Režie:
Dušan KleinScénář:
Jan MíkaKamera:
Josef ŠpeldaHudba:
Ondřej Gregor BrzobohatýHrají:
Naďa Konvalinková, Iva Janžurová, Jana Štěpánková, Veronika Žilková, Jan Hrušínský, Luba Skořepová, Petra Tenorová, Simona Stašová, Eva Holubová, Jana Šulcová, Jitka Čvančarová, Václav Postránecký (více)VOD (1)
Epizody(13)
-
Prázdný byt (E01)
-
Sladké neštěstí (E02)
-
Dopis (E03)
-
Třináctá komnata (E04)
-
Zpátky do jednadvacátého století (E05)
-
Šťastné a veselé (E06)
-
Vdovičkář (E07)
-
Rakvička (E08)
-
Balvan (E09)
-
Paní Vanilková (E10)
-
Dort (E11)
-
Specialita podniku (E12)
-
Firemní foto (E13)
Obsahy(2)
Radka Sladká je majitelkou malé cukrárny u hřbitova v Praze. Má čtyři děti: dospívající zamilovanou dceru Ivanku, dva malé rošťáky fotbalisty, malou holčičku a k tomu navrch manžela Františka, kterého zajímá jenom středověk. Je na všechno sama, a tak něco občas zanedbává. Momentálně to vypadá, že bude muset svou cukrárnu pronajmout, aby se mohla naplno věnovat rodině. Jednoho dne přijde na dort roztomilá trojice důchodkyň: Bláža, Dana a Olga. Když si zákaznice oprávněně stěžují na kvalitu obsluhy i zákusků, netuší ještě nikdo z nich, jak se změní osudy všech čtyř žen po tomto náhodném setkání. Blážina rodina totiž právě odjela na dlouhodobý pobyt v USA a babička, zvyklá starat se o všechno a o všechny, najednou neví, co si počít. Neumí žít se samotou. Svým životním optimismem, energií a elánem strhne Bláža k aktivitě nejen své kamarádky Danu a Olgu, ale rázně vstoupí i do fungování cukrárny a rodiny zoufalé Radky. I v těch nejdramatičtějších situacích vítězí nadhled tří zkušených babiček, které si za všech okolností vědí rady. (Česká televize)
(více)Recenze (80)
Klišé, klišé, samé klišé, jako bych to všechno už někde a několikrát v různých obměnách viděla. A ještě k tomu je to zoufale nudné. Já nemůžu dát víc, protože na Cukrárně není nic, co by mě zaujalo, ona mě od televize přímo odpuzuje. Prostředí a ani herci mi zase tak nevadí, ale vážně nemáme v Česku žádného schopného scénáristu? Protože ty dialogy, to je opravdu hrůza. ()
Zkusil jsem první dva díly a musím konstatovat, že škoda peněz, které do toho ČT vrazila a ztráta divákova času. Pomalé, nijaké, ztracené, utopené v sobě samém, nezáživné, nevtipné, debilní. Vše ilustruje kauza "cukrárna". To, že ani po prvních dvou dílech se to v ní nerozběhlo a teprve na konci druhého dílu je jakýsi náznak, že majitelka se dá na změnu, vypovídá o úžasném spádu a dynamice celého příběhu... ~~~~~~ Ne ne ne - shlédnul jsem další dva díly a i tu jednu * se shovívavosti musím rychle stáhnout. Co to jako je?? Naprosto dementní a nerealistický scénář (o dialozích ani nemluvě) a herci hrají jakoby nedostali zaplaceno. Tedy fakt nevím, co jako chtějí tady řešit 13 dílů. ()
Děj i dialogy této "konečné telenovely" (i těch 13 dílů bylo moc) je klišoidní, zcela bez šťávy a sebemenších scénáristických nápadů. Scénář na hranici únosnosti klesl v díle č.10, "Paní Vanilková", na nejhlubší možné dno - ty peripetie a náhody jsou opravdu myšleny vážně??? Konflikty vycucané z prstu, jejich řešení nepravděpodobné a smířlivé, "aby se to lidem líbilo". Prostě seriál pro "lidičky", aby "pohladil dušičku". Úvodní titulky jsou svěží a slibují jistou akci, ale ouha: dílo se šine tempem zfetovaného hlemýždě, herci, kteří nemají co hrát, se potácejí v obvyklých, stokrát předvedených šaržích, režie je jaksi "neviditelná". Jediné, co se mi na tomto rutinním produktu líbí, je Brzobohatého hudba a závěrečný titulkový song. Jaký úžasný seriál z tohoto vyšeptalého soudku nás v ČT čeká příště? "Pohřební ústav" (něco takového už tu ale bylo...), "Salón pro psy" nebo snad "Veřejné záchodky" s trafikantkou Plecitou padlou na post hajzlbáby? ČT by potřebovala vydatnou transfúzi a hlavně silnou dávku kvalitních scénáristů a dramaturgů. V totáči jsme litovali herce, že musí hrát v ideologických normalizačních slátaninách. Teď je lituji stejně, ideologii jen bohužel nahradila slaboduchost a těžko uvěřitelný nedostatek soudnosti - už i v ČT. ()
opravuji své původní hodnocení odpadu a dávám jednu hvězdičku za Petru Tenorovou zejména coby modelku v ateliéru. Tato scéna mi prostě unikla, tehdy jsem na to lineárně nekoukal, aby taky a jen rychlopopsuvem projížděl a tohle mi bohužel uniklo. Díky Jirkazzi JInak je to ovšem příšerná sračka mísící herečky jako je paní Janžurová a Štěpánková s neherečkou typu V. Žilkové (vzpomněl jsem si na jinou Míkovinu, Ten svetr si nesvlíkej, ale tam paní Janžurová s mladou Zuzanou Bydžovskou společně ladí jak symfonický orchestr), je tam řada slušných herců, ale casting hlavní manželské dvojice, tedy Jana Hrušínského a zmínění VŽ spolehlivě likviduje jakékoli další možnosti rozvoje, vůbec k sobě nějak nepasují. Míkovina jako scénář je hrozná, zápletky jsou z Listu paní a dívek a režie pana Kleina je prostě nanic, jen rutinní přepis. Básníkům se věnuje, ale seriály mu nějak nesedí. No a ústřední melodie a text je taky vydařený kousek, asi jako cukrovinka z velkovýrobny, mléko sušená syrovátka, tuk z nafty, umělé sladidlo, aromata a barviva rovněž made in Saudská arábie, pravděpodobně chybí jen strojově oddělené drůbeží maso. Brrrrrr. ()
Míkovy scénáře jsou opravdu vyčpělé a evokují předpotopní čas. Posun proti Šípkové Růžence je dozadu než dopředu. Pilotní díl nezaujal - pokud se jako klíčový problém řeší, že na rodinnou služební cestu do USA nemůže jet babička... Ve druhém díle mě uzemnila "realisticky" vykreslená scéna zhrzené milenky, která s pomocí dvou bodygardů vezme postel svého bývaleho milence s jeho novým objevem (zbytečná nahota, která není snad ani podbízivá). V konkurenci takovýchto novinek zůstane Ordinace v růžové zahradě dál trvalkou... ()
Galerie (103)
Photo © Česká televize / Jakub Ludvík, Jana Rabenhauptová
Zajímavosti (4)
- Během produkce seriálu bylo využito 13 námětů, 939 stran scénáře, 91 herců, 1600 komparzistů a představitelů epizodních rolí, 60 členů štábu, 128 natáčecích dní, 3250 hodin materiálu a 2 kamery. (ČSFD)
- V seriálu je odkaz na dřívější filmy režiséra Dušana Kleina. Konkrétně jsou to tři filmy ze série o básnících - Jak básníci neztrácejí naději, Jak básníci přicházejí o iluze a Jak básníkům chutná život.Plakáty s těmito filmy jsou vidět při záběru jedné ze stěn u Ivy (Petra Tenorová) v pokoji. (savra)
- Luba Skořepová zde ztvárňuje stánkařku Plecitou. Tato postava se objevila i v seriálech Náměstíčko a Náves. (cheyene)
Reklama