Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GilEstel
    ***

    Nejsem zrovna z těch fajnšmekrů, co potřebují Damona, aby si užili akčňák. Jeremyho Rennera jsem tak v roli nepřemožitelného agenta bral jako zajímavé osvěžení a přijal ho s otevřeným srdcem. Svěží vítr přinesla i Rachel Weisz v roli Bourn girl. Ta její nabubřelá přechytralost z Agory je tatam. Navíc jakmile si zde její biochemička nasadila brýle, byla setsakra sexy. Nelíbí se mi zbytečně přetažená stopáž, která vytváří dějově nezajímavá místa. Též genetická úprava agentů pomocí pilulek z toho dělá na můj vkus už moc velkou fikci, která vybočuje z osvědčených bournovských základů, a přibližuje to spíš podobě UNIVERZÁLNÍHO VOJÁKA . No ale špatný to nebylo. Vlastně to bylo spíš dobrý. A jak mi už delší dobu říká jedna malá slečna: Dobrý je za 3. 60%(18.9.2016)

  • Cervenak
    ****

    Od Gilroya som rozhodne nečakal takú béčkovú zápletku... ale to je asi jediná zásadnejšia výhrada. Šlape to krásne, akčné scény sú parádne (najmä prestrelka v dome), Renner je príjemne iný ako Damon, Weiszovka plnotučná postava, Norton ako kancelársky vlk presný. Prepojenie na pôvodnú trilógiu hladké a logické. Záverečná akcia už je trochu navyše, ale inak fajn letná jednohubka.(4.9.2012)

  • castor
    ****

    Tvůrci s Bournem zkoušejí něco nového. Nebojí se naskočit do rozjetého vlaku, zatímco divák už netráví čas po boku okolnostmi zmateného Bournea, ale jiného vycvičeného bouráka Aarona Crosse, který s puškou nebo holýma rukama právě přežívá v zasněžených horách, zatímco se divák mezi hlavouny pokouší rozplést další pletichy vládní chobotnice. Akce do toho moc není, takže i na zívnutí je naneštěstí prostor. Ne vždy to ale vadí. Vadit může někomu spíš to, že Tony Gilroy si postavil hlavu a jeho nový Bourne dělá věci prostě jinak. Někoho to může naštvat natolik, že před sálem kina roztrhá líbivě originální plakát, jiní to vezmou jako fakt a příslib do dalších dílů série, které rozhodně přijdou. Upřímně mě Jeremy Renner už nějaký ten pátek hodně baví, sličné a civilní doktorce Rachel Weisz by to slušelo, i kdyby byla knihovnicí v obci s padesáti obyvateli a modré pilulky podporující inteligenci prostě tak nějak musíme přejít. Škoda i slabého rozjezdu a místy nervózního stříhání, jinak ale tenhle čtvrtý příspěvek potěší razancí (výslech u Rachel doma, kaskadérské kousky, běhání po střechách, honička v Manile) a celkovou atmosférou. Úplně jisté čtyři hvězdy to určitě nejsou, ale i tak je dám!! PS: Stále méně zajímavý Norton zoufale šlape vodu..(5.10.2012)

  • akisha
    ***

    Teď jde o to, jestli si člověk řekne, že tohle vlastně už třikrát viděl, nebo bude milosrdnější. Mě se na jednu stranu líbilo, jak byl děj provázanej s Bournem originálem a dělo se to souběžně, líbila se mi i část z divočiny, film poskytuje mnohem detailnější pohled do systému i programu, takže se dozvíme, jak že se ty super-agenti vyráběli. Jeremy Renner do svojí role sednul, i Norton si toho hajzlíka vystřihl s chutí, jen Rachel Weisz - a že jí mám moc ráda - mi tu přišla jako přešlap, moc hysterie a řevu. A od chvíle, co se Aaron a Marta daj dohromady už se to celý veze na profláklý vlně až do konce. Je to bezesporu dobře natočenej film z Bourneova universa, ale ničím zvláštním mě nezaujal ani nestrhnul tak, jako se to povedlo tomu Damonovýmu.(30.6.2014)

  • Bluntman
    ****

    Sice lepší, než celý BOURNEŮV ODKAZ, byl pětiminutový trailer na ATLAS MRAKŮ předtím, ale i tak se jedná o nadprůměrný počin. Pokud by se měla zvolit dominanta, čili klíčový sjednodující prvek samotného díla, byla by jím vertikalizace, protože takto je organizována narace, odehrává se tak samotná akce a vytváří se propojení s předchozím filmovým textem v podobě BOURNEOVA ULTIMÁTA. Agentská série je vůbec v rámci žánru, poetických tradic i hollywoodské produkce výlučná, protože si pohrává se vztahem fabule a syžetu nejenom uvnitř vlastního samostatného textu vkládáním flashbacků, ale napříč všemi díly. Hodina a půl času projekce třetí části se může odehrávat před posledními pěti minutami druhé a čtvrtá zase paralelně s tou třetí, čímž se pod gilroyovským vedením greengrassovsky naivní vize jedince bojujícího proti politickému establishmentu proměňuje v zájemně propojenou paranoidní síť intrik a mocenských zájmů. Kromě zmíněného významového posunu to ale znamená, že vyprávění již není vedeno čistě horizontálně (dvojka) či do různých stran v případě uspořádání informací (trojka), ale vertikálně, protože se zaplňují narativní mezery universa, ve kterém není jenom jeden pěšák. Vertikálně je uspořádána nejenom narace (flashbacky nejsou hybnou silou, která žene hrdinu vpřed k dosažení pomsty, ale objasňují motivaci řady postav) a informace v rámci ní dávkované, ale i akce: útočí se z letadla na lidský objekt v lesích, skáče se ze střechy na policisty a schovává se pod stolem či za dveřmi. Jako ozvláštňující funkce je vertikalizace v rámci série dostatečná, ale v nutnosti odtajňovat některé prvky v podstatě kazí koncept "greengrassovek" (není fokalizována mysl ani stav společnosti, celou dobu šlo o pitomé pilulky) a spíš než k formálně progresivním počinům se BOURNEŮV ODKAZ řadí k revivalu sedmdesátek. Jak svým syžetem, založeném na operaci, která se zvrtla, a tak se hodně namluví a na konci se akční, tak i stylem, jenž rychlostí střihu v akčních scénách odpovídá bourneovským normám, ale kontinuita a přehlednost je zajištěna hlediskovými záběry a přeostřováním, nikoliv zvukem. Na rozdíl od horizontálního vedení, kdy se neustále nabíralo na tempu a pouze rytmus byl v rámci akčních scén proměnlivý, má ryze vertikální čtverka nevýhodu v nevyrovnaném temporytmu. Nejslabší díl, ale stále nadprůměr.(9.8.2012)

  • - Film bol distribuovaný do kín pod krycím názvom Marcher. (vander19)

  • - Aby došlo k propojení příběhu Aarona Crosse (Jeremy Renner) a Jasona Bournea (Matt Damon), objeví se ve filmu několik postav z původní trilogie, a to Pamela Landy (Joan Allen), Noah Vosen (David Strathairn), Dr. Albert Hirsch (Albert Finney), Ezra Kramer (Scott Glenn) a Wills (Corey Johnson). (S.W.A.T)

  • - Během závěrečné honičky se postavám mění boty. Nejpatrnější je změna u Marty (Rachel Weisz), konkrétně ve scéně, kdy je za ruce spouštěna z nadchodu a následně s jinými botami padá z motorky. (Pyron)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace