Režie:
Matt ReevesScénář:
Drew GoddardKamera:
Michael BonvillainHrají:
Michael Stahl-David, Lizzy Caplan, Jessica Lucas, T.J. Miller, Mike Vogel, Odette Annable, Anjul Nigam, Margot Farley, Theo Rossi, Brian Klugman, Kelvin Yu (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V útulném newyorském klubu probíhá párty na rozloučenou. Jejím aktérem je Rob, který se rozhodl dát sbohem městu přezdívanému Big Apple a odjet pracovat do Japonska. Zábava je v plném proudu, digitální kamera snímá rozjařené tváře Robových přátel, jenže pak vše razancí blesku přeruší výpadek proudu a zlověstný neidentifikovatelný zvuk, který se rozléhá nad městem. Dodávka elektřiny se sice po chvíli obnoví, ale úleva je jen dočasná. Zatímco televizní reportéři spekulují o zemětřesení nebo jiné přírodní katastrofě, nedaleký horizont ozařuje mohutná exploze, znovu doprovázená tím podivným zvukem připomínajícím kvílení nějakého pravěkého monstra. Párty razantně končí, nastává panika. Špatně se ale utíká, když netušíte před čím prcháte. (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (1 479)
Když se rozdávaly originální nápady, Abrams se svou partou předbíhali. Jak jinak vysvětlit to, že příběh provařeného žánru, natočený technikou osvědčenou již od marylandských lesů, dokáže jen pomocí roušky tajemství překovat v dokonalý hit, na který se hrnou davy a který mu s velkou radostí zbaštím? Parádní zážitek, který mi svou sugestivností nedal v den projekce pořádně spát. ()
Katastrofický film z jiného úhlu pohledu, který by byl miláčkem českých simultánních dabéru počátku 90.let. Ti by si totiž vystačili neustálým monotónním opakováním tří vět: „Ó můj bože.“ „Ó můj bože, co to je?“ případně „Sakra, ten je ale velikej!“ Prvních 17 minut to byla opravdu katastrofa, aniž by se cokoliv stalo. Pak se naštěstí ukáže, že projekt Arrowhead mají nejen v Maine, ale i poblíž Manhattanu a dřív než stačí mlha připlout, jetelíčková stvůra je zde! Takže Hude, kašli na pud sebezáchovy a neváhej a toč! Cloverfield je ukázkou toho, jak se může chytrá reklamní kampaň a postupné vypouštění informací zapříčinit o úspěch filmu s relativně nízkou.., ehm..rozpočtem. Tvůrce monstra Neville Page tvrdil, že chtěli něco jako malé baby, které zmateně pobíhá ulicemi, neví kde je a chce zpátky k mámě. Nechtěl bych být poblíž až se maminka dozví, co chlapci z US Army dělají jejímu zlatíčku.. ()
Zřejmě jsem jeden z menšiny těch, na které film příliš nezapůsobil ... Jedno se musí nechat, to oceňuji nejvíce - film využívá mnoha opravdu klasických klišé tzv. "monster movies", které byly a jsou doménou zejména Japonska (Gappa, Godzila, Gamera, ...). Využití těchto klišé a "moderní techniky", kterou bych nazval osobně "jsem v tom a sleduji skutečnost", je výborný nápad. Člověk si tak může zhruba prožít dojem, jaké je to být ve městě, které boří neznámé obrovské monstrum. Dále musím ocenit technické zpracování celého filmu, to je opravdu úchvatné. Ale jinak mi film přišel prostě docela plochý ... Zejména díky hereckým výkonům a nelogičnostem v jejich chiování a projevech emocí. Ty jsou prostě otřesné, proto i když sleduji "reálné záběry z osobní kamery, která je při tom" a kolem mne vše řve, dupe a vybuchuje, tak nemůžu filmu "uvěřit" a vžít se do něj. Proto se vytrácí i jakýkoliv strach a napětí a jako horror tento film u mne naprosto selhává. Uvěřitelnější mi už přišlo chování postav ve filmu, který tento styl natáčení založil - "Cannibal Holocaust", a to už je co říct!! Prostě přátelé postav umírají a postavy filmu si pobíhají po městě jako by nic, občas uroní nějakou tu slzu, občas vykřiknou, ale aby zahrály opravdovou hrůzu, to ne ... Tím film naprosto ztrácí na dojmu, který má prvotně vyjadřovat - pocit, že se to skutečně děje... Mnohonásobně více v tomto směru oceňuji španělskou zombárnu "REC", která v v těchto ohledech, tedy projevech emocí, šoku a zmatků, dosahuje naprostého vrcholu. Ale i tak oba filmy hodnotím v obecné rovině stejně. Jsou to dobré filmy, ale nic, co by mne nějak výrazně překvapilo a bavilo ... "Prdící příšera mě prostě příliš nedostala ..." ()
Novodobý trhák, který nezapře své novátorsky založené a invenční tvůrce. Provařený námět totiž může fungovat skoro pořád, jen je třeba zvolit neotřelý přístup. Kdyby monstrum opravdu drtilo New York, vypadala by taková apokalypsa přesně takhle. Intenzivní, napínavé a inteligentní. Typický Abrams. 90% ()
Na Cloverfield jsem se tak trochu těšil i netěšil. Autentická kamera mi totiž po Projektu Blair Witch, který byl PRO MĚ snůžka amatérsky natočených nesmyslů, rozhodně nepřirostla k srdci, myslím, že filmařům příliš zjednodušuje práci a navíc může posloužit i jako trapný alibismus pro případné špatné herecké výkony (jakože "chtěli jsme zachovat všední realitu" - což se naštěstí Cloverfieldu moc netýká). Ovšem na druhou stránu tvorba (resp. produkce) J.J Abramse + záruka zdevastovaného New Yorku znamená dobrý příslib zábavy. A zábava to skutečně byla, díky rozumné stopáži, atmosféra nepolevila ani na sekundu a dokonce ani ten, zde kritizovaný, úvod mi vůbec nevadil - rozhodně jsem už zažil i horší rozjezd pro akční thriller. Se skřípajícíma zubama musím také uznat, že autentická kamera k zážitku hodně přispěla, ale když už jsme u toho, přiznejme si, že bez ní by mnohem více vynikl jinak docela destilovaný příběh s pár klišé a celý film by byl minimálně o třídu horši... Za efektní, akcí nabitou podívanou v dobré atmosféře - 7/10 ()
Galerie (48)
Zajímavosti (57)
- Někteří internetoví geekové se před premiérou dlouho domnívali, že film vychází z hororu H.P. Lovecrafta o zrůdném božstvu Cthulhu, které procitne po milionech let a rozpoutá konec lidské nadvlády nad planetou. (Pumiiix)
- V čase cca 01:13:00, kdy jsou hlavní hrdinové na veletrhu, vidíme na pravé straně něco spadnout z nebe. (LUKICKK)
- Během prvního víkendu promítání mnoho kin upozorňovalo na fakt, že ruční kamera může způsobit závratě. (HellFire)
Reklama