Režie:
Jeong-beom LeeScénář:
Jeong-beom LeeKamera:
Tae-yoon LeeHudba:
Hyun-jung ShimHrají:
Bin Won, Sae-ron Kim, Hyo-seo Kim, Hee-won Kim, Seong-oh Kim, Thanayong Wongtrakul, Tae-hoon Kim, Jong-pil Lee, Min-seong Jeong, Do-won Kwak, Jae-yoon Jo (více)Obsahy(2)
Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)
(více)Videa (5)
Recenze (314)
Filmy s tajemnými mstiteli šly vždycky na dračku, dokonce i tento jihokorejský byl velice úspěšný. Když pomineme skutečnost, že úvodní část byla taková utahanější, tak již dostaneme brilantní akční snímek, který stojí především na výborných bojových scénách (závěrečné střetnutí je opravdu skvělé) a dobrém hlavním protagonistovi. Příběh není nějak objevný, avšak v rámci žánru můžeme říct nadprůměrný. Hlavní hrdina si ale neměl stříhat vlasy, hnedka jeho charizma kleslo na polovic:o)). Pěkné 4 hvězdy. ()
Korejskou středněproudou kinematografii nejlépe vystihují dvě hesla: "krev" a "slzy". Přes místy na evrposké i na americké poměry přemrštěnou emocionalitu a pateticky přepjaté scény je Ajeossi nadprůměrně a svěže zvládnutá žánrová hra, jež se v tvůrčím přístupu podobá řekněme takovému Taken Pierra Morela: silný hrdina, který je jen zdánlivým outsiderem zachraňuje mladou dívku ze spárů obchodníků s bílým masem/lidskými orgány. To vše výborně zarámované gradací a netuctově působícími surovými akčními scénami. Emocionální exploatace je do velké míry otázkou stylu. Korejské publikum má zřejmě v tomto smyslu potřebu silnějších katalizátorů, podobně jako mají třeba Američané potřebu nad ostatní poměry poněkud silnějších a větších aut. ()
Korejská kinematografie u mě v posledních letech naprosto suveréně poráží tu čínskou. "Ajeossi" sice není tak propracovaný jako jiné korejské filmy, které jsem za poslední dobu viděl ale pořád má co nabídnout. Bezchybná vizuální stránka, výborná hudba, skvělá akce ale roztahaná první polovina a zbytečně komplikovaný příběh, výsledný, veskrze dobrý dojem, trochu kazí. ()
Výborný film, který se pomaleji rozjíždí, ale rychle nabírá strhující tempo, kterému pomáhá skvěle zvolený hudební doprovod. Tomuto filmu vůbec nevadí otřepaná zápletka, protože je podán takovým způsobem, že mě občas i běhal mráz po zádech. Já tady prostě nemůžu hodnotit jinak, protože takových filmů, a hlavně kvalitních, není mnoho. ()
Ukázka síly žánru. Tentokrát se nekonají žádné od korejských tvůrců předpokládané kejkle s žánry jejich míšením, ohýbáním či podvracením (nic proti tomu). "The Man from Nowhere" k thrilleru a mnohokráte realizovanému půdorysu spojení muže zkušeného v zabíjení a mlého dítěte přistupuje na bázi zdánlivě prosté intenzifikace. Vklad tvůrců tak principielně řečeno spočívá pouze v inscenaci. Ale právě díky tomu, že je zpracování ve všech ohledech přesné, se ukazuje, jak je žánr sám o sobě nosný a funkční. Atmosféra umocněná fyzické reakce vzbuzujícím prostředím obchodu s orgány dodává veškerému počínání hrdiny naléhavost a pečlivé dávkování, potažmo oddalování informací divákovi skloubené s vyvrcholením dramatických scén skvěle profiluje postavy a jejich motivace i stupňuje emocionální dopad částí vyprávění. Post-bourneovská škola dynamicky realistické akce utváří maximálně napínavé akční sekvence situované vždy do malého omezeného prostoru. ()
Galerie (280)
Photo © United Pictures
Reklama