Reklama

Reklama

Neutečeš

  • USA It Follows (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Devatenáctiletá Jay se po příjemné chvilce na zadní sedačce auta se sympatickým mladíkem ocitne svázaná v opuštěné továrně. A mladík ji zpovzdálí opatrně pozoruje. Čeká na okamžik, kdy se objeví démoni. Na okamžik, kdy to pro něj celé skončí a pro ni naopak začne. Nekonečná noční můra. Tyto až příliš reálné přízraky jsou součástí prokletí, které si jeho oběti předávají sexem jako štafetový kolík. A pro Jay původně slibný večer nakonec skončí tím nejhorším možným způsobem. Její milenec ji uprostřed ulice vyhodí svázanou a polonahou z auta a navíc od něj převzala kletbu spojenou s pronásledováním a útoky přízraků, které s ní od této chvíle budou na každém kroku. Její život se smrskne na nekonečný a všudypřítomný strach, před kterým nemá kam uniknout. Jay se svých zjevení může zbavit jedině tak, že je předá někomu dalšímu. Podaří se jí uniknout? (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (637)

ORIN 

všechny recenze uživatele

Ačkoli se to na první pohled nemusí zdát, Mitchellův druhý film má nemálo společného s jeho režijním debutem. Například v rámci čtení implicitních významů, kdy se hrdinové obou filmů snaží zpomalit či zcela zastavit proces dospívání, respektive snaží se dospělosti do poslední chvíle vyhnout stejně jako zodpovědnosti, ale ta je následuje všude, kam se pohnou. Zároveň a trochu navzdory ale chtějí být svobodní, chtěji svůj život ovládat a chtějí najít toho pravého, který je bude milovat - jak jinak si vyložit opětovnou, téměř totální absenci rodičovského prvku. Převládá maloměstský až metafyzický feeling především při častých záběrech z jízdy automobilem, při snímání jednotlivých budov, domů a obydlí podbarvených originálním a v zásadě dominantním hudebním doprovodem. Doprovodem dokonce natolik dominantním, stylotvorným a odlišitelným, až vyvstává otázka, zda by film dokázal fungovat (alespoň částečně) i bez něj. ()

JAn 

všechny recenze uživatele

Označení originální mi v případě It Follows přijde hodně přehnané. Mitchell za doprovodu neutichající osmdesátkové elektroniky pouze rafinovaně spojuje carpenterovské narušení poklidného amerického předměstí znepokojivou všudypřítomností bubáka s rozrůstající se mytologií Slender Mana a principem „infekce“, nacházejícím svou inspiraci ve frančíze Ringu. Nic víc. Přesto však dokáže udržet neutichající napětí a působivou atmosféru, zabalenou do podmanivého vizuálního hávu, který překvapuje dynamickou prací s kamerou a dokonalou inscenací a je natolik opojný, že je mu divák ochotný odpustit veškeré úvodní neduhy i přestřelené digitální paskvily. A přinejmenším příjemné je i ono pomrknutí zpět, na léta dávno minulá, kdy filmový horor varoval mládež před nebezpečím neuváženého sexu. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Halloween pro 21. století. Na rozdíl od Carpenterova majstrštyku nepřichází Mitchell takřka s ničím výrazně novým a ozvláštňujícím, protože síla a půvab It Follows spočívá především v návratu k rozvážným staromilským žánrovám - není třeba generovat úchvatné cool zabijáky a útočit na diváka stylistickými exhibicemi, stačí zvýraznit nejpřirozenější lidské potřeby a znervózňovat samou předtuchou, že kruhově rozebíraný prostor naruší neodbytný tajemný vetřelec. Výborně obsazená a moc hezká Maika Monroe, skvělá retro muzika a dostatek tvůrčí uvědomělosti, díky níž se jednak může budovat vtahující filmový prostor bez konkrétního časového vymezení (retro automobily například vypovídají o 80. letech, zatímco oblečení a design domů se skoro nijak neliší od současnosti), jednak se formálně nevybočuje od hororové 'slasher' roviny k rozměrnějším myšlenkovým liniím, které přitom chytrá premisa atakuje. V závěru bych sice přitvrdil, ale zase se zachovává soudržnost a nejednoznačnost. 85% a pátá hvězda už jen za to, že žádný jiný horor z celé dekády si ji asi nezasloužil více. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Nejzajímavější na Neutečeš je ústřední monstrum, které vlastně není až tak děsivé. Znepokojivé ale na něm je, že je to "padouch", před kterým nelze utéct - můžete utíkat, ale ono vás to pořád pronásleduje. Což je něco, z čeho můžete mít husí kůži. Film také nabízí zajímavý pohled na sex. Za prvé - prokletí/monstrum se předává souloží stejně jako sexuálně přenosné nemoci. Za druhé - sex tu není ukázaný jako něco pozitivního, ale jako přestředek k dosažení něčeho (zbavení se monstra). Za třetí - ani jedna ze sexuální scén není sexy, vlastně jsou spíš depresivní. Neutečeš vás zkrátka na prostor se zamyslet. Chce varovat před nezávazným sexem? Jedná se o komentář o tom, že pro všechny z nás si pomalu, ale jistě jde smrt? To je na vás. Já osobně mám problém v tom, že postavy tu nejsou moc sympatické ani zajímavé. A o monstru se vlastně nic nedozvíme, což pro mě oslabuje základní vyznění filmu. 60 % ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Na jinak velmi zdařilém hororu s perfektně dávkovanou atmosférou nenaštve nic víc, než když si hlavní hrdinové navzájem idiotsky nehlídají záda. A občas pro jistotu zapomenou přemýšlet, protože... horor? Mitchell je borec a bát se budete často a hodně, pachuť mnoha trestuhodně nedotažených scének však po projekci zůstává až příliš dlouho na patře... ()

Galerie (49)

Zajímavosti (9)

  • Koncept filmu vychádza z opakujúcej sa nočnej mory, ktorú mal režisér (David Robert Mitchell). Ten tvrdí, že niekto sa k nemu neustále pomaly približoval. (Pat.Ko)
  • Kino, v kterém se ocitá dívka s přítelem na začátku, je Redford Theatre – historické kino v japonském stylu s plně funkčními varhany značky Wurlitzer. Kino se nachází na adrese: 17360 Lahser Road, Detroit, MI 48219, United States. Premiéru zde měl i film Lesní duch (1981). (MrPierc)
  • Rich Vreeland, ktorý zložil soundtrack k filmu, si zahral hlásateľa na škole, kde Jay pátra po Hughovi. (Marceloo)

Související novinky

Čeká nás várka hororových pokračování

Čeká nás várka hororových pokračování

02.11.2023

Jak nám letos ukázalo třeba australské Mluv se mnou, americké Smrtelné zlo: Probuzení nebo v současnosti v kinech i na streamu čerstvě úřadující snímek Pět nocí u Freddyho, hororovým filmům s nízkým… (více)

Kdo vyhrál první filmové ceny za rok 2015?

Kdo vyhrál první filmové ceny za rok 2015?

02.12.2015

Oscarová sezóna pomalu začíná a jako tradičně se o první důležitá ocenění postarali pánové z National Board of Review. Tohle recenzentské sdružení potvrdilo, že nový Šílený Max nezasáhne jen do… (více)

Reklama

Reklama