Reklama

Reklama

Diplomová práce

  • Španělsko Tesis (více)
Trailer

Thriller o studentce filmové fakulty, která si jako téma diplomové práce vybrala násilí v audiovizuálním průmyslu, je prvním filmem tehdy 23letého španělského režiséra Alejandra Amenábara. Angela v té chvíli ovšem ani netuší o existenci tzv. "snuff" filmů. Svět, ve kterém se nedopatřením ocitne, se před ní otevře ve chvíli, kdy je v projekční místnosti nalezen jeden z jejích profesorů - shodou okolností vedoucí její diplomové práce - mrtev. Angele se dostane do ruky kazeta s filmem, který pan profesor sledoval těsně před svou smrtí. Ve chvíli, kdy ji vkládá do videa, ještě netuší, že se stane svědkem něčeho strašnějšího, než si kdy dokázala vůbec představit. A že po stejné kazetě už pátrá někdo jiný. Někdo, pro koho je důležitější než cokoliv jiného a kdo se nebude ohlížet na nic a nikoho. Bude mít Angela dost důvtipu a duchapřítomnosti, aby unikla? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (261)

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Genialita je hezká věc, ale často kvůli ní narážím na pokažené filmové zážitky. Jeden takový nastal v případě tohoto snímku, kdy můj první a jediný podezřelý byl skutečně oním vrahem. Musel jsem tak celou dobu trpět nesmyslné chování zúčastněných postav, které přehlížely naprosto zřejmé indície a vůbec celkový scénář mi přišel děravější než cedník. Když divák vůbec přihlédne ke scénáři, tak zhruba od poloviny snímku už by ani žádný dějový zvrat nedával logický smysl. Karty byly rozdány vcelku jasně, a tak divák pouze sledoval a těšil se, kdy to krásce v hlavní roli docvakne. Moc hezky se mi na ni ovšem koukalo, protože mi zevnějškem hodně připomínala jednu osobu velmi blízkou mému srdci. Zamlouvaly se mi vcelku i zajímavé použité režisérské praktiky. Fungovala i nastavená atmosféra. Takže až na nechutnou předvidatelnost a dějové nesmysly, z nichž nevýraznější a nejvíce do očí bijící je rozhodně "skrýš" filmů zachycující vraždy na škole volně přístupná z tamní knihovny. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Největším tahákem tohohle thrilleru pro mě bylo jméno 'Ana Torrent'. Moje nejoblíbenější dětská herečka (El espíritu de la colmena, Cría cuervos) si ovšem tentokrát zahrála v trochu jiném žánru... Chtěl jsem být objektivní a hodnotit tenhle film s přihlédnutím k jeho stáří (skoro 20let), ale nedokážu se ubránit kritice za tu spoustu šablonovitých klišé... Třeba když Ángela na prvním útěku před Boscem opustí univerzitní chodby plné lidí a běží kamsi do sklepních katakomb. A vysportovaný frajer je nejdřív deset metrů za ní, aby na ni za chvíli ztrácel už několik vteřin, i přes její lomcování klikami, bloudění a pády... Nebo scéna s Chemou a sirkami v podzemí - šel by opravdu někdo v téhle situaci (poloprázdná krabička sirek) rychlostí 1 sirka na pár metrů? A spousta jiných podobných momentů. A to ani nemluvím o obligátním 'nepochopitelném chování postav'. Takovéhle debilizování diváka mě fakt unavuje; užívám si hloupá klišé třeba v prvoplánově hloupých vyvražďovačkách, ale v "seriózním" thrilleru mi vadí. A navíc ta praštěná zápletka (sklad a střižna snuff filmů je kdesi ve sklepě univerzity, kde se doličný materiál válí v nějaké komoře v papírových krabicích). A dál - obě dvě filmové mrtvoly jsou asi těmi nejmizerněji zahranými filmovými mrtvolami jaké jsem viděl (obě se totiž evidentně hýbají). Zkrátka Tesis na mě působí příšerně amatérsky a zastarale, jsem už holt zmlsaný novodobou španělskou produkcí. Slabé tři. ()

Reklama

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Nebýt určitých lidí, tak bych tento snímek neviděl. Od začátku filmu jsem si říkal, že bych chtěl vidět tu kazetu, kde mučí dívku, ale stačilo výkřiky a už jsem čekal kdy ta hrůza zmizí. Naštěstí Amenábar ví, kdy a co má skončit. Hudby vyníkající, hlavně, když se mění při pohledech herců. Násilný člověk - násilná hudba, milý člověk - milá hudba. Film v člověku dokáže vzbudit strach, hlavně tmavém bluďišti se sirkami. Očekáváte co se stane a snažíte se strach potlačit, ale to se vám jen tak nepodaří. Stále budete měniť tušení, kdo je vrah a to se mi na tom líbí. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Španielsky snímok, ktorý ma ozaj majstrovsky oklamal svojim telom, že scenár sa čoraz viac utápa vo svojej malichernosti, až pokým nezachádza do klasického - ad absurdum ! Tak som vnímal všetkých v tomto nepríliš zaujímavom filme, s výnimkou úplne záverečnej filmovej vsuvky TV. správ, ktoré sa chystali odvysielať jednu reportáž, sa jedná o obyčajné podprahové sklamanie ! Neviem, či sa mi to iba zdá, ale po celý čas som bol zavalený výraznou amatérskosťou, ktorou ma Alejandro vôbec nešetril, postavy sú extrémne nevýrazné, a to ešte nehovoriac, že Ana Torrent sa sem bohvieako nehodí ! Zo všetkých postáv je určite najzaujímavejšou Bosco Herranz, ktorá je obalená rúškom tajomstva, ale aj pálavou hlúposti, do očí bijúcou, že to normálne bolí ! S tématikou SNUFF má istoistne napadá lepšia voľba v podobe Michaela Hanekeho z roku 1992, s názvom : Bennyho video, alebo americký film s Nicolasom Cageom - 8MM, z roku 1999, ktoré sú v podstate vhodnejšou príležitosťou pochopiť hlavnú myšlienku toho, ako premýšľajú dotyční jedinci, podieľajúci sa na takýchto ohavných zverstvách !!! ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

„Začneme tím, že tě budu nějakou dobu mlátit. Do hlavy. Když ztratíš vědomí, počkám, až se probereš. Potom ti odřežu ruce a nohy. Pak tě zohavím. Ale ještě nevím jak. Tyhle věci improvizuju za pochodu. Když ti například uřežu ruku, možná, že ti ji dám na hlavu. Jako čelenku. Tyhle prasečinky jsou rajcovní.“ Po takřka fantastněmagoristickém Videodromu a zbytečně sterilních a uhlazených 8mm asi nejlepší film o násilnickém snuff fenoménu, co jsem viděl. Celkově slušná práce, zajímavá poutavá, napínavá, znepokojující, brnkající na nervy. Zajímavý námět, dobré herecké výkony s výraznými a příjemnými (i těmi zápornými) postavami. Navíc, herec hrajícího Bosca vypadá jako mladý Benicio del Toro a má přesně ty jeho neobyčejně poutavé a uhrančivé oči. Film však má i několik stinných stránek, kvůli nimž jsem byl nucen hodnocení trochu snížit – až moc zbytečně přepálenou stopáž (zkrátit film tak o 20 minut, vypustit nudnější a ukecanější pasáže, dojem by byl mnohem intenzívnější), s čímž se pojí i druhé negativum. Napětí a atmosféra filmu strašně kolísá, po scénách, kdy jsem byl napjatý jak struna a bylo mi zcela jasné, proč si tento film zaslouží i žánrovou nálepku hororu, často přicházely pasáže, které vybudovanou atmosféru napětí zbytečně moc rozptylovavy (často až do ztracena), všechno to muselo být budováno zase znovu a já si říkal, proč že se o tom mluví i jako o hororu?. 3,5* ()

Galerie (17)

Zajímavosti (12)

  • Film Diplomová práce byl nominován na 8 cen Goya. Získal jich nakonec 7: za nejlepší film, nejlepší začátečnickou režii („Mejor dirección novel“ - Alejandro Amenábar), nejlepší herecký objev v mužské kategorii (Fele Martínez), nejlepší původní scénář (Alejandro Amenábar), nejlepší produkci (Carlos Bernases), nejlepší střih (Mª Elena Sainz de Rozas) a nejlepší zvuk. (Estrecha)
  • Když Angela pročítá seznam kupců hledaného typu kamery, v seznamu figuruje i jméno režiséra filmu Alejandro Amenábara. (Fingon)

Reklama

Reklama