dal kdysi docela zabrat, protože mi velkou měrou posloužil v mojí bakalářské práci. Nicméně mi kosmický debut jako jediný z jeho zářivé filmografie dlouho unikal. Nedosahuje sice kvalit předešlých kultovních majstrštyků pánů Scotta a Camerona, nicméně cílevědomý mladík, který se coby osmnáctiletý dostal do trikové továrny Industrial Light & Magic, dokázal, že se od většiny svých kolegů (z Propaganda Films) odlišuje. I když to vyvolalo víc rozpaků než nadšení. Jeho filmy mají přesah a tím, že se pouští do poněkud (pro „klipaře“) neobvyklých projektů, se stal černou ovcí. Fincherův výlet do sci-fi žánru bohužel doplatil na několikrát přepisovaný scénář, zřejmě i na permanentní dohled producentů, přesto bravurně zvládá práci se zachycováním stísněných prostor, s izolací a jeho trumfem je i opět velmi dobrá Sigourney Weaver. *** V roce 2020 jsem si dal o půl hodiny delší verzi a „zklamání“ nepolevilo. Tvůrci se prostě rozhodli k návratu k tajuplnosti jedničky, ale snažili se nezapomenout na akční stránku dvojky. Prostě jakýsi kompromis. I tak je trojka divná, myšleno skoro až úchylná. Ostatně už jen skličující prostředí vesmírné věznice, která je plná masových vrahů a pedofilů, je dost jiné. Nesedla mi mytologická nadstavba, navíc se výsledek ani nepřibližuje Cameronovu tempu. Vadí až otravně počítačový Vetřelec, naneštěstí je tenhle Fincher i hodně neosobní. Tři hvězdy musím nechat. ()

Reklama

Lima 

všechny recenze uživatele

Vetřelecká série je pozoruhodná tím, že každý režisér ve svém díle otiskl svoji stopu. Scottovu imaginaci a Cameronovu militantnost vystřídala těžká deka mistra deprese Davida Finchera. Vítejte v bezútěšném světě bývalých trestanců, ze kterého není úniku. "Trojka" není horší než předchozí díly, je jenom úplně jiná. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Námět zní dobře. Ripleyová mezi vězni. Jenže ono to není normální vězení, ale jakási zapomenutá slévárna, kde zbylo pouhých 25 lidí. Všichni jsou plešatí a až na výjimky nevýrazní, takže je vám ňák jedno, že je vetřelec postupně kydlí. Není to žádná velká zábava a o napětí nemůže být řeč. Finále to trochu vytáhne, ale prostě průměr, který mě navíc nasral tím, jak odepsal přeživší ze dvojky. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Napotřetí už se malinko schyluje k poklesu kvality, ale stále si ještě série hájí seriózní nádech. Jestliže byla dvojka vetřelců plná, zde se dospělý jedinec objeví jeden jediný. S tím zákonitě přichází méně akce a divák namlsaný z předešlé strhující bitvy se cítí trochu nenaplněn. Tedy alespoň tak to je v mém případě, trojka se nenese ani v atmosferickém duchu jedničky. Ale rozhodně se nejedná o tuctovou záležitost. Film má své kouzlo, i když se zdá mírně bezbarvý. ()

Galerie (118)

Zajímavosti (59)

  • David Fincher, pro kterého byl film celovečerním režijním debutem, jej vůbec neuznává: „Musel jsem na něm pracovat dva roky, třikrát mě vyhodili a každou věc jsem si musel prosadit. Nebylo a není člověka, který by ten film nenáviděl víc, než já.“ (PaTeXx)
  • H.R. Giger navrhl pro film i vetřelce, který měl zvířecí pařáty, čímž připomínal pumu. Když mu producenti řekli, ať zkusí něco trochu víc sexy, vymyslel xenomorfa s ženskými rty, který měl zabíjet polibkem. Tento "polibek smrti" byl pak využit v hororu Mutant (1995). (zdeny99)
  • Jednu verzi scénáře napsal i William Gibson, známý především svým cyberpunkovým románem “Neuromancer“. Scénář byl ale zamítnut. Jedním z důvodů mohlo být i to, že se měl odehrávat na vesmírné stanici ve stylu Sovětského svazu. (Danny F.)

Související novinky

Fincher a zombíci?

Fincher a zombíci?

12.08.2016

Kdybyste nechali filmové fandy hlasovat o tom, zda by chtěli vidět blockbuster od Davida Finchera, dopadlo by to celkem jednoznačně. Režisér Sedmi nebo Klubu rváčů patři mezi filmařskou elitu, která… (více)

Film Music Prague 2014

Film Music Prague 2014

20.07.2014

Americký skladatel Elliot Goldenthal, který je držitelem Oscara® za hudbu k filmu Frida, a britský skladatel Patrick Doyle, jež je autorem hudby k velkofilmům jako Thor, Harry Potter a Ohnivý pohár… (více)

Reklama

Reklama