Režie:
Claude LelouchScénář:
Claude LelouchKamera:
Philippe Pavans de CeccattyHrají:
Jean-Paul Belmondo, Michel Boujenah, Alessandra Martines, Annie Girardot, Philippe Léotard, Ticky Holgado, Rufus, Jean Marais, Micheline Presle, Darry Cowl (více)Obsahy(1)
V době chaosu, ve světě stálých změn se stal hrdinou, o němž ani nesnil.
Je to jako blesk z čistého nebe. Němci okupují Francii a jejímu nezdolnému obyvatelstvu začínají ty nejbídnější časy. Avšak i v této době může zazářit dobré srdce člověka...
Henri Fortin je chudý a negramotný bývalý boxer. Ziman je bohatý židovský právník z Paříže. Během 2. světové války se jejich cesty setkají: když Fortin souhlasí s tím, že odveze Zimanovu rodinu do Švýcarska. Fortin žádá Zimana, aby mu během cesty předčítal Bídníky od Victora Huga. Ještě než se jejich cesta skončí, zdá se, že příběh z knihy a tahle cesta mají hodně společného...
(oficiální text distributora)
Videa (1)
Recenze (61)
Mě to vykořisťování Huga přišlo trochu násilné, jako by Lelouch nevěděl jak vystavět příběh a tak se opřel o věky prověřenou dějovou strukturu. Nic proti tomu, jen kdyby se děj románu tak explicitně neprolínal s dějem "současným" a vše nebylo pojato tak ilustrativně a bez většího nápadu. Příběh se tak táhne, vděčných okamžiků je po skrovnu, a již někdy v polovině vyprávění ztratí dech a je spíš otrocky dokončeno. Lelouch se sice snaží zlákat efektním pozlátkem a vyrazit dech velkoprodukcí (díky alespoň za působivou kameru), ale obsahově film trpí prázdnotou a nerozhodností v tom, co má film vlastně říci, k čemu je potřeba neustále zdůrazňovaná vazba na Huga, jež někdy působí i trochu směšně. Ve zkratce, je Lelouchův film jedním z příkladů děl, jejich aktualizace a dobový posun jednoduše nefunguje. ()
Neuvěřitelně silný příběh s vynikajícím výkonem JPB. Bídníci Viktora Huga zde posloužili jako jakýsi námět, komparace na pozadí které se odvíjí drama v první polovině 20. století. Je to příběh o lidské chamtivosti, špatnosti, zradě ale i odvaze a statečnosti, který graduje v období konce II. sv. války ve Francii a těsně po ní. Přes delší stopáž film nenudí. ()
Variace na téma Les Misérables. Z V. Huga tu moc nezůstalo, film je typický Lelouch, tj. ty nejprovařenější melodramatické a sentimentální klišé z populární literatury jsou točeny, jako kdyby se život skládal jenom z nich (život je umění, umění je život - třeba pláč na cajdák z rádia). Zmizela náboženská rovina románu (Javert NENÍ záporná postava - je vyjádřením nemilosrdnosti Starého zákona, který musí ustoupit milost a odpuštění), řeší se tu síla filmu, který není jen zábavou, ale pomáhá negramotným najít cestu k umění a k hodnotám (to už věděl Lenin), závěrečná hodina je vlastenecky patetická (oslava hodnot Páté republiky)... Na druhou stranu, pokud zapomenete na Victora Huga, celý ten trojhodinový kolos dává smysl a nenudí a Belmondo hraje Fortina skvěle, tj. žádný lidový mudrc, ale prostý nevzdělaný člověk ve víru dějin. ()
Hodně kvalitní snímek s J.P.Belmondem v hlavní roli. Bebelovi tu dali netradiční roli - prostého člověka, který z počátku neumí ani číst, ovšem pro Jeana to nebyl sebemenší problém. Dál už to byla role frajera, téměř tak jak ho známe z jiných filmů. Určitě za zmínku stojí menší role dalších slavných herců jako Jean Marais v roli biskupa, či Annie Girardot v roli sexuchtivé vesničanky. Určitě doporučuji film těm nejnáročnějším divákům.... a dnes 11.9.2021 po 13. letech znovu, díky Bebel, nádherná podívaná. ()
Mohol by som byť ohúrený originálnym spôsobom podania tradičného príbehu, no úprimne povedané, ani z ďaleka má táto forma Bedárov neoslnila. Že ma snímok 175 minút mi nijak extra nevadilo, že sa snaží tématicky zakúsnuť do viacerých "konfliktov" spoločnosti v rôznych časových etapách taktiež, no z celkového hľadiska mi ten "časový guláš" proste vadil. Mám veľmi rád Bedárov a samotnú podstatu onoho Hugovho príbehu, no toto išlo mimo mňa, pre mňa je tá forma "nešťastná" - priemer. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (2)
- Film přinesl dalšího Césara pro Annie Girardot. (Rosalinda)
Reklama