Režie:
James WhaleKamera:
John J. MescallHudba:
Franz WaxmanHrají:
Boris Karloff, Colin Clive, Valerie Hobson, Ernest Thesiger, Elsa Lanchester, Douglas Walton, Gavin Gordon, Una O'Connor, E.E. Clive, O.P. Heggie, Dwight Frye (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Jeden z nejpopulárnějších hororových filmů všech dob. Filmová klasika. V divácky oblíbeném a kritiky ceněném pokračování Frankensteina opět zazářil Boris Karloff v roli nešťastného monstra, které tentokrát zatouží po partnerce. Colin Clive se vrací jako přehnaně ambiciózní Dr. Frankenstein, aby svému dítěti vytvořil podobně prokletou nevěstu (Elsa Lanchesterová). Režisér původního Frankensteina, James Whale, tímto snímkem završil svou skvělou kariéru. Frankensteinova nevěsta je film, jež potěší nejen fanoušky hororu, nýbrž všechny filmové labužníky. Pokračovanie filmu FRANKENSTEIN (1931), nasledované filmom SON OF FRANKENSTEIN (1939). (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (132)
Když v roce 2002 vysílali na ČT2 kolekci universalovských hororů (pod názvem Klenoty filmové hrůzy), podařilo se mi shlédnout pouze Frankensteinovu nevěstu. Když jsem se teď k ní po šesti letech opět vrátil, musím říct, že se mi líbila snad ještě více než tehdy a rozhodně je tento film mnohem koukatelnější než jeho první část z roku 1931. Nicméně Frankensteinova nevěsta už dnes nefunguje jako horor, ale jako regulérní psychologické drama, jehož nejpůsobivějšími scénami jsou ta v domě slepce a pak samozřejmě závěr. Karloffovi tu skvěle sekunduje postava dr. Pretoria, který je vlastně ve skutečnosti tím největším monstrem. Skvělý film. ()
Je pravdepodobné, že mnou budú pohŕdať všetci milovníci hororov, ale ja to risknem. Neobľubujem horory, najmä tie v čistej podobe. Nechápem totiž zmysel ich tvorby. A táto klasika skôr vzbudzovala môj pobavený úsmev, než obdiv. Je pravdepodobné, že Boris Karloff, na ktorom to všetko stálo a padalo, bol vo svojej dobe obdivovaným hercom. Ale ja som skôr ochotný akceptovať podobne vyzerajúcu postavu v Rodine Addamsovcov. ()
Přestože Frankensteinova nevěsta je přímým pokračováním původního Frankensteina, rozhodně se nesnaží pouze pokračovat v zajetých kolejích, ale přichází s mnohými změnami. Nemyslím tím značné množství křiku zprostředkované z velké části Unou O'Connor, která je známá svou rolí hostinské z Neviditelného muže, která sestávala především z otravného ječení. Změna je vidět především v zaměření na vývoj monstra. Zatímco v originálním Frankensteinovi je velká část filmu přípravám na oživení monstra, zde dostává Boris Karloff mnohem větši prostor nejen časově, ale i herecky. Můžeme tam sledovat příběh připomínající první roky trochu přerostlého batolete. Kromě toho se dočkáme i hudebního doprovodu, který dostal na starost tehdy ještě nepříliš známý Franz Waxman. ()
Legendární horor patří mezi vrcholy tohoto žánru a ve své době patřil mezi vrcholy filmu vůbec. Boris Karloff je ve své kreaci Frankensteina nezapomenutelný a jedinečný. Jím prezentované monstrum je daleko zapamatovatelnější, než monstrum v podání De Nira, a to i přesto, že De Niro je herecky někde úplně jinde (tím myslím že Robert je lepší). ()
Frankensteinova nevěsta nabízí o něco lepší a kvalitnější filmovou podívanou než o čtyři roky starší Frankenstein, a to zejména díky skvělému rámci, který spočívá v diskuzi mezi literárními velikány své doby "o tom, jak to bylo dál". Scéna s mini-hercemi v lahvích byla naprosto kouzelná a humorná. A ta "šílená" služka přidala celému ději ještě o něco více šťávy. Samozřejmě mimika a herecký výstup obou monster byly nezapomenutelné. Technicky a herecky povedené pokračování nesmrtelné klasiky, které mě dokázalo oslovit i dnes. ()
Galerie (126)
Zajímavosti (54)
- Roli Henryho snoubenky a pozdější ženy hraje v tomto filmu jiná herečka než v díle prvním. Zde ji ztvárnila Valerie Hobson. Té bylo v době natáčení teprve sedmnáct let. Byla tedy takřka o osmnáct let mladší než představitel Henryho Colin Clive. (DaViD´82)
- Film je již třetí spoluprací režiséra Jamese Whalea a herce Borise Karloffa. (Amroth666)
- Whale si na studiu vynutil naprostou tvůrčí volnost během natáčení. Jinak by projekt vůbec nevzal. Ovšem po prvních projekcích musel být film na základě reakcí publika výrazně předělán. Původní sestřih byl o patnáct minut delší. Spousta scén tak musela být vystřižena či zkrácena. Naopak třeba scéna v cikánském ležení byla zpětně do sestřihu zařazena ač v něm původně vůbec nebyla. (DaViD´82)
Reklama