poster

Westworld - Dveře (série)

  • USA

    The Door

  • Austrálie

    The Door

  • Velká Británie

    The Door

Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní

USA, 2018, 10 h 35 min (Minutáž: 58–91 min)

Hudba:

Ramin Djawadi

Hrají:

Evan Rachel Wood, Thandie Newton, James Marsden, Talulah Riley, Katja Herbers, Ed Harris, Jonathan Tucker, Jeffrey Wright, Neil Jackson, Brian Ames, Tao Okamoto, Julia Jones, Kiki Sukezane, Zahn McClarnon, Martin Sensmeier, Tessa Thompson, Luke Hemsworth, Steven Ogg, Angela Sarafyan, Ben Barnes, Jimmi Simpson, Gustaf Skarsgård, Shannon Woodward, Ingrid Bolsø Berdal, Rinko Kikuči, Clifton Collins Jr., Peter Mullan, Hirojuki Sanada, Betty Gabriel, Fares Fares, Simon Quarterman, René Ashton, Randal Edwards, Adrian Dev, Brett Edwards, Micah Fitzgerald, Ward Roberts, Boualem Hassaine, Anouar H. Smaine, Mark Kubr, Rodrigo Santoro, Giancarlo Esposito, Wiley M. Pickett, Scott Peat, Louis Herthum, Fredric Lehne, Leonardo Nam, Tantoo Cardinal, Currie Graham, Alexander Ward, Dieterich Gray, Kelvin Han Yee, Ramin Djawadi, Sancho Martin, Masayoshi Haneda, Lili Simmons, Rebecca Henderson, Timothy V. Murphy, Ronnie Gene Blevins, Anthony Hopkins, Sidse Babett Knudsen, Gina Torres, Irene Bedard, Booboo Stewart, Sarah Alami, Trisha LaFache, Sela Ward, Jack Conley, David Midthunder, Daniel da Silva, Mike Damus, Summer Spiro, Brenna Otts, Ed Gage, Izabella Alvarez, Hal Havins
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hwaelos
    *****

    Nolan vytvořil něco, co se myšlenkovou důsažností (alespoň měřeno tím, co se dá převést do filmového média) směle dorovnává Matrixu, nepochybně ho to i o kus předčí. Je vidět, že domácí úkoly z kyberkultury (posthumanismu zejména) dělal pečlivě. Nějaké mezery v příběhové konzistenci a výstavbě to má, ale to je ve skutečnosti méně podstatné, než samotné domýšlení filozofického jádra problému, kterým je otázka svobodné vůle (a podstaty lidskosti - čímž pádem i hranic pojmu "člověk"). Kromě toho je i samotná výstavba syžetu pozoruhodná, ale to asi jeden u Nolana tak nějak čeká - takže divák dostane všechno: chronologické skoky, znejisťující vyprávění atd. Westworld je po dlouhé době seriál, který překvapil. První série se tváří jako mix dvou esenciálně brakových žánrů, v němž jde v prvé řadě o dobrodružnou jízdu. Druhá série ale není přílepkem vytvořeným producenty, je spíš rozvinutím prologu, který tvoří první řada, a obě jsou tak nedílně propojené, že je celkem jasné, že to takto bylo plánováno od počátku. Jedná nevýhoda je, že si nedokážu představit, čím by třetí série chtěla tuhle dorovnat.(21.8.2018)

  • Fr
    ****

    „KDO PO KRVI TOUŽÍ, V KRVI KONČÍ…“ /// Skutečný je jen to, co nelze nahradit Svět po průseru. Kontrolu nad parkem, kde hosti jsou regulátoři a výtvory proměnnými s cílem okopírovat lidskou mysl převzali jednotky Delosu a prováděj krvavou očistu. Role se otočili. Dolores ukazuje, že se toho hodně naučila. Maeve hledá svoji dceru a „Muž v černém“ má před sebou další labyrint… Druhá řada je parádní. V jedničce jsem se nějak nemohl kvůli kolísavýmu tempu a množství prostoru pro osvětu „chytnout“. Tady je to jiný. Řež, ve který maj uměláci navrch, nový postavy jsou vrženy do víru událostí a ty starý přebíraj otěže. Na obou stranách. Harris je furt charismatickej, takže jeho pistolník, kterýho doprovází smrt, je fajnovou rolí. Lidi se snažej zachránit a uměláci zase získat svět pro sebe. Nebo má STVOŘITEL jiný úmysly? Další – tedy nový světy a smrt je jednou z možností, jak se z nich dostat. Ale hlavní je nezemřít nadarmo… ale od toho tady bude další série. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Začínám se bát svýho uměláka. 2.) Chtěl bych navštívit do období Edo. 3.) Thx za titule „need4seed“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ *(6.8.2018)

  • erased
    *****

    Nolan & Joy se utrhli ze řetězu a v poměru s druhou sérií teď málem první sezóna Westworldu působí jako docela krotká a komorní záležitost. Zážitek z promyšleně velkolepých (třebaže občas skřípajících) atrakcí nedokázala pokazit ani málem neúnosná masa expozice. Pro ty, kdo v první sérii přistoupili na hru, kterou autoři předložili totiž krom těch násilných monologů není tomuto projektu v podstatě co vytknout. Snad jen, že takhle mohl skončit, protože si (znovu) nedokážu představit, jak na toto dokážou znovu navázat.(10.7.2018)

  • gudaulin
    **

    První série Westworldu se mi před dvěma lety dokonale strefila do vkusu a fascinovala mě tím, jak je možné z pozapomenutého béčkového, dávno vyčpělého bijáku vykřesat impozantní, mnohavrstevnou podívanou. Westworld stál jednak na myšlenkách a konfliktu hodnot, jednak na strhujícím příběhu pěti postav, které neúprosně směřovaly ke střetu a temnému finále. Už tehdy se sice ozývaly výtky, které směřovaly k logickým faulům, ale s kritickými hlasy jsem tehdy nesouhlasil a tvrdil jsem, že vedle velkorysé výpravy a skvělého obsazení to byl především výborný scénář, který vyváženě pracoval se všemi motivy a vytvářel přitažlivou iluzi fiktivního světa, ve který věříte, který vás baví a vzrušuje. První série si sice nechávala pootevřená vrátka pro případné pokračování, fungovala ale sama o sobě a uzavírala odpovídajícím způsobem nejdůležitější osudy a jinde nechávala přiměřenou dávku nejistoty pro divákovu fantazii. Druhá série rezignovala na myšlenky - místo nich se snaží prostřednictvím "hlubokomyslných" dialogů plných neurčitých náznaků, které se objevují ve snových scénách, vytvářet falešný pocit propracovaného, složitého světa plného záhad a důležitých tajemství, které (snad) odhalí seriáloví tvůrci v následujících sezónách. Rezignovala i na příběh. Pro pokračování jsou typické vycpávky a slepé odbočky, které v jiných projektech scénáristé používají, když se původní nápad vyčerpá a ocitají se v koncích. Typický je v tomhle ohledu 5. díl, který vyprávění neposunuje ani o píď. Druhá série zřetelně staví na šokujících zvratech a atrakcích. Pokračuje tak v trendu, se kterým kdysi přišel populární seriál Ztracení. Cílem je udržovat diváka v nejistotě a očekávání věcí příštích, vytvářet a posilovat internetovou komunitu fanoušků, kteří budou na fórech donekonečna rozebírat nejnovější zvraty, záhady a konspirační teorie. Tvůrci vlastně hrají s divákem hru, která ovšem působí potěšení jen tehdy, když přijmete fungování westworldovského světa ve stylu "kde se vzalo, tu se vzalo". Přemýšlivý divák se záhy začne ptát, jak to, že se okolní svět spokojí s vágní informací o karenténě a nepídí se po hlavounech ze správní rady, ani po tisících bohatých návštěvníků, kteří rovněž patří mezi elitu. Nikdo z nich, zdá se, nemá mobil, aby zavolal o pomoc. Početní zaměstnanci parku svým rodinám patrně také nechybí. Mocná nadnárodní korporace nepostrádá svého šéfa ani dědičku impéria. Musí na tom být opravdu špatně, když ve chvíli, kdy jí jde prakticky o všechno, vyšle tým žoldnéřů vybavených lehkými zbraněmi. Kde jsou průzkumné drony, vrtulníky a obecně technika běžně dostupná i v našich časech? Z nějakých záhadných důvodů žoldáci ze všeho nejvíc milují osobní souboje s roboty a nechávají se po tuctech masakrovat. Čím víc se zamýšlíte nad motivacemi postav a způsobem, jakým se je pokouší naplnit, tím víc musíte krčit rameny, protože nad duševními pochody aktérů zůstává rozum stát. To, co fungovalo tak dobře v první sérii, tedy prolínání časových rovin, tady působí nesmyslně. Druhá série Westworldu v mých očích troskotá na podcenění scénáristické práce, na mnohočetnosti motivů a neschopnosti s nimi pracovat, na velkohubosti a opovrhování fanouškovskou základnou. Pokud vám stačí ke spokojenosti velkorysá výprava, triky a spousta dějových zvratů, přidejte si k mým dvěma libovolný počet hvězdiček. Pro mě jde o seriálové zklamání roku. Škoda, jednička měla hodně slušně nakročeno. Celkový dojem: 40 %.(26.6.2018)

  • Nach
    ****

    Tak bohužel. Druhá řada Westworldu nebude takovou hvězdou jako Game of Thrones. Příběh, který se utápí ve své filozofii, kterou upřednostňuje i před dějem. Vězte ale, že to není špatné, ani zdaleka. Postavy mají své charakteristiky, příběh má své pletence, které postupně dostávají řád a vývoj některých charakterů je zajímavý. Bohužel ale jsem musel vytrpět řadu nastavované, nicneříkající nudné vaty. Dějové linky, které se neustále opakují, a pak to finální rozuzlení, které je jakýmsi návratem do začátku. Jsem z toho spíše rozladěn, než potěšen. Nicméně čísla jednotlivých epizod mluví jasně. Westworld je pro mě seriál, který si i tak mé srdce získal. Ne tak silně jako první série, ale dost na to, abych mu dal šanci i v sérii následující. Nicméně, pokud ten kvalitativní pád nezastaví, přijde o mě jako o fanouška. 82%(27.6.2018)

  • - V této epizodě zazní skladba „C.R.E.M.“ od Wu-Tang Clan. (Epistemolog)

  • - V této epizodě zazní klavírní skladba „Runaway“ od Kanyeho Westa. (Epistemolog)

  • - V této epizodě zazní klavirní melodie „The Entertainer“ od skladatele Scotta Joplina. (Epistemolog)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace