Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Bluntman
    *****

    Přes to vychvalování dílčích aspektů filmu (precizní režie, skvěle napsaný scénář, oscarové herecké výkony, žánrově nekompatibilní hudba) a nálepkování (nejlepší počin roku, skvěle je vystižena první dekáda 21. století a reflektována jedna generace, do které patří současná internetová komunita) se dle mého zapomíná na to, čím je THE SOCIAL NETWORK opravdu progresivní, a to na formu. Snímek velice dobře komunikuje se svou cílovou diváckou skupinu tím, že skrze filmové médium zprostředkovává zkušenost s jinými mediálními formami, v tomto případě internetem (přesněji sociální sítí: Facebookem), což činí ryze filmovými prostředky - montáží. Narativně nejkomplexnější Fincherova kronika našich časů má na to, aby se stala kanonickým dílem po vzoru Wellesova opus magnum, jelikož na místo série subjektivně zkreslených flashbacků přichází s flashforwardy, které narušují hlavní - chronologicky se odvijející - narativní linii (vznik sociální sítě). Důležité je přitom ono množné číslo, protože vyprávěním prostupují dva flashforwardy - "slyšení", které kromě postavy hlavního (anti)hrdiny pojí osoba jeho (bývalého) nejlepšího kamaráda, který je v jednom případě na straně žalobce, v druhém svědka. (Dochází tak i k momentům, kdy se prostříhává mezi dvěma flashorwardy, čímž se z jednoho - časově předcházejíciho - stává k tomu druhému flashback.) "Fluidnost" všech osob, nejenom (bývalého) nejlepšího kamaráda hlavního (anti)hrdiny, pak má za následek to, že nedokážeme rozpoznat, čí optice je uzpůsobena daná pasáž (je vypravěč vševědoucí?, nahlížíme na vše Zuckerbergovým pohledem, nebo jeho kamaráda - a jak se toho nahlížení mění s pozicí kamaráda ve flashforwardech?, jde o sled mimosoudních výpovědi řady osob, které jsou depersonalizovány?), a tak se alespoň napoprvé musíme spokojit se závěrečným konstatováním právničky, která říká, že v těch případech se vždy vše přehání. Na předchozích řádcích jsem se pokusil popsat to, čím je THE SOCIAL NETWORK z hlediska velice nekomunikativního vyprávění s neuvěřitelně rychle dávkovanými informacemi výlučný a přínosný; nepopírám ovšem, že je v mnohém konvenční (dvě vyprávěcí roviny - osobní a pracovní, kdy máme jasný oblouk - model vývoje, přičemž se nezodpovězené otázky zúžují na pouhou jednu jedinou v samotném závěru). Otázkou je, jestli v některých případech lze stále mačkat F5, nebo na místo posunování hranic a následného obnovení (týká se i specifického stylu, který si i přes natáčení na digitál zachovává specifickou filmovost) předcházejícího zvolit Delete a začít znovu - jinak.(7.11.2010)

  • Aluska88
    ****

    David Fincher to zase dokázal. Vytvořil další ze svých filmů, na který může být právem pyšný jak on, tak jeho fanoušci. Jesse Eisenberg coby Mark Zuckerberg (ta podoba!:) na sebe strhává veškerou pozornost a herecky mu výrazně šlape na paty Andrew Garfield, který mě opět více než příjemně překvapil. Byla jsem zvědava, jakou postavu bude ztvárňovat Justin Timberlake a byla jsem překvapena, že mu byla svěřena postava dalšího internetového velikána, jednoho ze zakladatelů legendárního Napsteru. Social Network je film, který ukazuje, jak se psala historie, kterou stvořil jeden obyčejný kluk z Harvardu, který jednoho dne dostal "dobrý" nápad. Nápad, který z něj učinil nejmladšího miliardáře na světě. Nápad, který vytvořil novou etapu v sociálních komunikacích a z milionů lidí vytvořil pravidelné závisláky na fenoménu moderní doby, který se nazývá Facebook. Perfektní atmosféru dotváří minimalistická hudba Trenta Reznora a Atticuse Rosse. "As for any charges stemming from the breach of security, I believe I deserve some recognition from this board." - "I'm sorry?" - "Yes." - "I don't understand." - "Which part?"(14.11.2012)

  • Malarkey
    ***

    Nelíbí se mi, že v Hollywoodu mají všeobecně známou krizi a velká režisérská jména pak točí filmy o tom, co je v současnosti in a v módě za tím účelem, že to v současné době plno lidí zaujme a donutí je jít do kina. Taky je ale pravda, že tenhle film zase tolik o Facebooku není, jako o samotném životním příběhu dvou kamarádů, kterým se to všecko trošku zesere, až se začnou soudit. Tenhle film má ale hnedka daleko víc problémů. Třeba mi vadilo i to, že tam herci mluví hrozně rychle, což jsem pak zjistil, je způsobený tím, že scénář byl obrovskej a režisér jim řek, ať to trošku zrychlí, jinak diváci zůstanou v kině přes tři hodiny. Ve výsledku mě ale mrzí, že tak velký režisér, kterým David Fincher, skutečně je, se zahazuje s takovými filmy, které podle mě v budoucnu nebudou mít co říct a jsou takovým hypem současnosti. Nehledě na to, že jeho dalším filmem bude remake. The Social Network je ale pořád velice zajímavý, stojí za pozornost a je třeba se na něj koukat od začátku do konce na plno, protože obsahuje plno zajímavých a důležitých informací, potřebných pro samotný filmový výsledek. Možná právě proto je film tak dobře hodnocený. Pořád ale nechápu, proč to tu lidé tak vysoko hodnotí, když se přitom všeobecně ví, že film samotný tolik podle pravdy není. Teď je otázka, jestli je film víc o skutečnosti jednoho mladýho kluka, co během týdne dokázal nemožný, nebo o fikci, kterou si vymysleli scénáristi v Hollywoodu, aby vytěžili co nejvíce ze současně nejpopulárnější internetové stránky na světě...(28.11.2010)

  • verbal
    ****

    Ač trpím nevyléčitelnou averzí ke klakovitému stavění pomníčků "absque memoriam" těm ubohým, chudým harwardským lúzrům, co s fotříkovými miliardami v zádech upletli ve svých garážích 25+1 v Beverly Hills z hovna bič, musím konstatovat, že se téhle pohádky zhostil pan Fincher řemeslně dokonale a v rámci možností i poutavě! Jak moc je zasloužilý miliardář ten, co vymyslel Sociálního Networa a splnil sen dnešní mládeže, která mezi smažením "Volání Dutých" a civěním na Tvajlajt, se už díky němu prakticky nemusí odlepit od kompu? A to už pomalu ani v případě, chce li si zašukat! Původně jsem si myslel, že si to Zukrouš cvaknul v rámci své PR kampaně, ale pochybuju, že sledovat se jako divného, lehce ovlivnitelného, bezpáteřního kokotka, se mu zrovna líbilo a mě to docela příjemně vyvedlo z omylu. A navíc mě to konečně rozhoupalo založit v mé plesnivé garáži v Ostravě-Vítkovicích Assbook, kde si teenageři budou konečně moci ukazovat svou pravou tvář a já degraduji své konto v ČSOB o pár židovsky úročených kontokorentních úvěrů. To bude sequel jedna báseň, Dejvide!!(8.11.2010)

  • Boss321
    *****

    Wooow wooow! Opravdu jsem uchvácen. David Fincher mne opět nezklamal a přesvědčil mě, že je to vynikající režisér. Příběh o fenoménu 21. století se chopil a vycucal z něj to nejlepší. Herecké obsazení je skvělé a všichni se svých rolí zhostili na výbornou (Justin Timberlake mě překvapil velice mile). Kdo to ještě neviděl, tak utíkejte do kina!(17.1.2011)

  • - Ač byl Saverin později také odříznut od projektu Facebooku, dodnes je je jedním z hlavních držitelů akcií s podílem okolo 5%, což je přibližně 2,5 miliardy dolarů. (Lex Luthor)

  • - Jesse Eisenberg pronesl ve svém předchozím filmu Zombieland (2009) větu: "The best thing about Z-land, no Facebook status updates". O rok později si zahrál člověka, který Facebook vymyslel. (don corleone)

  • - David Fincher pracoval s Trentem Reznorem již podruhé, i když spousta lidí by si mohla myslet, že to byla jejich společná premiéra. Trent Reznor však již v roce 1995 vytvořil remix písně svojí kapely Nine Inch Nails (konkrétně se jedná o skladbu „Closer“) a ten potom kromě dlouhé sedmiminutové verze sestříhal na dvouminutovou, kterou můžeme slyšet při úvodní titulkové pasáži. (Itar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace