Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cival
    ***

    70% a zahnanej pocit, že tenhle film byl zbytečnej. Je to spíš doplňková jednohubka, která nemá drajv a nábor damonovský trilogie, ale řemeslně na výši, s výbornejma akčníma scénama, cool Rennerem a pěkne narýsovaným milostným příběhem. A i to napojení na původní trilogii nepálí, spíš prohlubuje známý obraz. Škoda toho plonkového motofinále.(17.12.2012)

  • 3DD!3
    ****

    Bourne bez Bourna a trochu jinak. Míň akce a hutnější příběh rozhodně není na škodu. Jerry Renner výborný, mohlem ukecanější agent. Jeho motivace (nebýt zase hloupý) je příjemná změna po honbě za minulostí. Rachel Weisz je hodně sympatická, není to jen obvyklý přívěsek a potěší i mnohem uvěřitelnější "úvod" k lovestory. Ed Norton zase jednou odvádí dobrou práci. Jde očividně o pouhý začátek. Rubačka teprve příjde a já budu u toho. :)(10.8.2012)

  • Douglas
    ***

    Bourneův odkaz je ten typ filmu, u nichž nejdřív nechápete, proč ho chtějí vůbec natočit – kromě vidiny finančního zisku. Pak vidíte upoutávku, přečtete si synopsi a vidíte pod režií i scénářem tvůrce, jímž podepsaná díla máte rádi. Řeknete, že by to nakonec mohlo být zajímavé a začnete být zvědaví. No a nakonec film vidíte a uvědomíte si, že první dojem byl správný. Tady najdete detailnější rozbor problémů, a to zejména z hlediska stylu a jeho nečekaných proměn během filmu..(27.8.2012)

  • Kaka
    ***

    Nový Bourne je daleko střídmější a daleko méně akční, než bych čekal. Plus je v tom, že tvůrci dokázali celkem sofistikovaně děj nového filmu zapojit do starší bournovské trilogie, takže další "samostatný" díl nepůsobí nijak rušivě, či nastavovaně, specielně v případě, kdy v podstatě příběh Bourna a Crosse jede téměř ve stejné časové rovině. Dobrá je akce, ačkoliv kontaktních soubojů je zde mnohem méně a celkově je režie o dost usedlejší až strohá. Solidní je i zápletka kolem hokusů pokusů na lidech (pilulky atd.). Dobrá motivace hlavní postavy a výtečně civilní Rachel Weisz. Je jasné, že Gilroy na to šel chytře oklikou. Nechtěl do diváků pumpovat ještě sofistikovanější akci, ještě nadupanější hudbu a rychlejší tempo. Ale omotat si diváka kolem prstu nečekaným průběhem příběhu, který někdy šokuje svojí razancí (výslech v domě Weisz) a někdy zase příjemně a spolehlivě šlape v zajetých kolejích (naháněčky, kaskadérské kousky). Nejvíce mi vadila naprostá absence konce a jasný důkaz toho, že pokud bude Legacy alespoň trochu komerčně úspěšný, tak tu máme jasný restart série.(20.8.2012)

  • Morien
    *

    (Varování: Komentář obsahuje možné spoilery, pokud by tedy informace, které uvádím, někoho mohly nějak překvapit. - Ano, používám trošku pohrdlivý tón.) O Bourneově ultimátu jsem napsala, že jeho problémem je to, že jeho existence není žádným způsobem podmíněná zevnitř příběhu (protože příběh rozvíjený v prvních dvou filmech logicky končí, "Bourneova identita" je vyřešená a tajné spiknutí v rámci možností rozkryto), ale že hlavní motivací je natočit další film s postavou, která je momentálně v kurzu a na obsahu příliš nezáleží, tzn. v rámci fikčního bourneovského univerza je to film zcela zbytečný. Bournův odkaz je alespoň natolik inovativní, že přichází se svou vlastní kategorií zbytečnosti. Patří totiž do kategorie takových těch sequelů, které si vezmou jeden vysvětlovací monolog z původního filmu a promění jej v námět a hlavní dějovou linii nového filmu - tzn. "chlapci, ukážeme, jak americká vládní agentura tajně vyrábí z vojáků stroje na zabíjení a posílá je zabíjet lidi a potom, aby zakryla fakt, že posílá tajné stroje na zabíjení zabíjet lidi, rozhodně se tajně pozabíjet všechny lidi, kteří o tom zabíjení něco vědí". Dokonce je i tak drzý, že ani nemá svou vlastní pointu, prakticky by mohl skončit kdykoliv během stopáže a nebo pokračovat navždy. Spokojí se zkrátka s tím, že ukáže, co všechno umí, a potom čeká, jestli vydělá v kinech dost peněz na to, aby někdo nahoře svolil, že může pokračovat. Navíc docela trpí takovým tím "Terminátor paradoxem" - tím, jak jsou hrdinové bezchybní a nezničitelní, tvůrci boří dost mostů, kterými by se diváci mohli ztotožnit s postavami, a i honičkové pasáže kvůli tomu působí odcizeně a nezajímavě, jakkoliv se snaží být inovativní. Jediným štěstím je, že Jeremy Renner je drahoušek. Ale nechávat charisma jednoho chlapa jako hlavní atrakci, která táhne celý dvou a čtvrt hodinový film, to se mi zdá trochu málo. Rachel se sice snaží, ale její postava je redukována na trošku naivní pipinku, která pouze plní doporučení typu "nespadni z motorky" nebo "skloň hlavu, když jdeš kolem kamery" a jejímu dilematu, její roli v celém průseru, není věnována přílišná pozornost. Což je samozřejmě škoda.(22.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace