Režie:
Dušan KleinScénář:
Dušan KleinKamera:
Jiří KadaňkaHrají:
Dagmar Havlová, Jiří Zahajský, Jan Šťastný, Pavel Trávníček, Ivan Trojan, Svatava Hubeňáková, Miroslav Vladyka, Miriam Kantorková, Vlastimil Zavřel, Petr Haničinec, Jiřina Bohdalová (více)Epizody(10)
-
Piruety smrti (E01)
-
Každej vraždí, jak umí (E02)
-
Poslední varování (E03)
-
Diskrétní vražda (E04)
-
Vrah přichází včas (E05)
-
Computer baby (E06)
-
Noční stín (E07)
-
Smrt na inzerát (E08)
-
Pravdivá lež (E09)
-
Případ konstruktivní pesimistky (E10)
Obsahy(1)
Na televizní obrazovky se vrací druhá desítka oblíbených kriminálních případů, další cyklus Hříchů, nikoliv však už pro pátera Knoxe, ale pro diváky detektivek. Režisérskou taktovku opět svírá Dušan Klein, v roli detektiva "v sukních" zasahuje Dagmar Veškrnová. Rovněž i v této sérii se diváci mohou stát detektivy "amatéry", ověřit si při rekapitulaci událostí v závěru svůj odhad a tipovat, kdo je pachatelem. (hippyman)
(více)Recenze (53)
O dost slabší pokračování Hříchy pro pátera Knoxe ovšem již bez tehdy těhotné Zlaty Adamovské s Dagmar Veškrnou tehdy ještě Havlovou, která neuměla ani hrát ani zpívat, samozřejmě chyba není jen v hlavní ženské představilce, příběhy jsou slabší i když třeba ty s komisařem Kolínem nebo ty s komisařem Nováčkem nejsou špatné, ale celkově jde spíše o podprůměr. ()
Celkem by to i slo, ale "Veškrnová" je naprosto priserna.V kazdym dilu me totalne irituje, pohledy do kamery na divaky, chytrejsi nez všichni kriminalisti a vzdycky musi poradit, protoze bez ni to proste nejde.Pribehy jako takove prumerne, v celku ok, Dasu bych zrusil.Pisnicky jsem preskakoval, to uz se vubec nedalo vydrzet. ()
Celkový nápad pořadu je rozhodně dobrý (když pominu fakt, že je vypůjčený z předchozích Hříchů) a kdyby šlo jen o pátrání, kde si divák může na základě indicií sám identifikovat vraha, klidně bych to ještě nadhodnotil. Co seriál vskutku příšerně sráží je hlavní představitelka - její křečovité zapojení do každého případu a chytrost uvažování téměř jako u Poirota, to mi silně pije krev. Štve mě i způsob, jak jsou prezentováni detektivové, kteří řeší jednotlivé případy - jsou vykresleni jako přihlouplí moulové, kteří by bez pomoci tý všetečný ženský nedotáhli do konce ani jeden jediný případ. Texty doprovodných písní nejsou zase tak špatné, ale pěvecké kvality hlavní představitelky bych označil jako nic moc, tedy spíš nic než moc. Z odvysílaných dílů se mi asi nejvíc líbil díl Smrt na inzerát, hlavně kvůli sympatické kriminalistické dvojce Skopal - Táborský. ()
Základním prvkem naprosto otřesné série detektivek je v první řadě dramaturgické provedení. Dáša pobíhající za záběry, přibíhající, když si ji jednotlivé postavy volají anebo vrcholem absurdnosti - Dáša, která vyskočí z kamery a objeví se ve studiu s diváky a pak se s Vladimírem Dlouhým zase vrací. Dáša je zkrátka postavou, která je všude a kdyby skutečně fungovala jako další postava, která se shodou okolností všude objeví, ještě by se to dalo chápat - používají to i jiné kriminálky ve světě. Takhle její zapojení působilo minimálně směšně a spíše absurdně. I jednotlivé detektivky měly slabý nádech. Ne že bych všechny pachatele uhodl, ale kolikrát se téměř hodinu nic nedělo, aby se v závěrečné desetiminutovce roztrhl pytel se zločinem i rychlým vyšetřováním zároveň. A to už nemluvím o příšerném scénáři a neposlouchatelné hudbě. Snad jen jedna skladba byla povedená. Například Zlata Adamovská alespoň uměla zpívat. Paní Dáša si měla zpěv rozhodně odpustit. Je to tak příšerné, ale tak typické pro devadesátky. Dneska by tato absurdní fraška neměla šanci projít. ()
Nastavovaná kaše původního TV seriálu „Hříchy pro pátera Knoxe“. Seriál je však ještě o stupeň horší. Celé dílko bylo scénáristicky i realizačně evidentně šito horkou jehlou po diváckém úspěchu svého předchůdce. Zápletky jsou ještě nepravděpodobnější, překombinované, nereálné až stupidní. Partnerské dvojice jsou vybrány špatně. Těžko uvěřitelný je třeba vztah dýchavičného a nezdravě vypadajícího Petra Haničince a věčně mladé Jany Švandové. Sedící-ležící poloha Kláry Doležalové u záchodové mísy je všechno možné jen ne skutečně zavražděná oběť. Spíše ráno opilcovo po probdělé noci. Dáše Veškrnové tento seriál moc nesedl a zakomponování její role do jednotlivých epizod působí naprosto nepřirozeně. Seriál se více přesunul do tak zvané vyšší společnosti. Jsme proto svědky vzájemného vyvražďování mezi jednotlivci či skupinami v nově vzniklých podnikatelských (či „taky podnikatelských“) kruzích. Už jenom ty orlické sudy a pletivo tam chybí. ()
Galerie (45)
Photo © Česká televize / Olga Svobodová
Zajímavosti (9)
- Tento díl je také zpracován v audio verzi – „Hříchy pro posluchače rozhlasu 7 – Smrt krásné manekýny“. (callix)
- Zámeček, který restituovala Lydie (Jiřina Jirásková), je ve skutečnosti zámek Líšno. (a-ja)
- Dagmar Veškrnová-Havlová nahradila postavu Zlaty Adamovské, která v té době čekala miminko se svým manželem Radkem Johnem a nemohla v pokračování hrát. (Karlos80)
Reklama