poster

Vyvolávač deště

  • USA

    The Rainmaker

  • Slovensko

    Čarodejník

Drama / Thriller

USA, 1997, 130 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • teutates
    ***

    Mladý Matt ještě za něco stojí, je vidět tu jiskru v oku a tu vervu s kterou se vrhá do dalšího případu a snaží se uspět ve světě finančních žraloků a velkých korporací... kdo by to byl do něj řekl. Dneska? Jen starý páprda, co skáče ze střechy na střechu a nosí příčesek... jo a taky má doma 3 holky, omg. Jako čaroděj mě dejme tomu chvílemi zaujal. 7/10(2.7.2011)

  • repe
    ***

    Rozhodně zajímavý film ze soudního prostředí. Jenže výkon Damona, který měl excelovat, neboť se kolem něj točí vše, mi připadal takový, jako počáteční právnický výkon Rudyho. Roztěkaný, nervózní, ztuhlý a tak trochu nesvůj. Nemůžu si pomoct. DeVito a Voight mu zcela utekli. Coppola bez debat velmi dobře zachycuje to, jak to v právnickém světě chodí co se týče lží a podvodů, ale když přijde na samotné dialogy, co se odehrávají v soudní síni, nemají takový náboj. Jakékoli problémy ve vyslýchání jsou v podstatě záhy jednoduše vyřešeny dalšími a dalšími esy z rukávu bez žádného pořádného zvratu a nutnosti měnit taktiku. Když to porovnám s Časem zabíjet, tam to bylo o něčem jiném - z prostředí síně jste cítili jak se oběma stranám vaří mozky, aby něčím vyzráli na ty druhé. To mi tu chybělo.(23.8.2010)

  • vesper001
    *****

    K adaptacím svých oblíbených knih vždy přistupuji se skepticismem, a protože je předloha Johna Grishama v TOP10 mé literární hitparády, nedůvěra byla natolik silná, že jsem se filmu mnoho let záměrně vyhýbala. Když jsem se nakonec odhodlala, bylo to s předsevzetím, že Coppolu (alespoň v rámci komentáře) nakopnu, nebude-li výsledek chvalitebný. Navíc mě odrazovalo i obsazení – Matta Damona nemám ráda, Danny DeVito mě přímo odpuzuje a Claire Danes mi na postavu Kelly neseděla nejen vyzáží… Jistě už napjatě očekáváte na výsledek, tedy zda po skončení následovalo rituální smazání filmu z povrchu harddisku, anebo oslavné fanfáry. Ani jedno, přátelé. Mé city k Damonovi a DeVitovi se nezměnily, a obsazení Danes byla podle mě chyba - ale film je to vynikající. Spádem, atmosférou, hudebním podkladem, vydařenou sestavou vedlejších postav a především precizním zpracováním hlavních i vedlejších dějových linií bez zbytečné scénáristické invence. Beru na milost.(5.11.2012)

  • Lavran
    *****

    Přiznávám se, že pro všechny filmy, kde je hlavní postavou spravedlivý a čistý caprovský hrdina, který se neohroženě staví nepřátelskému světu (zde poměřující síly s klienty vykořisťující pojišťovnou a armádou jejích nájemních advokátů a poskoků na právnickém kolbišti), mám vyloženě slabost a nenechám si žádný takový ujít. Trochu nesmělý, vyjukaný, ale přesto odhodlaný, vytrvalý a neochvějnou etikou (srdcem) se řídící Matt Damon, který se se ctí pere s vlastním životem a ještě při tom pomáhá lidem ve svém okolí, se do role jednoho takového hodí naprosto dokonale. Samozřejmě lze vznášet námitky na nepříliš objevný příběh, ale Copollova cílevědomá a nenapadnutelná režie s pevnou strukturou, nápaditostí a nepolevujícím tempem dělá z obyčejného soudního dramatu, jakých je na každý pád veletucet, opravdu veliký a jako kšandy napínavý boj. Ke všemu dobrému ještě přičítám výtečnou kameru mého favorita Johna Tolla, vhodně zvolenou hudbu s mírně parodizujícím aroma od maestra Bernsteina, obzvláště trefný casting a sním i nezapomenutelné herecké výkony takřka všech obsazených. Velmi si cením i dvojitého zakončení (následuje malý SPOILER), v jehož druhém závěru je záměrně naoko zbořen triumfální happy end, aby mohl být vypravěčovou optikou zhodnocen vlastní přerod a objev/přijmutí ponaučení. // Přijde mi povrchní dávat pouze čtyři hvězdičky filmu, kterému nelze vytknou v podstatě nic markantního, i když do soudní síně nepřinesl žádné revoluční novum, takže se neostýchám vynést verdikt podle pětihvězdičkového precedentu.(7.2.2009)

  • Frajer42
    ***

    Friedrich Nietzsche kdysi napsal, kormě jiného, jednu moc chytrou větu: "Ten, jenž bojuje s monstry, by si měl dát pozor, aby se sám nestal monstrem." Francis Ford Coppola si ji evidentně dobře zapamatoval a vytvořil snímek, který by se touto větou dal krásně a výstižně charakterizovat. Rainmaker je snímek, který vás zpočátku zřejmě vhrne do víru obrovského nudění se. Hodinku se neděje zhola nic a nesympatický Mattík řeší jednu triviálnost za druhou. Z nudného opojení mě spolehlivě vytrhl soudní proces, který byl zcela delikátní. Filmy, kde se snaží jeden člověk stát za pravdou za každou cenu a ani na vteřinku nezaváhá, když má možnost vrhnout se hlavou proti mnohem mocnějšímu až pekelnému bezpráví, určitě mají potenciál chytit muže za koule a ženy za...ani vlastně nevím, zda ženy podobným ekvivalentem disponují. Potěší i příjemný spoiler →, dá se říct, happyendovský závěr, kdy zlá společnost sice dospěje k absolutnímu krachu, ale z potenciálních peněz tím pádem nakonec neuvidí nikdo nic.← spoiler A moje znalosti určitě rozšířilo, či narušilo i počínání zdejší poroty. Dodnes jsem si myslel, že porota pouze vynáší verdikt "guilty" or "not guilty". O trestu poté rozhoduje soudce. V tomto filmu porota rozhodovala i o trestu, což mě velice zaskočilo. Kdybych nebyl líný, tak by to snad stálo i za vygooglení si. Malou výtku si neodpustím skoro až k takové pohádkovosti celého příběhu. Viděno v rámci Filmové výzvy. Film mi vybrala uživatelka eLeR.(2.5.2016)

  • - O postavu Rudyho Baylora měl zájem Edward Norton. (Satan)

  • - Scéna, kde Danny DeVito prebudí Matta Damona zo spánku na lavičke, bola natočená na prekvapenie Matta, ktorý vtedy naozaj spal po natáčaní. (MDesign)

  • - Rudy Baylor (Matt Damon) na začátku příběhu jezdí a bydlí v třídvéřové Toyotě Starlet s motorem o zdvihovém objemu 1,3l. (tulakfelix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace