Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Psychologické drama Město šílenců (1997) rozvíjí vděčné téma hollywoodských filmařů, a sice manipulaci veřejného mínění prostřednictvím sdělovacích prostředků. Propuštěný hlídač v muzeu malého kalifornského města Sam Baily (John Travolta) se zoufale snaží dostat zpět svou práci a když nepochodí u ředitelky, stane se řízením různých shod okolností zločincem se skupinou dětských rukojmí. Protřelý reportér, pracující pro místní televizní kanál, Max Brackett (Dustin Hoffman), který je náhodou na místě činu, neváhá a celou situaci začne živě pouštět do éteru. Senzace, jejíž průběh může sám ovlivňovat, a která mu jistě pomůže oživit poněkud skomírající kariéru, je na světě. Prostoduchý hlídač si totiž vůbec neuvědomuje dosah svého počínání a navíc ani neví, jak se má v podobné situaci vlastně chovat... Snímek, jehož děj nápadně připomíná cynickou komedii Billyho Wildera Ace in the Hole (1951, Eso v rukávu), těží ze souhry hereckých hvězd Dustina Hoffmana a Johna Travolty, kteří se spolu v jednom filmu objevují poprvé. V dalších rolích zaujmou Alan Alda (prominentní reportér velké televizní společnosti, který nelibě sleduje sólokapra bývalého kolegy, jehož se zbavil) a Blythe Dannerová (ředitelka muzea), která dnes už většinou stojí ve stínu své známější dcery Gwyneth Paltrowové. Jako režisér je pod snímkem podepsán režisér řeckého původu Costa-Gavras. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

Oskar 

všechny recenze uživatele

Docela slušná satira na téma "veřejné mínění je prodejná děvka". Herecký duet Hoffmana a Travolty mi vzdáleně připomíná manipulační hrátky Laurence Oliviera s Michaelem Cainem ve filmu Slídil, ale hlavně se nabízí ještě jedna, už mnohem průkaznější analogie. Každý, kdo viděl Wilderův film Eso v rukávu, mi jistě potvrdí, že Město šílenců je vlastně jeho replikou, zasazenou do jiného prostředí. A to je vždycky škoda, když film pořád něco připomíná a téměř nemluví sám za sebe. 60% ()

Maq 

všechny recenze uživatele

John Travolta vedle Dustina Hoffmana přesvědčuje, že je přece jenom vynikajícím hercem. Hlavní předností tohoto filmu je ovšem nosný námět a především elitní scénář. Charakterizovat film jako „drama/thriller“ je popkulturní šidítko, je to moralistní drama jako hrom. I když, pravda, pěkně akčně odsýpá. --- Amatér (Travolta) se rozhodne bojovat o záchranu svého pracovního místa s pomocí pohrůžky násilím, jenže si to špatně promyslí a je z toho teroristický útok. Náhodou se k tomu nachomýtne špičkový novinář. A máme skvělý příběh! --- Manipulace a cynismus médií jsme už viděli mnohokrát (a není vůbec špatné si to připomínat znova a znova!), ale tady jde ještě o něco víc. Novinář (Hoffman) totiž právě není pouze cynický. Zajisté chce zachránit rukojmí, a vcelku věříme, že je ochoten se přičinit o co nejmírnější potrestání břídilského teroristy. Současně však věci řídí - ano, ne terorista, ale novinář má situaci pod kontrolou! - tak, aby si média přišla na své, a v tom i on sám, jako mediální hvězda. --- Mám rád příběhy, které nedávají jasné odpovědi. Odpověď znamená zjednodušení. Dobrá otázka je mnohem cennější. A tento film je právě z těch nemnohých, které kladou řadu dobrých, důležitých otázek. Jediná chyba filmu nastane v jeho samotném závěru, vnucuje „sociálně kritickou“ odpověď. Zajisté, když novináři za zády vybuchne bomba, jeho hysterická reakce je věrohodná a přirozená. Jenže se neměla stát závěrečným komuniké celého filmu. ()

Reklama

kobejn 

všechny recenze uživatele

Koukám, že zas tady dost lidí píše, jaká je to příšerná nuda...nezajímavý děj...stěží za dva...podprůměrný až špatný...nudný a slabý...ap. ap....no tak to ani náhodou, je to přesně naopak, - děj je více než zajímavý, naopak velmi závažný a aktuální...a všechny ostatní výtky na adresu tohoto díla ihned padají pod stůl, jako že je to nudný...todle neměl být film pro pobavení, ale měl ukázat na jednom konkrétním případu vcelku závažné problémy...o tom, jak se to povedlo, si rozhodne každý po svém, a jak vidět, většinou to nikoho nezaujalo...ale to je vcelku nepodstatné, protože tento film svůj význam a cenu má...není to zkrátka film pro někoho, kdo se chce bavit něčim nenáročnym...pro mě osobně velmi závažný a i zdařilý film...ale jak je film jen o něčem trochu závažnějším, všichni se cíti skoro osobně dotčeni a uraženi, že se film snaží dělat něco víc než jen bavit...to vypovídá hodně o povrchnosti a klapkách na mozku mnoha diváků a společnosti obecně, která se prostě nechce znepokojovat a chce se hlavně jen bavit něčím nezávadným a neutrálním... ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Schematický příběh, který se snaží velmi trapně a uboze líčit zločinnou práci médií a vytváření veřejného mínění jejich prostřednictvím. Je ovšem uvěřitelný tak pro školáka. Veřejné mínění je na straně teroristy věznícího s puškou a taškou výbušnin hromadu dětí. Ty místo aby se normálně bály a byly vystrašené, unavené, hladové a třeba i ubrečené, se smějí a poslouchají jeho vyprávění. Veřejnost je, díky televizi, kde slyší, že byl dobrý chlap, na jeho straně, protože měl kdysi psa. Je to vážně nebetyčná kravina a stráta času. Od pádu na dno film zachraňují výkony herců a řemeslná kvalita. ()

JohnFarst 

všechny recenze uživatele

Mad City som nakoniec zobral ako peknú výpoveď o praktikách televíznych staníc prahnúcich po čo najväčšom počte divákov a čo najhorúcejších informáciách. Pre nič iné, zdá sa, ten film ani nevznikol. Len chcel konečne raz ukázať ako to vo svete televízií a konkurencie chodí. Hoffman a Travolta nepodávajú svoje životné výkony ale hrajú zrozumiteľne a príjemne. Hlavne Travoltova postava je výborne zahraná hlavne čo sa týka mimickej časti. Klobúk dolu. Príbeh je inak príjemne naivný a ničím výnimočný. Jeho rozuzlenie je vysoko očakávateľné už po pol hodine a tak stredná časť filmu je viac než nudná. Nič sa v nej nedeje, stále sa len kecá o ničom, Travolta len narieka a Hoffman mu hádže chrobáky do hlavy. Remeselne je film zvládnutý dobre ale žiadna zložka sa nedá nejak extra vychváliť. Je to zápletka, ktorá by sa viac hodila do nejakého nemeckého krimi seriálu, rozťahaná na skoro dve hodiny čo diváka ubíja. Priemer, film na jedno pozretie. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (1)

  • Tržby v USA za první víkend: 4 649 742 dolarů (2194 kin). Náklady na výrobu: 50 milionů dolarů. (CrypzzXD)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno