Nastala chyba při přehrávání videa.
  • larelay
    ****

    Film, ktory z pohladu historie este nemal vzniknut. Je na to priskoro a mozno az buducnost ukaze, ako velmi priskoro to bolo... Kazdopadne tu riesime film ako taky, a ten bol spracovany vynikajuco. Klasicky Fincher, niet mu co vytknut. Ale zaroven to nie je film, na ktory by ste v priebehu najblizsieho tyzdna nezabudli. nebude to ani hereckymi vykonmi, tie su skvele, ani hudbou, ta je este lepsia a popravde, nebude to Fincherom. Nikde neurobil chybu, len ten namet... Pre ludi, ktori fejsbuk vyuzivaju a nasli sa vnom (a aj svojich priatelov, priatelov priatelov, znamych priatelov priatelov atd) namet asi bude to prave orechove, ale pre mna je to nazretie do niecoho, ci mi je celkom, ale celkom u ocasu a keby film netocil Fincher, keby v nom nehral Eisenberg, asi by som na neho hodila zvysoka bobek. Takze aj napriek tomu, co som napisala, film patri medzi nadpriemer (dokonca ten vyssi), ale kedze mam v mozgu odychtavac spamov s hocicim, kde sa nachadzaju slova face a book, tak nie som impressed. Not at all :)(28.10.2010)

  • LihO
    ****

    Tento film ma zaujal hlavne kvôli obsahu, pretože som chcel vidieť príbeh, ktorý stojí za vznikom faceooku. To aj splnilo svoj účel, no nepáčil sa mi spôsob, akým to bolo podané. Striedanie príbehu so súdnymi pojednávaniami mi miestami dosť vadilo a trochu mi to pokazilo dojem z filmu. Mne osobne by vyhovovalo, keby že je tam viac informácií a "spojlerov" o facebooku samotnom, prípadne súčastiach facebooku a vypustil by som nejaké súdne veci... to, že niekomu ztrhli podiel z facebooku o 0.03 % mi nepríde ako informácia atraktívna pre diváka. S filmom som spokojný, no nebolo to celkom ono.(28.11.2010)

  • Nathalie
    *****

    Návykové...Pokud jste čekali analytickou sondu do tajného světa sociálních sítí či komentář k tomu, jak soukromí mizí rychleji než deštné pralesy v Amazonii, budete překvapeni. Social Network není laboratorní zprávou o tom, jak internetové generaci změnil život fenomén sítě, která je "každodenním třídním srazem" a dělí své světoobčany na exhibicionisty a voayeury. "Ten film o facebooku" vůbec není o Facebooku. Vypráví o mladíkovi, který jako Alexander Makedonský vytáhl na tažení a z bezpečí svého počítače stvořil virtuální svět přátel, tagů, zdí a statusů, v němž se stal absolutním monarchou. A protože mu dialogy píše nejlepší scenárista současného Hollywoodu Aaron Sorkin, tvůrce West Wing, a na režijní sesličce sedí geniální chameleon David Fincher, vznikla jedna z nejlepších dramedií posledních let. Co k tomu přispívá? Sofistikovaný a vyspělý humor Sorkina, který s ironií městského intelektuála nemilosrdně črtá charaktery z elitní univerzity, Fincherova absolutní koncetrace, jenž postihuje tep doby a maličkostmi jako rytmus muziky dosahuje strhujícího tempa, perfektní casting autistického Eisenberga i světáckého Timberlakea. Ale nemá smysl pitvat jednotlivé díly mozaiky, platí tu, že celek je víc než suma částí. I pět dní poté ve mně rezonuje nebývalou intenzitou. Stále vidím šifry, které neumím rozluštit, vzpomínám na detaily, které mě pudí na opakovanou projekci. Social Network má štěstí, že není generačním filmem o světě online, ve kterém stále větší částí svých bytostí žijeme, ale nadčasový kousek, jenž nezapadne ani v budoucnu, kdy samotný Facebook bude klinicky mrtvý a jeho tvůrce starým podivínským miliardářem, který byl kdysi ve správný čas na správném místě. Ačkoli jsem nikdy neměla účet v bigbrotherovském vesmíru, Zuckerbergovi jsem vděčná, že inicioval filmové manželství mezi Sorkinem a Fincherem. Sláva jejich dítěti.(3.11.2010)

  • Lynn
    ****

    Fejsbúk, horký fenomén současnosti. Ať se nám to líbí nebo ne, ovládl během několika let životy nás všech. Nejenom těch pěti set miliónů připojených (pro srovnání: zhruba tolik obyvatel má celá Evropská unie), ale právě že i těch nepřipojených. Platí, že kdo není na Facebooku, jako by ani nežil. Technologicky a komunikačně vyspělá současnost stvořila Facebook a ten na oplátku onu současnost tak silně ovlivnil, že výsledky ani následky odstartovaného vývoje nejsme nyní schopni dohlédnout. Nedivím se Davidu Fincherovi, že jej tato modrá ikona zaujala natolik, že o ní točí film sotva pár let po jejím vzniku. Jiní se něčeho podobného dočkají až desítky let po své smrti, Marku Zuckerbergovi se to povedlo v šestadvaceti (a s pár miliardami dolarů na kontě). Zápletka filmu se víceméně drží známých faktů kauzy Zuckerberg - Saverin - bratři Winklevossovi. Nicméně interpretace motivů a vztahů postav či psychologická kresba jednotlivých charakterů jsou již čistě autorskou spekulací. Je tedy možné pouze se dohadovat, nakolik ztvárnění situace odpovídá skutečnosti. K filmařskému řemeslu samotnému není v případě zkušeného Finchera třeba cokoli dodávat. Scénář, režie, hudba, výběr herců - to vše je vynikající; přičemž zejména Justin Timberlake mě svým solidním výkonem velmi mile překvapil. Na relevantní hodnocení vlivu a dopadu Facebooku na svět je ještě brzo, nicméně biografie jeho vzniku se povedla velice dobře.(29.3.2011)

  • POMO
    *****

    Tam, kde iní režiséri skúšajú svoje limity, si David Fincher v klídku maľuje obrázok definujúci dokonalosť. The Social Network neknokautuje jednotlivosťami, ale schopnosťou tak silne osloviť tak banálnym príbehom, ktorý sa môže v menšej verzii diať i teraz na každej druhej univerzite. Je to formálne najskromnejšia, ale obsahovo najhutnejšia fincherovka, ktorej najsilnejším momentom je záber na hlavného hrdinu, ktorý získal i stratil všetko. Konverzačka, vzťahovka zo školských internátov, ktorá americký sen nového tisícročia neoslavuje, ale poukazuje na cenu, ktorá sa zaň platí. Bez náznaku sentimentu či obhajovania pozitívnych hodnôt – skôr než bych ich obhajoval, poukazuje na ich absenciu. Scénu závodov na vode tak Fincher pojal preto, lebo žiadneho iného tvorcu by na jeho mieste ani len nenapadlo, že si niečo také môže dovoliť. Film JE komerčným ťahom štúdia (nízky rozpočet plus popularita FB rovná sa istý zisk), ale vďaka filmárskej kvalite predstavujúcej ukážkovú „štúdiu charakterov“, a vďaka výpovednej hodnote o konkrétnej dobe a ľuďoch v nej, sa stáva tiež najväčšou kultúrno-filmovou udalosťou od United 93. Za dlhé roky najvhodnejší kandidát do oscarovej kategórie „Najlepší nezávislý film roku“ (Juno, Bokovka, atd...).(6.11.2010)

  • - Ve scéně, kde Mark podvádí při vypracovávání práce pro svoji závěrečnou zkoušku, zmíní, že si založil falešný účet na facebooku a nahrál tam fotky, které nechává své přátele komentovat. Při krátkém záběru na obrazovku laptopu lze vidět, že falešný účet je založený pod jménem Tyler Durden, což je odkaz na Fincherův film Klub rváčů. (s.e.p.p)

  • - Autor knižní předlohy Ben Mezriche stojí například i za knižní předlohou k filmu Oko bere s Kevinem Spaceym. (Saur.us)

  • - Sean Parker odešel z Facebooku jindy a jinak. Přesto je pravdou, že byl zadržen za přechovávání kokainu na mejdanu za účasti mladých holek. Ale nebylo to v Kalifornii, ani na podzim roku 2004. Scenáristům se ale hodilo celou věc spojit se Saverinovým odchodem. (Lex Luthor)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace