Režie:
Francis LawrenceKamera:
Andrew LesnieHudba:
James Newton HowardHrají:
Will Smith, Alice Braga, Charlie Tahan, Salli Richardson-Whitfield, Willow Smith, Darrell Foster, April Grace, Dash Mihok, Steve Cirbus, Emma Thompson (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Poslední člověk na Zemi není sám. Will Smith v roli toho, který přežil. Já, legenda – impozantní, akční dobrodružství plné znepokojivých záběrů vylidněného Manhattanu. Vojensky virolog Robert Neville (Smith) je nevysvětlitelným způsobem imunní vůči nezastavitelnému a nevyléčitelnému viru, který postihl obyvatele New Yorku, možná celého světa. Zmutované oběti neznámého moru se plíží ve stínech a sledují každý Nevillův pohyb. Čekají, až udělá osudnou chybu. Nevilla pohání jediný cíl – vyrobit lék z vlastní krve a čas pracuje proti němu. (Magic Box)
(více)Videa (4)
Recenze (1 742)
A já se tolik těšil! Rozjezd filmu je parádní, atmosféra vylidněného New Yorku úžasná, bohužel PŘÍBĚH se nedostavil. Já, legenda se točí v kruhu, neví, co vlastně chce vyprávět, nedočkáte se ničeho opravdu zajímavého, nečekaného, zkrátka nechutně tuctová záležitost (tuto záhadu objasnila dvě slova v závěrečných titulcích - AKIVA GOLDSMAN). Dvě "oscarové" (v tomcruiseovském slova smyslu) scény ke konci snímku mě málem rozbrečely svým zoufalstvím. Velký rozpočet zkrátka ještě dobrý film nedělá. /DVD screener/ P.S. Asi tak desetkrát jsem během sledování kontroloval timer, což taky o něčem vypovídá. P.P.S. Podle stejné předlohy vznikl i černobílý horor s Vincentem Pricem The Last Man On Earth - u něj jsem se bavil podstatně lépe. ()
Promarněná příležitost, kterou stěží a s vypětím všech sil zachraňují Francis Lawrence, Will Smith, takřka všudypřítomná atmosféra a především úvodních třicet minut. Jenže poté to najednou již nemá co nabídnout. Za rozpačitý výsledek nemůže ani tak absence akce či poněkud úsměvné příšery. Vina padá jedině na hlavu scenáristů. Pominu, že z předlohy zůstal skutečně pouze úvodní nápad, ale to že pro sto minut stopáže popsali stěží tři stránky scénáře mi nikdo nevymluví. Hanba jim, že si za takové nic ještě nechali zaplatit. Při nulovém ději se ani nepopiratelné charisma Willa Smithe moc nechytá. O to hůře pak působí naprosto směšný závěr (ten "alternativní" věrný duchu předlohy film znatelně vylepšuje). Blockbuster, který není popcornem a zní v něm (nejen) myšlenky Boba Marleyho. To se cení. Ovšem to, že je ve výsledku pouze průměrným zážitkem, tak to již ne. ()
Těžké hodnotit a psát komentář na tento snímek. Je to ukázkový příklad marketingu, který ukazuje co má, aby nalákal mnoho diváků na film, který je úplně jiný než se dalo očekávat. Pravděpodobně jde o nejvelkolepější komorní snímek v historii. Příběh muže, který přišel o všechno a jediné co ho pohání dopředu je víra v naději, kterou představuje pro ty ostatní, kteří "žijí" po většinu dne v temných domech a pouze v noci dostávají šanci procházet se po ulicích. Plukovník Robert Nevill nestál o to být legendou, stejně jako hrdinové si neuvědomují, že jejich konání j hrdinských rozměrů. On jen chce zachránit ty zmutované obyvatele New Yorku a celé země, kteří měli tu smůlu a nejsou imunní vůči viru, který měl vymazat rakovinu z listiny nevyléčitelných nemocí. Proč se tedy tento snímek nemůže stát legendou? Nemá na to. Je to pro mě smutné, že to říkám. Francis Lawrence ani Will Smith(který je boží), za to nemohou. Vinu nese páni scénáristé. Akiva Goldsman a všichni jemu podobní, kteří naplnili tento film příliš slabým dějem a zapomněli říct více o celém viru a všem jeho dopadům. Jejich vinou nemá film nijak extrémně silné okamžiky a spoléhá pouze na obličej Willa Smithe a režijní umění Francise Lawrence, který kromě akce, která je trochu zbytečně "šílená" a digitální, neztrácí pevné otěže nad svým filmem. Ani hudební skladatel James Newton Howard neukazuje své kvality, ale vlastně ani nemá kde. Raději bych hudbu Clinta Mansella, např. z traileru na tento film (hudba z Fontány), která nemá chybu. Něco podobného snímku chybí. K závěru se nemám co vyjadřovat. Snímek k němu směřuje a celých závěrečných 15 minut ve jménu Boha, sráží snímek níž než bych si přál. Přesto nedokážu odolat prostředí lidmi neobydleného a poničeného New Yorku, který společně s Planetou Opic a Loganův útěkem je nejdokonalejší vizí světa po lidech. Velký potlesk pro Lawrence a kameramana, kteří drží komorní část silně pohromadě. Stejně jako atmosféra se povedli i lekací scény, kterých je tak akorát a jsou velmi vydařené. V neposlední řadě potěší detaily na každém kroku, které jsou prostoupeny celým snímkem, ať je to plakát Superman versus Batman, DVD Godfellas (Mafiáni) nebo další perličky, rozhodně potěší. Asi nebudu jediný, kdo má pocit, že s trochou méně peněz na digitální "obyvatele" New Yorku mohlo jít o "komorní" záležitost roku. Ještě větší hlavní myšlenku a opravdu bych dával pět hvězdiček. Snad příště... pro Willa Smithe budu mít vždycky otevřené dveře. ()
Film složený z ingrediencí, které už jsme viděli jinde, s Willem Smithem, který se snaží, ať při cvičení, golfu, nebo osamělosti, ale nic z toho nejde na dřeň nebo aspoň hlouběji natolik, jak jsem to já očekával. Scény prázdného města i nočních hororů jsou v pohodě, zato konec vypadá, jako kdybyste si na exkluzivní oblek navlékli pomačkaný a ušpiněný kabát. 70%, ale jen tak tak. ()
Velmi slibný rozjezd, který zabírá 3/4 filmu, je dokonale zabit poslední čtvrtinou. Jakoby vám před očima kuchař připravoval delikátní specialitu a pak vám to číšník převrhl do klína. Je jedno, jak to celou dobu vypadalo nádherně, protože ten číšník celý zážitek dokonale pokazil. Stojí za vidění. Avšak kdo by chtěl něco takového dobrovolně zažít víckrát, že ano. ()
Galerie (67)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (68)
- Tři roky po kolapsu civilizace není možné, aby Robert (Will Smith) měl k dispozici benzín (tři roky v nádrži nevydrží), elektřinu, plyn v kuchyni a vodu z vodovodu. A i kdyby měl elektřinu z diesového agregátu (nafta je trvanlivější), stejně by z něj nemohl začít okamžitě napájet baterii reflektorů kolem domu. (Patrik256)
- Tržby ze severoamerických kin byly 256,4 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových pak dosáhl 585,4 mil. (NIRO)
- Na dveřích Nevilleovy (Will Smith) ledničky visí obálka "The Times" s jeho fotkou. (Czernozub)
Reklama