Reklama

Reklama

Neutečeš

  • USA It Follows (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Devatenáctiletá Jay se po příjemné chvilce na zadní sedačce auta se sympatickým mladíkem ocitne svázaná v opuštěné továrně. A mladík ji zpovzdálí opatrně pozoruje. Čeká na okamžik, kdy se objeví démoni. Na okamžik, kdy to pro něj celé skončí a pro ni naopak začne. Nekonečná noční můra. Tyto až příliš reálné přízraky jsou součástí prokletí, které si jeho oběti předávají sexem jako štafetový kolík. A pro Jay původně slibný večer nakonec skončí tím nejhorším možným způsobem. Její milenec ji uprostřed ulice vyhodí svázanou a polonahou z auta a navíc od něj převzala kletbu spojenou s pronásledováním a útoky přízraků, které s ní od této chvíle budou na každém kroku. Její život se smrskne na nekonečný a všudypřítomný strach, před kterým nemá kam uniknout. Jay se svých zjevení může zbavit jedině tak, že je předá někomu dalšímu. Podaří se jí uniknout? (Cinemart)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (638)

Eliott 

všechny recenze uživatele

Jeden z mých nejoblíbenějších hororů, nad jehož tématikou jsem se nejednou zamýšlel a polemizoval tak, jaké by to asi bylo mít podobnou bytost v patách. Obzvláště zajímavé mi připadají návrhy, jak se podoného monstra zbavit a v případě odmítnutí předat štafetu (ať už z jakéhokoli důvodu), by mne zajímaly případné rozvrhy cesty po světě. Tak daleko však film nezacházel. Dlouhá léta jsem v očekávání vyhlížel jedničku, až nakonec vyšlo alespoň něco velmi podobné: Smile. Asi začínám být nenasytný, neboť jsem to shlédl teprve včera a již se těším na volné pokračování něčeho dalšího na tento způsob. 80% (Edit: 07.11.22) ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Nebál jsem se vůbec a v hlavě mě rotovaly všelijaké plány. Třeba ONA se měla vyspat s NÍM. ON pak s tou DRUHOU HOLKOU a ta by to předala zase zpátky tomu PRVNÍMU KLUKOVI. Tím by docela zmátli tajemné zlo. Druhý plán byl sednout na letadlo a letět na druhou stranu USA, při tempu kdy se zlo pohybovalo asi půl metru za sekundu by nebyl problém, tam strávit asi 10 let a jakmile by se zlo objevilo na prahu dveří, stačilo si chytit taxík a letět třeba zase zpátky. Takhle to udělat za život 4x a 5x a mám pohodu. Anebo v případě nouze pendlovat mezi Londýnem a Tokiem. Ty přesuny by pak stačily dva. Herci poměrně hrozní. Nápad zpočátku solidní. Poté už spíše otravný. Dvě napínavější scény nic neřeší. 30% ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Překvapivě skvělá věc, která mě strašně bavila. A to především díky naprosto geniálnímu soundtracku - muzika u tohoto filmu od Disasterpeace je virtuózní libovka, která celý film pozvedá na jiný level. Kvalitní obsazení, kamera a scénář se postarají o zbytek. Film nejde cestou klasických lekaček, postupného vyvražďování nebo hektolitrů krve - mnohem spíše buduje po celou dobu vynikající atmosféru, notně podpořenou skvěle zvolenými lokacemi pochmurného Detroitu (och, poté, co se z tohoto bývalého centra automobilového průmyslu stalo město duchů, má zřejmě ještě na dlouho o zájem filmařů postaráno, viz třeba Jarmuschův poslední film PŘEŽIJÍ JEN MILENCI, natáčený tamtéž). Pokud mám něco na dobrých hororech rád, pak je to jejich schopnost dosazovat důvěrně známé věci do jiného kontextu, a vytvářet tím v člověku pocit strachu - nikdy bych třeba nevěřil, že se můžu bát toho, když proti mně pomalu jde v ústrety nahatá ženská. A voilà, vážně to funguje :-) (A což teprve nahatý chlap na střeše! Ještě teď mi běhá mráz po zádech, brr). Závěrečná sekvence u bazénu sice trochu stáhne dojem dolů, ale při finálním vyústění je vše zapomenuto - tenhle film se prostě povedl. (Nejen) fandům hororů vřele doporučuji. UPDATE: 16. 01. 2017 - Na druhé zhlédnutí mě to sice už tak nebavilo, ale i tak jsem si to celkem užil. A hlavou se mi honily různé otázky - mrzí mě, že ve filmu není například řečeno, kde se "prokletí" vzalo (kdo byl tím zcela prvním) a zda se ho lze zbavit pouze "dobrovolným" sexem, nebo i znásilněním. Každopádně soundtrack je prostě velká libovka a už kvůli němu bych tenhle film vzal kdykoli na milost. ()

tron 

všechny recenze uživatele

V rokoch 2014 a 2016 vznikli dva realistické, ponuré, drsné a temné horory odohrávajúce sa v Detroite. V r. 2016 to bol Alvarezov drastický Muž v temnote a o dva roky skôr Neutečieš Davida Roberta Mitchella. Dej bol síce umiestnený do súčasnosti, avšak najväčšie mesto štátu Michigan v nich vyzeralo ako z post-apokalyptickej budúcnosti, kedy smrť striehne za každým rohom. Depresia. Dezilúzia. Neľahké sociálne podmienky. Poloprázdne ulice, plné odpadkov. Občas okolo prejde bezdomovec, v lepšom prípade nadrogovaná prostitútka. Všetko sa rozpadáva. Dávno opustené sú nieže budovy, ale celé ulice a dokonca štvrte. V nich akoby sa zastavil čas. Možno v 90. rokoch. Možno ešte dávnejšie. Všetko chátra, hnije, rozpadáva sa. Znepokojivé to vyzerá už v centre, v školách a v o čosi lepšie situovaných rodinách (nie, že by takých bolo veľa), nieto v okrajových štvrtiach, kde domy zívajú prázdnotou, prípadne sa stali dočasným azylom pre podozrivé živly s nulovou budúcnosťou. Na dobrej nálade nepridá ani situovanie do ponurej jesene. Ulice sú plné popadaného, mokrého lístia, skoro sa stmieva a zamračená obloha visí nízko nad svetom. A do toho hrá echt osemdesiatková muzika. „Oddychová“ pasáž z pláže je ešte zlovestnejšia, ako „exotická“ pláž v Zemeckisovom Stroskotancovi. Zďaleka najznepokojujúcejšie je, že obete iba utekajú. Ani im nenapadne nezávideniahodnú situáciu riešiť. Nevidia žiadne východisko, nijaké svetlo na konci tunela. Vopred to vzdávajú, rezignujú a iba odďaľujú svoju vlastnú smrť. Zaujímavé je i zobrazenie tínedžerov ako jedincov so sexuálnym životom. Na atmosfére odcudzenia má vplyv tiež to, že si „deti“ žijú akoby oddelene od dospelých, čo je strašne mrazivé. Sú v tom sami, v dobrom, ale aj v zlom. Nikto sa o nich nezaujíma. Kasting je fajn, jednotlivým členom držíme palce, sú to starí známi (napriek nízkemu veku), ktorí držia pri sebe i v zlých životných okamihoch. Neprajeme si, aby niekto umrel. Ale sme v horore. Umrie. Príjemným prekvapením však je, že napokon to nie je až taká mohutná vyvražďovačka, ako by ste možno čakali, ale atmosférický horor. Tempo rozprávania je pomalé, ale nie zaspaté; akonáhle by hrozila stagnácia, prídu na scénu „oni“. A hoci ma po maskérskej stránke neuchvátili (možno to bol zámer?), napriek tomu majú čo-to do seba. Zaujímavé sú pravidlá urban legend: „ich“ vidia nielen „infikovaní“, ale aj tí, ktorí "chorobu“ prekonali. A pre tých, ktorí nemali sex, sú neviditeľní. Ani to, že „kliatbu“ prenesiete na niekoho iného ale  ešte automaticky neznamená, že ste z toho vonku; pokojne sa to k vám môže vrátiť, ak to zabije toho, na koho ste to preniesli. Tým pádom ste opäť na rade (ešte stíhate?). Napriek veku hrdinov dospelý, rozvážny horor (možno až príliš). Depresívne pôsobí tiež to, že všetci sa len poflakujú, nemajú čo robiť, do školy viac nechodia, než chodia, matkám a otcom sú ľahostajní a už v tak mladom veku rezignovali na život. Monštrá si idú priamočiaro za svojím, pripomínajúc starých, klasických (napr. Romerových) zombies: kráčajú pomaly, ale bez prestávky a skôr alebo neskôr vás dostanú, lebo na rozdiel od nich musíte spať, oddychovať, dochádzajú vám sily a napokon to proste vzdáte. Postupné rozpletanie mrazivej mestskej legendy, ktorú si predávajú jednotliví puberťáci (a jeden druhého infikujú ako keby to bolo AIDS) má tiež niečo do seba, i keď sa musím priznať, že aj keď som to videl viackrát, niektoré veci mi stále nedocvakli resp. nedávajú zmysel (scéna s bazénom fajn, ale... čo tým vlastne chceli docieliť?). SPOILERY Niekedy strelou do „prízraku“ prízrak vyradíte z hry na dve sekundy, inokedy ho dalo by sa povedať zabijete. Sklamalo ma, že sa nedozvieme, ako sa to celé začalo. Mnohým sa práve táto zahmlenosť bude páčiť, ale mne to pripadalo ako keby niekto natočil film o Titanicu a neukázal jeho potopenie. Prečo to Jay „nepredala“ ďalej niekomu cudziemu? Alebo to predala na lodi? Čo vlastne tá scéna mala znamenať? To ju tam mali traja naraz? Alebo k lodi ani nedoplávala? Aký význam potom tá pasáž mala? Prečo hrdinke „duchovia“ dávajú také ohromujúce náskoky, keď už ju raz začali prenasledovať? Prečo sa v jednej scéne zjavuje viacero prízrakov naraz a inokedy iba jeden? Prečo „to“ Greg neposlal ďalej? Alebo poslal (viď. scéna z nemocničnej kantíny)? Prečo prízraky občas útočili aj na neinfikovaných a inokedy nie? A to s Gregovou matkou som nepochopil vôbec. Keď neodpovedanie na tieto otázky nikomu nevadí, obdivujem jeho benevolentnosť. SPOILERY () (méně) (více)

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Ne, neutečeš. Úvodní půlhodina je snad tím nejlepším, co se za posledních deset let na hororovém poli urodilo (a že se toho rodí požehnaně) - zbytek už je poněkud slabší, nicméně pořád TO tam bylo. Především úžasně bezvýchodný pocit, neboť kletby se dá zbavit jediným způsobem (a fakt moc doufám, že nepřijdou okázale debilní pokračování, jež z mytologie udělají tradičně nesmyslný maglajz) a ten rozhodně není žádným způsobem definitivní. Velkým tahákem je kamera, jejíž pátravě pomalé pohyby jsou přímo úměrné zvolenému tématu a pak také hudba, dokonale umocňující jinak minimalistické strašení (viz úvodní scéna, případně školní "honička"). ()

Galerie (49)

Zajímavosti (9)

  • Koncept filmu vychádza z opakujúcej sa nočnej mory, ktorú mal režisér (David Robert Mitchell). Ten tvrdí, že niekto sa k nemu neustále pomaly približoval. (Pat.Ko)
  • Rich Vreeland, ktorý zložil soundtrack k filmu, si zahral hlásateľa na škole, kde Jay pátra po Hughovi. (Marceloo)

Související novinky

Čeká nás várka hororových pokračování

Čeká nás várka hororových pokračování

02.11.2023

Jak nám letos ukázalo třeba australské Mluv se mnou, americké Smrtelné zlo: Probuzení nebo v současnosti v kinech i na streamu čerstvě úřadující snímek Pět nocí u Freddyho, hororovým filmům s nízkým… (více)

Kdo vyhrál první filmové ceny za rok 2015?

Kdo vyhrál první filmové ceny za rok 2015?

02.12.2015

Oscarová sezóna pomalu začíná a jako tradičně se o první důležitá ocenění postarali pánové z National Board of Review. Tohle recenzentské sdružení potvrdilo, že nový Šílený Max nezasáhne jen do… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno