poster

The Social Network

  • Česko

    The Social Network - Sociální síť

  • Česko

    Sociální síť

  • USA

    The Social Network

  • Slovensko

    Sociálna sieť

Drama / Životopisný

USA, 2010, 120 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Shadwell
    *****

    Film o Pomovi a vzniku CSFD. ____ Pět důvodů k radosti: 1, Pravičák by z toho udělal zdrženlivou moralitu o podezřelým individuu, který podemílá tradice judaisticko-křesťanské kultury, levičák zas trapně ohraný střet zlého systému a krásného jedince. Fincher, respektive Sorkin taková klišé odmítá. Zajišťují dostatek kyslíku v bahnitém kalu, jímž se uvažování filmařů obvykle ubíhá, a nechávají na divákovi, aby si udělal vlastní názor. 2, Stejně neutrálně vyznívá střet Zuckerberg, Saverin a Winklevossovi. Ve filmu není postav kladných, ani záporných (faktem ovšem je, že vyvážit tři a více postav je lehčí než dvě, kde jedna nutně dominuje). Obrovské pozitivum. 3, Digitální kamera. Spolu s Miami Vice je Social Network asi největším triumfem digitálu, potažmo světlocitlivých čipů, které se obejdou bez předimenzovaného osvětlovacího parku. Tvrdí-li Fincher ve slavným citátu, že nikdy nechodil na filmovou školu, protože to nepotřeboval, a co je režie, zjistil, když se stmívalo a on potřeboval stihnout ještě tři scény, je to vlastně přesně obráceně – Finchera nestraší východ měsíce, nýbrž jeho západ. Fincher je prostě jeden z těch, který by do Ceckatýho tornáda, baru z Rodriguezova rozvernýho grindhouseu, který má otevřeno od soumraku do úsvitu, nikdy chodit nemohl, páč tehdy dělá. 4, Trent Reznor. Atticus Ross. 5, Social Network drží historický rekord za největší počet dialogů, který se kdy objevil v jednom filmu, což souvisí s největší inovativností Finchera, rozvedenou už u Zodiaca, kterou je skutečnost, že své filmy nedělí na jednotlivé scény, ale na obrovský kontinuální dvouhodinový pásmo bez ostrých přechodů. Díky tomu, že neztrácí čas uvozováním a ukončováním každé scény a že na rozdíl od stylisticky příbuzného Scott Pilgrima na rafinovaný přechody a audiovizuální můstky nijak neupozorňuje, jsou jeho filmy čílý a neklidný jako tykadla hmyzu, jak černá díra, v níž je obrovské množství hmoty stlačeno gravitací do velmi malého objemu. Ale takový už Fincher je. Bůh ví, od koho má tu nepokojnou krev. ____ Smím-li porovnat Avatara, Počátek a Social Network, tak Avatar i Počátek jsou progresivnější filmy, první technologicky, druhý scenáristicky. Spíš než filmy bychom mohli mluvit o osobních projektech za velké peníze, které odrážejí povahu svých tvůrců – Cameronovu inklinaci k technice a Nolanův „doktorát" z literatury. Ovšem divácky stavím nejvýše Social Network. Jednak Fincher nestaví technické a mediální aspekty kinematografie tak na odiv, respektive je rozpouští v příběhu, druhak dosáhnout mety filmař-vypravěč je více než být filmař-technik či filmař-literát, je to ta největší meta, která ční nad oběmi předešlými, neboť být vypravěč znamená být zároveň-inherentně technik a literát, ale obráceně to už neplatí.(26.12.2010)

  • choze
    *****

    MAZEC! Po nudném Zodiacovi jsem na Finchera zanevřel, Button mě ani trochu nezajímal, ale teď je Mistr zpátky, dokonce jsem měl pocit, že sleduju jakýsi druhý Klub rváčů. Ultimátní, vizuálně utlumená, obsahově megahutná a velmi vtipná generační konverzačka se skvělými hereckými výkony. Pokud jste dosud fejsu odolávali, Social Network je důvod, proč se připojit. Jinak z něj totiž budete mít poloviční zážitek.(21.11.2010)

  • gudaulin
    *****

    The Social Network není film o Facebooku, internetu nebo sociálních sítích a není dokonce ani v pravém smyslu slova životopisem zakladatele firmy Facebook. Je to film o touze po vyniknutí, o bezohledném tahu na branku, kde se na cestě na výsluní odhazuje přebytečná zátěž, ztrácí přátelé a lásky. Je to film o grunderech, kteří jsou schopní z ničeho vybudovat impérium a kteří musí být vybaveni vlastnostmi, které by je v běžné společnosti vyřadily z komunity. Úspěch ale dokáže zalepit kritikům ústa. A jinak to asi ani v případě velkých projektů nejde. Podobný film by se mohl natočit o našem Baťovi, o Fordovi nebo Rockefellerovi. Na konci té cesty je hrdina v balíku, uznávaný a protěžovaný a přece osamělý a smutně klikající na svůj facebookový profil v očekávání, zda získá zpátky kousek své minulosti. Po filmařské stránce je to brilantní záležitost, kde každý detail od střihu, práce kamery po hudební stránku prozrazuje jednoho z nejlepších režisérů současnosti. Není to popkornovka, ale spíš filmík pro fanjšmekry. Celkový dojem: 90 %.(28.10.2010)

  • tron
    ****

    „Celú stránku vytvoril za jednu noc. A ešte bol ožratý.“ Od prvých minút snímka z produkcie Kevina Spaceyho - vďaka miestami až brutálne svištiacim dialógom - svižne ubieha. K vysokému hodnoteniu ju ťahajú tiež kvalitne zrežírovaní herci (najväčší dojem na mňa urobili dvojičky) a napínavý príbeh, ktorý miestami pripomína skôr mafiánsky triler (ale bez toho, aby niekomu vybuchol aspoň sporák). Na strane druhej, ak necháme bokom, že scenár je zrejme inšpirovaný skutočnými udalosťami (ťažko povedať, čo sú si tieto druhy ľudí schopné povymýšľať si aj pod prísahou), je hrozne priemerný a plný klišé (ústredný hrdina sa nechá ovplyvniť evidentnou sviňou, čestného rovesníka vyšachuje z hry a potom sa čuduje, do akých svinstiev ho sviňa namočila). I tak mi to ale rýchlo ubehlo... aj keď sa neviem zbaviť dojmu, že najpekelnejšie je zrežírované veslovanie regát. 70%(23.2.2011)

  • Subjektiv
    ***

    Jak mi Fincher přijde preciznější, tak mi přijde prázdnější. Už brzy bude nejspíš úplně nejpreciznější a zároveň nejprázdnější. On odchod z kina s pocitem: "Hm, tak mistr vzal zakázku a zpracoval ji poctivě," nesvědčí moc ani o poskytnuté zábavě, natož případné transcendenci. Nejde o filmovou exhibici, ale exhibicionismus. Social Network představuje geniální lidi od počítačů jako dokonale naplňující prototyp nerda, tedy člověka s nulovou sociální inteligencí, kterého nic od počítače nedostane, s tou výjimkou, že mnohem více chlastají a šukají. Mohou sebevědomě a nabubřele žvanit (zdejší Zuckerbeg) nebo být zajíkavě plyšoví (zdejší Saverin - a je jedno, že neprogramuje). Na Harvardu vůbec, zdá se, studuje pouze banda fetujících, mrdajících, chlastajících géniů, kteří pohrdají obyčejným člověkem, leč vymetou každý komín s pěkným okolím - ovšem ta necitlivá banda v mžiku i přes přeplněný společenský život podlehne kouzlu fejsbůku. Obzvláště zrůdným způsobem jsou tu zobrazeny ženy, jež nejsou než kurvy provlhlé od toho, jak si do vagíny neustále strkají jeho "peníze" a "úspěch". S výjimkou Eriky, která má nadzjevně ztělesňovat tu zdravou, nám normálním vlastní opravdovost. Tak se pěkně poplácejme po ramenou a řekněme si: "No jóó, oni jsou možná geniální a mají prachy, ale my jsme stejně lepší jako lidi. Taky šťastnější." Když se to pěkně ozvučí, ohudbí, jezdí se kamerou semhletámhle, hlavně svižně, což se řekne i v střižně a: "Staccatózně žvaň a mel, Zuckereisenbergu!" toto letí, jéje, viďte? Tohle nepovažuji za generační ani žádnou jinou výpověď, ale za podbízivost. *** hvězdy, páč jsem to Fincherovi první půlku filmu žral i s navijákem a teprv pak se udice přetrhla.(2.11.2010)

  • - Aziz Ansari sa zúčastnil konkurzu na rolu Divya Narendra. Neskôr priznal, že jeho konkurz bol hrozný, ale aj napriek tomu sa mu nepáčilo, že do role bol obsadený neindický herec. (WalterIK7)

  • - Autor knižní předlohy Ben Mezriche stojí například i za knižní předlohou k filmu Oko bere s Kevinem Spaceym. (Saur.us)

  • - Skutečný Sean Parker po zhlédnutí filmu prohlásil, že by "si přál, aby byl jeho život tak cool". (Llaney)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace