Reklama

Reklama

Bídníci

(seriál)
  • Francie Les Misérables (více)

Epizody(4)

Obsahy(1)

Osudy Jeana Valjeana patří mezi ty příběhy, které se nám nikdy neomrzí a které budeme vždy vděčně přijímat v nové a nové podobě. Bídníci patří mezi ty příběhy, které každá generace francouzských tvůrců pokládá za výzvu. Zatím poslední filmové zpracování vzniklo v koprodukci pěti států a najdeme pod ním podepsány tvůrce úspěšného přepisu Monte Christa: režisérku Josée Dayanovou, scenáristu Didiera Decoina a Gérarda Depardieua tedy 3D, jak toto úspěšné trio nazývá občas francouzský tisk. Pozornému divákovi neunikne, že se mnohé scény natáčely v Čechách a že se v epizodních rolích objeví i naši herci. Román Bídníci (Ubožáci) psal Victor Hugo po celá desetiletí a dokončil jej až v exilu. Příběh Jeana Valjeana, který uprchl z galejí, kam byl odsouzen za krádež chleba, koncipoval Hugo v pěti dílech. Žádný jeho román nedosáhl tak bouřlivého bezprostředního ohlasu jako právě Bídníci. Na jednotlivé svazky čekaly před jejich vydáním v Bruselu a v Paříži zástupci knihkupců a čtenářů snad ze všech čtoucích vrstev obyvatelstva. Jen v samotné Paříži jich bylo v několika dnech rozebráno na 48 000 výtisků a román byl okamžitě překládán do světových jazyků. Záhy se objevovaly i dramatizace a film počítá adaptace již na desítky. Muzikálové zpracování přitáhlo miliony diváků nejen v Evropě. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (125)

Kotsour 

všechny recenze uživatele

Mou totální nasranost ze zprznění tohoto díla umírnil čtvrtý díl, takže jsem nakonec schopen napsat ještě celkem mírný komentář. Již první minuty daly vědět, že film (filmy) bude mít celkem hezkou výpravu, ale absolutně nefungující atmosféru a strojené scény s topornými herci - a to je hvězdně obsazen. Scény typu umírající Fantiny, kdy je to nejen špatně zahrané, ale navíc víceméně jen tak mimoděk vsazené do děje bez jakéhokoli pozastavení se nad tak významnou událostí, jsou zářným příkladem a jen ilustrují neschopnost Dayana citlivě podat tak silný příběh. Skoky v čase divák nemá šanci postřehnout, jsou neumně vysvětlené a nešetrně rozbíjí kontinuitu děje. Postavy se v krizových situacích chovají toporně a uměle, záporné postavy jsou až komicky úsměvné (Thenardier), Fantina odevzdaně pitomá a nezachraňuje to ani Depardieu, který se do role absolutně nehodí, ani Malkovich (Javert), který je sice správně slizký, ale za celé čtyři díly neprotáhne o píď jinak ksicht a postava působí spíše jako chodící socha. Nejvíce komické scény jsou již zmíněná smrt Fantiny, pasáže s Thenardierovými, Cossettina imbecilní naivita, Valjeanova neschopnost otevřít hubu (což by v mnoha situacích ve filmu úplně změnilo děj a zjednodušilo situaci, namísto aby musel dále útrpně snášet svůj trpký osud - zde se autoři museli držet knižní předlohy, tak proč to ale kurva točej tak debilně?), boje o barikády (běhající, střílející a umírající vojáci - to bylo myšleno vážně?) a mohl bych pokračovat ještě dlouho, např. akční Valjean "běžící" se zbraní v ruce, no jak z grotesky. Do toho mě úplně vytáčely situace typu umírající Mario (mimochodem asi ekonomický imigrant, či jak se tam ten opálenej týpek vyloupnul), který ale vlastně žije, jenže to nikdo neřekne nahlas, protože Baron prostě tvrdí, že už je mrtvej a tak všichni čuměj a nechaj ho chcípat. No slušnej výmaz - postavy jsou jednoduše úplně nepřirozené a nechutně neprofesionální. Celkem slušná výprava a hvězdné obsazení vůbec neodpovídá tomu, jak celé kvarteto dílů nakonec vyzní. Poslední díl ale přece jen zanechal trochu emocí, a tak musím dát alespoň ty dvě hvězdy. Doufám, že vzhledem k síle tématu narazím na mnohem, mnohem lepší zpracování. Vím, že tohle si už nikdy nepustím, takže těch několik GB dat směle mažu, aby nezabíraly místo. ()

Kolárek 

všechny recenze uživatele

Jen dvě hvězdy se možná můžou zdát jako velmi přísné hodnocení, ale mě zde prostě vadí hodně věcí. Předně je to velká rozplizlost, nevěrohodné dialogy ( na vině je nejspíš i dabing ) a pro tento film špatně vybraní herci ( obě hlavní role). Líbili se mi zde jen Clavier, Asia Argento a Charlotte Gainsbourg. ()

Reklama

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Francúzsky spisovateľ Victor Hugo napísal v roku 1865 román "Bedári" (Les Misérables). Tento strhujúci príbeh o bývalom galejníkovi Jeanovii Valjeanovi, ktorý sa chce očistiť od svojej minulosti sa stal svetovým bestsellerom a uznávanou literárnou klasikou. Je to skvelé, pútavé čítanie. Bolo natočených aj viacero filmových adaptácii. Jednou z tých dosť podarených je koprodukčná štvordielná televízna séria z roku 2000. Postavu Jeana Valjeana v nej stvárnil herec Gérald Depardieu. *** ()

Parm1 

všechny recenze uživatele

Některé pasáže, hlavně první část, jsou fajn, ale jinak je to celé zbytečně dlouhé, zbytečně nudné. Pro mě je Gérard Depardieu Obelix a navždycky to tak zůstane. Komedie mu jdou, ale drama, to vážně není nic pro něj. Naopak John Malkovich a především Christian Clavier předvádí něco, co alespoň za ty 3 hvězdičky stojí, i když poslední část už jsem se nudil opravdu hodně. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Příběh propuštěného galejníka je sám o sobě tak dobrý, že jej v podstatě asi zkazit nelze a první díl byl velmi nadějný, líbil se mi.. Pak jsem ale postupně nabyla pocitu, že se začínám nudit, všechno mi bylo detailně vysvětlováno, opakováno, zdůrazňováno, až to na mě začalo působit dojmem, že mám být jako divačka ÚB. Poslední díl se mi stal utrpením, bylo to příšerně dlouhé, no a Gérard Depardieu ze mě žádné emoce nevydoloval.. Co bych ráda pochválila je výběr hereček, ať už malé či velké Cosette nebo Fantine, zamlouval se mi i značně sympatický Gavroche a co musím zmínit je herecká kreace Johna Malkoviche, jeho Javert je v tom černém kabátě téměř démonický a z jeho soustředěného pohledu doopravdy mrazí.. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (3)

  • Jan Kuželka ve filmu ztvárnil majitele kavárny, ve které začala Velká francouzská revoluce a měl mít dialogy s Johnem Malkovichem (Javert) ve francouzštině, kterých se vzhledem ke své neznalosti cizích jazyků velmi obával. Kvůli tomu, že odbory v jednu chvíli vyhlásily za pět minut konec natáčení, o ně však zásahem Josée Dayan ke své radosti přišel. (JoranProvenzano)
  • K natáčení interiérů věznice se filmaři vydali do bývalého barokního vězení v Kutné Hoře, které bylo od roku 1945 opuštěno. Vězení však již prošlo úpravou a dnes je v něm Okresní soud. Díky citlivé rekonstrukci zůstaly v objektu zachovány všechny artefakty upomínající na původní účel budovy. (sator)
  • Natáčení probíhalo v Praze, nebo také v Plasích na Plzeňsku. Svatba Cosetty (Virginie Ledoyen) a Maria (Enrico Lo Verso) byla natočena na Malostranském náměstí před kostelem sv. Mikuláše. (Lynette)

Reklama

Reklama