poster

Hranice života

  • USA

    Stay

  • Slovensko

    Hranice života

  • Velká Británie

    Stay

Drama / Thriller / Mysteriózní

USA, 2005, 99 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty

    Červený pruh, bílý pruh, prostřih na hnědý pruh, zopakování červeného pruhu, zelený a oranžový pruh paralelně, šedé pruhy prokládané černými, návrat k bílému pruhu, růžový pruh pouštěný ve smyčce, zelený pruh pomalu přecházející v šedý pruh, tři různé odstíny modrých pruhů, spojení fialového pruhu s černým, oranžový pruh nabarvený na hnědo. Pointa? Žlutý pruh. Hranice života je hloupá past na libovolně chytrého diváka a ne, neštve mě, že jsem ji v širším smyslu nepochopil (to bych překvapil sám sebe i pana scénáristu), naopak mi přišlo škodolibě zábavné sledovat, jak tvůrcům neustále "uniká nit". Zajímavé komentáře: Adrian, k212, mm13, Andreiko, LuckyStar, Triple H(11.2.2008)

  • petero
    *****

    Totálne prekvapenie. Že týto herci a práve režisér oskarového filmu Ples príšer (2001) natočia totálnu haluz, kde až do samého záveru netušíme o čo ide. Sam (Ewan McGregor) je psychiater ku ktorému príde mladý chalan Henry (Ryan Gosling) a oznámi mu, že na svoje 21 narodeniny sa presne o pol noci zastrelí. Prečo to chce urobiť, veď život dokáže byť tak krásny, ako hovorí Lila (Naomi Watts), bývalá Samova pacientka jeho terajšia veľká láska. Prečo Henry tvrdí že jeho rodičia sú mŕtvy, keď to vôbec nie je pravda. A pri Henryho slovách „Kto vie, aké je to tam na druhej strane?“ mi prebehli po chrbte zimomriavky, ako už dávno pri žiadnom horore. Jednotlivé scénky sú pospájané plynulými zábermi, aké sme už síce videli v pár filmoch no nie tak často aku tu. Prostredie filmu, hudba – zaznie tu napr. song z Animatrixu, a dialógy ktoré v istých častiach nedávajú zmysel a ani hlavné postavy ich nechápu, to všetko naznačuje že skutočnosť je iná, úplne iná (9.1.2006)

  • cheyene
    **

    Já se přiznám - nepochopil jsem to. V ději jsem se začal ztrácet docela brzy a moje koncentrace byla rázem ta tam, tudíž následující čas pro mě byl spíše jen sledováním hýbajících se obrázků, při kterých jsem měl občas pocit, že se začínám chytat, avšak opak byl vždy pravdou. Zaujalo mě vizuální zpracování a aranžmá scén, takže moje hodnocení - 2*. Přišlo mi to jako jeden dlouhý sen - mnoho útržků, které ráno nedávají smysl a jejich logika navždy zůstala někde v propadlišti vašeho nevědomí, plném iluzí a niterních myšlenek, na nichž by se Freud vyřádil. Hranice života evidentně není snímek pro mě, jelikož mi řádně zavařil mozek.(14.10.2010)

  • Hild
    ****

    Po vizuální stránce jde o něco neskutečně podmanivého. Byla jsem omámena hned první scénou a omámena jsem zůstala i během závěrečných titulků. Náročný snímek, který vám bude chvílemi připadat jako naprostá šílenost, jenže ten film vás zkrátka pohltí a nepustí. Každý dialog jsem doslova hltala a chtěla odhalit pointu filmu, na závěrečnou pasáž na mostě se jen tak nezapomíná. Jak tady čtu, hodně lidí to srovnává s Lynchem, ale Hranice života je mnohem přístupnější film pro diváka než takový Mulholland Drive, který jsem dodnes vůbec nepochopila. Hranice života má alespoň nějaké rozuzlení a čím víc divák nad filmem přemýšlí, tím víc mu jednotlivé části do sebe zapadnou a začnou tvořit ucelený celek, i když na plné pochopení některých scén a jejich význam to bude chtít minimálně ještě jedno zhlédnutí, tu pátou hvězdu si tedy ještě nechávám.(25.8.2012)

  • Malarkey
    ****

    Od doby kdy pacient přišel k psychiatrovi jsem nedokázal z obrazovky odtrhnout oči. Celou dobu jsem sledoval jak se děj odvíjí, abych nakonec pochopil, že je to vše jinak než se to zdá být. Konec byl naprosto geniální a já jsem ještě dlouhou dobu přemýšlel nad tím co jsem sledoval až sem si to musel pustit znova abych opravdu pochopil. Zde je potřeba sledovat každou debatu, každou větu toho co se mezi pacientem a psychiatrem odvíjí, aby jste vlastně přišli na to kam tím autoři směřovali. Spíše 4 1/2 hvězdičky.(16.7.2006)

  • - Během předprodukce na režisérské stoličce chvíli seděl David Fincher. (imro)

  • - Ve scéně, kdy se Henry obrací k lidem, kteří na něj zírají před šperkařstvím, držel kameru v ruce sám Ryan Gosling. (Morien)

  • - Spoiler: Režisér Marc Forster v rozhovoru pro server MTV.com vysvětloval, proč má Sam po celou dobu filmu příliš krátké nohavice u kalhot - to proto, že Henry ho vidí zespoda dřepícího a v takovém případě se kalhoty jeví kratší. (Morien)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace