Nastala chyba při přehrávání videa.
  • akisha
    ***

    Teď jde o to, jestli si člověk řekne, že tohle vlastně už třikrát viděl, nebo bude milosrdnější. Mě se na jednu stranu líbilo, jak byl děj provázanej s Bournem originálem a dělo se to souběžně, líbila se mi i část z divočiny, film poskytuje mnohem detailnější pohled do systému i programu, takže se dozvíme, jak že se ty super-agenti vyráběli. Jeremy Renner do svojí role sednul, i Norton si toho hajzlíka vystřihl s chutí, jen Rachel Weisz - a že jí mám moc ráda - mi tu přišla jako přešlap, moc hysterie a řevu. A od chvíle, co se Aaron a Marta daj dohromady už se to celý veze na profláklý vlně až do konce. Je to bezesporu dobře natočenej film z Bourneova universa, ale ničím zvláštním mě nezaujal ani nestrhnul tak, jako se to povedlo tomu Damonovýmu.(30.6.2014)

  • Lima
    ****

    Velmi slušné. ´Bourneův odkaz´ se vkusně prolíná se třetím dílem bourneovské trilogie, aniž by na něm nějak parazitoval. Trpí sice velmi vlažným rozjezdem, ale zhruba od 30.minuty akce střídá akci a vše vrcholí půlhodinovou nepřetržitou akční sekvencí na Filipínách. Jeremy Renner v případném srovnání s Mattem Damonem obstál se ctí. Nicméně dalšího dílku téhle špiónské skládačky bych se již nechtěl dočkat, bourneovské universum bylo tímto filmem ohlodáno až na kost.(10.8.2012)

  • Bluntman
    ****

    Sice lepší, než celý BOURNEŮV ODKAZ, byl pětiminutový trailer na ATLAS MRAKŮ předtím, ale i tak se jedná o nadprůměrný počin. Pokud by se měla zvolit dominanta, čili klíčový sjednodující prvek samotného díla, byla by jím vertikalizace, protože takto je organizována narace, odehrává se tak samotná akce a vytváří se propojení s předchozím filmovým textem v podobě BOURNEOVA ULTIMÁTA. Agentská série je vůbec v rámci žánru, poetických tradic i hollywoodské produkce výlučná, protože si pohrává se vztahem fabule a syžetu nejenom uvnitř vlastního samostatného textu vkládáním flashbacků, ale napříč všemi díly. Hodina a půl času projekce třetí části se může odehrávat před posledními pěti minutami druhé a čtvrtá zase paralelně s tou třetí, čímž se pod gilroyovským vedením greengrassovsky naivní vize jedince bojujícího proti politickému establishmentu proměňuje v zájemně propojenou paranoidní síť intrik a mocenských zájmů. Kromě zmíněného významového posunu to ale znamená, že vyprávění již není vedeno čistě horizontálně (dvojka) či do různých stran v případě uspořádání informací (trojka), ale vertikálně, protože se zaplňují narativní mezery universa, ve kterém není jenom jeden pěšák. Vertikálně je uspořádána nejenom narace (flashbacky nejsou hybnou silou, která žene hrdinu vpřed k dosažení pomsty, ale objasňují motivaci řady postav) a informace v rámci ní dávkované, ale i akce: útočí se z letadla na lidský objekt v lesích, skáče se ze střechy na policisty a schovává se pod stolem či za dveřmi. Jako ozvláštňující funkce je vertikalizace v rámci série dostatečná, ale v nutnosti odtajňovat některé prvky v podstatě kazí koncept "greengrassovek" (není fokalizována mysl ani stav společnosti, celou dobu šlo o pitomé pilulky) a spíš než k formálně progresivním počinům se BOURNEŮV ODKAZ řadí k revivalu sedmdesátek. Jak svým syžetem, založeném na operaci, která se zvrtla, a tak se hodně namluví a na konci se akční, tak i stylem, jenž rychlostí střihu v akčních scénách odpovídá bourneovským normám, ale kontinuita a přehlednost je zajištěna hlediskovými záběry a přeostřováním, nikoliv zvukem. Na rozdíl od horizontálního vedení, kdy se neustále nabíralo na tempu a pouze rytmus byl v rámci akčních scén proměnlivý, má ryze vertikální čtverka nevýhodu v nevyrovnaném temporytmu. Nejslabší díl, ale stále nadprůměr.(9.8.2012)

  • castor
    ****

    Tvůrci s Bournem zkoušejí něco nového. Nebojí se naskočit do rozjetého vlaku, zatímco divák už netráví čas po boku okolnostmi zmateného Bournea, ale jiného vycvičeného bouráka Aarona Crosse, který s puškou nebo holýma rukama právě přežívá v zasněžených horách, zatímco se divák mezi hlavouny pokouší rozplést další pletichy vládní chobotnice. Akce do toho moc není, takže i na zívnutí je naneštěstí prostor. Ne vždy to ale vadí. Vadit může někomu spíš to, že Tony Gilroy si postavil hlavu a jeho nový Bourne dělá věci prostě jinak. Někoho to může naštvat natolik, že před sálem kina roztrhá líbivě originální plakát, jiní to vezmou jako fakt a příslib do dalších dílů série, které rozhodně přijdou. Upřímně mě Jeremy Renner už nějaký ten pátek hodně baví, sličné a civilní doktorce Rachel Weisz by to slušelo, i kdyby byla knihovnicí v obci s padesáti obyvateli a modré pilulky podporující inteligenci prostě tak nějak musíme přejít. Škoda i slabého rozjezdu a místy nervózního stříhání, jinak ale tenhle čtvrtý příspěvek potěší razancí (výslech u Rachel doma, kaskadérské kousky, běhání po střechách, honička v Manile) a celkovou atmosférou. Úplně jisté čtyři hvězdy to určitě nejsou, ale i tak je dám!! PS: Stále méně zajímavý Norton zoufale šlape vodu..(5.10.2012)

  • tron
    ***

    Neurážajúci, ale miestami dosť nudný a nezáživný rip-off, ktorému Jeremy Renner rovnakou mierou nepomáha, ako neubližuje. To Edward Norton, obvykle dosť nepríjemný chlapík, je celkom fajn. Rozhodne však nepoteší otravná hysterka Rachel Weisz a "tradične" bourneovsky nezrozumiteľný scenár. Akcia prekvapivo dosť mdlá, hoci originálna (ale aj tak mdlá). Renner je smoliar: síce je v Avengers, tam ale patrí k otloukánkom bez mimoriadnych schopností, mal striedať Toma Cruisea v sérii Mission: Impossible a nevyšlo mu to a jeho pokus o striedanie Matta Damona v bourneovkách sa zasekol pri jednotke.(14.1.2017)

  • - Aby došlo k propojení příběhu Aarona Crosse (Jeremy Renner) a Jasona Bournea (Matt Damon), objeví se ve filmu několik postav z původní trilogie, a to Pamela Landy (Joan Allen), Noah Vosen (David Strathairn), Dr. Albert Hirsch (Albert Finney), Ezra Kramer (Scott Glenn) a Wills (Corey Johnson). (S.W.A.T)

  • - Hlavný hrdina Aaron Cross (Jeremy Renner) má prvý dialóg až v 15. minúte. (marciano)

  • - Na Aljašce si Aaron Cross (Jeremy Renner) lepí k boku kovový tácek obalený alobalem, aby zabránil vysílání signálu štěnice, kterou má v sobě zašitou. Vzápětí však ulehá s puškou na zem, čímž na své cloně leží, a štěnice tak může signál vysílat. (Thommy91)