Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Stačí jeden cool nápad, řádně naostřené lokty, vidle pro házení kamarádů přes palubu a finanční zajištění pro několik tisíc průměrných životů spěchá na konto arogantního jedince. Ač mne fenomén Facebooku míjí o několik světelných let, tak sledování jeho vzniku, na pozadí otázek elitních právníků, rozhodně není nezajímavé.(16.7.2011)

  • TeeAge
    ****

    | Scenár: Aaron Sorkin | Hudba: Trent Reznor, Atticus Ross | Produkcia: David Fincher, Scott Rudin, Dana Brunetti, Michael De Luca, Ceán Chaffin, Kevin Spacey | Distribúcia: Columbia Pictures | Štúdio: Relativity Media, Trigger Street Productions | Rozpočet: 40 miliónov $ | Tržba: 203,098,706 $ | 500 miliónov uživateľov. 25 miliard dolárová hodnota. 1 prostý nápad. The Social Network je reflektovaním procesu, ako sa môže jednoduchý, ale invenčný nápad zrealizovať do nevšedných veľkostí virtuálnymi prostriedkami. Film je plný gagov a skutočných ľuďských emócii, no mám pocit, že svoju silu čerpá prevažne z populárnosti sociálnej siete, ku ktorej má väčšina ľudí už zo základu vybudovaný vťach. Fincherovský rukopis viac než podarený, ale nie výnimočný. Ps: nápad môže byť geniálny, ale musíte byť prvý, ktorý ho premení v skutočnosť. 80% | Cinestar Praha, 1.11.2010 | Aj po druhej projekcii vynikajúci zážitok, dokonca by som povedal, že intenzívnejší vďaka lepšej orientácií v hromade dialógov. A druhá vec, ktorá sa trošku tiež zmenila od zhliadnutia predpremiéry: 1,28 miliárd uživateľov. 104 miliard dolárová hodnota. Veľa dobrých nápadov, a hromada reklamy... 88% | Blu-Ray, THX, HU DTS |(1.11.2010)

  • Galadriel
    ***

    Social Network není pouze film o vzniku Facebooku, není to ani film o tom, jak se Mark Zuckerberg stal nejmladším miliardářem všech dob. Bohužel ale ani o tom, jak nás sociální sítě v dnešní době odcizují. Je to vyprávění o osobě Marka Zuckerberga mapující pár let kolem vzniku Facebooku, nezaujatě ukazující na to, jak je dnes snadné přijít o soukromí a o také tom, že lidi jsou svině. Nabité třeskutými dialogy, které proletují takovou rychlostí, že je napoprvé nemáte šanci pobrat ani z poloviny a pokud nemluvíte opravdu hodně dobře anglicky, titulky rozhodně přečíst nestihnete. Žádná z replik nešustí papírem, jsou vtipné, přesné a trefné. Mezi postavami bohužel ale těžko najdete někoho, s kým byste mohli sympatizovat. Zpočátku film trochu svádí oblíbit si geniálního Marka, jenže to je v podstatě hajzlík a ani mezi jeho kamarády nenajdete nikoho alespoň trochu víc sympatického. Nejlepší postavou, nečekaně výborně zahranou Justinem Timberlakem (chlapec by se měl vykašlat na zpívání a začít hrát), je zakladatel Napsteru Sean Parker, z něhož jediného srší emoce na všechny strany. Přes veškerou technickou dokonalost (kamera, hudba, perfektní střih) ale filmu něco chybí k tomu, aby se vyrovnal starším Fincherovým věcem a navíc se nemůžu zbavit dojmu, že to prostě za pár let bude jen "ten film o fejsbůku", na který si moc lidí nevzpomene a kterému hlavně tak trochu chybí srdce.(3.11.2010)

  • Marigold
    ****

    Unesený nejsem, ale jedna věc se mi na filmu líbila - svým pojetím je totálně "anti-facebook", když klade důraz na "hmotnost" filmového jazyka, na precizní výstavbu dialogů a i rychlé kombinování časoprostorových rovin. Díky tomu působí jako zaujatá, ale s odstupem činěná výpověď o jednom sociálním fenoménu, o skupině lidí, kteří dnes utváří společnost stejně výrazně jako státní aparáty. Časté srovnání s "There Will Be Blood" beru, i když tady Fincher na celé čáře prohrává. Zuckerberg a Plainview jsou postavy společné svou vášní pro prchavou esenci, ale v tomto ohledu dokázal PTA sestoupit mnohem hlouběji než David, který jako by byl občas okouzlený povrchním kouzlení (např. závody veslic, esteticky strhující, ale jaksi mimo koncept) a především limitovaný tím, že Sorkin z pochopitelných důvodů nemůže být v Markově psychologii až tak kontroverzní. Chtě nechtě tak motivace pro celý sociální experiment vyznívá přeci jen dost konstruovaně. Jinak ale všechna čest - na to, že jsem dvě hodiny sledoval lidi, jimž nerozumím a jimiž svým způsobem pohrdám, jsem se výtečně bavil a mnohé pochopil. A bez skrupulí říkám: Zuckerberg je možná podivný hajzlík, ale rozhodně velký frajer. Svou asociálností vystihl něco, co je v lidské psýché a společnosti přítomné od pradávna.(30.10.2010)

  • TheRaven
    *

    Už vim proč nejsem na Facebooku. A navíc, co maj ti dnešní nerdi proti sportovcům? Nepřekonatelná nuda, poprvé v životě jsem pocítil intenzivní nutkání odejít ze sálu, protože neustálé koukání na hodinky už mě nebavilo. Social Network by nefungoval ani jako hodinový dokument. Příliš nudné dialogy, příliš nudný děj, příliš nudní lidé. A abych nezapomněl, příšerná, opravdu příšerná hudba. A ta, která nebyl příšerná, byla alespoň nevhodně použita. EDIT: To hodnocení a vychvalující komentáře zde jsou nějakým spiknutím nebo jak tomu mám rozumnět?(1.11.2010)

  • - Justin Timberlake byl jediným hercem, který se setkal s postavou z filmu, kterou ztvárnil, ještě před natáčením, dokonce před vznikem samotného Facebooku. Se Seanem Parkerem se pak setkal i v rámci přípravy na film, aby ho lépe poznal a dokázal ho na plátně co nejlépe napodobit. Parker ale řekl, že to mu nepomůže, protože podle scénáře se mu jeho postava ve filmu skoro vůbec nepodobá. Armie Hammer a Josh Pence se setkali se skutečnými dvojčaty Winklevossovými až po skončení filmování. Údajně se jim film moc líbil a viděli ho už několikrát. (don corleone)

  • - Ve scéně, kde Mark podvádí při vypracovávání práce pro svoji závěrečnou zkoušku, zmíní, že si založil falešný účet na facebooku a nahrál tam fotky, které nechává své přátele komentovat. Při krátkém záběru na obrazovku laptopu lze vidět, že falešný účet je založený pod jménem Tyler Durden, což je odkaz na Fincherův film Klub rváčů. (s.e.p.p)

  • - Během jedné scény je řečeno, že vynalezení Facebooku udělalo z Marka Zuckerberga největší věc školy, která vypustila do světa 19 laureátů Nobelovy ceny, 15 vítězů Pulitzerovy ceny, dva budoucí účastníky Olympiády a filmovou hvězdu. Jeden z právníků se zeptá, kdo byla ta filmová hvězda, ale nedostane odpověď. Je to herečka Natalie Portman, která studovala na Harvardu v letech 1999 - 2003 a která pomohla Sorkinovi při psaní scénáře. Konkrétně mu poskytla informace, jak to na Harvardu chodilo v době, kdy se zde Facebook objevil. (don corleone)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace