VOD (1)
Série(2) / Epizody(18)
Obsahy(1)
Neo-noir fantasy seriál. Na kontinentu zvaném Tirnanoc žily víly. V mnohém byly podobné lidem, ale měly křídla a uměly létat. Poté, co o jejich zemi svedly válku dvě mocné země, pokusila se většina z nich uprchnout do země, která válku prohrála - Republiky Burgue. V hlavním městě této země vykonávají s ostatními nelidskými rasami převážně podřadné práce, stále je to však lepší, než život v okupovaném světě. Jednou z těch, která prchá (a současně organizuje útěk ostatních), je Vignette Stonemoss (Cara Delevingne). Kdysi měla vztah s burgueským vojákem jménem Philo (Orlando Bloom). Domnívá se, že je mrtev, on však žije, je policistou a snaží se vyšetřit sérii krvavých vražd, které v hlavním městě kdosi páchá. (Jirka_Šč)
(více)Videa (7)
Recenze (107)
Ripper Street s migranty. Uprchlící jsou v tomto případě "pohádkové" bytosti. Jenže pohádkové kouzlo i skutečný fantasy rozměr to postrádá, stejně jako uvěřitelný svět. A na politickou/sociální/humanistickou paralelu náladu nemám, i když už vím, jak se chovají víly při orgasmu (nebo aspoň ty, co jej předstírají v bordelu). ()
Cara Delevigne ako víla? To už radšej nočná mora z Elm Street. Aj súložiaci Blumák vo vzduchu ochkajúci v polohe levitujem je tiež len zbytočnou vsuvkou do fantazijného sveta, ktorý sa zvláštne prispôsobil novodobej korektnosti, kde pseudo rasové odbočky v období priemyselnej revolúcie pôsobia ako komín parného stroja zastrčený rovno do oblasti, kde nohy strácajú pekné meno. ()
Ďalší seriál, podobne ako napríklad Fremvandrerne (2019), ktorý si za námet svojej nosnej kostry príbehu vzal aktuálny problém migrácie. Len si išiel svojou vlastnou cestičkou - máme tu fantazijný svet veľmi pripomínajúci dobovú Prahu z 19. st., s pochmúrnymi temnými uličkami, v ktorých na vás číhajú všelijaké čudá - od lietajúcich víl, panov (napol cap napol človek), kentaurov až po škriatkov a čo ja viem čoho ešte. Dohromady to vydalo na celkom slušný obrázok fantasy sveta, ktorý umocňovala aj pekná kamera a výprava. Príbeh síce miestami škrípal, ale na druhú stranu je tu množstvo zaujímavých situácií spojených s krimi pátraním a pár dobrých gore záberov. Hlavný páchateľ bol síce od istého času, jasný, no našťastie to k záveru začalo naberať slušné obrátky. Som veľmi zvedavý čo autori vymyslia do druhej série. Slušný nadpriemer. 80/100 ()
Velmi silné 4*. Píšu obsah. ■ Mimo něj: Carnival Row není tak cynické, jako kdyby to tvořilo HBO, má to však velmi zajímavé prostředí. Opticky to vypadá jako neo-viktoriánský industriální přelom 19. a 20. století ve fantasy světě. Ušmudlané zemité barvy, starý vzhled. Stále se používají kočáry, elektřina už existuje jako luxusní novinka. Víly pracují v bordelu, faunové jsou sluhy. Do toho vykuchané mrtvoly s vnitřnostmi po celé scéně a dvojice detektiv-víla se společnou minulostí a mnoha nevyslovenými tajemstvími. Bohatý faun, který se nastěhoval do nóbl čtvrti, rozmazlená, nafoukaná dědička se starším bratrem, kancléř, který má starosti se ženou, synem a politickou opozicí. Neo-noir, který diváky polarizuje - stačí se podívat na zdejší hodnocení. ■ Trailer https://www.youtube.com/watch?v=369LHB9N-Ro ()
Po shlédnutí druhé série musím jednu hvězdičku ubrat. Né snad, že by byla druhá série horší, než první. Popravdě bych řekl, že je kvalitativně dost srovnatelná. Herci hrají pořád výborně. Prim ovšem pořád hraje Orlandův Rycroft Philostrate, který to opět celé táhne na svých bedrech. Vizuál je naprosto skvělý, akce dobře natočená, ale po stránce děje se to opět hrozně táhne a nikam moc se to neposouvá. Když potom v půlce série utnou smrtí několika postav linku, které byla věnována většina stopáže, aniž by jejich dějové linky k něčemu vedli, jsem si začal říkat k čemu to celé vlastně bylo. Zkrátka seriál mě ani trošku nepřesvědčil, že by se to celé nedalo odvyprávět v jednom maximálně ve dvou filmech. Případně potom v jedné minisérii. 3* 60% ()
Galerie (104)
Photo © Amazon Studios
Zajímavosti (13)
- Scéna nakládání vojenského materiálu do železničních vagónů se natáčela v železničním depu v Turnově, a to konkrétně v pátek 28. 2. 2020. (Yardak)
- Orlando Bloom se nechal slyšet, že pro něj nebylo příjemné natáčet milostnou scénu s Carou Delevingne. (Duoscop)
- Proměna Davida Gyasiho do podoby pucka Agreuse trvala zhruba 3–5 hodin. (NiWi)
Reklama