Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    Přes to vychvalování dílčích aspektů filmu (precizní režie, skvěle napsaný scénář, oscarové herecké výkony, žánrově nekompatibilní hudba) a nálepkování (nejlepší počin roku, skvěle je vystižena první dekáda 21. století a reflektována jedna generace, do které patří současná internetová komunita) se dle mého zapomíná na to, čím je THE SOCIAL NETWORK opravdu progresivní, a to na formu. Snímek velice dobře komunikuje se svou cílovou diváckou skupinu tím, že skrze filmové médium zprostředkovává zkušenost s jinými mediálními formami, v tomto případě internetem (přesněji sociální sítí: Facebookem), což činí ryze filmovými prostředky - montáží. Narativně nejkomplexnější Fincherova kronika našich časů má na to, aby se stala kanonickým dílem po vzoru Wellesova opus magnum, jelikož na místo série subjektivně zkreslených flashbacků přichází s flashforwardy, které narušují hlavní - chronologicky se odvijející - narativní linii (vznik sociální sítě). Důležité je přitom ono množné číslo, protože vyprávěním prostupují dva flashforwardy - "slyšení", které kromě postavy hlavního (anti)hrdiny pojí osoba jeho (bývalého) nejlepšího kamaráda, který je v jednom případě na straně žalobce, v druhém svědka. (Dochází tak i k momentům, kdy se prostříhává mezi dvěma flashorwardy, čímž se z jednoho - časově předcházejíciho - stává k tomu druhému flashback.) "Fluidnost" všech osob, nejenom (bývalého) nejlepšího kamaráda hlavního (anti)hrdiny, pak má za následek to, že nedokážeme rozpoznat, čí optice je uzpůsobena daná pasáž (je vypravěč vševědoucí?, nahlížíme na vše Zuckerbergovým pohledem, nebo jeho kamaráda - a jak se toho nahlížení mění s pozicí kamaráda ve flashforwardech?, jde o sled mimosoudních výpovědi řady osob, které jsou depersonalizovány?), a tak se alespoň napoprvé musíme spokojit se závěrečným konstatováním právničky, která říká, že v těch případech se vždy vše přehání. Na předchozích řádcích jsem se pokusil popsat to, čím je THE SOCIAL NETWORK z hlediska velice nekomunikativního vyprávění s neuvěřitelně rychle dávkovanými informacemi výlučný a přínosný; nepopírám ovšem, že je v mnohém konvenční (dvě vyprávěcí roviny - osobní a pracovní, kdy máme jasný oblouk - model vývoje, přičemž se nezodpovězené otázky zúžují na pouhou jednu jedinou v samotném závěru). Otázkou je, jestli v některých případech lze stále mačkat F5, nebo na místo posunování hranic a následného obnovení (týká se i specifického stylu, který si i přes natáčení na digitál zachovává specifickou filmovost) předcházejícího zvolit Delete a začít znovu - jinak.(7.11.2010)

  • Fr
    ****

    JAK VYNIKNEŠ MEZI LIDMI, KTEŘÍ MAJÍ VŠICHNI V TESTU SAT PLNÝ POČET BODŮ? Schopnost vydělat peníze tu nikoho neoslní..... WGET, FAS databáze, zabezpečení, perl skript, php, algoritmus. Chápete? Ne? Nevadí. Film je o cestě ke slávě, chaosu stvoření, soudních sporech, fanynkách, životě v 1. lize se všemi klady i zápory a snad i očistci. KDO VLASTNĚ STOJÍ za fenoménem Facebook? Pravdivá (?) fakta, jména a čísla, která mohou znamenat nudu. Natočit film o vzniku internetové stránky, která přerostla v sociální síť – úkol, který nemusel dopadnout dobře. A jelikož Facebook jde stále mimo mě, konstatuji – D.Fincher je ďábel, který snad dokáže natočit všechno! V pohodě tak můžu napsat: TO SE MI LÍBÍ, na čemž mají svůj podíl také J.Eisenberg a scénarista Aaron Sorkin. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Je mi naprosto jasný, když Ea = 1 : 1 + 10 (Rb-Ra)/ 400. 2.) Jsem Cameron Winklevoss. Nebo Tyler Winklevoss. 3.) Znám Ericu Albright. 4.) Jsem fanda Napster. 5.) NE/mám profil na Facebooku. PŘÍBĚH ***** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ *(5.11.2010)

  • TheRaven
    *

    Už vim proč nejsem na Facebooku. A navíc, co maj ti dnešní nerdi proti sportovcům? Nepřekonatelná nuda, poprvé v životě jsem pocítil intenzivní nutkání odejít ze sálu, protože neustálé koukání na hodinky už mě nebavilo. Social Network by nefungoval ani jako hodinový dokument. Příliš nudné dialogy, příliš nudný děj, příliš nudní lidé. A abych nezapomněl, příšerná, opravdu příšerná hudba. A ta, která nebyl příšerná, byla alespoň nevhodně použita. EDIT: To hodnocení a vychvalující komentáře zde jsou nějakým spiknutím nebo jak tomu mám rozumnět?(1.11.2010)

  • H34D
    ****

    Mistr Fincher již v předchozích dvou filmech dokázal, že režijní preciznost a perfekcionismus nemusí z filmu křičet na míle daleko, jeho smysl pro filmovou "dokonalost" zůstává subtilní až téměř nepostřehnutelný. Na venek se projevuje ve formě poutavého vyprávění, konzistenci dramatu a z technických aspektů detailní práce se světlem, či ladné a cílevědomé kameře. The Social Network však není tak atmosferický film jako Zodiac, či působivý opus jako Benjamin Button, proto mi přijde, že zde ten "nenápadný" styl režie znamená slabší prožitek z celého filmu. Téměř všechno tedy táhne scénář, který je sice naplněn vybroušenými dialogy, ovšem více než důstojné zpracování "historické" události také nenabízí. 8/10(2.11.2010)

  • tron
    ****

    „Celú stránku vytvoril za jednu noc. A ešte bol ožratý.“ Od prvých minút snímka z produkcie Kevina Spaceyho - vďaka miestami až brutálne svištiacim dialógom - svižne ubieha. K vysokému hodnoteniu ju ťahajú tiež kvalitne zrežírovaní herci (najväčší dojem na mňa urobili dvojičky) a napínavý príbeh, ktorý miestami pripomína skôr mafiánsky triler (ale bez toho, aby niekomu vybuchol aspoň sporák). Na strane druhej, ak necháme bokom, že scenár je zrejme inšpirovaný skutočnými udalosťami (ťažko povedať, čo sú si tieto druhy ľudí schopné povymýšľať si aj pod prísahou), je hrozne priemerný a plný klišé (ústredný hrdina sa nechá ovplyvniť evidentnou sviňou, čestného rovesníka vyšachuje z hry a potom sa čuduje, do akých svinstiev ho sviňa namočila). I tak mi to ale rýchlo ubehlo... aj keď sa neviem zbaviť dojmu, že najpekelnejšie je zrežírované veslovanie regát. 70%(23.2.2011)

  • - Úvodní dialog se natáčel na 99 záběrů. (don corleone)

  • - Sean Parker (Justin Timberlake) ve filmu tvrdí, že vynalezl Napster. Ve skutečnosti však byl pouze jedním z prvních zakládajících zaměstnanců. Opravdovým autorem Napsteru byl Shawn Fanning, který však neměl žádné napojení na Facebook a autorům se proto příliš "nehodil". (montana_cz)

  • - Časopis "Forbes" odhadl ke květnu 2016 Zuckerbergův majetek na 51,6 miliard dolarů. Zuckerbergův oficiální roční příjem jako výkonného ředitele a prezidenta Facebooku je 1 dolar. (bohhous22)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace