Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 479)
Novodobý trhák, který nezapře své novátorsky založené a invenční tvůrce. Provařený námět totiž může fungovat skoro pořád, jen je třeba zvolit neotřelý přístup. Kdyby monstrum opravdu drtilo New York, vypadala by taková apokalypsa přesně takhle. Intenzivní, napínavé a inteligentní. Typický Abrams. 90% ()
Perfektní atmosféra, dokonalá realističnost, skvělý herecký výkony a božská vizuální stránka - mě se ten dokumentární styl začíná prostě čim dál tim víc líbit a docela kvituju, že se to teď hojně rozmáhá. Ovšem výtky k tomu rozhodně mam, jednak na realističnosti dosti ubírá až moc sci-fi monstrum, je mi jasný, že cokoliv co má přes 20 metrů, žere to lidi a klátí baráky neni moc realistický, ale tohle prostě ani takovej dojem nedělalo, což je v porovnání s dokumentární kamerou docela velkej rozdíl. Druhá výtka směřuje ke konci filmu, kterej je zbytečně předvídatelně protahovanej, v podstatě člověku je celkem jasný hned od začátku jak to skončí a tvůrci ho za prvé ani trochu nepřekvapí a za druhý to ještě udělaj dost okatě a jednoduše, i když opět jako v celým filmu neskutečně působivě. Nicméně jinak sem si film fakt dokonale užil a i přes ty dva mínusy musim dát plný hodnocení, protože těch plusů je tady mnohonásobně víc. Jinak ještě nechápu, jak je možný, že v těhle dokumentárně natočených filmech jsou herci pokaždý naprosto bezchybný, že bych jim uvěřil snad cokoliv. ()
I když se to tváří „blairwitchovsky“ s maximální mírou realističnosti, pořád to na mě v mnoha scénách (napadení malými alieny, nákaza milované, vrtulník atd) působilo hodně nepřirozeně. Prostě nejsem schopen věřit tomu, že v takových zlomových chvílích, kdy mi jde o holý kejhák (nebo mých nejbližších), bych byl ještě ochoten nahlížet okolí skrze displej kamery, to ani náhodou. Jinak ale perfektně odvedená práce (triky, výprava, vzhled monstra) a lahůdkově apokalyptická atmosféra s některými záběry, které nabývají až sladce surrealistického nádechu (jeden za všechny – bílý kůň táhnoucí kočár v epicentru řádění monstra). Zážitek mnohokrát znásoben, pokud je film viděn v přítmí kina na velkém plátně a se špičkovým ozvučením. ()
Na Cloverfield jsem se tak trochu těšil i netěšil. Autentická kamera mi totiž po Projektu Blair Witch, který byl PRO MĚ snůžka amatérsky natočených nesmyslů, rozhodně nepřirostla k srdci, myslím, že filmařům příliš zjednodušuje práci a navíc může posloužit i jako trapný alibismus pro případné špatné herecké výkony (jakože "chtěli jsme zachovat všední realitu" - což se naštěstí Cloverfieldu moc netýká). Ovšem na druhou stránu tvorba (resp. produkce) J.J Abramse + záruka zdevastovaného New Yorku znamená dobrý příslib zábavy. A zábava to skutečně byla, díky rozumné stopáži, atmosféra nepolevila ani na sekundu a dokonce ani ten, zde kritizovaný, úvod mi vůbec nevadil - rozhodně jsem už zažil i horší rozjezd pro akční thriller. Se skřípajícíma zubama musím také uznat, že autentická kamera k zážitku hodně přispěla, ale když už jsme u toho, přiznejme si, že bez ní by mnohem více vynikl jinak docela destilovaný příběh s pár klišé a celý film by byl minimálně o třídu horši... Za efektní, akcí nabitou podívanou v dobré atmosféře - 7/10 ()
Mohlo to být skvělé sci-fi, dobré téma, dobrý výběr herců, ale.... já si prostě na tu roztřepenou kameru nemohu zvyknout. Připadám si ochuzen o detailní pohled na nestvůru i DD 5.1 mi při takovém to filmu připadá zbytečné - prostě nebaví mne to! Takové ty mžiky domácí kamerou mi nestačí! Tak jako jsem nebyl spokojen s filmem "REC", tak jsem nebyl spokojen s filmem Cleverfield. Já jen doufám, že se filmaři nezblázní a nechytnou se tohoto filmového stylu ala home video. :-( To bych se z toho asi po...l. ()
Galerie (48)
Zajímavosti (57)
- Ve filmu nehraje žádná hudba, první zazní až po minutě a půl od začátku titulků. (HellFire)
- J.J. Abrams přišel na nápad, vedoucí k filmu, v Japonsku, při návštěvě hračkářství se svými dětmi. Při pohledu na figurky Godzilly si totiž uvědomil, že Amerika nemá žádné pořádné vlastní monstrum. Chtěl vytvořit prototyp monstra, která by nebylo tak "sladké" jako King Kong, který je podle něj v podstatě plyšák. Díky jednoduché stylizaci s digitální kamerou ve stylu Záhady Blair Witch (1999), a také díky málo známým hercům, byl rozpočet filmu pouhých 30 milionů dolarů. (duklak2)
- Scéna, kde hlavní hrdinovia boli v obchode s elektronikou, sa odohrávala v Los Angeles, Downtown. (Greenpeacak)
Reklama